Конспект уроку з хімії 10 клас " Багатоатомні спирти.Гліцерол"

Про матеріал

матеріали уроку допомагають з'ясувати поняття «багатоатомні спирти» ;розглянути та вивчити фізичні та хімічні властивості багатоатомних спиртів на прикладі гліцерилу; розглянути сфери застосування гліцерилу, розвивати навички запису структурних формул;виховувати інтерес до речовин, що нас оточують та бережливе ставлення до власного життя і здоров'я.

Перегляд файлу

Тема: Багатоатомні спирти. Гліцерол

Мета: з’ясувати поняття «багатоатомні спирти» ;

                      розглянути та вивчити фізичні та хімічні властивості багатоатомних               спиртів на прикладі  гліцерилу; розглянути сфери застосування гліцерилу,

                     розвивати навички запису структурних формул;

                     виховувати інтерес до речовин, що нас оточують та бережливе ставлення до власного життя і здоров’я.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: гліцерин, вода, СuSO4, H2O , КОН, пробірки, штатив, склянна паличка.

Хід уроку:

       І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Ми з Вами продовжуємо вивчати таку важливу науку, як хімія і не менш важливу тему «Спирти». Вашій увазі пропонується невелика хімічна розминка  (слайд  1 і 2).

ІІІ. Мотивація знань.

Так до якого класу належать ці сполуки? Якщо їх так класифікують, то є ще якісь?

ІV.Вивчення нового  матеріалу.

Тема нашого уроку (слайд 3).

Записали число, тему.  Сьогодні  на уроці ми повинні будемо (слайд 4). Які ж речовини, на вашу думку належать до багатоатомних спиртів. (слайд 5)

Етиленгліколь – 2-х атомний спирт, солодка, отруйна речовина. Основна особливість -  це температура замерзання: 50% речовини етиленгліколю замерзає при – 40оС. Тому і використовується при виготовленні антефризів (тосол).

А ми з вами детальніше зупинимося на 3-х атомному спирті – гліцерині (слайд 6). Назва і формула.

Історія відкриття (слайд 7).(Повідомлення учнів)

  •                   Фізичні властивості (лаб дослід – слайд 8)
  •                   Хімічні властивості  (слайд 9-10)
  1. горіння
  2. заміщення (фільм)
  3. з кислотами
  4. з  СuSO4 (слайд 11)

Лаб дослід

КOH +CuSO4 =  Cu(OH)2 2SO4

Cu(OH)2 + гліцерол = синя, прозора речовина

Якісна реакція на багатоатомні спирти.

  • Застосування (повідомлення учнів)
  • Нітрогліцерини: медичний препарат, використовується судинорозширюючий засіб. Нітрогліцерин – основа динаміту.

Саме цю вибухову речовину помітив, а пізніше запатентував ще нікому не відомий на той час, але дуже підприємливий Альфред Нобель. Потім були інші відкриття, винаходи і майже всі вони були спрямовані на виробництво вибухових речовин, пороху. В ті часи його продукція користувалася попитом. І фактично наприкінці свого життя став одним із багатших людей в ті часи. І лише перед смерть, аналізуючи свій життєвий шлях, зрозумів, що гроші, багатство, яке він нажив, нажив на людському горі: сльозах і крові. І вирішив всі свої статки заповідати як премію людям, які зробили свій вклад в забезпечення миру і розвитку суспільства. (Деталі у повідомленнях учнів)

V.Закріплення

  • Задача( слайд 12-13)
  • Демонстрація вулкану Шейлє

VI. Домашнє завдання. (слайд 14)

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 10 клас, Розробки уроків
Додано
10 січня 2019
Переглядів
3356
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку