Потоки інформації, швидкий розвиток технологій, зміна правил і ролей, якими позначена інформаційна доба, приголомшують.
У століття панування високих технологій та засилля масової культури залишається надзвичайно мало часу для зосереджених роздумів і самоаналізу, тоді як шукшинські питання «Що з нами відбувається?», що прозвучало ще в 70-ті роки минулого, XX століття, залишається як не можна актуальним і до нинішнього дня...
Говорити про позитивні і негативні риси сучасних ЗМІ можна нескінченно довго. З одного боку це прогресивний метод добування та обробки інформації, з іншого - існує безліч підводних каменів, нюансів і мінусів при роботі зі ЗМІ.
Вплив радіо. Радіомовлення, в певному сенсі, примусово: передачу можна слухати лише в той час, коли вона йде в ефірі; в тому ж порядку, темпі і ритмі, які задано в студії; неможливо відкласти прослуховування на зручний час, робити це швидше або повільніше, в обраному порядку, тим більше «переглядати»; слухач у визначений відрізок часу здатний сприймати лише одну програму, відмовившись від усіх інших, які одночасно йдуть.
Вплив телебачення. Дуже важливою проблемою при розгляді впливу телебачення на маси є діти. Діти через відсутність у них повного усвідомлення меж реальності, всі події, які відбуваються перед їх очима, сприймають як справжні. Вбивство і насильство не викликають у них почуття страху чи відрази, тому що вони, в результаті звикання до телевізійних передач, для них природні і реальні.
Вплив Інтернетуглобальність - надає негайний доступ до інформації з усього світу; відсутність контролю, який існує в інших електронних ЗМІ;незв'язаність географічним розташуванням дає можливість оприлюднити інформацію поза контролем урядів, монополій; низькі бар'єри до доступу;низька вартість створення та розповсюдження інформації;
Вплив Інтернету. З розвитком технологій систем віртуальної реальності, зростає і кількість людей, які захоплюються цим явищем. «Спілкування» з віртуальною реальністю для більшості людей поширене на сьогоднішній день на рівні віртуальних комп'ютерних ігор. Віртуальна реальність сильніші за будь-які відеоігри, і впасти в залежність від неї дуже легко.
Вплив реклами. Реклама є сьогодні засобом інформування про нову марку, споживчі властивості товару і т.п. Реклама все більше втручається в життя людини, керуючи їм на усвідомленому і несвідомому рівнях. При цьому вона нав'язує споживачам систему певних стандартів, точку відліку життєвих цінностей, світоглядних ідей і уявлень.
Вплив реклами. Телевізійна реклама, забезпечує пасивність сприйняття. Поєднання тексту, образів, музики і домашньої обстановки сприяє релаксації, знижує розумову активність і критичність сприйняття інформації. Дуже часто в сучасній вітчизняній рекламі фігурують речі, про які за законами моральності публічно не говорять. Багаторазове повторення подібних сюжетів створює пригнічений психічний стан телеглядачів.
Негативний вплив ЗМІЗавдяки своїй біологічній природі, людина піддається навіюванню, наслідувальності, заразливості. Сама по собі діяльність ЗМІ, що ставить завданням вселити що-небудь суспільству, є негуманною, оскільки люди не можуть контролювати спрямований на них вплив і виявляються безсилими перед подібними навіюваннями.
Асоціація. Метод асоціацій передбачає ретельний відбір і спеціальну компоновку понять, що викликають або позитивні, або негативні асоціації, що дозволяє впливати на сприйняття інформації. Оскільки метод заснований на певних асоціаціях, вона дозволяє легко вплинути на людину в силу його звичок і переконань.
Потоки інформаціїВеличезні за обсягом потоки інформації щодня обробляються на підсвідомому рівні. Але хто гарантує нам їх правдивість, виправданість? Десятки, сотні «кілограмів» інформації, не пройшовши належної обробки, провокують міжнаціональні конфлікти, розбещення малолітніх на ґрунті сексуальних подразнень. Людина, перебуваючи під таким впливом, більше схильний до психологічного впливу.