Урок.
Тема: Суміжні та вертикальні кути.
Геометрія (7 клас).
Ціли:
Навчальні: Систематизувати знання учнів про суміжні та вертикальні кути.
Розвивальні: розвивати логічне мислення, учити замислюватись як застосовувати геометричний матеріал у житті, розвивати увагу та інтерес до математики.
Виховні: Виховувати громадянське почуття, любов до рідної землі.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання:
Хід уроку:
Вступна частина:
Учитель: Шановні учні, сьогодні ми на уроці не тільки розглянемо суміжні та вертикальні кути, але й здійснемо подорож до одного з чарівних місць нашої рідної України до Уманського національного дендрологічного парку «Софіївки» – творіння з каміння, води, архітектурних споруд та скульптур. Дехто з вас може сказати: «До чого тут суміжні та вертикальні кути?». Але ми у цьому році почали вивчати геометрію, а хіба можна було б створити цю красу, якщо б не було геометрії?
По парку нас проведе гід, його робота має бути висококваліфікованою, а тому зараз ви зупинитесь на кастингу. Той учень, який за період кастингу набере найбільше балів і буде нашим гідом.
Перший етап кастингу( Інтерактивна технологія «Мікрофон»)
Учитель пропонує завдання, учні передаючи уявний мікрофон один одному відповідають:
1. Що називається кутом?
2. Як можна позначити кути?
3. Які кути ви знаєте?
4. Який кут називається гострим, розгорнутим, прямим, тупим?
5. Що таке бісектриса кута?
6. Сформулюйте основну властивість вимірювання кутів.
7. Які кути називаються суміжними?
8. Сформулюйте властивість суміжних кутів.
9. Які промені називаються доповняними?
10. Дано гострий кут А. Чи може бути гострим суміжний з ним кут? А прямий?
11. Дано тупий кут, яким є суміжний з ним кут?
12. Міра одного з двох суміжних кутів 50 0. Знайти міру другого.
13. Чи можуть два суміжних кути бути обидва тупими?
14. Сума кутів А і В дорівнює 180 0, чи суміжні вони?
15. Які ви знаєте одиниці вимірювання кутів?
16. Яким приладом вимірюють кути?
17. Які кути називаються рівними?
18. Що таке аксіома? Теорема?
19. Що таке хвилина ?
20. Знайдіть кут між промінями, які ділять розгорнутий кут на три рівні частини, прямий кут на 5 рівних частин.
Другий етап кастингу
Учитель:
Гід повинен зібрати інформацію про якесь місто або подію та вміти зацікавити нею слухачів. Другий етап – збір інформації. Це робота з науковою літературою.
Кожен з вас повинен попрацювати самостійно з підручником (підручник Геометрія – 7 А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонський, М. С. Якір Харків «Гімназія» 2016). Клас розподіляється на дві групи. Перша група дітей доводить теорему 4.1, друга група – теорему 4.2.
Теорема: 4.1 Сума суміжних кутів дорівнює 1800,
Теорема 4.2 Вертикальні кути рівні.
Після того, як учні самостійно попрацюють з підручником, учні обмінюються інформацією з використанням таблиць Е. П. Неліна.
IV. Закріплення нового матеріалу
Третій етап кастингу
Працюючи у ролі гіда ви повинні скласти план свого виступу, а потім розповісти про якесь місто іншим.
Зараз ми потренуємось при розв’язку задач набути ці навички.
До дошки іде той, хто має більшу кількість балів.
Розв’зуються задачі № 93, № 97, № 101(1).
Учням запропонована презентація: «Геометрія і дизайн парку Софіївка»
Поясніть, які кути суміжні, а які вертикальні? А чи знайдете ви ці кути у дизайні парку.
Великий водоспад |
«Сімейне дерево» |
Фонтан «Сіміструй» |
Нижня частина скелі Бельведер |
Острів кохання |
Водоспад«Три сльози» |
Грот Венери |
Грот Аполлона |
Гід розповідає про парк:
«Софіївка» була заснована польським паном Станіславом Потоцьким як подарунок своїй дружині Софії.
З 1796 по 1802 р. робітники копали пруди. Прикрашали парк статуї грецьких богів, філософів. Уманські майстри зробили у долині Каменки малу Елазу, батьківщину дружини Полоцького.
У 1931 р. парк був передан Київській палаті.
Зараз «Софіївка» – це важливий науковий та культурний центр.
Розглянемо деякі види парку.
А тепер зупинимось на Темпейській долині.
Гід покаже нам мостик, а на ньому суміжні та вертикальні кути.
Підведемо підсумки уроку:
А закінчити урок мені хочеться словами Б. Ван дер Вардена:
« Історію математики не можна відділити від загальної історії культури. Математика є частиною духовного життя, глибоко пов`язаною не тільки з астрономією і механікою, а й з архітектурою і технікою, з філософією».