матеріали уроку допомагають з'ясувати поняття «багатоатомні спирти» ;розглянути та вивчити фізичні та хімічні властивості багатоатомних спиртів на прикладі гліцерилу; розглянути сфери застосування гліцерилу, розвивати навички запису структурних формул;виховувати інтерес до речовин, що нас оточують та бережливе ставлення до власного життя і здоров'я.
Тема: Багатоатомні спирти. Гліцерол
Мета: з’ясувати поняття «багатоатомні спирти» ;
розглянути та вивчити фізичні та хімічні властивості багатоатомних спиртів на прикладі гліцерилу; розглянути сфери застосування гліцерилу,
розвивати навички запису структурних формул;
виховувати інтерес до речовин, що нас оточують та бережливе ставлення до власного життя і здоров’я.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: гліцерин, вода, СuSO4, H2O , КОН, пробірки, штатив, склянна паличка.
Хід уроку:
І. Організація класу.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Ми з Вами продовжуємо вивчати таку важливу науку, як хімія і не менш важливу тему «Спирти». Вашій увазі пропонується невелика хімічна розминка (слайд 1 і 2).
ІІІ. Мотивація знань.
Так до якого класу належать ці сполуки? Якщо їх так класифікують, то є ще якісь?
ІV.Вивчення нового матеріалу.
Тема нашого уроку (слайд 3).
Записали число, тему. Сьогодні на уроці ми повинні будемо (слайд 4). Які ж речовини, на вашу думку належать до багатоатомних спиртів. (слайд 5)
Етиленгліколь – 2-х атомний спирт, солодка, отруйна речовина. Основна особливість - це температура замерзання: 50% речовини етиленгліколю замерзає при – 40оС. Тому і використовується при виготовленні антефризів (тосол).
А ми з вами детальніше зупинимося на 3-х атомному спирті – гліцерині (слайд 6). Назва і формула.
Історія відкриття (слайд 7).(Повідомлення учнів)
Лаб дослід
КOH +CuSO4 = Cu(OH)2 +К2SO4
Cu(OH)2 + гліцерол = синя, прозора речовина
Якісна реакція на багатоатомні спирти.
Саме цю вибухову речовину помітив, а пізніше запатентував ще нікому не відомий на той час, але дуже підприємливий Альфред Нобель. Потім були інші відкриття, винаходи і майже всі вони були спрямовані на виробництво вибухових речовин, пороху. В ті часи його продукція користувалася попитом. І фактично наприкінці свого життя став одним із багатших людей в ті часи. І лише перед смерть, аналізуючи свій життєвий шлях, зрозумів, що гроші, багатство, яке він нажив, нажив на людському горі: сльозах і крові. І вирішив всі свої статки заповідати як премію людям, які зробили свій вклад в забезпечення миру і розвитку суспільства. (Деталі у повідомленнях учнів)
V.Закріплення
VI. Домашнє завдання. (слайд 14)