Урок літературного читання в 2 класі "Казка "Колобок"

Про матеріал

Пропоную вам конспект уроку з літературного читання для початкової школи - 2 клас на тему «Скринька українських народних казок. Визначення героїв казки. «Колобок» (уривки). Інсценізація казки"». Даний матеріал буде корисним вчителям початкових класів. Даний конспект уроку дуже пізнавальний, спрямований на виховання інтересу не тільки до предмету, але і до казок, розвиває допитливість, спостережливість, мислення.

Перегляд файлу

Описание: http://forchel.ru/images/ramki/big/ramka-mal69.jpg ПРОТОПОПІВСЬКА ЗШ І – ІІІ СТУПЕНІВ

 

 

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ УРОКУ

З ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ

В 2 КЛАСІ

Скринька українських народних казок.

Визначення героїв казки.

«Колобок» (уривки). Інсценізація казки

 

 

 

 

 

 

                                                                                               ВЧИТЕЛЬ

                                                                                               РУДЕНКО С.Г.,

                                                                                               ВИЩА КАТЕГОРІЯ

 

Мета: вчити глибоко відчувати казку, елементам театралізації, давати характеристики головним   героям; розвивати зв’язне мовлення,  мислення; формувати комунікативну компетентність через розвиток мовлення учнів, самоосвітню компетентність – через самостійну роботу, інформаційну – через використання комп’ютера на уроці, компетентність продуктивної творчої діяльності – через використання творчих завдань, соціальну – через роботу в малих групах; виховувати в учнів прагнення до добра, порядності, любов до рідної мови, сценічного мистецтва.

Обладнання: аудіозапис народної казки «Колобок», картки із завданням для роботи в парах, ілюстрації з  зображенням героїв казки, іграшковий мікрофон, сценічні маски, комп’ютер.

Хід уроку

І.Організаційний момент

(Слайд 1)

Пролунав дзвінок.

Починаємо урок.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім другім класі

Діти – просто молодці.

  • А для цього нам треба…

Вчитель.

  -    Гарний настрій  (Слайд 2)

  • З яким настроєм ви прийшли на уроки? (діти відповідають).
  • Чому у вас такий настрій?
  • Ну якщо настрій чудовий, я запрошую вас до екскурсії на телебачення і пропоную вам зіграти роль глядачів і моїх помічників.
  • Згодні?
  • Ну тоді ми починаємо.

Звучить музика «В гостях у казки»

ІІ. Мотивація навчальної діяльності (Слайд 3)

1. - В ефірі дитяча телепередача «В гостях у казки» і з вами я – її постійна ведуча. Я рада вітати всіх присутніх у нашій студії.

         До нашої передачі надходять листи, у яких глядачі часто задають питання: «Чому ми ведемо передачу саме про казки?».

2.Вчитель. Казка – це світ чарівний, незвичний.

Казка – це диво, сповнене краси.

Поринь у казку. Це ж бо так цікаво.

Це справді свято, радість для душі.

У казці звірі свою мову мають,

Дерева розмовляють, мов живі.

Добро і правда завжди зло долають,

Тому і люблять казку всі.

3. - Наша передача складається з декількох студій, однією з яких є студія юних дикторів (Слайд 4)

 

Щоб відчути себе справжніми дикторами, телеведучими, будемо працювати за всіма акторськими правилами. Ведучі, диктори повинні багато читати, швидко орієнтуватися у текстах, чітко і виразно промовляти слова, адже по телебаченню вас не тільки бачать, але й чують. Тож проведемо мовну розминку.

ІІІ. Мовна розминка (Слайд 5)

1. Чистомовка

- єць, - єць, - єць  -  подув сильний вітерець;

-ає, -ає, -ає – листя облітає;

го-го-го – ми збираємо його;

-ас, -ас, -ас – принесемо його в клас.

2. Робота над скоромовкою (мнемотехніка)

ІV. Актуалізація опорних знань

1.Відповіді на питання .

- Який новий розділ ми почали вивчати ? ( Народні казки)

- Які ви знаєте жанри народної творчості?

- Які бувають казки?

- Які казки називаються народними? ( Це казки які склав  народ, а не одна людина)

- Які види казок існують?

2. - Ми добре попрацювали. Далі нас чекає робота в інформаційній студії (Слайд 6)

 

  • Перед вами ребус. Відгадайте його і ви дізнаєтеся назву і персонажа казки, до якої ми завітаємо в гості.

V. Повідомлення теми і мети уроку (Слайд 7)

  • Правильно, це українська народна казка «Колобок», яку люблять усі, від маленьких діточок до стареньких дідусів і бабусь, що залюбки читають її своїм внукам і правнукам.

VІ.  Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

1.Довідкове бюро

  • Сьогодні я  із задоволенням прочитаю вам цю казку.
  • Але перед читанням хочу звернути вашу увагу на деякі слова з казки, значення яких вам може бути незрозумілим. Увага на екран.
  • Хижка – те саме, що комора. ( Слайд 8)

  -   Призьба -   земляний насип уздовж  стіни знадвору. ( Слайд 9)

  -  Борошно – російською «мука». (Слайд 10)

  -  Засік – місце, де зберігається борошно. (Слайд 11)

 

2.Первинне сприймання казки:

а) - Послухайте казку і скажіть чому навчає нас ця казка?

 

б) Аудіозапис запис казки «Колобок» (Слайди 12-23)

б) Повторне читання тексту методом «Буксир». (2 уривки).

