Конспект відкритого робочого уроку з інформатики. У даному уроці присутні елементи патріотичного виховання, робота з наскрізними лініями. До уроку є розроблен презентація, яку ви можете завантажити у моїх розробках.
Тема. Створення діаграм і графіків у середовищі табличного процесора Excel
Навчальна мета: Ознайомити учнів з основними типами та видами діаграм; їх застосуванням, основними елементами. Набуття практичних навичок під час побудови різних видів діаграм.
Розвиваюча мета: Розвивати навики роботи за комп’ютером, логічне мислення, увагу та зосередження на виконанні завдання.
Виховна мета: Виховувати патріотизм, прагнення навчатися, самостійність у роботі .
Технічні засоби навчання: комп’ютери, електронна таблиця Excel, MS Power Point, демонстраційні програми, проектор, мультимедійна дошка.
Дидактичні і роздаткові матеріали: інструкційні картки до уроку, файли – заготовки до завдань, картки з вправами для зняття зорового навантаження, купони, конверт для купонів зі списком учнів.
Тип уроку: формування вмінь і навичок.
Хід уроку
Повторення правил ТБ і роботи учнів у кабінеті інформатики.
Сьогодні ми починаємо нове коло в системі купонів. Тому за кожне завдання буде оголошена ціна.
Перед тим, як ми вивчимо новий матеріал, нам потрібно пригадати попередній.
Завдання 1. Розгадати кросворд (робота учня цього ж класу – Хома 7А).
Завдання 2. Гра «Встав пропущене слово». (на слайді з анімацією)
Якщо електронна таблиця містить велику кількість числових даних, то проаналізувати їх (порівняти, оцінити їх зміни з протягом часу, встановити співвідношення між ними тощо) достатньо важко. Провести аналіз великої кількості числових даних значно легше, якщо ці дані зобразити графічно. Наприклад (приклад на слайді)
Для графічного зображення числових даних використовують діаграми.
Діаграма – це графічне зображення, у якому співвідношення між числовими даними відображається з використанням геометричних фігур.
Серед стандартних діаграм і графіків є такі: гістограма, лінійчаста, графік, кругова, крапкова, з областями, кільцева, пелюсткова, поверхнева, бульбашкова, біржова, циліндрична, конічна, піраміда та більше 20 нестандартних діаграм і графіків.
Основою всіх різноманітних діаграм є 3 різновиди:
Кругові діаграми більш наочно показують співвідношення частин у цілому. На кругову діаграму виводяться співвідношення показників, розміщених в одному рядку або стовпчику, співвідношення даних вказуються у відсотках від цілого.
Стовпчикові діаграми доцільно створювати тоді, коли потрібно порівняти значення кількох наборів даних, показати зміни даних з плином часу.
Лінійний графік краще використовувати для зображення змін показників протягом визначеного часу.
Демонстрація на таблиці «Викиди СО2»
(Вчитель створює проблемну ситуацію – проблема у «неточності»)
Завдання 1. Лікарі рекомендують добову потребу в їжі розподілити на чотири частини: перший сніданок — 25%, другий сніданок — 15%, обід — 45%, вечеря — 15%. Побудуйте кругову діаграми розподілу добової норми їжі.
Інструкція
Завдання 2. Побудуйте стовпчасту діаграму найбільших лиманів і озер України за такими даними: Дністровський лиман має площу 360 км2, озеро Сасик (Кундук) — 210 км2, Молочний лиман — 170 км2, Тілігульський лиман — 160 км2, озеро Ялпуг — 150 км2.
Інструкція
Зразок діаграми на малюнку «Зразок завдання 2»
Завдання 3. Побудуйте стовпчасту діаграму середньої тривалості життя людини, якщо в різні періоди історії вона становила (у роках): у бронзовому віці – 18; у ІХ – ХІІ століттях – 31; у ХVІІ столітті – 33; наприкінці ХІХ століття – 37; на початку ХХ століття – 57; зараз -70.
Інструкція
Ти справився швидше? Не сумуй! Заробляй купони додатково:
Побудуйте стовпчасту діаграму для найбільших за чисельністю населення міст України, округливши числа до десятків тисяч(щоб не було трьох нулів з кінця): Київ — 2 639 000 жителів, Харків — 1 464 000, Дніпропетровськ — 1 062 000 Донецьк — 1 021 000, Одеса — 1 012 000, Львів — 758 000.
Перекидаючи один – одному м’яча, учні складають ланцюжок дій
Ланцюжки:
«Я вам питання - ви мені відповідь»
Опрацювати п. 18, виконати вправу 44