З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ ЛЕСЯ УКРАЇНКА «З ГІР НА ДОЛИНУ…»

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів з творами великої української поетеси Лесі Українки; удосконалювати навички виразного читання; навчати дітей помічати красу і неповторність природи, сприймати змальовані словами образи природи рідної землі у віршованих текстах; розвивати пам'ять, естетичний смак; виховувати любов до рідного краю.
Перегляд файлу

Уроки з літературного читання в 2 класі

II семестр

 

З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ (продовження)

 

ПОЕТИЧНА ЗБІРКА 1

 

      ЛЕСЯ УКРАЇНКА «З ГІР НА ДОЛИНУ…»

 

Мета: ознайомити учнів з творами великої української поетеси Лесі Українки; удосконалювати навички виразного читання; навчати дітей помічати красу і неповторність природи, сприймати змальовані словами образи природи рідної землі у віршованих текстах; розвивати пам'ять, естетичний смак; виховувати любов до рідного краю.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Робота над скоромовкою

Жив жучок між бур’янами,

Жив без тата і без мами.

Жив і жив, і не тужив —

Жовтим листям ворушив.

Жаба квакнула: «Попався!»,

Жук завмер — так налякався.

Г. Чубач

— Знайдіть слова — назви предметів. Утворіть від них слова зі зменшувально-пестливим значенням.

Жук — жучок, бур’ян — бур’янець, тато — татусь, мама — мамочка, матуся, листя — листячко, жаба — жабка.

2. Робота над чистомовкою

Би-би-би — зелені боби,

Пи-пи-пи яблука купи,

Бі-бі-бі — я кажу тобі,

Пі-пі-пі — смітинки в крупі,

Ти-ти-ти — високий рости,

Ті-ті-ті — вогонь у плиті,

Ди-ди-ди — вийшли із води,

Ді-ді-ді — не видно у воді.

 

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Конкурсне читання віршів Т. Г. Шевченка з пам’яті.

 

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

1. Гра «Живі склади»

В учнів на голові — корони із написаними складами. Вони шикуються, утворивши слова Леся Українка.

— Що ви знаєте про Лесю Українку?

— Які твори поетеси вам відомі?

2. Розповідь учителя

— Видатна українська поетеса Леся Українка (Лариса Петрівна Косач) дуже любила природу. Маленькою вона бігала лісами і луками, плела віночки, співала пісні, заслуховувалася казками і переказами.

Природа щедро обдарувала Лесю, дала не лише поетичний хист, а й неабиякі здібності до музики, малювання. І водночас прирекла на постійні муки від тяжкої хвороби.

Узимку 1881 p., коли Лесі було десять років, у Луцьку на річці Стир дівчинка застудила ноги в крижаній воді. Саме з того часу вона занедужала — почала боліти нога, потім — рука. На дванадцятому році життя Лесі в Києві прооперували ліву руку, що позбавило її можливості грати на фортепіано. Пізніше, у Берліні, Лесі прооперували ногу, але туберкульоз прокинувся у легенях, а потім уразив нирки. Через хворобу вона ніколи не вчилася у школі, однак зуміла стати високоосвіченою людиною. Самостійно вивчила французьку, англійську, італійську, німецьку, польську, болгарську, старогрецьку, латинську мови. Леся Українка стала високоосвіченою людиною завдяки своїй надзвичайній силі волі.

 

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Гра «Рибки». Самостійне мовчазне читання тексту Олеся Гончара

— Що нового ви дізналися про Лесю Українку?

2. Як приходить весна?

По вулицях біжать струмки. Дзвенять сміхом, весело дзюркотять. Весна розтоплює сніги, знімає крижані кайдани. Вода виривається на волю.

— Які з виділених слів допомогли тобі побачити, а які — почути прихід весни? Опиши, як ти уявляєш початок цієї пори року.

Фізкультхвилинка. Вправа для зняття втоми очей

3. Опрацювання вірша Лесі Українки «З гір на долину...» (с. 58)

1) Виразне читання вірша вчителем.

— Яку пору року описала поетеса у вірші?

2) Гра «Бджілки». Напівголосне читання вірша учнями, кожен — у своєму темпі.

— Якими словами поетеса змальовує весняну воду?

— Яку ознаку весни втілюють ці слова?

— Як ви гадаєте, чому авторка порівнює весняну воду з волею?

3) Хорове читання вірша (скоромовкою, повільно, швидко).

4) Гра «Знайди рими».

Долину... (рину);

збиваю... (зриваю);

запруди... (люди);

вода... (молода).

5) Гра «Актори».

За завданням учителя прочитати:

а) захоплено;

6) здивовано;

в) байдуже.

б) Робота за ілюстрацією.

— Розгляньте ілюстрацію.

— Яку пору року зобразив на ній художник?

— Які кольори він для цього використав?

 

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Який вірш читали на сьогоднішньому уроці?

— Хто його автор?

— Що нового дізналися про Лесю Українку?

 

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вивчити вірш напам’ять.

 

docx
Додано
26 лютого 2019
Переглядів
919
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку