Конспект уроку з літературного читання на тему : "Життя і творчість Івана Франка. Р.Завадович «Поет Каменяр»(скорочено).

Про матеріал

Мета:

- формування предметних компетентностей :

збагачувати знання учнів новими відомостями про життя і творчість І. Я. Франка; вдосконалювати навички свідомого виразного читання, вміння добирати потрібну інтонацію під час читання; розвивати зв'язне мовлення учнів, уміння словесно малювати картини до прочитаних творів; виховувати любов до свого народу, до України.

- формування ключових компетентностей :

Перегляд файлу

Тема :  Життя і творчість Івана Франка. Р.Завадович                             «Поет Каменяр»(скорочено).

Мета:

         - формування предметних компетентностей :

збагачувати знання учнів новими відомостями про життя і творчість І. Я. Франка; вдосконалювати навички свідомого виразного читання, вміння добирати потрібну інтонацію під час читання; розвивати зв'язне мовлення учнів, уміння словесно малювати картини до прочитаних творів; виховувати любов до свого народу, до України.

         - формування ключових компетентностей :

         уміння вчитися: формувати вміння висловлювати рефлексивні та оцінні судження, моделювати і прогнозувати в межах певного завдання;

         комунікативної: навчати співпрацювати в парі, групі, колективі;

         громадянської: формувати здатність екологічно мислити; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Тип уроку: урок набуття нових знань.

Хід уроку

І. Вступна частина.

1. Організаційний момент.

2. Артикуляційні вправи.

1) Гімнастика для ротика.

- «Гармошка».

Посміхнутися, зробити «грибочок» (присмоктатися широким язиком до піднебіння), не відриваючи язика, відкривати і закривати рот (зуби не змикати).

- «Барабанщик».

Посміхнутись, відкрити рот, кінчик язика за верхніми зубами: «Ле-ле-ле…»

2) Робота над чистомовкою.

3) Перевірка домашнього завдання.

Робота в парах. Гра «Ти — мені, я — тобі».

ІІ. Основна частина.

1. Етап дотекстової діяльності.

1) Повідомлення вчителя.

     - Набагато біднішою була б українська мова без творчості …

Казкаря, байкаря, поета, борця за людські долі і серця …

     За Україну він віддав своє життя і долю, за вільний і щасливий край. Він мріяв про людське братерство.

     Сьогоднішній наш урок ми присвячуємо українському письменнику Івану Яковичу Франку.

2) Опрацювання біографічної довідки.

а) Самостійне опрацювання статті «Іван Франко».

б) Доповнення статті інформацією, яку підготували діти (використовуємо паралельно презентацію).

в) Перевіримо, що ви запам’ятали тестом.

Тест

Де народився І.Франко?

А)Нагуєвичі         б)Моринці             в)Львів

Ким був батько письменника?

А) вчителем         б)ковалем               в)чумаком

Від кого почув хлопчик перші казки, притчі?

А)бабусі              б)батька                     в)матері

Де здобув початкову освіту?

А)вдома              б)в церковній школі      в) в сільській школі

Скільки книжок мав у своїй бібліотеці?

А)50                   б)50 0                        в)300

Скількома мовами володів?

А)14            б)3                 в)16

–Взаємоперевірка. Обміняйтесь листочками, перевіримо тест.

1а, 2б, 3б, 4в, 5б, 6а.

      -  Отже, Іван Франко був не тільки видатним поетом, а й …(письменник, учений, перекладач, громадянський діяч, казкар)

Він  мав 99 псевдонімів, але найбільш відомим є Каменяр.

2. Етап підготовки учнів до сприймання змісту тексту.

– Діти, а хто такі каменярі? Чи легко розбити камінь?

      Це люди, які важко працювали. Треба докладати багато зусиль, наполегливості, праці. Такими рисами характеру був наділений Іван Франко, про якого розповідає Роман Завадович у творі «ПОЕТ – КАМЕНЯР».

3. Етап первинного  сприймання змісту тексту учнями.

1) Виразне читання вірша вчителем.

— Чи сподобався вам вірш?

— Які картини ви уявляли, слухаючи його?

— Які почуття він у вас викликав?

2) Словникова робота.

Перш ніж долучитися до поетичного слова, попрацюємо над значенням окремих слів, які вам можуть бути незрозумілими.

Читання колонок слів «луною» за вчителем

палко                  завзятий

меткого               Нагуєвичі

вернувсь             місцевість

управляв             присягнувсь

4. Етап перевірки первинного сприймання змісту твору.

- Що вас здивувало? Що вразило?

- А що сподобалося?

- Що залишилося не зрозумілим?

5. Етап поглибленого смислового й структурного аналізу тексту.

1) Самостійне читання тексту.

       Прочитайте мовчки вірш і поміркуйте, на скільки частин його можна поділити за змістом?   (4)

      Працюємо над І частиною. Прочитаємо її .

Прочитайте, де стояла хата, у якій народився І.Франко?

Що поет розповідає про батька малого Івася?

Відшукайте художні засоби в цій частині (кипіла праця, пісня неслась, справна рука, меткого Якова, луною веселою, голосною)

Доберіть заголовок до цієї частини. «БАТЬКІВСЬКА ХАТА»

      Працюємо над ІІ частиною.

Чому батьки вирішили віддати Івася до школи? (Якими словами описав автор Івася?)

Як називаються ці слова в українській мові? (синоніми)

Як ви розумієте вислів «до книжки брався охоче» (любив проводити свій вільний час у лісі, полі, мав багато друзів)

Що так палко любив хлопчик? Прочитайте.

Що означає вислів «любив вільну волю»

Як вчився Івась у школі? Знайдіть.

     Працюємо над ІІІ частиною.

Чому Івасик не повернувся в рідну хату?

Яка велика й свята мета постала перед Іваном? (своє знання, любов, рідний край)

Про що думав Франко, навчаючись у Львові та Відні? Прочитайте.

Поясніть, як ви розумієте вислови «Щоби чужим не був слугою»?Прочитати

У чому присягнувсь Іван собі? Прочитайте.

Які художні засоби використав автор у цій частині? (круглий сирота, кликала мета, велична і свята тяжка неволя, Іван завзятий, вільна хата, розум, талант дужий, Вітчизна люба, дорога; дати себе на службу Вітчизні)

        Працюємо над ІV частиною.

- Як назвав народ Івана Франка?

- Що у вірші означає бути КАМЕНЯРЕМ? Прочитайте.

- Своїми творами Франко закликав, вказував, що потрібно зробити аби життя стало кращим, вільним.

- Як ви розумієте останнє речення вірша? (обидва боролись за свободу народу, кували волю).

2) Виразне читання вірша учнями.

ІІІ. Заключна частина.

1. Етап рефлексивного аналізу змісту прочитаного.

      Працюємо разом. Складаємо «Діаграми Вена»

– Знайдіть спільне й відмінне в біографії Франка, яку ви опрацювали та у вірші  Романа Завадовича «ПОЕТ – КАМЕНЯР»

Відмінне: Проза, назви творів, 500 книг, 14 мов.

Вірш, каменяр, сирота, пісня, борець, брат Тараса.

Спільне: Кузня, батьки, Нагуєвичі, Дрогобич, школа, коваль.

      Чому автор неодноразово вживає слово воля ?  (Тому що І.Франко усе своє життя присвятив боротьбі за свободу українського народу)

      А головна думка? (З якою метою автор написав цей вірш?)

(Показати, яким значимим, важливим був Франко для українського народу та роль Франка у боротьбі за незалежність, світле майбутнє, краще життя) – – Підтвердіть рядками з поезії(4 останніх рядки)

2. Інструктаж  з виконання домашнього навчання.

       Виразно читати вірш (с. 88-90).

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
14 січня
Переглядів
851
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку