Пропоную вам конспект уроку з літературного читання для початкової школи - 2 клас на тему «Скринька українських народних казок. Визначення героїв казки. «Колобок» (уривки). Інсценізація казки"». Даний матеріал буде корисним вчителям початкових класів. Даний конспект уроку дуже пізнавальний, спрямований на виховання інтересу не тільки до предмету, але і до казок, розвиває допитливість, спостережливість, мислення.
ПРОТОПОПІВСЬКА ЗШ І – ІІІ СТУПЕНІВ
КОНСПЕКТ УРОКУ
З ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ
В 2 КЛАСІ
Скринька українських народних казок.
Визначення героїв казки.
«Колобок» (уривки). Інсценізація казки
ВЧИТЕЛЬ
РУДЕНКО С.Г.,
ВИЩА КАТЕГОРІЯ
Мета: вчити глибоко відчувати казку, елементам театралізації, давати характеристики головним героям; розвивати зв’язне мовлення, мислення; формувати комунікативну компетентність через розвиток мовлення учнів, самоосвітню компетентність – через самостійну роботу, інформаційну – через використання комп’ютера на уроці, компетентність продуктивної творчої діяльності – через використання творчих завдань, соціальну – через роботу в малих групах; виховувати в учнів прагнення до добра, порядності, любов до рідної мови, сценічного мистецтва.
Обладнання: аудіозапис народної казки «Колобок», картки із завданням для роботи в парах, ілюстрації з зображенням героїв казки, іграшковий мікрофон, сценічні маски, комп’ютер.
Хід уроку
І.Організаційний момент
(Слайд 1)
Пролунав дзвінок.
Починаємо урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім другім класі
Діти – просто молодці.
Вчитель.
- Гарний настрій (Слайд 2)
Звучить музика «В гостях у казки»
ІІ. Мотивація навчальної діяльності (Слайд 3)
1. - В ефірі дитяча телепередача «В гостях у казки» і з вами я – її постійна ведуча. Я рада вітати всіх присутніх у нашій студії.
До нашої передачі надходять листи, у яких глядачі часто задають питання: «Чому ми ведемо передачу саме про казки?».
2.Вчитель. Казка – це світ чарівний, незвичний.
Казка – це диво, сповнене краси.
Поринь у казку. Це ж бо так цікаво.
Це справді свято, радість для душі.
У казці звірі свою мову мають,
Дерева розмовляють, мов живі.
Добро і правда завжди зло долають,
Тому і люблять казку всі.
3. - Наша передача складається з декількох студій, однією з яких є студія юних дикторів (Слайд 4)
Щоб відчути себе справжніми дикторами, телеведучими, будемо працювати за всіма акторськими правилами. Ведучі, диктори повинні багато читати, швидко орієнтуватися у текстах, чітко і виразно промовляти слова, адже по телебаченню вас не тільки бачать, але й чують. Тож проведемо мовну розминку.
ІІІ. Мовна розминка (Слайд 5)
1. Чистомовка
- єць, - єць, - єць - подув сильний вітерець;
-ає, -ає, -ає – листя облітає;
го-го-го – ми збираємо його;
-ас, -ас, -ас – принесемо його в клас.
2. Робота над скоромовкою (мнемотехніка)
ІV. Актуалізація опорних знань
1.Відповіді на питання .
- Який новий розділ ми почали вивчати ? ( Народні казки)
- Які ви знаєте жанри народної творчості?
- Які бувають казки?
- Які казки називаються народними? ( Це казки які склав народ, а не одна людина)
- Які види казок існують?
2. - Ми добре попрацювали. Далі нас чекає робота в інформаційній студії (Слайд 6)
V. Повідомлення теми і мети уроку (Слайд 7)
VІ. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.
1.Довідкове бюро
- Призьба - земляний насип уздовж стіни знадвору. ( Слайд 9)
- Борошно – російською «мука». (Слайд 10)
- Засік – місце, де зберігається борошно. (Слайд 11)
2.Первинне сприймання казки:
а) - Послухайте казку і скажіть чому навчає нас ця казка?
б) Аудіозапис запис казки «Колобок» (Слайди 12-23)
б) Повторне читання тексту методом «Буксир». (2 уривки).
в) Читання уривків ланцюжком.
г) Читання «Небо», «Земля»
3. Фізкультхвилинка
VІІ. Узагальнення і систематизація знань учнів.
1. Бесіда за змістом. Робота над схемою до казки.
- Як лисичка перехитрила його? (Лисичка сказала, що погано чує пісеньку і попросила його сісти їй на носика)
2. Тест «Як запам’ятали казку».
Тест
Вчитель
4. Робота в парах.
Вчитель.
підходять до даного персонажу.
Картка 1.
Сіренький
Довірливий
Боязкий
Злий
Хвальковитий
Сердитий
Маленький
Веселий
Голодний
(Пари зачитують, які ознаки дібрали до казкових героїв.)
Вчитель.
Вчитель (інсценізація)
VІІІ. Контрольно-оцінювальний етап.
1 група – уявіть, що ви продавці в книгарні. Зробіть рекламу книги «Колобок» так, щоб її охоче розкупили.
2 група – уявіть себе кореспондентами місцевої газети. Візьміть інтерв’ю у дітей щодо казки.
Підготовка та виступ дітей.
3) Розв’язування задач, пов’язаних зі змістом казки
А) Бабусі в тісто треба вбити 7 яєць. Вона розбила 4 яйця. Скільки ще яєць треба покласти в тісто?
Б)Колобок обкотився навколо зайчика 3 рази ліворуч та 4 рази праворуч. Скільки всього разів обкотився Колобок навколо зайця?
В) Баба спекла Колобка о 9 годині ранку . А вже об 11.00 Колобок покотився в ліс. Скільки годин Колобок лежав на вікні?
4) Самооцінювання учнів за допомогою дерева Знання.
- А свою роботу ви зараз спробуєте оцінити самі. Хто вважає, хто працював на «відмінно», прикріпіть зелений листочок на дерево Знання; хто вважає, хто працював «добре» - жовтий листочок, а хто відчуває, що працював не на повну силу на уроці та не був активним, прикріпіть червоний листочок.
5) Словесна корекція оцінок вчителем.
ІХ. Підсумок уроку.
1. Гра «Мікрофон»
- Я дякую вам за вашу допомогу та активність, за любов до української казки.
- Молодці, діти, гарно попрацювали на уроці (Слайд 25)
Працювали ви старанно,
Що ж почуйте у кінці:
Так, у другім нашім класі
Діти – просто молодці!
Х. Домашнє завдання
- Домашнє завдання я пропоную вам вибрати самим.
Найпростіше на середньому рівні завдання – виразно прочитати казку;
на достатньому рівні – переказати казку;
на високому рівні – придумайте нові пригоди колобка.