№ 19
Дата: ____________
Тема: Практична робота №3: «Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів».
Очікувані результати: учень спостерігає хімічні й фізичні явища; описує явища, які супроводжують хімічні реакції; дотримується правил поведінки учнів у хімічному кабінеті та правил безпеки під час роботи з лабораторним посудом і обладнанням кабінету хімії; робить висновки на основі спостережень (за допомогою вчителя).
Основні поняття і терміни: фізичне явище, хімічне явище, хімічна реакція, вихідні речовини, продукти реакції, явища;
Методи і методичні прийоми: словесні (бесіда, розповідь), наочні (демонстрація дослідів) практичні (проведення дослідів).
Тип уроку: практичне застосування знань, умінь та навичок.
Клас: 7 клас.
Обладнання та матеріали: штатив з пробірками, кухонна сода - Na2CO3, оцет СН3СООН, спиртовий розчин йоду, картошка, сухий спирт (нагрівальний прилад), пробіркотримач, розчин мідного купоросу – CuSO4, вода, порцелянові чашки, залізні ошурки, сірники.
Хід уроку
І.Організаційний етап.
ІІ. Повторення правил безпеки життєдіяльності в кабінеті хімії, під час проведення хімічного експерименту, інструктаж перед початком практичної роботи.
Інструктаж з безпеки життєдіяльності.
ІІ. Актуалізація знань та вмінь учнів. (3 хв.)
Бесіда:
- що таке явище?
- які явища ми називаємо фізичними?
- які явища ми називаємо хімічними?
- що таке хімічні реакції?
ІІІ. Виконання практичної роботи. (30 хв.)
Практична робота №3
Тема: «Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів».
Мета роботи: закріпити вміння розрізняти фізичні і хімічні явища, формувати вміння здійснювати спостереження за хімічними явищами й описувати їх, формувати вміле і безпечне поводження з лабораторним посудом та речовинами.
Обладнання та матеріали: штатив з пробірками, кухонна сода - Na2CO3, оцет СН3СООН, спиртовий розчин йоду, картошка, сухий спирт (нагрівальний прилад), пробіркотримач, розчин мідного купоросу – CuSO4, вода, порцелянові чашки, залізні ошурки, сірники.
Хід роботи
З правилами безпеки життєдіяльності ознайомлений(на).
Під час виконання кожного досліду записуйте в таблицю свої дії, спостереження, а після його завершення — висновки.
Послідовність дій |
Спостереження |
Висновок |
|
|
|
|
|
|
Дослід 1.
У пробірку налийте розчин оцту - СН3СООН (близько 2-3 см) і вкиньте шпателем кухонну соду Na2CO3. Опишіть, що відбувається. Вкажіть яке це явища.
Дослід 2
Одну пробірку на третину наповніть розчином купрум(ІІ) сульфату – CuSO4,, іншу – водою. У кожну пробірку помістіть по залізній скріпці. Спостерігайте за обома скріпками. В якій із них відбулися зміни? Про що вони свідчать?
Дослід 3
Подрібніть невеличку грудочку крейди у порцеляновій ступці товкачем. Перенесіть крейду у пробірку, долийте 2 мл води і розмішайте. Які процеси – фізичні чи хімічні – ви провели? Що про це свідчить?
Дослід 4
Капніть на картошку спиртовий розчин йоду. Опишіть, що відбувається. Вкажіть яке це явища.
Дослід 5
Помістіть у порцелянову чашку декілька кристалів цукру. Нагрійте. Які процеси – фізичні чи хімічні – ви провели? Що про це свідчить?
Висновок: (пишеться по меті, або те що дізналися на практичній роботі, з чим працювали, що робили, що спостерігали)
ІV. Оформлення звіту про виконану роботу в зошиті, висновків з роботи.
V. Підсумок уроку.
V. Домашнє завдання.
Повторити §
Практична робота №3
Тема: «Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів».
Мета роботи: закріпити вміння розрізняти фізичні і хімічні явища, формувати вміння здійснювати спостереження за хімічними явищами й описувати їх, формувати вміле і безпечне поводження з лабораторним посудом та речовинами.
Обладнання та матеріали: штатив з пробірками, кухонна сода - Na2CO3, оцет СН3СООН, спиртовий розчин йоду, картошка, сухий спирт (нагрівальний прилад), пробіркотримач, розчин мідного купоросу – CuSO4, вода, порцелянові чашки, залізні ошурки, сірники.
Хід роботи
З правилами безпеки життєдіяльності ознайомлений(на).
Під час виконання кожного досліду записуйте в таблицю свої дії, спостереження, а після його завершення — висновки.
Послідовність дій |
Спостереження |
Висновок |
|
|
|
|
|
|
Дослід 1.
У пробірку налийте розчин оцту - СН3СООН (близько 2-3 см) і вкиньте шпателем кухонну соду Na2CO3. Опишіть, що відбувається. Вкажіть яке це явища.
Дослід 2
Одну пробірку на третину наповніть розчином купрум(ІІ) сульфату – CuSO4,, іншу – водою. У кожну пробірку помістіть по залізній скріпці. Спостерігайте за обома скріпками. В якій із них відбулися зміни? Про що вони свідчать?
Дослід 3
Подрібніть невеличку грудочку крейди у порцеляновій ступці товкачем. Перенесіть крейду у пробірку, долийте 2 мл води і розмішайте. Які процеси – фізичні чи хімічні – ви провели? Що про це свідчить?
Дослід 4
Капніть на картошку спиртовий розчин йоду. Опишіть, що відбувається. Вкажіть яке це явища.
Дослід 5
Помістіть у порцелянову чашку декілька кристалів цукру. Нагрійте. Які процеси – фізичні чи хімічні – ви провели? Що про це свідчить?
Висновок: (пишеться по меті, або те що дізналися на практичній роботі, з чим працювали, що робили, що спостерігали)
Практична робота №3
Тема: «Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів».
Мета роботи: закріпити вміння розрізняти фізичні і хімічні явища, формувати вміння здійснювати спостереження за хімічними явищами й описувати їх, формувати вміле і безпечне поводження з лабораторним посудом та речовинами.
Обладнання та матеріали: штатив з пробірками, кухонна сода - Na2CO3, оцет СН3СООН, спиртовий розчин йоду, картошка, сухий спирт (нагрівальний прилад), пробіркотримач, розчин мідного купоросу – CuSO4, вода, порцелянові чашки, залізні ошурки, сірники.
Хід роботи
З правилами безпеки життєдіяльності ознайомлений(на).
Під час виконання кожного досліду записуйте в таблицю свої дії, спостереження, а після його завершення — висновки.
Послідовність дій |
Спостереження |
Висновок |
|
|
|
|
|
|
Дослід 1.
У пробірку налийте розчин оцту - СН3СООН (близько 2-3 см) і вкиньте шпателем кухонну соду Na2CO3. Опишіть, що відбувається. Вкажіть яке це явища.
Дослід 2
Одну пробірку на третину наповніть розчином купрум(ІІ) сульфату – CuSO4,, іншу – водою. У кожну пробірку помістіть по залізній скріпці. Спостерігайте за обома скріпками. В якій із них відбулися зміни? Про що вони свідчать?
Дослід 3
Подрібніть невеличку грудочку крейди у порцеляновій ступці товкачем. Перенесіть крейду у пробірку, долийте 2 мл води і розмішайте. Які процеси – фізичні чи хімічні – ви провели? Що про це свідчить?
Дослід 4
Капніть на картошку спиртовий розчин йоду. Опишіть, що відбувається. Вкажіть яке це явища.
Дослід 5
Помістіть у порцелянову чашку декілька кристалів цукру. Нагрійте. Які процеси – фізичні чи хімічні – ви провели? Що про це свідчить?
Висновок: (пишеться по меті, або те що дізналися на практичній роботі, з чим працювали, що робили, що спостерігали)