12 червня о 18:00Вебінар: Дидактична гра як засіб навчання та виховання дітей із порушеннями зору

Конспект уроку з літературного читання для 2-го класу на тему "Народні казки"

Про матеріал

Підсумковий урок з літературного читання у вигляді гри-квест. Під час якого учні виконують різні цікаві завдання щоб віднайти ключове слово – пароль. Але спочатку об'єднуються у 4 групи. Підбирають назви груп: «Читайлики», «Чомусики», «Казкарі», «Пізнайки».Яка група відгадає першою слово – пароль, та і виграє. Виконуючи завдання, збирають нові пазли, щоб дійти до останнього – зібрати ілюстрацію і відгадати назву казки.

Перегляд файлу

Підсумковий урок з літературного читання для 2 класу.

Тема. Народні казки

Мета. Перевірити знання, уміння і навички по даній темі. Стимулювати бажання читати казки; збагачувати словниковий запас школярів; розширювати читацький світогляд.  Формувати вміння працювати в групі, виконувати завдання за інструкцією. Розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення, увагу, кмітливість, спостережливість. Виховувати бажання вчитися, інтерес до читання, почуття колективізму,готовність до взаємодопомоги.

Обладнання. Сюжетні та дитячі малюнки, завдання для команд, пазли, дерево Знань.

Тип уроку. Підсумковий урок. Урок – квест.

Література. 1) Літературне читання. 2 клас. Підручник. В.О. Науменко. – Київ «Генеза», 2012р.; 2) Українські народні казки. – Харків: ТОВ «Septima”; 2013р.; 3) Словник + довідник. Початкова школа. Українська мова/Уклад. Співак Т.К., Якименко О.О. – Харків: Весна, 2008р.; 4) Прислів`я: Народна творчість; 4) Картинки – Інтернет ресурс.

Хід уроку

  1. Організація класу.
    1.        Привітання.
  • У нас сьогодні гості. Давайте з ними привітаємось.
  • Ми вам раді гості любі.

І вітаєм щиро вас.

І запрошуєм ласкаво

На урок читання в клас.

  • А для цього нам треба:

Учні: Не просто слухати, а чути.

          Не просто дивитись, а бачити.

          Не просто відповідати, а міркувати,

          Дружно і плідно працювати.

  • І що нам в цьому допоможе? (Настрій)
  • З яким настроєм ви прийшли на урок?
  • Чому у вас такий настрій?
  • Чому саме про казки?
  1. Актуалізація опорних знань.
    1.        Слухання вірша.

Існує книг багато на землі,

Вони цікаві, мудрі та повчальні.

Та кожен з нас, дорослий чи малий,

Казки читає – дуже вони гарні.

 

Казка – це світ чарівний, незвичний.

Казка – це диво, сповнене краси.

Поринь у казку. Це ж бо так цікаво.

Це справді свято, радість для душі.

 

У казці звірі свою мову мають,

Дерева розмовляють, мов живі.

Добро і правда завжди зло долають,

Тому і науку люблять всі.

  1. Повідомлення теми і мети уроку.
  • Сьогодні у нас підсумковий урок по темі: «Народні казки». Проведемо у вигляді гри-квест.

   Квестами нині захоплюються і діти і дорослі. Потрібно виконати різні цікаві завдання і віднайти ключове слово – пароль. Яка команда відгадає першою слово – пароль, та і виграє. Але спочатку об’єднаємось у 4 групи. Підберемо назви груп: «Читайлики», «Чомусики», «Казкарі», «Пізнайки». Виконуючи завдання, ви збираєте нові пазли, щоб виконати останнє завдання – зібрати ілюстрацію до казки і відгадати ключове слово – пароль.

 

  1.        Знайти зайве слово.
  • Хто у списку не є казковим персонажем?

І група: Колобок, вовчик-братик, кабан-іклан, береза, бідна дівчина.

ІІ група: Дід, зайчик-побігайчик, верба, Івасик-Телесик, горобець.

ІІІ група: Кривенька качечка, калина, баба, лисичка-сестричка, ведмідь-набрідь.

ІУ група: Коза-дереза, горіх, Іван-побиван, рак-неборак, король.

  1.        Розташувати послідовно казкові імена.

 І група: Лисиця, ведмідь, заєць, дід, баба, вовк, колобок.

 ІІ група: Миша, ріпка, дід, внучка, баба, собачка Жучка, котик Мурчик.

 ІІІ група. Ведмідь, дід, кабан-іклан, зайчик-пострибайчик, мишка-шкряботушка, вовчик-братик, жабка-скрекотушка, рукавичка, лисичка-сестричка, собачка.

 ІУ група. Рак-неборак, зайчик-пострибайчик, вовчик-братчик, дід, баба, сини, ведмідь, коза-дереза.

Кодове слово – назва казки.

  1.        Гра «Хто це любить їсти?»

  І група. М'ясо, кістки (вовчик-братчик).

  ІІ група. Морква, капуста, кора, молоді пагінці (зайчик-пострибайчик).

  ІІІ група. Мед, малина (ведмідь-набрідь).

  ІУ група. Курочку, гусочку, качечку (лисичка-сестричка).

  1.        Тестове завдання.

  І група. Казка «Міньба».

  ІІ група. Казка «Як дівчина короля перехитрила».

  ІІІ група. Казка «Жбан меду».

  ІУ група. Казка «Лисичка-сестричка».  

  1. – Цей твір – це…

а) казка;                  б) оповідання;           в) легенда.

 2. Головний герой:

І група: а) крамар;             б)дід;              в) пастух.

ІІ група: а) король;            б) дівчина;     в) кухар.

ІІІ група: а) лисиця;          б) вовк;           в) Початочок.

ІУ група: а) лисичка-сестричка;   б) хазяїн;   в) курочка.

        3.5  Гра «Утвори прислів’я».

 І група. Хто багато читає, той більше знає.

 ІІ група. Казки маленькі, а розуму в них багато.

 ІІІ група. Хто міняє, той не має.

 ІУ група. Мудрим ніхто не вродився, а навчився.

3.6.Гра «З`єднай предмети з персонажами казок».

   І група. Жбан меду *                  *лисиця

                  Хвіст          *                  *вовк

                  Билина       *                  *дід

                  Шмат золота*                *горобець

   ІІ група. Куделя          *                         *горобець

                    Жбан меду   *                         *лисиця

                    Борошно       *                         *дівчина

                    Билина          *                         *колобок

   ІІІ група. Веретено        *                        *колобок

                    Борошно        *                        *лисиця

                    Жбан меду     *                        *дід

                    Голка              *                        *дівчина

  ІУ група.  Сито         *                      *лисиця

                    Засіки       *                      *дід

                    Голка        *                      *колобок

                    Котушка   *                      *дівчина

3.7.Визначте, хто надіслав SMS.

  І група. «Дуже засмучена, від мене втік Колобок, прийти не зможу.» (Баба)

  ІІ група. «Вовк не хоче козу їсти, а коза не хоче билини гризти, тому прилетіти не зможу.» (Горобець)

  ІІІ група. «Собака відкусила мого хвоста, тому нема як на люди показатися.» (Лисичка-сестричка)

  ІУ група. «Загубив голку, тож прийти не зможу.» (Дід)

3.8.Гра «Уяви себе»

  І група. Ви – продавці. Зробіть рекламу до казки «Колобок» так, щоб її охоче  розкупили.

  ІІ група. Ви – кореспонденти місцевої газети. Візьміть інтерв’ю у дітей щодо казки.

  ІІІ група. Ви – автори казки. Що ви би замінили або додали до змісту казки.

  ІУ група. Ви – головний герой казки. Які враження у вас від казки? З ким ви ще хотіли б зустрітися?

3.9.Гра «Хто що символізує?»

  І група. Жорстокість, жадібність, злість… (вовк)

  ІІ група. Силу, незграбність, вайлуватість… (ведмідь)

  ІІІ група. Боягузтво, слабкість, несміливість…(заєць)

  ІУ група. Хитрість, підступність, хвалькуватість… (лисиця)

3.10.Гра «Відгадай назву казки»

   Прослухайте уривок казки.

   І група. «Гуси-гуси-гусенята!

                  Візьміть мене на крилята

                  Та понесіть до батенька.

                  А в батенька їсти й пити,

                  Ще й хороше походити.» (Івасик – Телесик)

    ІІ група. «Несе мене лиска

                      По каміннім мості,

                      На золотім хвості.

                      Котику – братику,

                      Порятуй мене!

    ІІІ група. «Онде наша діва,

                      Онде наша Іва,

                      На метеному дворці,

                      На тесаному стовпці,

                      Кужілочка шумить,

                      Веретенце дзвенить.

                      Скинемо по пірячку,

                      Нехай летить з нами!»

    ІУ група.  « - Кізочко моя люба,

                           Кізочко моя мила!

                           Чи ти пила, чи ти їла?

  •  Ні, дідусю, я не пила, я й не їла;

Тільки бігла через місточок,

Вхопила кленовий листочок;

Бігла через гребельку,

Вхопила водиці крапельку!

Тільки пила, тільки й їла!»

           3.11.Представлення командами виконаного завдання.

Після проходження всіх етапів квесту команди представляють утворені ілюстрації до казок і називають її.

  1. Підсумок уроку.

4.1. Бесіда.

- Дякую вам за активність,за любов до народної казки. Бажаю вам читати їх як побільше, черпати звідти знання, які передав нам народ. За допомогою казок долати прості, звичайні недоліки, як лінь, байдужість, страх, хитрість, нечесність.

А я бажаю, щоб ніколи

Не лишав вас світ казковий.

Навіть, коли ви станете

Дорослими людьми.

Щоб з вами радо зустрічались

І завжди щиро усміхались.

4.2. Самооцінювання учнів.

- А свою роботу на уроці спробуйте оцінити самі. Хто вважає, що працював на «відмінно» прикріпіть зелений листочок на дерево Знань,  хто на «добре» - жовтий, а хто відчуває, що працював не на повну силу, не був активним, відчуває, що йому потрібно ще раз перечитати розділ, то червоний.

5. Домашнє завдання.

   А домашнє завдання пропоную вибрати самим:

  на середньому рівні – прочитати народну казку,

  на достатньому рівні – переказати її,

  на високому рівні – самостійно скласти казку.

Працювали ви старанно,

Що ж почуйте у кінці:

Що у другім нашім класі

Діти – просто молодці!

                                                D:\відкритий урок казки\20171124_115523.jpg              D:\відкритий урок казки\20171124_113437.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 лютого 2018
Переглядів
2171
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку