22 квітня о 18:00Вебінар: Інтегроване навчання – вимога сучасності

Конспект уроку з літературного читання для 2 класу на тему: "Настрій персонажа. Вадим Скомаровський «Білий сніговій», «Сплять над озером ялинки», «Любий вітре – вітровію»"

Про матеріал
Розробка уроку з літературного читання для 2 класу на тему: "Настрій персонажа. Вадим Скомаровський «Білий сніговій», «Сплять над озером ялинки», «Любий вітре – вітровію»“. Метою уроку є: продовжити ознайомлювати учнів з творами Вадима Скомаровського; удосконалювати навички правильного, свідомого, виразного читання віршованих творів, вмілого використання інтонацій у мовленні.
Перегляд файлу

Літературне читання

Тема: Настрій персонажа. Вадим Скомаровський  «Білий сніговій», «Сплять над озером ялинки», «Любий вітре – вітровію»

Очікувані результати: продовжити ознайомлювати учнів з творами Вадима Скомаровського; удосконалювати навички правильного, свідомого, виразного читання віршованих творів, вмілого використання інтонацій у мовленні; розвивати творчу уяву, фантазію, художнє сприймання явищ природи; виховувати любов до природи.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мовленнєва розминка

1. Робота над скоромовкою

Норці не потрібна нірка.

Норка носить теплу шкірку.

2. Гра «Хто більше?»

— Доберіть слова — назви ознак до слів — назв предметів.

Зима — холодна,...

Сніг — білий,...

Ялинка — струнка,...

Синичка — жвава,...

Вітер — північний,...

Лисиця — хитра,...

3. Робота над чистомовкою

Вітерець у лісі — ш-ш-ш.

Повзе вуж у траві — с-с-с.

Прилетів жук — ж-ж-ж.

Заспівав комарик — з-з-з.

Чайник пару випускає — к-к-к.

4. Слухай, запам'ятовуй!

Весна фарбувала розквітлу природу:

Синьою барвою — в озері воду,

На лузі — у колір пребілий ромашку,

Пісочок — у жовтий, в сіренький — пташку.

Фазана у полі червоним зробила,

Рудим куропатці побризкала крила,

І навіть в кімнату фіранку відкрила

І зелень на фікусі всю поновила,

Аж три кольори дарувала фіалці

Й краплину на носа хлюпнула Наталці.

— У який колір і що саме фарбувала весна?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ми продовжимо ознайомлення з творами Вадима Скомаровського. Прочитаємо ще декілька його віршів.

ІV. Опрацювання нового матеріалу

1. Опрацювання вірша В. Скомаровського «Білий сніговій»

1) Робота над картиною

Роздивіться репродукцію картини Івана Шишкіна „Перший сніг“. Розкажіть, як художник зобразив перший сніг за допомогою фарб.

image249

2) Виразне читання вірша вчителем

Білий сніговій

Білий вітер-сніговій

напряде куделі,

на галяві лісовій

Килими простеле.

Гляне весело з-під брів

на дуби, ялини

і поманить снігурів

кетягом калини.

— Які картини поставали у вашій уяві під час слухання вірша?

3) Словникова робота

Куделя – прядиво або вовна, намотані на спеціальний кілок.

Читання стовпчиків слів луною за вчителем

Сніговій  напряде

куделі  простеле

поманить  кетягом

4) Гра „Бджілки“. Самостійне напівголосне читання вірша учнями, кожен у своєму темпі.

— Яку пору року описує поет у вірші?

Що допомагають відчути, побачити виділені слова?

5) Читання вірша учнями ланцюжком

6) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання

Що зробить вітер-сніговій?

На що він гляне весело?

Кого він поманить?

Чи погоджуєтесь ви з думкою, що поет описує вітер-сніговій як казкового героя? Яким ви його уявляєте?

Який настрій викликає вірш?

7) Гра „Диктор телебачення“

Учні читають текст, періодично відриваючи він нього погляд, щоб подивитися на глядачів.

Фізкультхвилинка

2. Опрацювання вірша В. Скомаровського «Сплять над озером ялинки»

1) Відгадування загадки

В сукні зеленій стою цілий рік:

Сонечко світить, чи падає сніг.

Голок багато в ґадзівстві тримаю,

Тільки не шию і не вишиваю. (ялинка)

2) Виразне читання вірша вчителем

Сплять над озером ялинки

Сплять над озером ялинки,

як сестрички в сповитку.

Біла віхола хустинки

їм зіткала нашвидку.

Де калина, де шипшина,

де черешенька мала?

Все зима запорошила,

запушила, замела.

— Які картини поставали у вашій уяві під час слухання вірша?

3) Словникова робота

Сповиток – те, у що загортають немовля.

Читання стовпчиків слів буксиром за вчителем.

Сповитку  зіткала

нашвидку  черешенька

запорошила  запушила

Прочитати слова скоромовкою, дощиком.

4) Робота в парах

Учні читають виразно вірш одне одному.

— Визначте настрій вірша.

5) Читання вірша учнями ланцюжком

6) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання

Яку картину природи змальовує поет?

Які слова з тексту допомагають вам її уявити?

Чи виникли у вашій уяві звуки?

Знайдіть у вірші порівняння і поясніть його.

7) Гра „Добери риму“

Ялинки ... (хустинки);

сповитку... (нашвидку);

шипшина... (запорошила);

мала... (замела)

3. Творча робота

Використайте слова з прочитаних віршів і розкажіть про перший сніг за картиною І.Шишкіна.

image249

4. Опрацювання вірша В. Скомаровського «Любий вітре – вітровію»

1) Виразне читання вірша вчителем

Любий вітре-вітровію

- Любий вітре-вітровію, -

шелестить пшениця, -

бачиш, я від спраги млію,

дай води напиться.

Вітровій дмухнув щосили,

стрепенувся птахом

і зненацька хмари сиві

перейняв над шляхом.

А ті хмари буйногриві –

хмари-водовози.

В них цілющі, гуркотливі

причаїлись грози.

Ось метнулася по небу

блискавка грайлива,

вітер вщух –

і серед степу

зашуміла злива.

2) Словникова робота

Мліти – утрачати свідомість; непритомніти.

Стрепенутись – сильно здригнутися всім тілом.

Читання стовпчиків слів луною за вчителем

Вітровію   шелестить

спраги   млію

напиться   дмухнув

щосили   стрепенувся

зненацька   перейняв

буйногриві   цілющі

гуркотливі   причаїлись

метнулася   вщух

— Прочитайте слова здивовано; з питальною інтонацією.

3) Гра „Бджілки“. Самостійне напівголосне читання вірша учнями, кожен у своєму темпі.

— Яку пору року описує поет у вірші?

4) Читання вірша учнями ланцюжком

5) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання

Як ви вважаєте, чому вітер виконав прохання пшениці?

Яким ви його уявляєте (сердитим, грізним, добрим, лагідним)?

Прочитайте опис хмар. Розкажіть, якими кольорами їх треба намалювати.

Які картини ви уявляєте, читаючи вірш?

Як ви думаєте, чому у вірші виділено пари слів? Прочитайте їх кілька разів. Які звуки вчуваються?

Прочитайте вірш виразно, вимовою слів підкреслюючи звукопис.

6) Гра „Диктор телебачення“

Учні читають текст, періодично відриваючи він нього погляд, щоб подивитися на глядачів.

V. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

— Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?

— Чи сподобався вам урок?

— Що найбільше вас зацікавило?

— Який висновок для себе зробили?

VІ. Домашнє завдання

Виразно читати вірші. Намалювати до одного з них ілюстрацію.

 

doc
Додано
26 лютого
Переглядів
63
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку