Конспект уроку з літературного читання для 2-го класу "Галина Малик, про неї та її твори"

Про матеріал

Знайомство з письменницею Галиною Малик, чиї твори було включено до оновленої програми з літературного читання для початкової школи. Розглянуті такі її твори, як «Королівство Ану», «Чому папуга не навчився розмовляти», «Чому равлик ховається»

(Хрестоматія 1-2 класи серії «Шкільна бібліотека»/ укладач Стус Т.В. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2016.-С.82-87)

Перегляд файлу

Конспект уроку

з літературного читання

(Урок позакласного читання: нові автори)

для 2-го класу

  Підготувала

учитель початкових класів

Комунального закладу

«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів

Зміївської районної ради

Харківської області»

Бикова І.А.

Тема. Творчість Галини Малик

(«Королівство Ану», «Чому папуга не навчився розмовляти», «Чому равлик ховається»)

Мета:  ознайомити учнів з творчістю Галини Малик, вправляти у виразності та швидкості читання; розвивати мовлення,формувати уміння аналізувати, робити висновки; виховувати ввічливість, повагу та чемність до оточуючих людей

Обладнання: презентація «ГалинаМалик_2 клас Бикової І.А.»; Хрестоматія 1-2 класи серії «Шкільна бібліотека»/ укладач Стус Т.В. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2016.-С.82-87

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Оголошення теми і завдань уроку

ІІІ. Ознайомлення з творчістю Г.Малик

3.1.  Біографія Галини Малик

Слайд 2: (вчитель на свій вибір подає запропоновану інформацію: повністю чи вибірково)

1)   Дитинство та юність Г. Малик.

Народилася Галина Миколаївна 12 серпня 1951 року в Бердянську Запорізької області. 1964 року сім’я переїхала в селище Середнє, що на Ужгородщині. Дитинство і юність майбутньої письменниці були радісними і спокійними. Вона гарно вчилася в школі, мала веселу вдачу, почуття гумору і… не збиралась бути письменницею. Своє перше знайомство з книжкою Галина Миколаївна запам’ятала на все життя. Це сталося, коли мама до дня народження зробила малій Галинці диво-подарунок, купивши їй збірку «Українські народні казки», яка стала для дівчинки «…і букварем, і розвагою, і цілим новим світом».

2)   Від коректора — до головного редактора видавництва.

Батько Галини Миколаївни за фахом був ученим-агрономом, і його разом із сім’єю направили в Донецьку область працювати на дослідній виноградарній станції. Але Галину Миколаївну завжди тягнуло на Закарпаття, туди, де минуло її дитинство. Закінчивши школу, вона вступила на філологічний факультет Ужгородського університету, працювала коректором у міській друкарні, потім — у Закарпатській обласній науковій бібліотеці. 1991 року Г. Малик займає посаду головного редактора видавництва «Закарпаття». З 1998 року вона видавець та редактор журналу для дітей «Віночок». Нині працює головним редактором Закарпатської філії видавництва «Знання» (м. Київ).

3)   Творчість Г. Малик.

Писати Г. Малик почала ще зі шкільного віку. Потім кинула, та коли сама стала мамою, почала створювати віршики для своєї доньки. Галина Миколаївна дуже добре пам’ятає, як вона сприймала світ у дитинстві, усі свої дитячі відчуття. Тому її вірші для дітей легкі, з простими, інколи зовсім неочікуваними, сюжетами.

 

Слайд 3:

Розгляд книг Галини Малик

Видала 52 книжки для дітей — поезію, прозу, переклади, а також збірку сонетів, переклади з болгарської.

Це також вірші-загадки, вірші-підказки, вірші, в яких юний читач знаходе нові слова, а також такі, в яких часто-густо можна впізнати себе і свої справи, які ми або доводимо до кінця, або не доробляємо, які любимо робити, і які — ні.

Укладач кількох антологій закарпатської літератури ХХ ст. (зокрема, поезії та дитячої літератури).

 

Слайд 4:

Розгляд книг Галини Малик

Згодом Галина Малик почала писати казкові повісті для дітей. З персонажами цих повістей весь час трапляються якісь пригоди, відбуваються небезпечні та радісні події: то звичайні діти потрапляють у казкову країну, то мешканці казкових країн — у наше реальне життя. А ще, коли читаєш повісті та п’єси письменниці, здається, що їх авторка знаходиться серед своїх героїв і разом із ними переживає все описане в книжках.

 

Слайд 5:

Розгляд книг Галини Малик

За повість «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» 1988 року Галині Малик було присуджено премію імені О. Копиленка. З незвичайними пригодами Алі, невгамовної героїні твору, уже познайомились юні читачі Іспанії, Італії, Франції, Німеччини та інших країн. А за повість «Злочинці з паралельного світу», Галині Малик було присуджено звання лауреата літературної премії імені Лесі Українки 2003 року.

Вона є також автором книг «Пантлик і Фузя», «Пантлик і Фузя сперечаються», «Пригоди Іванка і Беркутка», «Як ти народився» та збірки перекладів з російської мови Даніїла Хармса «Я тепер автомобіль».

2007 року Галину Миколаївну відзначено літературною премією ім. Ф. Потушняка за книги казок для дітей «Пригоди в зачарованому місті» (Тернопіль: Підручники і посібники, 2006) та «Сміятись заборонено» (Київ, 2005).

 

3.2. Розчитування

Слайд 6:

КАПЕЛЮХ

Одна весела муха 
купила капелюха. 
Купила капелюха 
і натягла на вуха! 
Хоч і знала, що у мух 
не буває, не буває,
не бува ніколи вух! (Галина Малик зі збірки віршів «Неслухняний дощик»)

  • читаючи вірш, діти добирають слова-рими за змістом
  • перечитування скоромовкою

 

3.3. Підготовча робота «Роздуми»

Слайд 7:

У творчості Галини Малик зустрічаються такі назви як «Країна Сяк-таків», «Королівство Ану та Будьласка». Письменниця називає своїх персонажів такими іменами як «Дуже-не-чемна-жаба», «Звір Не-знаю-де»… Як ви гадаєте, що хоче підкреслити-показати нам авторка? Про що розповідатиме? Які риси буде засуджувати?

3.4. Робота над казкою Г.Малик «Королівство Ану»

Слайд 8:

3.4.1. Читання казки учителем

3.4.2. Робота над змістом

— У якій формі побудована казка? (У формі вірша.)

— Про які королівства йдеться в казці? (Про королівства Ану й Будьласка.)

— Які слова вживали жителі королівства Будьласка? (Пробачте, спасибі, будь ласка.)

— Якими вони були? (Ввічливими.)

— Що сталося в цьому королівстві? (Із ним почав війну сусіда-король королівства Ану.)

— Яким словом починалися всі фрази мешканців войовничого королівства? («Ану»)

— Як можна схарактеризувати мешканців королівства Ану? (Вони були грубими, невихованими, некультурними.)

— Як чинили будьласці з цими особами? (Вони їх ловили 14 діб і вчили вживати ввічливі слова.)

— Чи закінчилася ця казка? Чому? (Ні, оскільки ще є особи, і які свої фрази починають зі слова «Ану!»)

— Як ви думаєте, чи живуть серед нас представники обох королівств?

— Чи вживаєте ви слова «ану», «пфе»?

— Як ви пропонуєте боротися з грубістю й хамством?

— Чого вчить ця казка? (Бути ввічливими й учити культури інших людей.)

— Які «ввічливі» слова ви знаєте?

3.4.3. Робота з текстом. Вибіркове читання

Слайд 9:

  • поєднати персонажа з реакцією на грубі слова
  • відшукати рядки-підтвердження дій персонажа

3.4.3. Гра «Дослідники»

Слайд 10:

Поділити клас на невеликі групи, що визначають кількість конкретного слова в казці.

Зазначити, що рахувати потрібно і різні форми даного слова типу «казка-казці»

 

ІV. Фізкультхвилинка за вибором учителя

3.5. Робота над казкою Г.Малик «Чому папуга не навчився розмовляти»

Слайд 11:

3.4.1. Читання казки учнями «ланцюжком»

Слайд 12:

  • визначення «Зайвого персонажу»
  • розташування персонажів у тій послідовності, у якій вони з’являлися у казці
  • пошук та зачитування відповідних реплік персонажів
  • яку відповідь ви дасте на запитання заголовку казки?

 

Слайд 13: «Розминка для очей»

3.6. Робота над казкою Г.Малик «Чому равлик ховається»

Самостійне читання учнями казки

Робота над змістом

  • Хто головні герої казки? Охарактеризуйте їх. Доведіть це словами з тексту
  • З якою інтонацією слід читати слова персонажів? (інтонування відповідних речень)
  • До чого призвели гостини Жаби? Як тепер реагує равлик на оточуючих? Чому?
  • Чого вчить казка? Яку пораду ви дасте Жабі?

V. Підсумок уроку

Слайд 14:

  • З творами якої письменниці ми сьогодні познайомилися?
  • Хто розпочав війну з королівством Будьласка?
  •  Яким чином воювали мешканці королівства Ану з мешканцями

королівства Будьласка?

  • Які твори звучать як запитання?
  • Доведіть, що це казки?

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Булавинець Леся Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Добрянська Вікторія Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
4491
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку