Конспект уроку з літературного читання на тему:" "Зима йде" О. Копиленко , "Казкові шати" В. Скомаровський ".

Про матеріал
Цей урок допоможе дітям удосконалювати навички виразного читання віршованих та прозових творів; збагачувати словниковий запас;вчити знаходити в тексті описи,порівняння; розвивати логічне мислення ,усне мовлення,фантазію; виховувати пізнавальний інтерес до навколишнього середовища.
Перегляд файлу

Тема: «Зимонько – снігурочко, наша білогрудочко… «Зима йде» О. Копиленко, «Казкові шати» В.Скомаровський.

Мета: удосконалювати навички виразного читання віршованих та прозових творів; збагачувати словниковий запас; вчити знаходити в тексті описи, порівняння; розвивати логічне мислення, усне мовлення, фантазію; виховувати пізнавальний інтерес до навколишнього середовища.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: ілюстрації на тему «Зима», асоціативний кущ.

1. Організація класу.

   Пролунав дзвінок,

   Починається урок.

   З Божої ласки,

   З маминої казки,

   З щирого старання,

   З вашого бажання.

-А девіз нашого уроку:

   Виразно читаємо,

   Чітко слова промовляємо,

   Мову і творчість свою розвиваємо.

-Діти, відгадайте загадку:

   Чудо – сани прилетіли,

   Скакуни в тих санях білі.

   В санях тих сидить цариця

   Білокоса, білолиця.

   Рукавом махає,

   Сріблом все вкриває. (Зима)

-Діти, а ви любите зиму? Згадайте, скільки гарного навкруги взимку – блискучі бурульки, ажурні сніжинки, таємничі кучугури. Казкова краса зими притягує, хвилює, бентежить нашу уяву. А чому ж настає зима? Існує така казка:

   Високо – високо , за найвищими хмарами була незвичайна країна, господаркою якої була мати Природа. Вона посилала на землю до людей своїх діток – донечок. А було їх чотири: Весна, Літо, Осінь і Зима. Кожного разу матінка Природа готувала своїх доньок до подорожі на землю. І коли помахала Осінь останнім своїм жовтим листячком і попрощалася з нами, прийшла черга Зими йти до людей.

   І сьогодні вона завітала до нас. (На дошці плакат Королеви Зими). Буде спостерігати за вашою роботою. То ж будьте старанні і зимонька віддячить не холодом, а доброю посмішкою і білим пухнастим сніжком.

2. Мовна розминка.

1) Давайте, попрацюємо над чистомовкою.

   Ець – ець – ець – вдарив перший морозець.

   Ок – ок – ок – тихо падає сніжок.

   Ір – ір – ір – діти вибігли у двір.

   Му – му – му – весело зустрінеш зиму.

2) Робота з прислів’ям.

-Сніжок присипав частину речення. Відновіть їх.

Гру..нь рік закін..є, а зи.а почи..є.

-Як ви розумієте це прислів’я?

3. Повідомлення теми і мети уроку.

1) Слухання вірша.

-А зараз послухайте вірш:

   Білий день дарує білу ласку

   І розповідає білу казку.

   В розкішних білих платтях балерини –

   Молоденькі сосни та ялини.

   Під ногами – біле покривало.»

   Небо й те – молочно – сивим стало.

-Діти, про що цей вірш? (Про зиму).

-Як ви розумієте вислів: «Сосни та ялини  - в білих платтях», а «Під ногами  - біле покривало» (Сніг).

- То ж сніг який? ( Білий). А ще? (Блискучий, холодний, мокрий, пухнастий).

-А зима яка? (Білосніжна, кришталева, казкова, холодна, люта, сувора, морозна, сніжна, чарівна).

2) Асоціативний кущ.

-То ж давайте до слова «зима» придумаємо й інші слова. Зима – це: мороз, ялинка, сніг, свята, канікули, Святий Миколай, Новий рік, холод,…

-Зима подобається більшій частині людей. Їй присвячували свої твори художники.

-Діти, а хто такі художники? (Професія людей, які можуть відтворити красу природи за допомогою фарб і пензлика).

(Перегляд репродукцій картин І. Шишкін «Зима», І.Левітан «Село взимку»)

-Композитори створювали музичні твори, прославляючи зиму.

-А на сьогоднішньому  уроці ми ознайомимося з літературними творами на цю чудову пору року. Дізнаємось, чим вона так сподобалась письменникам і поетам. Будемо вчитися порівнювати, збагачувати свою мову образними висловами, висловлювати свою думку.

4. Опрацювання творів.

1) Робота над оповіданням «Зима йде» О. Копиленко.

а) Ознайомлення з оповіданням.

-Діти, зараз ми будемо працювати над оповіданням, назву якого ми дізнаємось, коли розшифруємо ш и ф р о г р а м у:

10 11 17 1   14 6 7

 З    и   м  а    й д е

(Діти слухають оповідання)

-Про який зимовий місяць йдеться у тексті?

б) Робота з підручником. (с. 77)

(Діти читають оповідання «ланцюжком» )

в) Робота над змістом.

-Які дерева не скинули своє вбрання?

-Прочитайте опис дуба. З ким він порівнюється.

-А що сказано про опале листя?

-З чим письменник порівнює першу сніжинку?

2) Робота над віршем «Казкові шати».

(Діти слухають вірш)

а) Словникова робота.

Шати – багатий одяг, убрання.

Віхола – хуртовина, заметіль.

б) Самостійне читання учнями (про себе, вголос).

в) Робота з підручником. (С. 78)

-Назвіть дерева, які запорошила зима.

-Чому важко впізнати дерева взимку?

-Якими автор побачив ялинки?

г) Робота в групах.

-Діти, у вас на парті є листівки з прислів’ями. Коли ви стрілочками з’єднаєте, то у вас вийдуть прислів’я. (Діти зачитують).

   Прийшов грудень – приніс студень.

   Сонце блищить, а мороз тріщить.

   Січень без снігу – літо без хліба.

д) Гра «Здогадайся».

-Прочитайте вірш (на дощці), вставивши пропущене слово.

… в повітрі мерехтить.

На ялинку … летить.

Сипле …, немов з мішка, -

З хати нас не випуска. (Сніг).

5. Рефлексія.

1) Робота з мікрофоном.

-Чи сподобався вам урок? А що найбільше сподобалось?

-Діти, Королева Зима задоволена вашою роботою і щиро посміхається до вас. А ще вона насипала нам багато сніжинок.

2) Робота зі сніжинками.

(Роздати дітям сніжинки з кольорового паперу)

-Якщо вважаєте, що були активними, правильно виконували завдання, висловлювали свої думки – візьміть б і л у сніжинку. Якщо були не дуже активними – б л а к и т н у . А , якщо недостатньо правильно виконували завдання – с и н ю .

(Діти прикріплюють сніжинки на дошку)

6. Домашнє завдання.

С.77 – 78 (виразно читати)

Намалювати зимовий малюнок.

 

docx
Додано
3 березня
Переглядів
62
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку