Метою уроку інформатики у 2 класі є в ігровій формі навчити дітей складати алгоритми; ознайомити дітей з властивостями алгоритму; розвивати пам'ять, логічне мислення, увагу та уяву; виховувати взаємоповагу, колективізм, культуру мовлення.
Конспект уроку з інформатики 2 клас
Тема: Урок – гра
Мета: Навчити дітей складати алгоритми; ознайомити дітей з властивостями алгоритму; розвивати пам’ять, логічне мислення, увагу та уяву; виховувати взаємоповагу, колективізм, культуру мовлення; вчити працювати за комп’ютером; виховувати любов до інформатики.
Тип уроку: практичне заняття.
Обладнання: ПК
Література:1) Сходинки до інформатики. – підручник для 4кл. загальноосвітніх навч. Закладів. – К. : АДЕФ – Україна, 2004. – 68с. :іл..
Хід уроку
1. Організація початку уроку.
1.Привітання
2. Перевірка робочого місця.
- Діти, подивіться уважно на свої робочі місця. Чи нема біля комп’ютерів зайвих речей? Якщо ні, то почнемо наш урок.
3.Повторення правил безпечної поведінки в комп’ютерному класі.
Ігрова ситуація.
Малий Сашко прибіг зі школи, вхопив бутерброд з чаєм та побіг до комп’ютера. Сівши на стілець та закинувши на нього ноги почав гратися в ігри. При цьому дуже близько наблизившись до екрану та крутившись по всім сторонам штовхнув ліктем чай, розлив його на клавіатуру, а бутерброд полетів прямісінько в екран.
2. Запитання до завдання.
- Які правила безпеки порушив Сашко? (не правильно сидів за комп’ютером; дуже близько до екрану; не можна їсти за робочим місцем)
- Які правила поведінки за комп’ютером ви ще знаєте?
1) Готуючись до роботи з комп’ютером, наведи лад на столі. Відчини квартирку, щоб приміщення добре провітрилось. Перевір, чи достатньо освітлена кімната.
2) Сядь зручно: вирівняй спину, ноги постав на підлогу. Місце клавіатури на столі, на рівні ліктів, не тримай її на колінах. Нічого не клади на клавіатуру, не став на неї лікті.
3) Оберігай комп’ютер від води. Не став сам і не дозволяй нікому будь-що ставити на монітор. Слідкуй, щоб вода не потрапила на клавіатуру.
4) Не залишай тварин без нагляду там, де знаходиться комп’ютер. Це небезпечно для нього і для твоїх домашніх улюбленців.
5) Пилюка та бруд – ворог електронної техніки! Тримай комп’ютер в чистоті. Не торкатися пальцями екрана. Не їж за комп’ютерним столом. Час від часу протирай монітор (вимкнений) і клавіатуру м’якою ганчіркою.
6) Працюй за комп’ютером не довше 15хв. Після 7-8хв. роботи зроби перерву, розімнися. Виконай вправи, які дають відпочити очам. Ніколи не засиджуйся допізна за комп’ютером.
4. Розминка
Полічіть кількість чотирикутників.
( Всього 10 чотирикутників).
2.Давайте з вами пограємо в робота. Кожен зможе відчути себе роботом. Один учень виступає в разі робота, а інші будуть давати йому команди для виконання завдання. Наприклад, дійти від свого місця до дошки і витерти її. Пам’ятайте, що робот точно виконує всі завдання. Які ж команди зрозумілі роботу? (Встань, повернись, зроби стільки-то кроків, візьми (предмет), витри з дошки, зупинись).
(Діти грають у гру).
- Вам сподобалось грати? А що вам більше сподобалось – командувати чи бути «роботом»?
5.Перевірка домашнього завдання.
- Яку тему ми вивчили на минулому уроці? ( «Кроки алгоритму»)
- Що таке алгоритм? (Послідовність команд).
- Які є виконавці алгоритму? (Людина, тварина, робот, комп’ютер).
- Правильно, виконавцем алгоритму може бути і робот. А що таке «робот»? (Машина).
- Чи є у нього мозок? (Ні).
- Хто керує роботом? (Людина).
Роботу, як і комп’ютеру, треба давати точні вказівки. Якщо вказівки будуть неточними, то й виконані дії можуть бути неправильними . Один чоловік зробив собі робота-помічника. Робот був дуже слухняним, але йому потрібні були точні вказівки. Одного разу йому дали завдання піти на кухню, почистити банан і принести. В результаті він приніс бананові очистки. А на питання: «Де банан?» сказав: «Я точно виконав усі накази».
3. Мотивація навчальної діяльності.
1.Повідомлення теми й мети уроку.
- Ми з вами пограли у робота. Вам подобається гратися?
- Тема нашого сьогоднішнього уроку «Урок-гра». Ми будемо гратися і складати завдання для гри.
4. Вивчення нового матеріалу.
- Діти, сьогодні на уроці ми вдосконалимо наші вміння складувати алгоритми. На минулому уроці ми складали алгоритми і сьогодні ми складемо алгоритм «Посади дерево» разом, а потім кожен складе самостійно алгоритм.
- Діти, уявіть що ви саджаєте дерево. Ви ж пам’ятаєте, що всі команди повинні бути чіткими й точними. Алгоритм «Посади дерево» виконується від вашого ім’я . Зрозуміло? Давайте спробуємо, я починаю, а ви продовжуєте, а якщо щось невірно то виправляєте.
- Я беру в руки…(лопату).
- Беру саджанець і саджаю…(ні, викапую ямку).
- Саджаю лопату…( ні, саджаю саджанець).
- Засипаю ямку.
- Ставлю лопату й лійку на місце…(ні, беру лійку і поливаю саджанець).
- Стоп.
Фізкультхвилинка.
Раз, два! Час вставати,
Від занять відпочивати,
Три, чотири! Присідаймо,
Швидко втому проганяймо
П’ять, шість! Засміялись,
Кілька раз понахилялись,
Сім, вісім! Потягнулись,
Покрутились, повернулись.
Дев’ять, десять! Час настав
Повернутися до справ.
5.Робота з комп'ютером.
Релаксація.
Вправи для рук.
Витягнути праву руку вперед. Слідкувати очима, не повертаючи голови, за повільними рухами вказівного пальця витягнутої руки вліво і вправо, вверх і вниз. Повторити 5 разів.
Вправи для очей.
В середньому темпі зроби 3-4 кругових рухів праворуч, а потім ліворуч. Послабивши м'язи очей подивитись вдалечінь на рахунок 1-6 (повторити 2 рази).
Відгадай.
1. Він вигляд чипа має,
Програмний код обробляє
Комп’ютерним мозком його називають
Мільйони транзисторів в собі він має.
( Процесор)
2.Цей пристрій керує ПК,
Вводе інформацію в комп’ютер
Хоч має клавіш чарівних лиш дві
Які цим всім і керують.
( Миша)
3.Ця програма функціональна:
Дозволяє створювати, копіювати
Може файли видаляти
Якщо ти тільки забажаєш
(Файловий менеджер)
Знайди 13 відмінностей.
5. Підсумок уроку.
- Що ми вивчали на уроці?
- Що найбільше сподобалось на уроці?
- Що таке робот?
- Як треба давати завдання роботу?
- Чи задоволені ви своєю роботою на уроці?