          в) Читання уривків ланцюжком.

           г) Читання «Небо», «Земля»

3. Фізкультхвилинка

VІІ. Узагальнення і систематизація знань учнів.

1.  Бесіда за змістом. Робота над схемою до казки.

  •  Назвіть по порядку звірів, яких  зустрів колобок? Погляньте на схему, яка вам допоможе. ( Колобок зустрів зайчика, ведмедя, вовка, лисичку)
  • Хто із звірів був найбільшим? ( Найбільшим був ведмідь)
  • Хто найхитрішим?  ( Найхитрішою була лисичка)
  • Чим вихвалявся колобок перед звірами? ( Колобок вихвалявся тим, що він втік і від діда, і від баби і від зайчика…)

 - Як лисичка перехитрила його? (Лисичка сказала, що погано чує пісеньку і попросила його сісти їй на носика)

2. Тест  «Як запам’ятали казку».

  • Наскільки ви були уважними під час слухання казки, покаже тест. Нагадую: зелені кружечки вказують на правильне твердження, червоні – на неправильне.

                               Тест

  1. Дід попросив бабу спекти хліба (ч).
  2. Першим колобок зустрів вовка (ч).
  3. При зустрічі колобок усім звірям співав пісеньку (з).
  4. Останнім, кого побачив колобок, був ведмідь (ч).
  5. Найхитрішою з героїв виявилася лисиця (з).
  1. Вибіркове читання.
  • А тепер знайдіть у тексті і зачитайте відповіді на мої питання:
  • До чого дожилися дід та баби?
  • Для чого баба поклала колобок на вікні?
  • Що попросила лисиця у колобка?

Вчитель

  • Молодці. Я запрошую вас до студії інтелектуалів (Слайд 24)

 

 

 

 

4. Робота в парах.

Вчитель.

  • У вас на партах лежать картки зі слова-ознаками і зображенням одного з персонажів казки. Вам необхідно стрілочкою з’єднати ті ознаки, які

підходять до даного персонажу.

Описание: 1.jpgКартка 1.

Описание: 0.pngСіренький

Довірливий

Боязкий

Злий

Хвальковитий

Сердитий

Маленький

Веселий

Голодний

 

Описание: 6.jpg

 

 

 

 

 

 

(Пари зачитують, які ознаки дібрали до казкових героїв.)

Вчитель.

  • А яких персонажів не було на картках? (ведмідь і лисиця).
  • Які б ознаки ви до них дібрали? (лисиця – хитра, брехлива, підступна, жадібна; ведмідь – великий, неповороткий, волохатий, коричневий).

Вчитель (інсценізація)

  • А тепер я  звертаюсь до своїх помічників. Давайте продемонструємо хитру лисицю та довірливого колобка, проінсценувавши кінець казки.

 

VІІІ. Контрольно-оцінювальний етап.

  1. Робота над заголовком казки.
  • Над змістом казки попрацювали, визначили характерні ознаки її героїв. А тепер давайте подумаємо, як би ви по-іншому назвали казку. (варіанти: «Довірливий колобок», «Як лисиця з’їла колобка», «Колобок і звірі», «Пригоди колобка»).
  1. Літературна гра «Уяви себе». Учні діляться на 2 групи. Кожна отримує завдання:

1 група – уявіть, що ви продавці в книгарні. Зробіть рекламу книги «Колобок»  так, щоб її охоче розкупили.

2 група – уявіть себе кореспондентами місцевої газети. Візьміть інтерв’ю у дітей щодо казки.

Підготовка та виступ дітей.

3) Розв’язування задач, пов’язаних зі змістом казки

     А) Бабусі в тісто треба  вбити 7 яєць. Вона розбила 4 яйця. Скільки ще яєць треба покласти  в тісто?

      Б)Колобок обкотився навколо зайчика 3 рази ліворуч та 4 рази праворуч.  Скільки всього  разів обкотився  Колобок навколо зайця?

В)  Баба спекла Колобка о 9 годині ранку . А вже об 11.00  Колобок покотився  в ліс. Скільки годин Колобок лежав на вікні?

 

    4) Самооцінювання учнів за допомогою дерева Знання.

    -  А свою роботу ви зараз спробуєте оцінити самі. Хто вважає, хто працював на «відмінно», прикріпіть зелений листочок на дерево Знання; хто вважає, хто працював «добре» - жовтий листочок, а хто відчуває, що працював не на повну силу на уроці та не був активним, прикріпіть червоний листочок.

    5) Словесна корекція оцінок вчителем.

ІХ. Підсумок уроку.

1. Гра «Мікрофон»

  • А чому так сталося, що колобка  в нашій казці з’їли?
  • Чи треба нам в житті бути обережними з незнайомими людьми?

  -    Я дякую вам за вашу допомогу та активність, за любов до української казки.

- Молодці, діти, гарно попрацювали на уроці (Слайд 25)

        Працювали ви старанно,

        Що ж почуйте у кінці:

        Так, у другім нашім класі

        Діти – просто молодці!

 

Х. Домашнє завдання

         -  Домашнє завдання я пропоную вам вибрати самим.

  Найпростіше на середньому рівні завдання – виразно прочитати казку;

  на достатньому рівні – переказати казку;

  на високому рівні – придумайте нові пригоди колобка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
21 лютого 2018
Переглядів
4261
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку