"Конспект уроку з хімії для 10-го класу на тему " Ненасичені вуглеводні".

Про матеріал

Конспект уроку на тему " Ненасичені вуглеводні" для 10 класу з хімії за новою програмою. Конспект оформлено в доступному форматі для вчителя та цікавому форматі для учнів. Присутні різні форми роботи на уроці.

Перегляд файлу

Урок № 16

Ненасичені вуглеводні

Цілі:

  • Формування ключових компетентностей:
  1. Основні компетентності у природничих науках;
  2. Ініціативність і підприємливість;
  3. Соціальна та громадянська компетентності.
  • Формування предметних компетентностей:
  1. Повторити і закріпити знання учнів про ненасичені вуглеводні, їх номенклатуру, ізомерію та властивості,вміння давати назви ненасиченим вуглеводням розгалуженої будови, складати формули можливих структурних ізомерів, складати рівняння реакцій, що характеризують хімічні властивості етену й етину;
  2. Розвивати хімічну мову, логічне й екологічне мислення;
  3. Виховувати інтерес до вивчення хімії.
  • Обладнання: мультимедійний проектор,  комп’ютер, роздавальний матеріал.
  • Тип уроку: З ( Т-М)
  • Форми роботи: робота в парах, самостійна робота, прийоми «Хімічний крос», «Творча лабораторія», «Міні-практикум», «Взаємоперевірка».

Хід уроку

Формування ключових компетентностей

Діяльність учителя

Діяльність учня

Основні компетентності у природничих науках і технологіях; ініціативність і підприємливість; соціальна та громадська компетентності

Консультування

Робота в зошитах. Самостійна робота

  1. Організація класу
  2. Оголошення теми і мети уроку
  3. Актуалізація опорних знань
  •       Прийом «Хімічний крос»
  • Органічні сполуки ---- це…
  • Вуглеводні ---- це…
  • Гомологи ---- це…
  • Ізомери ---- це …
  • Радикали ---- це …
  • Алкани ---- це…
  • Алкени ---- це…
  • Алкіни ---- це…
  • Структурна ізомерія ---- це …
  • Гідрування ---- це…
  • Горіння ---- це…
  • Гідратація ---- це …
  1.  Мотивація навчальної діяльності

На сьогоднішньому уроці ми згадаємо все, що вивчили про ненасичені вуглеводні.

  1. Робота в парах

 Завдання проектують на екран

  1. Прийом «Творча лабораторія».

Складіть формули всіх можливих ізомерів і дайте їм назви для сполук:

С6Н12 і С6Н10.

 

  1. Прийом «Міні - практикум»

Здійсніть перетворення:

                                                СО2  — С2Н2—˃ С2Н3І

                                                     С2Н6       С2Н4      С2Н5Сl

                                                                        

                                                                     C2Н4Cl2

  1. Відносна густина пари речовини за воднем 42. Знайдіть формулу сполуки, якщо внаслідок  спалювання її масою 12,6 г утворилося 39,6 г вуглекислого газу та 16,2 г води.
  • Прийом «Взаємоперевірка» між сусідніми парами

Завдання перевіряють, уточнюють, роз’яснюють.

  1. Самостійна робота

Індивідуальні завдання на номенклатуру вуглеводнів

Дати назву сполуці й за назвою написати формулу.

Варіант І

  1. Дайте назву речовині за формулою:

        СН3        СН3       

            ׀        ׀

СН3 – С— СН – СН – С = СН2

           ׀                  ׀                 ׀

       С2Н5                   Cl               СН3

  1. Складіть формулу речовини за назвою:

3-етил-4,4-диметилгекс-1-ин

Варіант ІІ

  1. Дайте назву речовині за формулою:

                       Вr                СН3

                        ׀                    ׀

СН2 – С≡ С – С – СН2 -- СН

         ׀                     ׀                   ׀

                   Br                   СН3             СН3

  1. Складіть формулу речовини за назвою:

2,2,4 триметилпент-3-ен

       VІІ.  Підбиття підсумків уроку

       VІІІ. Домашнє завдання

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 10 клас, Розробки уроків
Додано
31 жовтня 2018
Переглядів
2214
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку