КОНСПЕКТ УРОКУ З ХІМІЇ У 8 КЛАСІ ХІМІКО-БІОЛОГІЧНОГО ПРОФІЛЮ НА ТЕМУ: «УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ ПРО ОСНОВНІ КЛАСИ НЕОРГАНІЧНИХ CПОЛУК» УРОК – ЗМАГАННЯ

Про матеріал

Мета: повторити та систематизувати знання учнів з теми «Основні класи

неорганічних сполук»; узагальнити знання про склад, назви, класифікацію та властивості оксидів, кислот, основ та солей; закріпити вміння складати формули речовин за їх назвами й давати назви речовин за їх формулами, а також пояснювати причини різноманітності речовин; підготувати учнів до контрольної роботи з даної теми;

розвивати логічне мислення учнів та вміння висловлювати свої думки; виховувати відчуття причетності до загальної справи, вміння працювати в колективі та формувати адекватну самооцінку.

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Рівненський природничо-математичний ліцей «Елітар»

Рівненської міської ради

 

 

 

КОНСПЕКТ УРОКУ З ХІМІЇ

 У 8 КЛАСІ ХІМІКО-БІОЛОГІЧНОГО ПРОФІЛЮ НА ТЕМУ:

«Узагальнення знань про основні класи неорганічних Cполук»

урок – змагання

 

55EsgZQLpW8.jpg

        Розробив: учитель хімії,

ПМЛ «Елітар»

ДАНИЛЮК РОМАН ЕДУАРДОВИЧ

 

Рівне - 2014

Тема. Узагальнення знань про основні класи

неорганічних   сполук.

Мета: повторити та систематизувати знання учнів з теми «Основні класи

неорганічних сполук»; узагальнити знання про склад, назви, класифікацію та властивості оксидів, кислот, основ та солей; закріпити вміння складати формули речовин за їх назвами й давати назви речовин за їх формулами, а також пояснювати причини різноманітності речовин; підготувати  учнів до контрольної роботи з даної теми;

розвивати логічне мислення учнів та вміння висловлювати свої думки; виховувати відчуття причетності до  загальної справи, вміння працювати в колективі та формувати адекватну самооцінку.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.

Форма уроку: урок - змагання.

Обладнання: ПСХЕ Д.І.Менделєєва, таблиця розчинності, ряд активності

                            металів, картки - завдання, тестові завдання.

                                                                         Працюючи від душі, ви зробите все

                                                                               І для близьких,і для себе, а якщо

                                                                                   успіху не буде, працюйте ще.

 

                                                                                                          Д. Менделєєв

Хід уроку

І.Організаційний момент.

З`ясування настрою учнів, створення робочого настрою.

ІІ. Повідомлення теми, цілей та завдань уроку.

Тема нашого уроку  записана на дошці, прочитайте, будь - ласка. (Учні читають)

Сьогодні на уроці ми будемо повторювати та узагальнювати наші знання з теми  «Основні класи неорганічних сполук». Після уроку ви маєте  чітко відрізняти оксиди, кислоти, основи і солі за їх складом, назвами та властивостями, пояснювати причини різноманітності неорганічних сполук та повністю бути готовими до контрольної роботи з даної теми. Тому урок ми проведемо трішечки незвично -у формі уроку - змагання.

ІІІ. Актуалізація мотивації учіння учнів.

Об’єднання учнів у дві команди, визначення двох учнів, які будуть фіксувати результати змагань.

ІY. Відтворення й узагальнення понять і засвоєння відповідної  їм

     системи знань.

    Гра - змагання

  1. Термінологічний бій

Кожна із команд має дати влучне визначення термінів.

І команда: оксид, кислота.     ІІ команда: основа, сіль.

  1. Конкурс «Назви мене»

Кожній команді учитель по черзі показує картки із хімічними формулами. Учні повинні правильно їх назвати.

       І команда                                                                        ІІ команда

KOH , Na2SO4, H2S, SO3,                                            LiNO3, MgO, Fe(OH)3, CuO,

Mg(OH)2, H3PO4, Ca(OH)2, HBr .                                   Al(OH)3 , Hj, CO2, NaOH.

  1. Конкурс «Знайди зайве»

У кожному горизонтальному рядку знайдіть формулу речовини, яка не належить до  даного класу.

            І команда                                                            ІІ команда                                                  

CaCl2

 CO2

NaNO3

 BaCl2

  H2O

 LiOH

  K2O

  CO

H3PO4

H 2O2

  HCl

  H2S

MgO

   K3PO4

  P2O5

   SO2

NaOH

Ca(OH)2

Fe(OH)3

   SO3

  Naj

   MgS

    CO2

BaSO4


 

4. Конкурс «Буде - не буде»

  Кожній команді потрібно за допомогою стрілок показати з якими із речовин

буде взаємодіяти «центральна» речовина. Записати  рівняння відповідних реакцій на дошці зробити їх захист.

                     І команда                                               ІІ команда

               

5. Конкурс «Тест - контроль»

Команди отримують на аркушах паперу завдання - тести. Журі оцінює роботу.

  • Нітрати – це -

а) солі ортофосфатної кислоти;

б) солі нітратної кислоти;

в) солі хлоридної кислоти;

г) солі сульфідної кислоти.

  • Укажіть нерозчинну у воді сіль:

            а) BaSO4; б) NaNO3;  в) K2SO3; г) CaCl2.

  • З даного переліку речовин виберіть несолетвірний оксид:

                                 а) MgO;    б) SO3;     в) CO;     г) K2O.

  • За назвою вибрати відповідну хімічну формулу речовини - калій ортофосфату:

                        а) KNO3;  б) K2O;  в) K3PO4;  г) KPO3.

  • Формула крейди:

                                   а) CaCl2;  б) CaCO3;   в) MgCO3;   г) CO2.

  • Як називають розчинні у воді основи:

                 а) індикатори;    б) луги;   в) вапняне молоко;   г) каталізатори.

Y. Узагальнення й систематизація основних теоретичних положень.

     Самостійне виконання учнями завдань під контролем учителя.

      Конкурс «Хто швидше ? »

Кожній команді роздається аркуш паперу із задачами із попередньої теми «Кількість речовини. Обчислення за хімічними формулами». Кожна правильно розв’язана задача - 3 бали. Перевіряє журі.

І команда

1. Скільки атомів та молекул міститься у бромі  кількістю речовини 7 моль ?

2. Обчисліть об’єм 5 г вуглекислого газу.

ІІ команда

1. Скільки атомів та молекул міститься у кисні кількістю речовини 0.5 моль ?

2. Обчисліть об’єм 10 г хлору.

 YІ.Підведення підсумків уроку

  1. Бесіда
  • Для чого вам необхідно знати цей матеріал ?
  • Як матеріал уроку допоможе вам у житті ?

      2.Оцінка навчальної діяльності учнів. (Оголошення результатів. Картка

оцінювання).

VІІ.  Домашнє завдання

Рівень А

Підготуватися до контрольної роботи з теми «Основні класи неорганічних сполук», повторити с.89-94, (підручник Н. Буринська )

Рівень Б    Вправи 8, 9 (с. 94, підр.).

Рівень С    Задачі 12*, 13* (с. 94, підр.)

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
12 вересня 2018
Переглядів
732
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку