Майстер-клас
(Учитель - невидимий диригент, який вміє вчасно почути,помітити,виправити,підтримати кожного учня, організувати співпрацю дітей)
Хочу поділитися : які інтерактивні технології навчання використала на уроці позакласного читання - 2 клас, В.Біанки «Хвости»,
1. Кооперативна (групова) форма навчання. Об’єднати учнів у групи (по 4-5 учнів)
Учні об’єднуються за картками з малюнками:
1-ша група (РИБИ)
2-га група (ПТАХИ)
3-тя група ( ДОМАШНІ ТВАРИНИ)
4-та група (ДИКІ ТВАРИНИ)
5-та група ( МУРАХИ)
2. Повідомляючи тему уроку пропоную учням визначити жанр над яким будемо працювати на уроці. (на парті у учнів картка №1, учні працюють парами)
Використала метод « Банани» (вибрати ключове слово уроку)
Завдання учням: Вибрати та закреслити прислів’я, залишиться ключове слово уроку - це і є жанр тексту В. Біанки «Хвости».
ДруКжбиАдружЗбоюКшукаАють
Відповідь: Прислів’я: « Дружби дружбою шукають» (пояснити прислів’я)
Визначити жанр тексту «Хвости»: КАЗКА
3. Що таке казка?
Метод «Гронування» скласти асоціативний кущ слову КАЗКА
4. Метод «Вилучити зайве» картка № 2
Діти, ваші відповіді мені допомагав записувати НЕЗНАЙКО. Зараз ви і вилучите зайве слово з «Асоціативного куща»: що не є казка?
ЧАРІВНИК ЩАСЛИВИЙ КІНЕЦЬ МРІЯ
ЧУДЕСА КАЗКА ФАНТАЗІЯ
АЗБУКА ГОВОРЯТЬ ЗВІРІ,РЕЧІ, ТЕАТР
ДОБРО ПРЕДМЕТИ
5. «Мозковий штурм» картка №3 ( Спікер - ознайомлює з завданням,встановлює порядок та заохочує до роботи групу; Секретар - коротко записує результати; Секундант - стежить за часом; Доповідач - чітко висловлює думку групи).
Поєднайте, будь ласка кому і для чого ХВОСТИ?
РИБІ ПЛАТОЧОК (руль)
РАКУ РУЛЬ (весло)
Хвіст ДЯТЛУ ВЕСЛО (підпорочка)
ОЛЕНУСІ ЖИТТЯ РЯТУЄ (платочок)
ЛИСИЦІ ПІДПОРОЧКА (життя рятує)
6. Метод «Прес» + «Мікрофон»(Цю інтерактивну технологію часто поєднують .ВОНА ДАЄ ЗМОГУ РОЗВИВАТИ У УЧНІВ ЗВЯЗНЕ МОВЛЕННЯ, критичне мислення, дає змогу кожному учневі висловити свою думку, формує вміння зайняти свою позицію, говорити коротко,але по суті, переконливо довести свою точку зору)
Опрацювання дискусійного питання : «Що могло б відбутися, якби у МУХИ виріс хвіст?»
-Я вважаю,що …( поясніть свою точку зору) Я вважаю,що якби у Мухи виріс хвіст , то вона б не змогла літати бо він їй би заважав,Я гадаю, що Мусі хвіст не потрібен.
-…тому,що…( причина появи такої думки,на чому ґрунтуються докази) Мусі хвіст не потрібен тому, що в природі всі мухи не мають хвоста .У мухи лапки а хвіст прилипав би до їжі на яку муха сідає.
-…наприклад… (наведіть приклади,аргументи,факти)У мухи наприклад… виріс хвіст і вона б сіла на мед, або варення, то більше не змогла б летіти, тому що її хвіст став би важким і потягнув її униз. А якби муха вирішила спробувати борщу або супу, то взагалі б потонула.
- Отже…таким чином…(узагальніть свою думку,зробіть висновок) якби у Мухи виріс хвіст , то вона б не змогла літати бо він їй би заважав, Мусі хвіст не потрібен тому, що в природі всі мухи не мають хвоста він їй ні до чого.
7. - Хто у сказці В.Біанки «Хвости» негативний герой, чому? Хто її наказав?
- Негативний герой Муха, вона надоїдлива, приставуча, вредна, усім заважає, хоче забрати чуже. За це її Корова і наказала.
« Обери позицію» - Вам жалко муху?
Ні НЕ ЗНАЮ ТАК
- НІ. Муха не приносить користі. Навпаки мухи розповсюджують бруд і мікроби. Знищуйте мух!
- ТАК, жалко. Я думаю, що все живе на планеті Земля має право на життя. Мухи це їжа для птахів.
8. Підсумок - девіз уроку:
Все на Землі нам треба зберегти:
І квіточку, і пташку, і струмок.
І пам’ятай,Людино, що ти не цар природи,
А лиш її ти частинка.
9. Рефлексія.
Домалюй «смайлик». Який у тебе настрій після уроку?