Розробка уроку з літературного читання в 2 класі на тему "Любов Забашта. Рідна мова"

Про матеріал

Мета даної роботи поглиблювати і розширювати знання учнів про рідну мову; відпрацьовувати техніку виразного читання віршованих творів, розвивати зв'язне мовлення, мислення, фантазію, збагачувати словниковий запас учнів, виховувати любов до усної народної творчості, до живого українського слова.

Перегляд файлу

 

ТЕМА УРОКУ.  Любов Забашта «Рідна мова».

МЕТА УРОКУ: поглиблювати і розширювати знання учнів про рідну мову; відпрацьовувати техніку виразного читання віршованих творів, розвивати зв’язне мовлення, мислення, фантазію, збагачувати словниковий запас учнів, виховувати любов до усної народної творчості, до живого українського слова.

Обладнання: портрет Л. Забашти, символи України: герб, прапор, гімн.

                          На дошці слова поета О.Олеся, деформовані слова, літери.

Хід уроку

  1.   Організація класу до роботи.

«Доброго ранку!» - мовлю за звичаєм.

«Доброго ранку!» - кожному зичу я.

«Доброго дня вам!» - людям бажаю.

«Вечором добрим» стрічних вітаю.

І посміхаються в відповідь люди, - Добрі слова ж бо кожному любі.

( В. Бірюков)

  1.    Повідомлення теми уроку.

І. Вступна бесіда.

  •       Дітки, який у нас зараз урок?
  •       Урок читання.
  •       Прочитайте, будь ласка, під яким девізом ми будемо працювати:

Гарно  і виразно читаємо,

Чітко відповідаємо,

Мову свою розвиваємо.

То ж почнемо нашу працю з розчитування.

  1.    Розчитування.

Артикуляційні вправи.

Ок - ок - ок -вийшли діти у лісок.

Ок-ок-ок - заглянули за дубок.

Ка - ка - ка - побачили зайчика,

Ом - ом - ом - поманили пальчиком.

  1.    Бесіда.
  •    Дітки, ви навчаєтесь в українській школі, говорите рідною українською мовою. Перші слова, пісеньки, примовки, загадки, колискові пісеньки ви почули від мами рідною мовою. За нею промовляли свої перші незрозумілі ніжні слова. Які скоромовки, віршики, загадки, ви, знаєте.(Кілька учнів розказують).
  •    На дошці прикріплені літери. Назвіть їх.( А, В, О, М). Яке слово можна скласти з цих літер? (МОВА).
  •    ІЦо означає це слово? (Відповіді учнів).
  •    За допомогою мови люди розуміють одне одного. Висловлюють свої думки. Мови є різні. Але в кожного народу вона своя, найрідніша.
  1.    Гра «Хто якою мовою розмовляє».

Українці - українською, Німці - німецькою,

Росіяни - російською, Англійці - англійською,

Болгари - болгарською, Поляки - польською.

5.Розповідь з елементами бесіди.

  •    Діти, прочитайте, будь ласка, на дошці слова поета О. Олеся.

В землі віків лежала мова

І врешті вибилась у світ.

О, мово, ночі колискова!

Прийми мій радісний привіт.

Навік прийшла пора безславна...

Цвіти і сяй моя державна!

- Скажіть, що означає слово держава? ( Батьківщина, Вітчизна, Україна).

  • А що означають слова державна мова? ( Учні висловлюють свої міркування).
  • Отже, держава - це країна. Державна мова - це мова, якою розмовляє більшість населення держави. Державною мовою ведеться навчання в навчальних закладах, видаються закони, пишуться документи. Це мова радіо, телебачення, преси. Державною мовою у нашій країні є мова українська.

Українська мова - це наша рідна мова.

            Це душа нашого українського народу.

Мова наша українська - це голос душі народної, з якого ми виростаємо, яким живемо:

Вона, як зоря пурпурова,

Що сяє з небесних висот,

І там, де звучить рідна мова,

Живе український народ.

У нашій мові українській вчувається подих гаїв, лугів, спів пташок. Рідна мова - це мова лісів дрімучих, квіток пахучих, пісні народної. Її порівнюють з теплим сонечком.

III. Словникова робота.

( Разом з учнями пояснюємо значення слів).

Рідна мова, колискова, рідне слово, дитяча пісенька, розвивайся, звеселяйся, колосися  житом.

ІV. Робота над віршем Л.Забашти «Рідна мова».

  1. Ознайомлення з автором вірша «Рідна мова».
  2.   Читаю вірш.
  •    Чому для нас дорога рідна мова? (Відповіді дітей).
  •    Найбільше і найдорожче багатство кожного народу - це його мова.
  1.    Вправляння у виразності читання вірша. Учні пошепки перечитують першу строфу. Тоді учениця вголос зачитує цю строфу. Другу строфу читають кілька учнів разом із наростанням сили голосу, а третю - хором (усім класом).

У кожній строфі підкреслюють головні слова, розставляючи паузи.


4.Спостереження за мовою вірша, мовно-логічні завдання.

  •    Як ви розумієте вислови « рідна мова», «щире слово»? (Відповіді дітей).
  • Як на вашу думку, чому мова є для нас рідною? ( Бо з колиски дорогої мовоньку кохали).
  • Доберіть слова близькі за значенням до слів зодягайся (одягайся, вбирайся),оселя (будинок, житло, хата, дім, господа).
  •    Як звертається поетеса до рідної мови? Зачитайте.(Діти зачитують).
  • Знайдіть у вірші спонукальні речення. Зачитайте їх. До чого вони нас закликають? ( Відповіді дітей).

Фізкультхвилинка

    У оленя світлий дім, (роблять рухами рук будинок).

Він виглядає у нім (виглядають у віконце).

Зайчик по ліску біжить (біжать на місці).

Та й в віконечко бринить (імітують руками стук).

Стук, стук, відчини.

Ти мене не прожени (демонструють жест заборони).

Зайчик, зайчик ,забігай

Лапку подавай (подають лапку).

5.Відновлення деформованих слів, що написані на дошці, та вірний їх

запис:

ЖІНАН

АР ДН І

БУ СІ Б А АКРУЇСБНА АНВАЖЕРД

6. Висновки.

Вчитель. Любов до рідної мови починається ще з колиски, з маминої пісні.

Отже, від материної колискової бере свій початок любов до рідної мови. Дітки, а хто з вас пам’ятає колискові, які вам співали? Хто заспіває? (Діти співають колискові пісні).

Дитина читає напам’ять вірш С. Воробкевича.

                  Мово рідна, слово рідне,

Хто вас забуває,

Той у грудях не серденько,

А лиш камінь має.

Як ту мову нам забути,

Котрою учила

Нас всіх ненька говорити,

Ненька наша мила?!

V.  Домашнє завдання.   Вивчити напам’ять вірш Л Забашти «Рідна мова».

 

 

docx
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
1783
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку