Конспект уроку з інформатики для 2-го класу на тему "Створення зображень. Зображення з геометричних фігур"

Про матеріал

Урок 20. Створення зображень. Зображення з геометричних фігур.

Цілі:

  • навчальна: формувати вміння створювати зображення, використовувати інструменти графічного редактора; знайомити з інструментами Лінія, Прямокутник, Еліпс.
  • розвивальна: розвивати спостережливість, пам'ять, логічне мислення, увагу; відпрацювання практичних навичок роботи на комп'ютері.
  • виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість; виховувати інтерес до вивчення інформатики.
Перегляд файлу

Урок 20. Створення зображень. Зображення з геометричних фігур.

Цілі:

  • навчальна: формувати вміння створювати зображення, використовувати  інструменти графічного редактора; знайомити з інструментами Лінія, Прямокутник, Еліпс.
  • розвивальна: розвивати спостережливість, пам’ять, логічне мислення, увагу; відпрацювання практичних навичок роботи на комп’ютері.
  • виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість; виховувати інтерес до вивчення інформатики.

 

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, презентація, картки «Правила техніки безпеки», настільна гра «Танграм»

Програмне забезпечення: графічний редактор Paint.

Хід уроку

І. Організаційний етап.  Організація класу. Повторення правил з техніки безпеки.

Правил безпеки дотримуйся, друже,

Тоді з комп’ютером будеш у дружбі!

Робота в парах. Розкажіть, які ви знаєте правила безпечної роботи в комп’ютерному класі. (Учні користуються картками "Правила техніки безпеки”).

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Гра «Знайди зайве»

Знайдіть зайве слово. Поясніть свою думку.

  • Ромашка, троянда, волошка, огірок.
  • Павук, равлик, ящірка, яблуня.
  • Олівець, диван, зошит, ручка.
  • Зима, весна, гроза, літо.
  • Мороз, червоне, зелене, синє.

2. Гра «Танграм». В групі запропонувати дітям скласти тварину.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Що зображено на малюнку? Перелічіть усі об’єкти, які ви побачили.

Учитель. Які «сховались» геометричні фігури на малюнку? За допомогою чого можна намалювати такі об’єкти? Як ви вважаєте, чим можна такі зображення створити за допомогою комп’ютерних програм?

ІV. Вивчення нового матеріалу

Якщо ви розглянете будь-який малюнок, то побачте, що він складається з окремих об’єктів. Усі об’єкти, зображені на малюнках, називаються графічними об’єктами. За допомогою редактора Paint ви навчитесь малювати прості графічні об’єкти.

На панелі інструментів графічного редактора є лінії, олівець і пензель, за допомогою яких можна створювати графічні об’єкти.

Малювати окремий об’єкт потрібно з натиснутою лівою клавішею миші. Якщо відпустити клавішу миші, інструмент припинить малювання.

При створенні зображення потрібно пам’ятати, що за допомогою лівої кнопки миші ви малюєте основним кольором, а за допомогою правої – кольором фону.

Щоб намалювати лінію необхідно:

1. В наборі інструментів обрати інструмент лінія.

2. На палітрі обрати основний колір малювання і вказати товщину лінії на стрічці розмір.

 

Зверніть увагу, що прямокутник може бути зафарбованим і не зафарбованим, з рамкою і без рамки.

Округлений прямокутник не має гостри кутів. Якщо лінію потрібно зробити товстою, необхідно перейти на кнопку Лінія і вибрати товщину лінії.

 

За допомогою клавіші Shift можна створити: Квадрат,  горизонтальні та вертикальні лінії. Клавіші Shift допомагає намалювати коло.

 

V. Фізкультхвилинка

Я малюю зайчика для вас — раз!

(Колові рухи руками над головою.)

Це у нього голова — два!

(Руки покласти на голову.)

Це у нього вуха догори — три!

(Підняти руки вгору.)

Це стирчить у нього хвостик сірий — чотири!

(Повертати тулуб вправо, вліво.)

Це очиці весело горять — п’ять!

(Руки до очей біноклем.)

1, 2, 3, 4, 5 — нам потрібно спочивать!

Тож піднімемо руки вгору

Та подивимось на зорі.

А тепер всі руки в боки —

Як зайчики — скоки, скоки.

VІ. Формування вмінь та навичок

Робота за комп’ютером

Практична робота виконується під керуванням учителя. Учитель пропонує виконати дію і контролює її виконання. Учитель нагадує учням  про необхідність під час виконання практичної роботи дотримуватися правил техніки безпеки. Ознайомлення дітей з алгоритмом створення зображення.

Практичне завдання.

  1. Завантажте програму Paint.
  2. За допомогою інструментів Лінія та Овал спробуйте створити зображення.
  3. Розфарбуйте створене зображення.
  4. Збережіть зображення.
  5. Закрийте графічний редактор.

 

Презентація робіт учнів на екрані за допомогою мультимедійного проектора.

Релаксація

Вправа для профілактики короткозорості

Вихідне положення — сісти на стілець.

Заплющити і розплющити очі. Повторити 3-4 рази. Виконувати в середньому темпі.

VІІ. Рефлексія.

Я без сторін і без кутів,

Як звуся, відгадай.

І на малюнках дітлахів

У сонечку впізнай.

(Круг)

Олівці Петрусь узяв,

Швидко щось намалював.

Хоч крути, а хоч верти,

Має тільки три кути.

(Трикутник)

Він давно знайомий мій,

Кожен кут у нім прямий.

Всі чотири сторони

Однієї довжини.

(Квадрат)

 

На квадрат я дуже схожий.

Маю теж чотири сторони.

Тільки дві з них протилежні —

Однакової довжини.

А сусідні — різні.

(Прямокутник)

Він не круг і не квадрат

І не прямокутник.

Має тільки три кути

Звуть його ...

(Трикутник)

 

В мене ось такі кути,

Вони схожі, як брати.

І чотири сторони

Однієї довжини.

Отже, треба нам, малята,

Усе знати про ...

          (Квадрата)

 

Як складемо ми квадрат

Протилежними кутами,

Дві фігури вийдуть в нас —

Можна звати їх братами.                          

А чому — ти доведи,                  

Як назвати їх — скажи.              

(Трикутник)               

 

Він у сторони простяг             

Рівненькі відрізки,                    

Поміж них у нього —               

Чотири кути-ріжки.                

(Квадрат, прямокутник) 

 

Не стоїть і не стрибає

Жодного кута не має  

(Круг)

 

Самооцінювання роботи учнів на уроці за допомогою шкали оцінювання.

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кулык Анастасия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
30 січня
Переглядів
1509
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку