17 липня о 18:00Вебінар: Відеоуроки: як створювати якісний контент для Ютубу

Конспект уроку з хімії для 7 класу на тему: "Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності"

Про матеріал
Тип уроку: комбінований. Конспект уроку з хімії для 7 класу на тему: "Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності"
Перегляд файлу

№ 26

Дата: _____________

Дата: Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню.

Тема: Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор.

Очікувані результати: учень складає рівняння реакції добування кисню з гідроген пероксиду, пояснює суть реакцій розкладу, знає як використовувати лабораторний посуд для добування (з гідроген пероксиду) і збирання кисню.

Тип уроку: комбінований.

Методи навчання: словесні, наочні, практичні.

Клас: 7 клас.

Демонстрації

6. Добування кисню з гідроген пероксиду.

7. Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води.

8. Доведення наявності кисню.

 

Хід уроку

I. Організаційна частина.

II. Перевірка домашнього завдання.

III. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності.

У складі хімічних сполук Оксиген розповсюджений на земній поверхні так, як жоден інший елемент. Він становить близько 8/9 масових частин води (88,8% масових). У твердому зовнішньому шарі Землі на частку Оксигену припадає 47 % масових. У повітрі поряд з азотом і незначною кількістю інших домішок міститься 23,15 % масових, або 21 % об'ємних. Оксиген входить до складу таких біологічно важливих речовин, як вода, білки, жири, вуглеводи, нуклеїнові кислоти.

Про роль кисню в природі написані тисячі книг. Усі тварини дихають киснем і в безкисневій атмосфері просто не можуть існувати. Лише деякі мікроорганізми – анаеробні бактерії, живуть без кисню.

Вдихуваний кисень окиснює вуглеводи та інші речовини, і в цьому хімічному процесі виділяється та енергія, що витрачається на всі життєві процеси. Весь кисень виник і зберігається на планеті завдяки процесу фотосинтезу.

 

IV. Засвоєння нових знань

• В який спосіб можна зібрати кисень?

Немає сумніву, що заповнюючи пробірку водою, ви її триматимете дном донизу, а не навпаки. Тепер уявіть собі, що ви надумали заповнити пробірку водою, тримаючи її догори дном. Що з цього вийде? Щось подібне спостерігатиметься, якщо ви будете наповнювати пробірку важчим за повітря газом, що розташована догори дном. Він «виливатиметься», а точніше буде опускатися вниз, а не підніматиметься вгору. Зібрати такий газ у розташовану догори дном пробірку вам не вдасться. Зовсім по-іншому поводить себе газ, легший за повітря. Виділившись через газовідвідну трубку, він піднімається вгору. Там йому на перепоні стає дно пробірки-приймача, розташованої догори дном, і газ залишається в ній. Якщо ж такий газ збирати в пробірку, розташовану донизу дном, то він не опускатиметься на дно пробірки, а підніматиметься вгору й полишить пробірку.

 

• Як перевірити наявність кисню в склянці?

• Основне джерело одержання кисню в природі. (Фотосинтез – відбувається на світлі за участю хлорофілу. При цьому з вуглекислого газу та води утворюється глюкоза та кисень)

6СО2 + 6Н2О → С6Н12О6 + 6О2

• Основний спосіб промислового одержання кисню. (Перегонка рідкого повітря. Так як повітря – це суміш газів, основними компонентами є азот і кисень. Для отримання кисню повітря під тиском зріджують. Але температура кипіння рідкого азоту -296 ͦ С нижче температури кипіння рідкого кисню -183 ͦ С, то азот випаровується а кисень залишається. Газоподібний кисень зберігають у стальних балонах під тиском 15 МПа)

 

 

 

Запишемо на дошці основні способи одержання кисню в лабораторії.

 1. Розклад води при постійному струмові:

2О → Н2↑ + О2

 2. Розклад пероксиду водню в присутності каталізатора MnO2:

2О2 → Н2О + О2

 


 

 

Прискорення реакції розкладу пероксиду водню в присутності манган(ІV) оксиду.


 3. Розклад оксиду ртуті (ІІ) при нагріванні:

2НgО → 2Нg + О2

 4. Розклад хлорату калію (бертолетової солі) при нагріванні в присутності каталізатора MnO2:

2КСlО3 → 2KCl + 3О2

- при нагріванні без каталізатора відбувається інша реакція:

 4КСlО3 → KCl + 3КСlО4

 5. Розклад перманганату калію при нагріванні:

2КMnО4 → К2MnО4 + MnО2 + 3О2

 


 

 

Збирання кисню методом витіснення повітря: 1 – стікловата; 2 – повітря.

 

 

Збирання кисню методом витіснення води: 1 – скловата; 2 – вода.


 

 6. Розкладання нітратів (за умови, що метал з якого утворена сіль стоїть в ряду активності металів до міді):

2KNO3 → 2KNO2 + O2

• До якого типу належать реакції одержання кисню? (Розкладу)

• Які речовини називаються каталізаторами? (Речовини, що прискорюють реакції, самі при цьому не витрачаючись)

• Що таке інгібітори? (Речовини, що сповільнюють реакції, негативні каталізатори)

 

V. Узагальнення і систематизація знань.

  1. Охарактеризуйте Оксиген як хімічний елемент. До складу яких він природних речовин входить?
  2. Схарактеризуйте кисень як просту речовину. Де він трапляється?
  3. Як можна добути кисень в лабораторії?
  4. Що таке каталізатори і яке їхнє значення в хімічних процесах?
  5. Як добувають кисень в промисловості.

 

Розв’язування вправ за підручником с. ________________

 

VІ. Підсумок уроку

VІІ. Домашнє завдання.

Опрацювати §

Письм. №

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
6 листопада 2019
Переглядів
4213
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку