17 липня о 18:00Вебінар: Відеоуроки: як створювати якісний контент для Ютубу

Конспект уроку з хімії для 7 класу на тему: "Практична робота №3: «Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів». "

Про матеріал
Тип уроку: практичне застосування знань, умінь та навичок. Конспект уроку з хімії для 7 класу на тему: "Практична робота №3: «Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів». "
Перегляд файлу

№ 19

Дата: ____________

Тема: Практична робота №3: «Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів».

Очікувані результати: учень спостерігає хімічні й фізичні явища; описує явища, які супроводжують хімічні реакції; дотримується правил поведінки учнів у хімічному кабінеті та правил безпеки  під час роботи з лабораторним посудом і обладнанням кабінету хімії; робить висновки на основі спостережень (за допомогою вчителя).

Основні поняття і терміни: фізичне явище, хімічне явище, хімічна реакція, вихідні речовини, продукти реакції, явища;

Методи і методичні прийоми: словесні (бесіда, розповідь), наочні (демонстрація дослідів) практичні (проведення дослідів).

Тип уроку: практичне застосування знань, умінь та навичок.

Клас: 7 клас.

Обладнання та матеріали:  штатив з пробірками, кухонна сода - Na2CO3, оцет СН3СООН, спиртовий розчин йоду, картошка, сухий спирт (нагрівальний прилад), пробіркотримач, розчин мідного купоросу – CuSO4, вода, порцелянові чашки, залізні ошурки, сірники.

Хід уроку

І.Організаційний етап.

ІІ. Повторення правил безпеки життєдіяльності в кабінеті хімії, під час проведення хімічного експерименту, інструктаж перед початком практичної роботи.

 Інструктаж з безпеки життєдіяльності.

ІІ. Актуалізація знань та вмінь учнів. (3 хв.)

 Бесіда:

- що таке явище?

- які явища ми називаємо фізичними?

- які явища ми називаємо хімічними?

- що таке хімічні реакції?

ІІІ. Виконання практичної роботи. (30 хв.)

 

Практична робота №3

 

Тема: «Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів».

Мета роботи: закріпити вміння розрізняти фізичні і хімічні явища, формувати вміння здійснювати спостереження за хімічними явищами й описувати їх, формувати вміле і безпечне поводження з лабораторним посудом та речовинами.

Обладнання та матеріали:  штатив з пробірками, кухонна сода - Na2CO3, оцет СН3СООН, спиртовий розчин йоду, картошка, сухий спирт (нагрівальний прилад), пробіркотримач, розчин мідного купоросу – CuSO4, вода, порцелянові чашки, залізні ошурки, сірники.

Хід роботи

З правилами безпеки життєдіяльності ознайомлений(на).

 

Під час виконання кожного досліду записуйте в таблицю свої дії, спостереження, а після його завершення — висновки.

Послідовність дій

Спостереження

Висновок

 

 

 

 

 

 

 

Дослід 1.

 У пробірку налийте розчин оцту - СН3СООН (близько 2-3 см) і вкиньте шпателем кухонну соду Na2CO3. Опишіть, що відбувається. Вкажіть яке це явища.

 

Дослід 2

Одну пробірку на третину наповніть розчином купрум(ІІ) сульфату – CuSO4,, іншу – водою. У кожну пробірку помістіть по залізній скріпці. Спостерігайте за обома скріпками. В якій із них відбулися зміни? Про що вони свідчать?

 

Дослід 3

Подрібніть невеличку грудочку крейди у порцеляновій ступці товкачем. Перенесіть крейду у пробірку, долийте 2 мл води і розмішайте. Які процеси – фізичні чи хімічні – ви провели? Що про це свідчить?

 

Дослід 4

Капніть на картошку спиртовий розчин йоду. Опишіть, що відбувається. Вкажіть яке це явища.

 

Дослід 5

 Помістіть у порцелянову чашку декілька кристалів цукру. Нагрійте. Які процеси – фізичні чи хімічні – ви провели? Що про це свідчить?

 

Висновок: (пишеться по меті, або те що дізналися на практичній роботі, з чим працювали, що робили, що спостерігали)

 

ІV. Оформлення звіту про виконану роботу в зошиті, висновків з роботи.

 

V. Підсумок уроку.

V. Домашнє завдання.

Повторити §

 

 

 

Практична робота №3

 

Тема: «Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів».

Мета роботи: закріпити вміння розрізняти фізичні і хімічні явища, формувати вміння здійснювати спостереження за хімічними явищами й описувати їх, формувати вміле і безпечне поводження з лабораторним посудом та речовинами.

Обладнання та матеріали:  штатив з пробірками, кухонна сода - Na2CO3, оцет СН3СООН, спиртовий розчин йоду, картошка, сухий спирт (нагрівальний прилад), пробіркотримач, розчин мідного купоросу – CuSO4, вода, порцелянові чашки, залізні ошурки, сірники.

Хід роботи

З правилами безпеки життєдіяльності ознайомлений(на).

 

Під час виконання кожного досліду записуйте в таблицю свої дії, спостереження, а після його завершення — висновки.

Послідовність дій

Спостереження

Висновок

 

 

 

 

 

 

 

Дослід 1.

 У пробірку налийте розчин оцту - СН3СООН (близько 2-3 см) і вкиньте шпателем кухонну соду Na2CO3. Опишіть, що відбувається. Вкажіть яке це явища.

 Дослід 2

Одну пробірку на третину наповніть розчином купрум(ІІ) сульфату – CuSO4,, іншу – водою. У кожну пробірку помістіть по залізній скріпці. Спостерігайте за обома скріпками. В якій із них відбулися зміни? Про що вони свідчать?

Дослід 3

Подрібніть невеличку грудочку крейди у порцеляновій ступці товкачем. Перенесіть крейду у пробірку, долийте 2 мл води і розмішайте. Які процеси – фізичні чи хімічні – ви провели? Що про це свідчить?

Дослід 4

Капніть на картошку спиртовий розчин йоду. Опишіть, що відбувається. Вкажіть яке це явища.

Дослід 5

Помістіть у порцелянову чашку декілька кристалів цукру. Нагрійте. Які процеси – фізичні чи хімічні – ви провели? Що про це свідчить?

 

Висновок: (пишеться по меті, або те що дізналися на практичній роботі, з чим працювали, що робили, що спостерігали)

Практична робота №3

 

Тема: «Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів».

Мета роботи: закріпити вміння розрізняти фізичні і хімічні явища, формувати вміння здійснювати спостереження за хімічними явищами й описувати їх, формувати вміле і безпечне поводження з лабораторним посудом та речовинами.

Обладнання та матеріали:  штатив з пробірками, кухонна сода - Na2CO3, оцет СН3СООН, спиртовий розчин йоду, картошка, сухий спирт (нагрівальний прилад), пробіркотримач, розчин мідного купоросу – CuSO4, вода, порцелянові чашки, залізні ошурки, сірники.

Хід роботи

 

З правилами безпеки життєдіяльності ознайомлений(на).

 

Під час виконання кожного досліду записуйте в таблицю свої дії, спостереження, а після його завершення — висновки.

Послідовність дій

Спостереження

Висновок

 

 

 

 

 

 

 

Дослід 1.

 У пробірку налийте розчин оцту - СН3СООН (близько 2-3 см) і вкиньте шпателем кухонну соду Na2CO3. Опишіть, що відбувається. Вкажіть яке це явища.

 Дослід 2

Одну пробірку на третину наповніть розчином купрум(ІІ) сульфату – CuSO4,, іншу – водою. У кожну пробірку помістіть по залізній скріпці. Спостерігайте за обома скріпками. В якій із них відбулися зміни? Про що вони свідчать?

Дослід 3

Подрібніть невеличку грудочку крейди у порцеляновій ступці товкачем. Перенесіть крейду у пробірку, долийте 2 мл води і розмішайте. Які процеси – фізичні чи хімічні – ви провели? Що про це свідчить?

Дослід 4

Капніть на картошку спиртовий розчин йоду. Опишіть, що відбувається. Вкажіть яке це явища.

Дослід 5

Помістіть у порцелянову чашку декілька кристалів цукру. Нагрійте. Які процеси – фізичні чи хімічні – ви провели? Що про це свідчить?

 

Висновок: (пишеться по меті, або те що дізналися на практичній роботі, з чим працювали, що робили, що спостерігали)

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
6 листопада 2019
Переглядів
866
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку