Орієнтовне календарно-тематичне планування з хімії.
8-й клас, 68 год, 2 год на тиждень
Укладено згідно до«Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804»
Орієнтовне календарно-тематичне планування з хімії.
8-й клас, 68 год, 2 год на тиждень
Укладено згідно до «Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804»
№ з/п |
Тема уроку |
Демонстрації, досліди, проекти |
Дата та клас |
примітка |
||||
А |
Б |
В |
|
|||||
Повторення найважливіших питань курсу хімії 7 класу |
|
|
||||||
|
Найважливіші хімічні поняття. Прості й складні речовини (кисень, вода).Реакції розкладу, сполучення |
|
04.09 |
03.09 |
05.09 |
|
||
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою |
|
06.09 |
05.09 |
05.09 |
|
||
|
Масова частка елемента в складній речовині. |
|
11.09 |
10.09 |
12.09 |
|
||
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Будова атома |
|
|||||||
|
Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів. Поняття про лужні, інертні елементи, галогени. |
Демонстрації
|
13.09 |
12.09 |
12.09 |
|
||
|
Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число. |
Демонстрації
|
18.09 |
17.09 |
19.09 |
|
||
|
Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів № 1-20. Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі. Енергетичні рівні та підрівні; їх заповнення електронами в атомах хімічних елементів № 1-20 |
Демонстрації
|
20.09 |
19.09 |
19.09 |
|
||
|
Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20. Поняття про радіус атома.
|
|
25.09 |
24.09 |
26.09 |
|
||
Тематична атестація №1 |
|
|
|
|
||||
|
Періодичний закон Д. І. Менделєєва (сучасне формулювання). Періодична система хімічних елементів, її структура.
|
Навчальні проекти 1. Із історії відкриття періодичної системи хімічних елементів. 2.Форми Періодичної системи хімічних елементів. 3. Хімічні елементи в літературних творах. 4. Цікаві історичні факти з відкриття і походження назв хімічних елементів. |
27.09 |
26.09 |
26.09 |
|
||
|
Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома.
|
|
02.10 |
01.10 |
03.10 |
|
||
|
Значення періодичного закону |
|
04.10 |
03.10 |
03.10 |
|
||
|
Захист проектів |
Навчальні проекти 1. Із історії відкриття періодичної системи хімічних елементів. 2.Форми Періодичної системи хімічних елементів. |
09.10 |
08.10 |
10.10 |
|
||
|
Захист проектів |
Навчальні проекти 3. Хімічні елементи в літературних творах. 4. Цікаві історичні факти з відкриття і походження назв хімічних елементів |
11.10 |
10.10 |
10.10 |
|
||
Тематична атестація №2 |
|
|
|
|
|
|||
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини |
|
|
|
|
||||
|
Природа хімічного зв’язку. Електронегативність атомів |
|
16.10 |
17.10 |
17.10 |
|
||
|
Ковалентний зв'язок, його утворення,полярний і неполярний ковалентний зв’язок. Електронні формули молекул. |
|
18.10 |
22.10 |
17.10 |
|
||
|
Йони. Йонний зв’язок, його утворення. |
|
23.10 |
24.10 |
24.10 |
|
||
|
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали. |
Демонстрації
|
25.10 |
05.11 |
24.10 |
|
||
|
Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток |
Лабораторні досліди 1. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови |
06.11 |
07.11 |
07.11 |
|
||
|
Захист проектів |
Навчальні проекти 5. Використання кристалів у техніці. 6. Кристали: краса і користь.. |
08.11 |
12.11 |
07.11 |
|
||
|
Практична робота 1. Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток (наприклад: цукру, кухонної солі, графіту). |
|
13.11 |
14.11 |
14.11 |
|
||
|
Узагальнення знань з теми «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Будова атома. Хімічний зв’язок і будова речовини» |
|
15.11 |
19.11 |
14.11 |
|
||
Тематична атестація №3 |
|
|
|
|
||||
Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами |
|
|
|
|
||||
|
Кількість речовини. Моль — одиниця кількості речовини. |
Демонстрації 6. Зразки речовин кількістю речовини 1 моль (або однакової кількості речовини). |
20.11 |
21.11 |
21.11 |
|
||
|
Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі. |
Розрахункові задачі
|
22.11 |
26.11 |
21.11 |
|
||
|
Стала Авогадро. |
|
27.11 |
28.11 |
28.11 |
|
||
|
Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою. |
Розрахункові задачі |
29.11 |
03.12 |
28.11 |
|
||
|
Молярна маса. Обчислення молярної маси речовини. |
Розрахункові задачі |
04.12 |
05.12 |
05.12 |
|
||
|
Закон Авогадро. Молярний об’єм газів. |
|
06.12 |
10.12 |
05.12 |
|
||
|
Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов. |
Розрахункові задачі |
11.12 |
12.12 |
12.12 |
|
||
|
Відносна густина газів. Обчислення з використанням відносної густини газів. |
|
13.12 |
17.12 |
12.12 |
|
||
|
Контрольна робота №1 |
|
18.12 |
19.12 |
19.12 |
|
||
|
Аналіз контрольної роботи |
|
20.12 |
|
20.12 |
|
||
Тематична атестація №4 |
|
|
|
|
||||
Орієнтовне календарно-тематичне планування з хімії.
8-й клас, 68 год, 2 год на тиждень
Укладено згідно до «Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804»
№ з/п |
Тема уроку |
Демонстрації, досліди, проекти |
Дата та клас |
|||||||||||
А |
Б |
В |
||||||||||||
Тема 4. Основні класи неорганічних сполук |
||||||||||||||
|
Класифікація неорганічних сполук, їхні склад і номенклатура. |
|
10.01 |
11.01 |
11.01 |
|||||||||
|
Оксиди, їхній склад і номенклатура. Фізичні властивості оксидів. |
Демонстрації
|
12.01 |
11.01 |
12.01 |
|||||||||
|
Хімічні властивості оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами. |
Демонстрації
|
17.01 |
18.01 |
18.01 |
|||||||||
|
Хімічні властивості оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами. |
|
19.01 |
18.01 |
19.01 |
|||||||||
|
Поширеність у природі та використання оксидів. Вплив на довкілля |
|
24.01 |
25.01 |
25.01 |
|||||||||
|
Основи, їхній склад і номенклатура Фізичні властивості основ. |
Демонстрації
|
24.01 |
25.01 |
26.01 |
|||||||||
|
Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Реакція нейтралізації. Заходи безпеки під час роботи з лугами |
Демонстрації
Лабораторні досліди
|
26.01 |
01.02 |
01.02 |
|||||||||
|
Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання внаслідок нагрівання. |
Демонстрації
|
31.01 |
01.02 |
02.02 |
|||||||||
|
Поширеність у природі та використання оксидів, кислот, основ. Вплив на довкілля |
|
02.02 |
08.02 |
08.02 |
|||||||||
Тематична атестація №6 |
|
|
|
Тематична атестація №6 |
||||||||||
|
Кислоти, їхній склад і номенклатура. Фізичні властивості кислот., Заходи безпеки під час роботи з кислотами. |
Демонстрації
|
07.02 |
08.02 |
09.02 |
|||||||||
|
Хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами. Ряд активності металів. Реакції заміщення |
Демонстрації
Лабораторні досліди
|
09.02 |
15.02 |
15.02 |
|||||||||
|
Хімічні властивості кислот взаємодія з основними оксидами, основами, солями. Реакції обміну. |
Домашній експеримент
|
14.02 |
15.02 |
16.02 |
|||||||||
|
Поширеність у природі та використання кислот. Вплив на довкілля |
|
16.02 |
22.02 |
22.02 |
|||||||||
|
Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій |
Розрахункові задачі 5. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. |
21.02 |
23.02 |
23.02 |
|||||||||
|
Самостійна робота № 3 «Основні класи неорганічних сполук» |
|
23.02 |
01.03 |
01.03 |
|||||||||
|
Середні солі, їхній склад і номенклатура Фізичні властивості середніх солей |
Демонстрації
|
28.02 |
01.03 |
02.03 |
|||||||||
|
Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами |
Демонстрації
Лабораторні досліди
|
02.03 |
15.03 |
15.03 |
|||||||||
|
Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з кислотами, лугами, іншими солями |
Лабораторні досліди
|
07.03 |
15.03 |
16.03 |
|||||||||
|
Поширеність у природі та використання солей. Вплив на довкілля |
|
09.03 |
22.03 |
22.03 |
|||||||||
|
Хімічні властивості амфотерних гідроксидів (Алюмінію, Цинку): взаємодія з кислотами, лугами (в розчині, при сплавлянні). |
Демонстрації
|
14.03 |
22.03 |
23.03 |
|||||||||
|
Хімічні властивості амфотерних гідроксидів (Алюмінію, Цинку): взаємодія з кислотами, лугами (в розчині, при сплавлянні). |
|
16.03 |
05.04 |
05.04 |
|||||||||
|
Використання амфотерних гідроксидів. Вплив на довкілля |
|
21.03 |
05.04 |
06.04 |
|||||||||
Тематична атестація №7 |
|
|
|
|
13.04 |
|||||||||
|
Практична робота № 1 Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук |
|
23.03 |
12.04 |
12.04 |
|||||||||
|
Загальні способи добування оксидів |
|
04.04 |
12.04 |
13.04 |
|||||||||
|
Загальні способи добування кислот |
|
06.04 |
19.04 |
19.04 |
|||||||||
|
Загальні способи добування основ і амфотерних гідроксидів |
Розв’язування експериментальних задач.
|
11.04 |
19..04 |
20.04 |
|||||||||
|
Загальні способи добування середніх солей |
Розв’язування експериментальних задач.
|
13.04 |
26.04 |
26.04 |
|||||||||
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук |
Демонстрації
|
18.04 |
26.04 |
27.04 |
|||||||||
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук |
Спалювання фосфору, розчинення добутого фосфор(V) оксиду у теплій воді, дослідження розчину індикатором і нейтралізація лугом. |
20.04 |
03.05 |
03.05 |
|||||||||
|
Практична робота № 2 Розв’язування експериментальних задач |
|
25.04 |
03.05 |
04.05 |
|||||||||
|
Розв’язування експериментальних задач |
|
27.04 |
10.05 |
10.05 |
|||||||||
|
Узагальнення знань з теми «Основні класи неорганічних сполук» |
Навчальні проекти 4. Сполуки основних класів у будівництві й побуті. 5. Хімічний склад і використання мінералів. 6. Вирощування кристалів солей. 7. Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини. |
04.05 |
10.05 |
11.05 |
|||||||||
|
Захист проектів |
|
11.05 |
17.05 |
17.05 |
|||||||||
|
Захист проектів |
|
16.05 |
17.05 |
18.05 |
|||||||||
|
Контрольна робота № 2 |
|
18.05 |
24.05 |
24.05 |
|||||||||
|
Аналіз контрольної роботи |
|
23.05 |
24.05 |
25.05 |
|||||||||
|
Узагальнення знань |
|
25.05 |
|
|
|||||||||
Тематична атестація №8 |
||||||||||||||