Конспект уроку з хімії для 7-го на тему: "Масова частка елемента в речовині."

Про матеріал

Закріпити знання про хімічні формули й уміння обчислювати відносну молекулярну масу. Формувати вміння обчислювати масову частку елемента в складі речовині.

Розвивати логічне мислення, увагу, вміння порівнювати величини, робити висновки.

Виховувати навички співпраці в колективі, відповідальність за виконану

роботу.

Перегляд файлу

 

Тема. Масова частка елемента в речовині.

 

Мета. Закріпити знання про хімічні формули й уміння обчислювати відносну молекулярну масу.  Формувати вміння  обчислювати масову частку елемента в складі речовині.

 Розвивати логічне мислення, увагу, вміння порівнювати величини,  робити висновки.

 Виховувати навички співпраці в колективі, відповідальність за виконану

 роботу.

Обладнання. Періодична система хімічних елементів, картки, зразки залізних руд,                      

Тип. Комбінований

Девіз уроку:       «Знання тільки тоді знання, коли воно набуте зусиллями власної  

                            думки, а не памяттю»      Лев Толстой

Хід уроку

І.  Активізація пізнавальної діяльності.

 1. Учитель.  Розшифруйте запис на картці, поясніть, як ви розумієте цей вислів (Див. девіз уроку. Читати треба через клітинку)

 

Знан

те

ня

зу

тіль

сил

ки

ля

то

ми

ді

влас

тю

 

знан

бу

ної

мят

на

 па

но

не

во

а

ли

ки

ко

дум

ня

 

2. Перевірка виконання домашнього завдання.

    Знайти відносну молекулярну масу сахарози, формула якої  C12H22O11.

     Відповідь:Мr(C12H22O11)  = 12 х 12 + 1 х 22 + 11 х 16 = 342

3. Робота на дошці (2 учня)

   А) визначити відносну молекулярну масу червоного залізняка Fe2O3 (Відповідь:  

        160)

   Б) визначити відносну молекулярну масу магнітного залізняка  Fe3O4 

       (Відповідь: 232)

(Разом з учнями, що працюють на дошці,роботу виконують 2 консультанти, які зроблять аналіз виконаної роботи, підготують додаткові завдання й нададуть рекомендації щодо оцінювання. Робота консультантів також оцінюється.)

   В)завдання для всіх учнів («Хто швидше?» Робота також оцінюється)

     Встановити відповідність між формулою речовини та її відносною молекулярною масою (зєднати стрілочками)

     СО2                           17

     Н2О                           80

     СиО                          44

ІІ.  Актуалізація опорних знань.

      - які речовини називаються простими? Складними?

      - що називають хімічною формулою?

      - порівняйте якісний і кількісний склад речовин, записаних на дошці (Fe2O3 , Fe3O4); (Висновок: якісний склад у цих речовин однаковий, а кількісний – різний).

      - що треба знати для того, щоб визначити відносну молекулярну масу речовини? (формулу речовини та відносну атомну масу елементів)

ІІІ. Мотивація навчання, повідомлення теми, мети та очікуваних результатів уроку

      Учитель. Ви вже переконалися, що хімічні формули – важливе джерело інформації про речовини.  Сьогодні ми навчимося  визначати масову частку елемента  в складній речовині. Для цього вам знадобляться вміння визначати кількісний та якісний склад речовин та вміння визначати  відносну молекулярну масу. 

         Масова частка елемента в сполуці – це фізична величина, що визначається відношенням маси, яка припадає на елемент, до маси всієї речовини. (Учні записують формулу)

                   n Ar

      

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
4 лютого 2018
Переглядів
1030
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку