План - конспект уроку з легкої атлетики
Тема. Різновиди ходьби і бігу. Біг з прискоренням на визначених відрізках.
Завдання:1. Продовжити ознайомлення учнів з правилами загартування організму.
2. Повторити різновиди ходьби і бігу.
3. Повторити біг з прискореннями на визначених відрізках.
4. Сприяти розвитку швидкісно - силових якостей учнів.
Місце проведення: спортивний майданчик, стадіон.
Інвентар:, свисток, секундомір, м'ячі.
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки . |
І. Підготовча частина |
6 хв |
|
1. Шикування, рапорт, повідомлення завдань уроку |
1 хв |
|
2. Ознайомлення учнів з правилами загартування організму |
1 хв |
|
3. Комплекс загально-розвивальних вправ у русі: а) ходьба в колону по одному; |
4 хв |
Збільшувати амплітуду руху (темп повільний).
|
б) в. п. — руки до плечей; 1 — крок лівою ногою, поворот тулуба праворуч; 2 — крок правою ногою, поворот тулуба ліворуч; в) в. п. — руки вгору, на кожний крок зміна положення рук; г) в. п.— руки вгору; 1—4 — колові рухи руками вперед у боковій площині; 5—8 — колові рухи руками назад; д) в. п. — руки на поясі; 1 — 2 — крок лівою ногою, змах правою ногою вперед, руки вперед; 3—4 — те ж саме з правої ноги |
8—10 разів
8—10 разів 8—10 разів 8—10 разів I |
Стежити за правильністю постави й чіткістю виконання вправ. Ноги не згинати, змах виконувати з повною амплітудою |
II. Основна частина |
38 хв |
|
1. Різновиди ходьби: звичайним широким кроком; на зовнішній, внутрішній частинах стопи; на носках, на п'ятах; з прискоренням; із зупинкою за сигналом; у напівприсяді, присяді |
1 хв |
Дистанція два кроки |
2. Різновиди бігу: рівномірний; зі зміною швидкості й напрямку; змійкою по діагоналі; спиною вперед; приставними кроками правим, лівим боком; з поворотами на 360° у праву і ліву сторони; стрибками з ноги на ногу |
1 хв |
|
3. Вправи на розслаблення та відновлення дихання |
1 хв |
|
4. Біг з прискоренням на визначених відрізках, активне фінішування на дистанції 50 — 100 м |
5 хв |
|
5. Рівномірний біг (групами) |
200 м |
Слідкувати за диханням |
6. Вправи на відновлення дихання |
1 хв |
|
7. Рухлива гра та естафета з бігом, стрибками, метанням |
5 хв |
Виявити переможців |
III. Заключна частина |
3 хв |
|
1. Вправи на відновлення дихання |
1 хв |
|
2. Підсумки уроку |
2 хв |
|
3. Домашнє завдання: рівномірний біг до 200 м |
2 хв |
Дихання не затримувати |
План - конспект уроку з легкої атлетики
Тема. Різновиди ходьби і бігу. Біг з прискоренням на визначених відрізках.
Завдання:
1. Продовжити ознайомлення учнів з правилами загартування організму.
2. Повторити різновиди ходьби і бігу.
3. Повторити біг з прискореннями на визначених відрізках.
4. Сприяти розвитку швидкісно-силових якостей учнів.
Місце проведення: спортивний майданчик, стадіон.
Інвентар:, свисток, секундомір, м'ячі.
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки . |
І. Підготовча частина |
6 хв |
|
1. Шикування, рапорт, повідомлення завдань уроку |
1 хв |
|
2. Ознайомлення учнів з правилами загартування організму |
1 хв |
|
3. Комплекс загально-розвивальних вправ у русі: а) ходьба в колону по одному; б) в. п. — руки до плечей; 1 — крок лівою ногою, поворот тулуба праворуч; 2 — крок правою ногою, поворот тулуба ліворуч; в) в. п. — руки вгору, на кожний крок зміна положення рук; г) в. п.— руки вгору; 1—4 — колові рухи руками вперед у боковій площині; 5—8 — колові рухи руками назад; д) в. п. — руки на поясі; 1 — 2 — крок лівою ногою, змах правою ногою вперед, руки вперед; 3—4 — те ж саме з правої ноги |
4 хв 8—10 разів
8—10 разів 8—10 разів
8—10 разів
|
Збільшувати амплітуду руху (темп повільний). Стежити за правильністю постави й чіткістю виконання вправ. Ноги не згинати, змах виконувати з повною амплітудою |
II. Основна частина |
38 хв |
|
1. Різновиди ходьби: звичайним широким кроком; на зовнішній, внутрішній частинах стопи; на носках, на п'ятах; з прискоренням; із зупинкою за сигналом; у напівприсяді, присяді |
1 хв |
|
2. Різновиди бігу: рівномірний; зі зміною швидкості й напрямку; змійкою по діагоналі; спиною вперед; приставними кроками правим, лівим боком; з поворотами на 360° у праву і ліву сторони; стрибками з ноги на ногу |
1 хв |
|
3. Вправи на розслаблення та відновлення дихання |
1 хв |
|
4. Біг з прискоренням на визначених відрізках, активне фінішування на дистанції 50 — 100 м |
5 хв |
|
5. Рівномірний біг (групами) |
200 м |
|
6. Вправи на відновлення дихання |
1 хв |
|
7. Рухлива гра та естафета з бігом, стрибками, метанням |
5 хв |
|
III. Заключна частина |
3 хв |
|
1. Вправи на відновлення дихання |
1 хв |
|
2. Підсумки уроку |
2 хв |
|
3. Домашнє завд.: рівномірний біг до 200 м |
2 хв |
|
Основними засобами розвитку швидкісно-силових якостей є вправи швидкісно-силового характеру – різноманітні стрибки, пробігання коротких відрізків, метання м’ячів і інших предметів на дальність, з різних вихідних положень.
Серед різноманітності засобів розвитку фізичних якостей не останнє місце займають спортивні і рухливі ігри, а також естафети. Крім того ігри в процесі тренувань підвищують емоційність заняття, що є дуже важливим для школярів.
Дитячий і підлітковий вік особливо сприятливий для розвитку координаційних здібностей, швидкості, швидкісно-силових якостей, загальної витривалості, у подальшому виникає можливість для розвитку м’язової сили, спеціальної витривалості у спортсменів..
Працюючи із школярами 11-12 років кожен вчитель повинен дотримуватися певної послідовності завдань і не намагатися розв’язати їх одразу, при доборі засобів і методів враховувати рівень його функціональних можливостей і тоді підготовленість школяра буде прогресивно зростати.
Учні повинні знати, що; розвиток фізичних якостей (насамперед швидкісно-силових) сприяє збільшенню швидкості бігу; підвищенню швидкості бігу сприяють активне відштовхування за рахунок повного випрямлення опорної ноги в колінному і гомілковостопному суглобах і більший винос уперед стегна махової ноги; піднімання стегна махової ноги забезпечує кращі умови постановки ноги на опору; скутість і напруженість під час бігу не дозволяє економічно й ефективно виконувати бігові рухи, приводять до зайвих енергетичних витрат і зниження швидкості.
Учні повинні вміти: пробігати коротку дистанцію у швидкому темпі, зберігаючи волю рухів і їхню правильну структуру; візуально визначати помилки в техніці бігу на швидкість.
Методичні поради щодо запобігання травм на заняттях швидкісної спрямованості.
Типові травми, що виникають на заняттях швидкіснї спрямованості, це: розтягнення або розриви м’язів, зв’язок та сухожиль. При надмірних навантаженнях та зловживаннях тривалими натужуваннями можуть виникати деструктивні зміни у серцево-судинній системі.
До типових причин травмування та порушень у роботі ССС належать організаційні недоліки та методичні помилки.
До організаційних недоліків належать несприятливі санітарно-гігієнічні (недостатнє освітлення, слизька підлога тощо) та метеорологічні (холод, надмірна вологість тощо) умови занять; неякісний інвентар, обладнання та екіпіровка; порушення правил безпеки та дисципліни на заняттях.
До методичних помилок належать:
Враховуючи вище наведені методичні помилки, на заняттях силової та швидкісно-силової спрямованості необхідно неухильно дотримуватися таких правил:
Наведені методичні поради можуть бути застосовані щодо виконання усіх вправ силової спрямованості: вибухові віджимання в упорі лежачи, вибухові вправи на спеціальних тренажерах, стрибки з додатковим обтяженням, скоки на одній нозі, стрибки на двох ногах через бар’єри тощо.