24 вересня о 18:00Вебінар: Використання елементів проєктної діяльності в умовах змішаного навчання

Урок позакласного читання для 4 класу на тему "Як не любити зими сніжно-синьої..."

Про матеріал

Конспект уроку позакласного читання «Як не любити зими сніжно-синьої...» для 4 класу з використанням інтерактивних технологій, які сприяють розвитку творчих здібностей молодших школярів, їх пізнавальної активності та зв`язного мовлення.

Мета уроку: ознайомити дітей з новими книжками, розвивати допитливість, спостережливість; розкрити ознаки зими; вчити учнів бачити і відчувати красу природи, заохочувати дітей до творчості; розвивати образну уяву; удосконалювати вміння орієнтуватися у книжках; виховувати почуття прекрасного, дбайливого ставлення до природи.

Перегляд файлу

Тема. Як не любити зими сніжно-синьої...

Мета. Ознайомити дітей з новими книжками, розвивати допитливість, спостережливість; розкрити ознаки зими; вчити учнів бачити і відчувати красу природи, заохочувати дітей до творчості; розвивати образну уяву;  удосконалювати вміння орієнтуватися у книжках; виховувати почуття прекрасного, дбайливого ставлення до природи.

 

Обладнання. Ілюстрації до даної теми, учнівські малюнки, виставка книг, журналів, збірники творів "Позакласне читання. 4 кл.".

Хід уроку

I.Організаційний момент.

II.Оголошення теми та мети уроку.

Вчитель.

-Перед вами, діти, виставка ілюстрацій, ваших малюнків про зиму. Вони допоможуть нам створити усний журнал з тих творів, які ви підготували, які ми опрацюємо на уроці. До кожної сторінки журналу ви пропонуватимете книги для виставки.

Для жителів якого материка була б цікавою ця тема? Чому?

«Асоціативний кущ»

Давайте створимо зимову гірлянду асоціацій.

III.Робота за прочитаним матеріалом. Доповнення, розширення читацького досвіду дітей.

  1. Усний журнал.

Сторінка 1. Поетична.

 Вчитель.

-Зима сувора, але дуже чарівна пора року. Багато поетів, письменників оспівали її у своїх творах.

Які книги ви дібрали для цієї сторінки нашого журналу?

Які з творів вам сподобалися?

Які з творів ви порекомендували б прочитати своїм товаришам?

 

Про які зміни у зимовому лісі розповідається в цьому вірші?

Що змінилося у нашому житті з приходом зими?

б)Читання вірша Лесі Українки "Літо краснеє минуло " (с. 80).

Який настрій передає вірш?

Які прикметники вжито до слів?

літо - (краснеє) зима - (люта)

Які слова передають раптовий прихід зими?

Які слова передають незадоволення дітей?

Підберіть синонім до слова «нарікають».

Читання (самостійно) учнями вірша. Підготовка до виразного читання.

На які речення слід звернути особливу увагу?

-Продовжити речення словами вірша "Сніг з морозом поморозив..."

Про які ознаки зими говориться?

Виразне читання.

Сторінка 2. Музична.

Які пісні про зиму ви знаєте?

Хто заспіває?

Хвилинка відпочинку ( пісня «Люба зима»)

До кого звертається автор? (люба зима)Як відноситься автор до зими, з чого це видно?

Послухайте запис музичного тнору "Пори року" II. І. Чайковського.

Які картинки ви уявляєте, слухаючи цей музичний твір?

Сторінка 3. Читацька.

а)Бесіда.

Які прозові твори   ви дібрали?

Доповнити нашу виставку книгами про зиму.

Презентація книги. Стисло переказати прочитані твори.

Словникова робота перед читанням творів.

Утішно, літаєчки, шпаринку, подається, дощечку, приладнали, комашини, кубельці, горищі, обночується, хробаків. (Прочитати «луною», прочитати тільки іменники)

Зблизька, статечні, повагом(повільно, не спішачи), мешкати(дібрати синонім – проживати).

в)Читання оповідання Ю.Старостенка "Коли люта зима" (с. 80).

Читання "ланцюжком" вголос.

Вибіркове читання.

Як живеться птахам взимку?

Що сказано в оповіданні про лісове птаство?

Яка тема, мета оповідання?

Як допомагаєте ви?

Словесне малювання до передостаннього абзацу твору.

Сторінка 4. Фізкультурна.

За допомогою дієслів

Повертаюся, усміхаюся,

Нахиляюся, розхиляюся,

Присідаю(2), пострибаю(2),

Піднімуся, усміхнуся,

За роботу я візьмуся.

 "Ласкавий вітер і холодний вітрюга ", В. Сухомлинський (с. 81).

Самостійне читання учнями.

- Про кого розповідається у тексті?

 Підготувати відповіді на запитання.

-Якими словами описано дії Вітрюги? Ласкавого Вітру?

-Чому ласкавий Вітер - хлопець з синіми очима, а холодний Вітрюга-дід з колючою бородою?

«Снігур»  М. Леденцова (с.81).

Читання «ланцюжком».(по абзацах)

Звідки прилітають до нас снігурі взимку?

Як у тексті називають снігурів?

З чим їх порівнюють?

Чим живляться снігурі?

Чому снігурі мають таку назву?

Поясніть слово «статечні».

Підберіть синонім до слова «пломеніють» (сяють).

- Опишіть снігурів з тексту.

(Снігурі - рум’яні, як червоні яблука пломеніють, поважні , статечні пташки.)

Сторінка 5. Фольклорна.

а)Народ скаже - як зав'яже.

Гра «Склади прислів’я» (завдання у конвертах). Поясни.

Сніг надворі – зерно в коморі.

Сніг у грудні глибокий – урожай високий.

Як снігами землю вкрито, то вродиться в полі жито.

Які ще прикмети ви знаєте?

б)Бесіда.

Які  книги допомогли підготувати вам цю сторінку?

(Журнали "Барвінок ", "Соняшник ", "Пізнайко ".)

Які саме   номери журналів ви дібрали? Чому?

Сторінка 6. Святкова.

1.Складання календаря зимових свят.

Сторінка 7. Підсумкова.

а)Огляд дитячих малюнків про зиму. Визначення найкращих

б)Відзначення найактивніших у підготовці сторінок журналу.

Снігопад - мінливе    явище    природи. Інколи він великий, пухнастий; падає тихо, спокійно. Так гарно довкола, що не хочеться залишатися вдома.

Та буває взимку й інакше. Раптово все темніє, здіймається пронизливий вітер. У повітрі починають кружляти снігові вихори. За два кроки вже нічого не видно. Крижаний вітер і сніг боляче шмагають в обличчя.

Гра «Хуртовина».

Викличемо справжню хуртовину зимових слів.

Дібрати синоніми до слова «хуртовина» (завірюха, заметіль,метелиця, сніговиця, віхола, хуга, завія, хурделиця).

Про предмети та які явища природи взимку можна сказати: (Напиши якомога більше слів.)

Шумить -

Співає - 

Росте -

Падає -

Сяє -

Біліє-


Гра «Відгадай за прикметами».

Напиши в кружечках: хто це? що це? Які слова ти вважаєш не потрібними для опису зимових явищ у природі?

 

Зелена,колюча                                                    Чисте, блакитне

 

 

 

 

 

                   Сильний, холодний                                                Яскрава, червона

 

 

 

 

 

Білий, пухнастий                                                      Тепле, ласкаве

 

 

 

 

 

 

                                        Біла, легка                                                   Веселий, дзвінкий

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ділова гра «За і проти» (кому подобається зима, а кому – ні).

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
16 січня 2018
Переглядів
1536
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку