№ п/п |
Тема |
Дата |
Примітки |
Домашнє завдання
|
Повторення |
|
7- А |
7- Б |
|||||
Вступ (5 годин) |
||||||
1. |
Хімія – природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. |
|
|
|
|
|
2. |
Короткі відомості з історії хімії. Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. |
|
|
Навчальні проекти: 1. Хімічні речовини навколо нас. 2. Історичне значення вогню. |
|
|
3-4. |
Ознайомлення з обладнанням кабінету хімії та лабораторним посудом,маркуванням небезпечних речовин. Правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії. |
|
|
Демонстрація: 1. Взаємодія харчової соди(натрій гідроген карбонату) з оцтом(водним розчином етанової кислоти). 2. Зміна забарвлення індикаторів у різних середовищах. Лабораторні досліди: 1. Дослідження будови полум’я. 2. Ознайомлення з маркуванням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів). |
|
|
5. |
Практична робота № 1. Прийоми поводження з лабораторним посудом,штативом і нагрівними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій. |
|
|
|
|
|
Тема 1. Початкові хімічні поняття (32 години) |
||||||
6. |
Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. |
|
|
|
|
|
7. |
Молекули. Атоми. |
|
|
|
|
|
8. |
Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії. |
|
|
|
|
|
9. |
Фізичні властивості речовин. Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення сумішей. |
|
|
Лабораторні досліди: 3. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків. |
|
|
10. |
Практична робота № 2. Розділення сумішей. |
7- А |
7- Б |
|
|
|
11. |
Узагальнення та систематизація знань. Тестовий контроль. |
|
|
|
|
|
12-13. |
Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі. |
|
|
|
|
|
14-15. |
Ознайомлення з періодичною системою хімічних елементів Д.І. Менделєєва. |
|
|
Демонстрація: 3. Періодична система Д. І. Менделєєва. |
|
|
16. |
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів. |
|
|
|
|
|
17. |
Хімічні формули речовин. |
|
|
|
|
|
18. |
Прості та складні речовини. Багатоманітність речовин. |
|
|
Лабораторні досліди: 4. Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин. |
|
|
19. |
Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи. |
|
|
Демонстрація: 4. Зразки металів і неметалів. |
|
|
20. |
Валентність хімічних елементів. |
|
|
|
|
|
21. |
Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів. |
|
|
|
|
|
22. |
Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук. |
|
|
|
|
|
23. |
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. |
|
|
|
|
|
24. |
Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою. |
|
|
|
|
|
25. |
Масова частка елемента в складній речовині. |
|
|
|
|
|
26. |
Обчислення масової частки елемента в складній речовині. |
|
|
|
|
|
27. |
Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою. |
|
|
|
|
|
28. |
Контрольна робота № 1 (За I семестр). |
|
|
|
|
|
29. |
Аналіз контрольної роботи. |
|
|
|
|
|
30-31. |
Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин.
|
|
|
Лабораторні досліди: 5—9. Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом. |
Домашній експеримент: 1. Взаємодія харчової соди із соком квашеної капусти,лимонною кислотою,кефіром. |
|
32.
|
Практична робота № 3. Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів. |
7- А |
7- Б |
|
|
|
33. |
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. |
|
|
Демонстрація: 5. Дослід,що ілюструє закон збереження маси речовин (реальний або віртуальний). |
|
|
34-35. |
Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння. |
|
|
|
|
|
36. |
Захист навчальних проектів. |
|
|
Навчальні проекти: 3. Хімічні явища у природі. 4. Хімічні явища в побуті. 5. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах. 6. Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості. |
|
|
37. |
Узагальнення та систематизація знань з теми: «Початкові хімічні поняття». Самостійна робота. |
|
|
|
|
|
Тема 2. Кисень (13 годин) |
||||||
38. |
Повітря, його склад. Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. |
|
|
Навчальні проекти: 7. Проблема забруднення повітря та шляхи її розв’язання.
|
|
|
39. |
Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню. |
|
|
|
|
|
40-41. |
Добування кисню в лабораторії (на прикладі гідроген пероксиду і води) та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню. |
|
|
Демонстрація: 6. Добування кисню з H2O2 7. Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води. 8. Доведення наявності кисню.
|
|
|
42. |
Практична робота № 4. Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності.
|
|
|
|
|
|
43-44. |
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення. |
7- А |
7- Б |
Демонстрація: 9. Спалювання простих і складних речовин. |
|
|
45. |
Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання). |
|
|
|
|
|
46. |
Умови виникнення та припинення горіння. |
|
|
|
|
|
47-48. |
Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду, глюкози). |
|
|
|
|
|
49. |
Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню. |
|
|
Навчальні проекти: 8. Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять. |
|
|
50. |
Контрольна робота № 2 (За II семестр). |
|
|
|
|
|
Тема 3. Вода (18 годин) |
||||||
51. |
Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода — розчинник. |
|
|
|
|
|
52. |
Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина. |
|
|
|
|
|
53-54. |
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Виготовлення розчину. |
|
|
Демонстрація: 10. Виготовлення розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини. |
|
|
55-56. |
Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині. |
|
|
|
|
|
57. |
Практична робота № 5. Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин. |
|
|
|
|
|
58. |
Взаємодія води з оксидами.
|
|
|
Демонстрація: 11. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором. 12. Взаємодія карбон (IV) оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором. |
|
|
59. |
Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикатори. |
|
|
Лабораторні досліди: 10. Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами.
|
|
|
60. |
Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі. |
7- А |
7- Б |
Навчальні проекти: 9. Дослідження якості води з різних джерел. |
|
|
61. |
Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах. |
|
|
Навчальні проекти: 10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води. 11. Способи очищення води в побуті. |
|
Домашній експеримент 2. Очищення забрудненої води за допомогою власноруч виготовленого фільтру. |
62. |
Захист навчальних проектів.
|
|
|
Навчальні проекти: 12. Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості. 13. Еколого -економічний проект «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет». |
|
|
63. |
Узагальнення знань по темі «Вода». Тестовий контроль. |
|
|
|
|
|
64. |
Повторення. Хімічні елементи, їхні назви. |
|
|
|
|
|
65. |
Повторення. Валентність хімічних елементів. |
|
|
|
|
|
66. |
Повторення. Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою. |
|
|
|
|
|
67. |
Повторення. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння. |
|
|
|
|
|
68. |
Повторення вивченого матеріалу за навчальний рік. |
|
|
|
|
|
Планування складено за програмою:
Хімія 7—9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів.
(затверджена Наказом МОН України від 07.06.2017 № 804)
Підручник: Хімія : підруч. для 7 класу загальноосвіт. навч. закл. / О. В. Григорович. – Х. : Вид-во «Ранок», 2015. – 192 с. : іл.
Рекомендований МОН України.
Практичні роботи: 5;
Лабораторні роботи: 10.