Конспект уроку з інформатики. 3 клас Історія виникнення пристроїв роботи з інформацією.

Про матеріал
Конспект уроку тз інформатики для учніав 3 класу. На тему "Істрорія винекнення пристроїв для роботи з інформацією"
Перегляд файлу

Тема: Історія виникнення пристроїв для роботи з інформацією. Джерело інформації. Комп’ютерні пристрої для роботи з текстовою, звуковою, відео інформацією.  Пристрої введення та пристрої виведення.

Цілі:

-         Предметні: ознайомити учнів з історією  виникнення пристроїв для роботи з інформацією. Навчати класифікувати комп’ютерні пристрої за введенням та виведенням інформації; розрізняти та визначати джерела інформації; розрізняти комп’ютерні пристрої за способом застосування під час обробки інформації; орієнтуватися в часових рамках виникнення пристроїв для роботи з інформацією.

-         Комунікативні: вчити логічно і послідовно викладати свої думки;розвивати увагу, пам’ять, словниковий запас, логічне мислення; формувати вміння робити висновки.

-         Соціокультурні: виховувати самостійність, відповідальність, працелюбність та старанність,інтерес до інформатики.

Обладнання та наочність: комп’ютери, презентація,  мультимедійний проєктор.

Програмне забезпечення:  МS Power Point

Хід уроку

І.Організаційний етап.

Уч.- Добрий день, діти! Мене звати Вікторія Анатоліївна, і сьогоднішній урок інформатики проведу у вас я.

Ось дзвінок сигнал подав —

До роботи час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

А урок свій починаймо. (Слайд 2)

 

  1.           Вправа «Очікування».

Уч.- Діти, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

Д.- Що він буде  цікавим, веселим, пізнавальним, успішним.

Уч.- А що потрібно для досягнення успіху?

Д.- Старанність, увага, творчість, фантазія, мислення, працелюбство.

Уч.- Так, діти, для того, щоб урок пройшов успішно та цікаво, потрібно гарно працювати. На сьогоднішньому уроці ми будемо працювати за таким девізом:

Думати – колективно,

Діяти – оперативно,

Сперечатись – доказово -

Це для всіх обов’язково!(Слайд 3)

  1.           Мотивація навчальної діяльності

Уч.- А розпочнемо ми наш урок з відгадування ребусів.

Відгадування ребусів (Слайд 4-5)

Уч.- Давайте розгадаємо ребус. Хто уже знає яка відповідь буде, в першому ребусі.

Д.- Комп’ютер.

Уч.- Так, вірно, молодці!

Уч.-А тепер поглянте на цей ребус. Можливо хтось з вас вже здогадався, яка відповідь буде.

Д.- Курсор. 

Уч.- Так правильно, діти.

ІІ. Актуалізація опорних знань (Слайд 6)

Уч.- Діти, а ви знаєте в чому полягає процес перетворення інформації?  Наведіть приклад.

Д.- Інформацію можна подати графічним , текстовим, звуковим повідомленням, мімікою і жестами.

Д.- Одну і ту ж саму інформацію можна подати різними способами. Наприклад, знак пішохідного переходу можна подати у вигляді дорожнього знаку. Можна графічно зобразити пішохідний перехід у вигляді смуги (зебри), а також за допомогою світлофора, регулювальника на дорозі умовними жестами.

Уч.- Молодці! Що або хто може бути носієм інформації?

Д.- Люди, малюнки на скелях, папірус, папір, пергамент, флеш-накопичувач, жорсткий магнітний диск, оптичний диск, карта пам’яті, касети, хмарне сховище.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку(Слайд 7)

       Уч.- На сьогоднішньому уроці ми з вами:

       Довідаємось як саме виникли пристрої для роботи з інформацією;

       Познайомимось з сучасними комп’ютерними пристроями;

       Продовжимо знайомитись з джерелами отримання інформації.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Уч.- Сьогодні на уроці ми з вами відправимось в подорож по історії. Допомагати буде нам чарівна машина часу. Ви готові до подорожі? (Слайд 8)

Д.- Так.

4.1.Зупинка «Прадавні часи»

Уч.- Діти, в цей час людське суспільство тільки-тільки починало зароджуватись. Отримувало знання і відповідно люди починали вчитись. Рахунок є дуже важливим для життя. І як ви гадаєте, з чого почалось взагалі рахування?(Слайд 9-10)

Д.- З пальців, камінчиків, мушлів.

Уч.- Молодці, люди побачили, що одних предметів є багато, а інших зовсім мало. І постало питання в їх обрахунку. Так для початку первісні люди використовували те, що завжди було з ними – руки та ноги. Обрахунок здійснювався за допомогою пальців рук (10 пальців – десяткова система числення) та деякі народи використовували  пальці ніг - двадцяткова система числення (таку систему й досі використовують – африканські племена) (Слайд 11)

Уч.- Діти, як ви гадаєте, а що ж робили тоді люди, коли пальців на руках і ногах невистачало?

Д.- Малювали позначки на палицях, на землі, в’язали зузлики.

Уч.- Так,  вони почали використовувати засічки на дереві та в’язати

вузлики, де кожен з вузлів означав певне число. (Слайд 12)

4.2. Зупинка «V століття нашої ери»

Уч.- Продовжуємо нашу подорож. Наступна зупинка «V століття нашої ери». Весь цей час люди по трошки вчились обрахунку та розвивались досить повільно. З початком утворень нових імперій, введення грошових одиниць, потреба у обрахунках зросла більше. Так, у Римі використовували абак. Абак – глиняна чи кам’яна дошка, котра мала пересувні шарики, за допомогою, яких і рахували. А от в Японії використовували соробан. Схоже до абака, але цей пристрій був дерев’яний і його легко було переносити.  (Слайд 13-14)

4.3.Зупинка «ХVІст. Нашої ери»

Уч.- Продовжуємо подорожувати. Наша зупинка « 16 століття нашої ери».  Розвиток дійшов і до наших країв і  лише в шістнадцятому столітті на наших землях почались використовуватись рахівниці. (Слайд 15-16)

Уч.- Усі перелічені способи обрахунку є ручними, бо люди хоч і рахували за допомогою абаку, соробану чи рахівниці все одно робили це вручну.(Слайд 17)

4.4. Зупинка «1642-1673-1791 роки нашої ери»

Уч.- Наступні етапи в історії це 1642, 1673 та 1791 роки. Саме в цей час перші інженери спробували автоматизувати обрахунок. Першим це вирішив зробити Блез Паскаль. Хлопчина часто спостерігав, як після роботи в кузні його батько довго вечорами підводив підсумки своєї роботи і рахував кошти. Коли Блез підріс, то втілив в життя ідею допомогти своєму батькові й іншим людям. Таку ідею підхопили Готфрід Лейбніц та Чарльз Бебідж, котрі намагались вдосконалити вже винайдені пристрої та створити, щось нове й універсальне. (Слайд 18-21)

Уч.- Пристрої цього етапу дістали назву – механічні. Бо обрахунок здійснювався лише на основі механічних частин пристрою. (Слайд22)

4.5.Зупинка «1950 рік і далі»

Уч.-  Продовжуємо далі подорожувати. Розпочинаючи з 1950 року світ заполонила електрика, і це наштовхнуло  до створення електронних пристроїв обрахунку. Сюди відносяться перші електронні обчислювальні пристрої. Саме в цьому році в Україні з’явилась МЕОМ (мала електронно обчислювальна машина).

 Хоча малою її зараз назвати важко, бо її розмір займав, як один сучасний спортивний зал, але на той час це був справжній прорив.

Перший персональний комп'ютер був розміром з невеличкий холодильник, а перший «ноутбук» важив 11 кілограм.( Слайд 23-27)

4.6.Зупинка» Пригадай»

Уч.- Дітки, а зараз ви спробуєте пригадати раніше вивчену інформацію і назвемо відомі вам пристрої.( Слайд 28.)

(Одна дитина виходить до проектора, показує на пристрої, а діти називають.)

Д.- Комп’ютер, смартфон, телефон, планшет, калькулятор, ігрова приставка, факс, Мр3- плеєр, диктофон, фотокамера, відеокамера, електронна книжка, GPS навігатор, проєктор.

Уч.- Молодці!  Дітки, а зараз ми пригадаємо частини(пристрої) стаціонарного комп’ютера.( Слайд 29-38)

Уч.- Що за пристрій ви бачите на слайді?

Д.- Клавіатура.

Уч.- Навіщо вона?

Д.- Дозволяє вводити інформацію та команди  в комп’ютер.

Уч.- Молодці, Що це за пристрій?

Д.- Сканер.

Уч.- Для чого він призначений?

Д.- Для введення в комп’ютер тексту, графічних зображень з плоскої поверхні( паперу)

Уч.- Молодці, а що за пристрій зображений ось на цьому слайді?

Д.- Мікрофон.

Уч.- Для чого він призначений?

Д.- Для введення звукових даних.

Уч.- Молодці! А це що за пристрій?

Д.- Комп’ютерна мишка.

Уч.- Для чого вона призначення?

Д.- Для введення команд в комп’ютер та текстової інформації.

Уч.- Молодці, що це за пристрій?

Д.- Джойстик.

Уч.- Для чого він призначений?

Д.- Для введення текстової інформації .

Уч.- Молодці! Який пристрій зображено на наступному слайді?

Д.- Монітор.

Уч.- Для чого він призначений?

Д.- Це основний пристрій,призначений для виведення на екран текстових і графічних даних.

Уч.- Молодці, діти! А це що за пристрій?

Д.- Принтер.

Уч.- Для чого він призначений?

Д.- Це пристрій друку, призначений для виведення тексту, графічних зображень на папір.

Уч.- Молодці! А чи пам’ятаєте ви, який пристрій є найголовніший у стаціонарному комп’ютері? (Слайд 39)

Д.- Системний блок

Уч.- Чому?

Д.- У ньому містяться основні пристрої комп’ютера: пам’ять, яка зберігає інформацію та процесор, який опрацьовує інформацію.

Уч.- Молодці!

Уч.- . І так, як ми памְ’ятаємо з попередніх уроків, всі пристрої можна поділити на ті, що вводять інформацію в комп’ютер (в системний блок) та ті, що виводять її. До введення відносять веб камеру, мікрофон, мишку, клавіатуру та сканер, а ті що виводять: колонки, навушники, монітор та принтер. ( Слайд  40)

Уч.- . Діти, пригадаємо, як відбувається обмін інформацією між людиною та комп’ютером. Користувач Петрик за допомогою веб-камери може записати відео, на клавіатурі написати текст, мікрофоном запише звук, мишкою запустить потрібні програми, а сканером може перенести своє фото на комп’ютер. Далі, коли дані потраплять на комп’ютер їх можна буде опрацювати. І тоді вже комп’ютер обміняється інформацією з людиною. Наприклад ,відео, записане можна буде побачити на моніторі, а за допомогою колонок чи навушників почути звук. Домалювавши та вдосконаливши свій малюнок можна буде його роздрукувати на принтері. А такий процес може бути багаторазовим, де людина з машиною буде обмінюватись інформацією. (Слайд 41)

4.7 Фізкультхвилинка (Слайд 42)

Уч.- Дітки, ви трішки втомилися, тому зараз зробимо фізкультхвилинку

V. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок

Уч.- Дітки, а зараз ми з вами попрацюємо за комп’ютером. Тому давайте повторимо правила поведінки, та безпеки в комп’ютерному класі. Я вам буду читати віршик, а ви будете кивати чи потрібно робити так як робили діти, чи ні.

5.1. Повторення правил поведінки та безпеки в комп’ютерному класі ( Слайд 43)

Уч.- Учні забігли в клас,

кинули портфелики на комп’ютерні столи.

«Хто швидше займе місце за комп’ютером?!» - гукнув Андрійко.

Всі кинулися наввипередки.

Василька боляче штовхнули,

але він, на щастя, вхопився за шнур від клавіатури.

Д.- Кивають.

Уч.- Так, діти, молодці!

Уч.- Так, а тепер давайте перейдемо до виконання інтерактивної вправи, перед тим як сідати за комп’ютютери, поглянте що вам потрібно буде виконати. Вам потрібно буде поєднати назву приладу і його зображенням.

Уч.- Тепер можете тихенько сідати за комп’ютери і приступати до виконання інтерактиної вправи.

5.2.Виконання інтерактивних практичних завдань.(Слайд 44)

https://learningapps.org/watch?v=p3zm9w7nn20

Д.- Виконують.

Уч.- Ваші оченята вже дуже втомились напевно, тому давайте проведемо гімнастику для очей.

5.3. Гімнастика для очей

Один, два, три, чотири.
Оченята щось втомились.
(закриваємо вічка)
Треба глибоко дихати,
(робимо вдих)
А оченятам по колу бігати.
(відкриваємо очі, поглядом «малюємо» окружність)
Швидко-швидко відкрили й закрили.
(часто моргаємо)
Оченята відпочили.
(закриваємо очі, накриваємо їх долоньками)
Один, два, три, чотири.
(відкриваємо очі, посміхаємося)

Уч.- Так, діти, ви усі модці швидко впорались з завданням, можете повертатись на свої місця.

VІ. Підсумок навчальної діяльності  та рефлексія  «Все в твоїх руках»

Уч.- Діти, ви сьогодні всі гарно працювали. І тому наша подорож  була цікавою та захоплюючою.  Ви ознайомилися з  історичними даними, як саме виникли пристрої для роботи з інформацією; познайомимось з сучасними комп’ютерними пристроями та пристроями введення та виведення інформації.

6.1. Рефлексія «Все в твоїх руках» (Слайд 45)

Давайти ми з вами будемо загинати пальчики на своїй руці, підсумовуючи наш урок.

(Мізинчик)Про що нове ти сьогодні дізнався? Які знання отримав?

(Безімяний)Що ти сьогодні виконав? Яких результатів досяг?

(Середній) Яким був твій настрій? Яке завдання сподобалось

найбільше?

(Вказівний) Чим ти сьогодні допоміг іншим? Чи покращилися сьогодні твої стосунки з оточуючими?

(Великий)Які труднощі ти сьогодні відчув?

Над чим ще потрібно подумати?

Уч.- Я дякую вам за активність. До побачення!

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
8 квітня
Переглядів
89
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку