Конспект уроку з літературного читання для 4 класу на тему:"Легенди рідного краю".

Про матеріал

Розробка уроку містить цікавий дидактичний матеріал із використанням інтерактивних технологій з метою розвитку творчої особистості молодшого школяра.

Перегляд файлу

                    Конспект уроку з  літературного  читання  для 4 класу

                                  на тему: «Легенди рідного краю».

                                                                                                            Підготувала

                                                                                             учитель початкових класів

                                                                               Швайківської ЗОШ І – ІІІ ступенів

                                                                                                  Бруцька Олена Іванівна

Мета: вчити учнів розуміти текст, розвивати уміння виділяти головне і аналізувати; висловлювати свої міркування ; збагачувати словниковий запас; виховувати у дітей любов до історії рідного краю, викликати бажання знати і володіти народними скарбами.

Хід уроку

І. Хвилинка позитивного емоційного настрою

Ви за ручки всі візьміться,

Щиро друзям посміхніться.

І не роз’єднати нас,

Бо ми дружний, сильний клас.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Форма роботи «Тематична павутинка»

Народна легенда

невеликий твір-розповідь

Виникнення назви

 

 

річок          тварин           рослин          імен          сіл і міст       окремих місцевостей

ІІІ. Мотивація. Вправа «Очікування»

Знаємо …

Хочемо дізнатися …

Дізнались …( на етапі «Рефлексії»)

 

ІV. Оголошення теми уроку

Вправа «Вузлики»

Для того, щоб прочитати речення потрібно в рядку закреслити зайві склади.

Легендивирідлоногокакраюво

V. Вправи на вдосконалення навичок читання

1. Робота в парах. Читання складових таблиць по варіантах (30 секунд).

2. Робота в групах. Вправа «Дуель»

       Члени групи почергово починають читати речення з тексту «Місто Сміла».

       Учні другої групи знаходять це речення і продовжують, потім навпаки.

VІ. Робота над текстом

  1. Легенда про Скраглівку  (Навчальний посібник «Мій рідний край- бердичівська земля», ст.. 37)

а) вправа «Ажурна пилка»;

б) читання легенди мовчки;

в) Тестування методом «Кубування» (на кожній грані розмістити опорні слова)

Грані: назва села, роки, вороги, природа, поселенці, назва поселення.

  1. Легенда про річку Швай

а) підготовка до сприймання тексту;

На дошці вивішено дитячі малюнки на тему «Краєвиди мого села». Презентація дитячих малюнків (обґрунтування вибору конкретного краєвиду).

– Який об’єкт найчастіше зустрічається на малюнку? (Річка)

б)словникова робота;

Читання слів із правильною постановою голосу

                 Спустошували-руйнували                                    орда-військо

                 Полон-неволя                                                          бурхлива-швидка

                 Несподівано-раптово                                             відлуння-ехо

– Диференційоване завдання

І варіант-дібрати синоніми до слів першого стовпчика

ІІ варіант-зєднати слова другого стовпчика з поданими синонімами

в) читання твору вчителем до слів «…Довго дівчина боролась з течією…»

Самостійне читання легенди до кінця мовчки.

г) перевірка первинного сприймання твору  «Чи уважно ти читав?»

– Назвіть дійових осіб легенди?

– Коли відбувалися події?

– Як було названо річку?

VІІ. Фізкультхвилинка. Музична руханка

Батьківщино наша рідна,

Красна і багата,

Тебе люблять українські

Хлопці та дівчата!

І від краю і до краю

Дзвінко пісня лине,

Бо її співає дружно

Наша Україна!

VІІІ. Продовження роботи над легендою

  1. Диференційоване завдання

І варіант – відновити послідовність подій

  • Татари підпалили густе зілля.
  • Мирно жили і трудились люди на українській землі.
  • Та тільки шуміли верби, вирувала вода.
  • Жила у цьому селі мати з дочкою.

ІІ варіант – скласти план.

 

 

 

 

 

 

  1. Діаграма Венна

Легенда про річку Швай                                             Легенда  Скраглівки

 

 

 

дійові особи                           жанр-легенда                             дійова особа

дівчина і мати                       утворення назви села               птаха-чайка

походження назви                   напад ворогів

річки

 

 

ІХ. Закріплення нового матеріалу

  1. Переказ легенди за планом.
  2. Визначення мети тексту.

Х. Рефлексія. Вправа «Сенкан»

Іменник – дівчина

Прикметник – молода, вродлива, мужня

Дієслово – ховалася, рятувалася, стрибала

Асоціації – верба, річка

Скласти речення зі словом дівчина.

ХІ. Оцінювання.

ХІІ. Домашнє завдання

І група- намалювати ілюстрацію до «Легенди про річку Швай

ІІ група-переказувати легенду

ІІІ група- пошукова робота. Дізнатись про походження назв вулиць свого села.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Bezhenar Mariy
    Дякую за творчість.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 лютого 2018
Переглядів
5380
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку