Конспект уроку з Літературного Читання" Їдальня для птахів" О.Копиленко

Про матеріал
Конспект уроку спрямований на ознайомлення учнів з життям і творчістю О.Копиленка,актуалізацію знань про осілих птахів,удосконалення навичок свідомого та швидкого читання;розвиток мовлення,збагачення словникового запасу учнів;виховувати любов до художнього слова,бажання допомогати птахам узимку.
Перегляд файлу

Тема: За О. Копиленко “Їдальня для птахів”.

Мета: Ознайомити учнів з життям та творчістю українського письменника О. Копиленка; актуалізувати знання  про птахів; удосконалювати навички свідомого та швидкого читання; розвивати мовлення дітей, вміння аналізувати, робити висновки, переказувати; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до художнього слова, бажання допомагати птахам узимку.

Обладнання: портрет письменника, світлини пташок, підручник за ред. Н. Богданець – Білоскаленко, Ю. Шумейко, зошит з читання до підручника, презентація.

Хід уроку

I. Організація учнів до уроку. Емоційне налаштування.

Учитель:

 Давайте привітаємось,

 Давайте посміхнемося

 Давайте в очі глянемо,

 І нам тепліше стане.

 Раз рука, два рука,

 Раз плече, два плече.

 Голова в ліво, вправо подивилась

 Посміхнулась, привіталась.

- Діти, а зараз я пропоную вам перед початком роботи промовити такі слова:

 “Видумуй, пробуй, твори!

Розум, фантазію прояви!

Активним і уважним будь

І про кмітливість не забудь!”

- Тож я вам бажаю на уроці бути уважними, активними та кмітливими!

II. Мовленнєва розминка.

     1. Читання чистомовки.

 “Ці - ці - ці – снігурі на гілці –

Ні – ні – ні – грудки червоні.

Ють - ють – ють – весело цвірінькають,

Ни – ни – ни- чекають весни.”

III. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.

    1. Розгадування загадки

- Діти, прослухайте і відгадайте загадку.

 Прилетіли гості,

 Сіли на помості.

 Без сокири, без лопати

 Поробили собі хати. (Птахи)

    2. Бесіда за світлинами.

(Серед запропонованих вчителем світлин пташок діти визначають, яка з них може бути “зайвою”. Чому?)

  • Як називаються птахи, які залишаються зимувати?
  • Які птахи прилітають у наші краї взимку?
  • Якої допомоги потребують птахи взимку?
  • Чому?

IV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

- Діти, а що ви знаєте про їдальню? Що це за місце?

- Виявляється що для птахів теж можна зробити їдальню, а як саме ми дізнаємося, прочитавши оповідання О. Копиленка.

    1. Знайомство з життєвим і творчим шляхом письменника .

Народився Олександр Іванович Копиленко 1900 року в Констянтинограді на Полтавщині у родині залізничника. Учитель за фахом, письменник за призначенням і великий трудолюб.

“Він усе життя цікавився птахами, звірятками, розводив у себе на квартирі якісь рідкісні рослини, про які умів розповідати дивовижні історії.” – згадував М. Рильський.

О. Копиленко написав багато творів для дітей. Для молодших школярів письменник  написав збірки оповідань: “Друзі”, “Комашня”, “Школярі”, “Подарунок.”

Збираючись на полювання, письменник щоразу обіцяв синові принести зайчика, проте приносив цукерки.

У 1998 році Олександр Копиленко пішов із життя. Залишились його чудові твори.

    2. Вправа для зняття напруги і втомлюваності очей.

(Діти заплющують очі, вчитель називає назви звірів і птахів. Якщо учні чують назву пташки відкривають очі.)

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

- Отже, які ваші передбачення за назвою твору?

- Слухайте уважно і тоді ви обов’язково про все дізнаєтесь.

  1. Читання оповідання за частинами. (Учитель читає початок тексту.)

-         Назвіть героїв твору.

-         Прочитайте слова після тексту, правильно їх наголошуючи.

-         Як ви гадаєте, що буде далі?

  1. Читання тексту учнями.
  2. Фізкультхвилинка – руханка.
  3. Аналіз тексту з елементами вибіркового читання.

-         Назвіть головних героїв твору.

-         Хто заздрив Василю? Чому?

-         Де хлопчик узяв синицю?

-         Чи подобалося синиці жити в будинку? Доведіть словами з тексту.

-         З ким автор порівнює синицю? Чому?

-         Чому птахам узимку скрутно?

-         Чия була ідея зробити їдальню для птахів?

-         Що ж саме було їдальнею для пташок?

-         Де хлопці її повісили?

-         Які птахи прилетіли до годівнички?

Доберіть слова з тексту.

-         Чим хлопці годували пташок?

Прочитайте:

-         Як пташки віддячили хлопцям?

-         Яку користь  приносять птахи?

Прочитайте, як про це сказано в тексті:

-         Чого навчає це оповідання?

-         Поміркуйте, який інший заголовок можна підібрати до тексту.

-         Що засуджується? Що схвалюється?

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Виконання завдань в зошиті (с. 40-41).
  2. Вправа “Доберіть синоніми з тексту”.

Багато пташок - … (птаство), сіренький стрибунець - … (горобчик), шум - … (голос), разом – … (гуртом), будинок - … (хата), хуртовина - … (завірюха).

VII. Підведення підсумків уроку.

    1. Вправа “Рюкзак”

-         З біографією якого письменника ми ознайомилися?

-         Яка головна думка оповідання О. Копиленка “Їдальня для птахів”?

-         Які з отриманих на уроці знань ви використаєте?

    2. Читання вірша – обіцянки.

 “Ніколи не зробимо шкоди

Ми пташці у ріднім краю.

Нехай звеселяють природу

Співають для нас у гаю.

Ми друзі і вірні, і щирі,

Бо ми бережемо повсякчас

Пташок, що літають у вирії

І тих, що зимують у нас.”

VIII. Повідомлення домашнього завдання.

  1. Прочитати текст, переказувати.
  2. Намалювати малюнок до епізоду твору, який найбільше сподобався.
docx
Додано
10 лютого
Переглядів
137
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку