Конспект уроку з інформатики "Створення та редагування діаграм у середовищі табличного процесора"

Про матеріал

Конспект відкритого робочого уроку з інформатики. У даному уроці присутні елементи патріотичного виховання, робота з наскрізними лініями. До уроку є розроблен презентація, яку ви можете завантажити у моїх розробках.

Перегляд файлу

Тема. Створення діаграм і графіків у середовищі табличного процесора Excel

Навчальна мета: Ознайомити учнів з основними типами та видами діаграм; їх застосуванням, основними елементами. Набуття практичних навичок під час побудови різних видів діаграм.

Розвиваюча мета: Розвивати навики роботи за комп’ютером, логічне мислення, увагу та зосередження на виконанні завдання.

Виховна мета: Виховувати патріотизм, прагнення навчатися, самостійність у роботі .

Технічні засоби навчання: комп’ютери, електронна таблиця Excel, MS Power Point, демонстраційні програми, проектор, мультимедійна дошка.

Дидактичні і роздаткові матеріали: інструкційні картки до уроку, файли – заготовки до завдань, картки з вправами для зняття зорового навантаження, купони, конверт для купонів зі списком учнів.

Тип уроку: формування вмінь і навичок.

Хід уроку

  1. Організаційний етап. 

Повторення правил ТБ і роботи учнів у кабінеті інформатики.

  1. Оголошення теми та мети уроку.
  2. Хвилина новин .
  3.  

 

  1. Актуалізація опорних знань.

Сьогодні ми починаємо нове коло в системі купонів. Тому за кожне завдання буде оголошена ціна.

Перед тим, як ми вивчимо новий матеріал, нам потрібно пригадати попередній.

Завдання 1. Розгадати кросворд (робота учня цього ж класу – Хома 7А).

Завдання 2. Гра «Встав пропущене слово». (на слайді з анімацією)

  1. Мотивація навчальної діяльності (супроводжується демонстрацією слайдів)
  1. Які є типи інформації?
  2. Яка інформація сприймається найкраще?
  3. Таблиці не у всіх випадках краще подають інформацію.
  4. Одним зі способів подачі візуальної інформації є графіки, діаграми.

Якщо електронна таблиця містить велику кількість числових даних, то проаналізувати їх (порівняти, оцінити їх зміни з протягом часу, встановити співвідношення між ними тощо) достатньо важко. Провести аналіз великої кількості числових даних значно легше, якщо ці дані зобразити графічно.  Наприклад (приклад на слайді)

Для графічного зображення числових даних використовують діаграми.

 

  1. Вивчення нового матеріалу
  1. Загальні відомості

 

Діаграма – це графічне зображення, у якому співвідношення між числовими даними відображається з використанням геометричних фігур.

 Серед стандартних діаграм і графіків є такі: гістограма, лінійчаста, графік, кругова, крапкова, з областями, кільцева, пелюсткова, поверхнева, бульбашкова, біржова, циліндрична, конічна, піраміда та більше 20 нестандартних діаграм і графіків.

Основою всіх різноманітних діаграм є 3 різновиди:

 

Кругові діаграми більш наочно показують співвідношення частин у цілому. На кругову діаграму виводяться співвідношення показників, розміщених в одному рядку або стовпчику, співвідношення даних вказуються у відсотках від цілого.

 

Стовпчикові діаграми доцільно створювати тоді, коли потрібно порівняти значення кількох наборів даних, показати зміни даних з плином часу.

 

Лінійний графік краще використовувати для зображення змін показників протягом визначеного часу.

  1. Структура діаграми

 

 

  1. Алгоритм побудови діаграм

 

Демонстрація на таблиці «Викиди СО2»

(Вчитель  створює проблемну ситуацію – проблема у «неточності»)

  1.  «Конструктор»  - автоматична зміна параметрів форматування цілої таблиці.
  2. «Формат» - параметри форматування для виділеного об’єкта.
  3. «Макет» - редагувати вибраний об’єкт діаграми.

 

  1. Застосування набутих знань та вмінь на практиці

Завдання 1. Лікарі рекомендують добову потребу в їжі розподілити на чотири частини: перший сніданок — 25%, другий сніданок — 15%, обід — 45%, вечеря — 15%. Побудуйте кругову діаграми розподілу добової норми їжі.

Інструкція

  1. Перейдіть за схемою: папка «7 клас діаграми»→ «Завдання1».
  2. На основі даної таблиці створіть кругову діаграму. Для цього спочатку виділіть її, потім перейдіть на вкладку «Вставка» → «Діаграми» і виберіть необхідний тип діаграми.
  3. Вимоги: використати макет 6, наявні назви етапів прийому їжі (легенда), назва діаграми «Розподіл добової норми їжі».
  4. Покажіть результат вчителю, отримайте зароблені купони Результат пошуку зображень за запитом "смайлик"

 

Завдання 2. Побудуйте стовпчасту діаграму найбільших лиманів і озер України за такими даними: Дністровський лиман має площу 360 км2, озеро Сасик (Кундук) — 210 км2, Молочний лиман — 170 км2, Тілігульський лиман — 160 км2, озеро Ялпуг — 150 км2.

Інструкція

  1. Перейдіть за схемою: папка «7 клас діаграми»→ «Завдання2».
  2. На основі даної таблиці створіть стовпчасту діаграму (гістограму).
  3. Вимоги:   
  • виберіть тип діаграми «Конічна»,
  • натисніть кнопку для того щоб зробити дані про водойми різними кольорами,
  • виберіть стиль діаграми з обємною задньою стінкою
  • на вкладці «Формат» зробіть задню стінку оранжевого кольору, область діаграм – зеленого.
  • Збільшіть шрифт легенди, зробіть її жирною, курсив. (за потреби зробіть ширину діаграми)

Зразок діаграми на малюнку «Зразок завдання 2»

  1. Покажіть результат вчителю, отримайте зароблені купони Результат пошуку зображень за запитом "смайлик".

Завдання 3. Побудуйте стовпчасту діаграму середньої тривалості життя людини, якщо в різні періоди історії вона становила (у роках): у бронзовому віці – 18; у ІХ – ХІІ століттях – 31; у ХVІІ столітті – 33; наприкінці ХІХ століття – 37; на початку ХХ  століття – 57; зараз -70.

Інструкція

  1. Відкрийте файл «Завдання 3» у тій же папці.
  2. Виділіть її повністю і побудуйте для неї відповідну діаграму, як на зразку (Зразок завдання 3).
  3. Намагайте зробити її максимально схожою до зображення – зразка.
  4. Покажіть результат вчителю, отримайте зароблені купони Результат пошуку зображень за запитом "смайлик".

Ти справився швидше? Не сумуй! Заробляй купони додатково:

Побудуйте стовпчасту діаграму для найбільших за чисельністю населення міст України, округливши числа до десятків тисяч(щоб не було трьох нулів з кінця):  Київ — 2 639 000 жителів, Харків — 1 464 000,  Дніпропетровськ — 1 062 000 Донецьк — 1 021 000, Одеса — 1 012 000, Львів — 758 000.

 

  1. Підсумок уроку

 

  1. Гра «Кидай м’яч».

 

Перекидаючи один – одному мяча, учні складають ланцюжок дій

Ланцюжки:

  • як створити діагрму у табличному процесорі?
  • Які типи діаграм ви запамятали?

«Я вам питання  - ви мені відповідь»

  • Що таке діаграма?
  • Для чого призначена?
  • Коли використовують кругову діаграму?
  • Коли гістограму?
  • Коли лінійний графік?
  1. Оголошення домашнього завдання, збір купонів у конверт зі списком. 

Опрацювати п. 18, виконати вправу 44

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кузьменко Ірина Валентинівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 березня 2018
Переглядів
1450
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку