Брейн-ринг зорієнтований на популяризацію професії оператор комп'ютерного набору, розвиток оригінальності, швидкості, гнучкості мислення, пам'яті, уваги, фантазії, навичок застосування знань у нестандартних ситуаціях, виховання почуття взаємодопомоги, високої культуру мислення, інтересу до інформатики.
Мета: |
Слайд №1 Розширити знання про професію оператор комп’ютерного набору, зміцнити знання учнів з інформатики, розвивати оригінальність, швидкість, гнучкість мислення, пам'ять, увагу, фантазію, навички застосування знань у нестандартних ситуаціях, виховувати почуття взаємодопомоги, високу культуру мислення, інтерес до інформатики.
|
Обладнання: |
ПК, медіапроектор, ручки, папір.
|
|
Хід брейн-рингу:
|
Ведучий 1: |
Добрий день, дорогі друзі!
|
Ведучий 2: |
Увага! Увага! Дайте простір фантазії! Розпочинаймо брейн-ринг! Давайте зробимо ще крок До знань, науки та культури!
|
Ведучий 1: |
Основне нам, друзі, розумом дерзати! На всі запитання відповідь давати! Сміливість і дотепність хай бринить щораз. Бути переможцем хоче кожен з вас!
|
Ведучий 2: |
Сьогодні будуть змагатися дві команди. Вітайте команду «Біт» та команду «Байт».
|
Ведучий 1: |
Двобій судитиме шановне журі у складі: Голова журі:______________________________________ Члени журі:_______________________________________ __________________________________________________ |
Ведучий 2: |
А зараз ми побачимо – хто швидший і спритніший, А також всі дізнаємось, хто тут найрозумніший! |
|
Слайд №2 Правила гри: 1. Правильна відповідь на питання – 1 бал. 2. Правило «Піднятої руки» 3. Правило «МИ – Команда»
|
Ведучий 1: |
Увага! Перший гейм «Швидкість». Умови конкурсу: команда, яка першою розгадує ребус, отримує 1 бал. (проходить конкурс)
Слайд №3 |
|
(монітор) Слайд №4 |
|
(інтернет)
|
|
Слайд №5
(комп’ютер) Слайд №6 |
|
(клавіатура)
|
Ведучий 2: |
Дякуємо командам за правильні відповіді!
|
Ведучий 1: |
Слайд №7 Другий гейм «Найрозумніший»
|
Ведучий 2: |
Умови конкурсу: за 5 хвилин учасники команд повинні розв’язати кроссворд. За кожну правильну відповідь команда отримає 1 бал.
|
Ведучий 1: |
Один, два, три почали. |
|
Запитання: 1. Обмежена рамкою область екрана (вікно). 2. Центральний … (процессор) 3. Пристрій для збереження інформації (память). 4. До появи комп’ютера вона використовувалась,як основний засіб збереження інформації (книга). 5. Цей пристрій названо іменем маленького звірятка з довгим хвостиком (мишка). 6. Знання про навколишній світ (інформація). 7. При натисканні на цю кнопку відкривається Головне меню (Пуск). 8. Пристрій для ввода інформації (клавіатура)
|
Ведучий 2: |
Поки команди працюють пропоную вболівальникам відгадати загадки. (ведучі по черзі зачитують загадки) Загадки 1. Якщо треба знову й знову Вести з комп'ютером розмову, Є помічник — «тваринка» в нас, Що допоможе нам всяк час. (Миша.) 2. Ця всесвітня мережа Стільки знає — просто жах! З нею вчись ти працювати — Теж багато будеш знати. (Інтернет.) 3. Хто хоче щось запам'ятати — В блокнот свій може записати. Комп'ютер теж немов блокнот — Не має з пам'яттю турбот. А як називають комп'ютер-блокнот? (Ноут-бук.) 4. В комп'ютера, як і в людини, В роботі органи єдині. Скажіть, як те, що замість серця, В комп'ютерних відсіках зветься? (Вінчестер, жорсткий диск.) 5. Про нього знаємо ми нині: З ним справу мають в медицині. Біолог з ним теж справу має, А комп'ютер від нього страждає. (Вірус.) 6. Існує їх 10. І знає їх кожний: Робити всім можна. Для комп'ютера ж тільки Лиш 2 головні. Про що йде мова? Хто скаже мені? (Цифри 0 і 1.) 7. 3 ним справу має архітектор, З ним справу має будівельник. Хто за комп'ютером працює, До нього теж давно вже звик. Скажіть, про що іде тут мова — Назвіть одне англійське слово. (Windows.) 8. Якщо ви поїдете до Каліфорнії, будете там працювати з комп'ютером і протягом 2-х годин жодного разу не зробите цього, то вас оштрафують на 500 доларів. Що саме ви повинні зробити, щоб уникнути штрафу? (Обов'язкову перерву для відпочинку.) |
Ведучий 2: |
Ну що команди виконали завдання? Перевіримо ваші роботи. Слайд №8 Слайд №9 А зараз проведемо фізкультхвилинку:
Щось не хочеться сидіти, Треба трохи відпочити. Руки вгору, руки вниз, Руки в боки, руки так, Руки вгору, як вітряк. Вище руки підніміть І спокійно опустіть. Плесніть, діти, кілька раз. За роботу, все гаразд!
|
Ведучий 1: |
До Вашої уваги! Третій гейм «Відгадайка» Умови конкурсу такі: кожній команді будуть задаватись запитання. За кожну правильну відповідь команда отримає 1 бал. |
|
Слайд №10 Запитання для команди «Біт»: Я малюю діаграми, Знаю формули й доданки. Підрахую як годиться – Електронна я ……………… (таблиця) * * * Слайд №11 Нас зібралося багато, Як же всіх порахувати? Об’єднати всіх нас гарних Може тільки база ……………. (даних) Слайд №12 Промені і сонце-коло Намалюємо ми скоро. Творчий маю я характер, Бо графічний я …………… (редактор) * * * Слайд №13 Я пишу листи і вірші, Мої тексти найгарніші. Хай підтвердить весь народ, Як усім потрібен ………….. (Word) * * * Слайд №14 Я показую об’єкти, Фото-, відеопроекти. Я не плеєр, не мотор, А звичайний - …………… (монітор) |
|
Слайд №15 Запитання для команди «Байт»: А, Б, В, Г, Д і кома – Всім мабуть уже відома Така клавішна структура. Звісно ж, це …………… (клавіатура) * * * Слайд №16 Коли треба показати Слайди про усі формати – В допомозі не відмовить Вам ніколи …………… (Power Point) Слайд №17 Якщо є складна робота, Мусить бути лиш охота, Бо зі мною буде толк, Адже я – системний …………. (блок) * * * Слайд №18 Я магнітний бутерброд, Та мене не з’їсть ваш рот. Файли й папки – це дієта Для магнітної ………….. (дискети) * * * Слайд №19 Я не нишпорю в коморах, Не ховаюся по норах. Ковзаю по столу трішки, Бо комп’ютерна я ………….. (мишка) |
Ведучий 2: |
Молодці добре виконали завдання.
|
Ведучий 1: |
А зараз надаємо слово журі для оголошення балів за три гейми. |
Ведучий 2: |
Дякуємо журі. |
Ведучий 1: |
Слайд №20 Переходимо до четвертого гейму «Я профі» Для виконання цього конкурсу запрошуємо капітанів команд. Умови конкурсу: за 1 хвилину потрібно згадати та записати найбільше професій, робота яких пов’язана з комп’ютером. Капітан, який назве найбільше професій, той принесе команді додаткові 5 балів. Один, два, три почали!
|
Ведучий 2: |
Ваш час вичерпано! Просимо капітанів команд зачитати відповіді.
|
Ведучий 1: |
Слово надаємо капітану команди «Біт».
|
Ведучий 2: |
До слова запрошуємо капітана команди «Байт».
|
Ведучий 1: |
Дякуємо капітанам команд.
|
Ведучий 2: |
Слайд №21 П’ятий гейм «Анаграмма» . Умови конкурсу: із запропонованих слів складіть правильне. За 1 хвилину необхідно переставити літери так, щоб отримати слово, пов’язане з інформатикою та комп’ютером. Наприклад, із слова "док" можно отримати слово "код", а із слова "огілка" - "логіка". За кожне правильно складене слово команда отримує 1 бал.
|
|
Завдання для команди «Біт»
2. Лайф. (файл)
|
|
Завдання для команди «Байт» 1. Накал. (канал) 2. Німотор. (монітор)
|
Ведучий 1: |
Увага! Змагання почали. |
Ведучий 2: |
Час вичерпано!
|
Ведучий 1: |
Слово надаємо капітану команди «Біт».
|
Ведучий 2: |
До слова запрошуємо капітана команди «Байт».
|
Ведучий 1: |
Дякуємо командам!
|
Ведучий 2: |
Слайд №22 Для оголошення оцінок та нагородження команд запрошуємо голову журі __________________________. Дякуємо учасникам за цікаву гру! |
Використані джерела:
1. http://metodportal.com/node/22260 - «Подорож до сонячної системи», виховний захід з інформатики для учнів 2 класу.
2. http://osvita.ua/school/lessons_summary/outschool/14731/ - позакласний виховний захід з інформатики.
3. http://ukped.com/predmetni-metodiki/informatika1/709-.html - українська педагогіка.
4. http://te.zavantag.com/docs/657/index-15120.html - позакласний захід з інформатики: Що? Де? Коли?
1