Конспект уроку з літературного читання "Тарас Шевченко. Садок вишневий коло хати"

Про матеріал
Познайомити учнів із творчістю Т. Г. Шевченка, формувати навички виразного читання віршованих творів,вчити аналізувати їх; розвивати зв’язне мовлення учнів, їх пам’ять та увагу; виховувати любові до рідного краю, родини.
Перегляд файлу

ОЛЕНА ГРЕСЬКО

2 клас

Тема: «Тарас Шевченко. Садок вишневий коло хати»

Мета: ознайомити учнів із творчістю Т. Г. Шевченка, формувати навички виразного читання віршованих творів, аналізувати їх; розвивати зв’язне мовлення учнів, їх пам’ять та увагу; виховувати  любові до рідного краю, родини.

Обладнання: підручник Н. Богданець-Білоскаленко, портрет Т. Г. Шевченка, ілюстрації до вірша, картки для роботи в парах, відео гри на кобзі, відео фізкультхвилинки.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Хід уроку

  1. Організаційна частина (1хв).

Перевірка готовності до уроку, привітання.

Все у нас уже на місці,

залишилось тільки сісти!

Сядьте, дітки, всі гарненько,

Руки покладіть рівненько.

Голову вище підніміть,

Плечі свої розведіть.

Всі на мене подивіться,

і приємно посміхніться!

  1. Мовленнєва розминка (3 хв).
  1. Робота над скоромовкою.

Вередували вереднички,
Що не зварили вареничків.
Не вередуйте, вередниченьки,
Ось поваряться варениченьки.

  1. Робота над чистомовкою.
  • А зараз повторюйте за мною (вчитель говорить, а діти повторюють).

Сні-сні-сні – народивсь він на весні,

Ас-ас-ас – підростав малий Тарас,

Іт-іт-іт – став відомий на весь світ,

Ар-ар-ар – написав для всіх «Кобзар».

  1. Актуалізація опорних знань учнів (6хв).

1. Перевірка домашнього завдання.

  • Давайте, виразно прочитаємо уривок із вірша Лесі Українки «Була весна» (вибіркове читання).
  • Якими словами  описано весну?
  1. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності (8 хв).
  • Діти, подивіться уважно на портрет (на дошці). Хто на ньому зображений?
  • Так, це Тарас Григорович Шевченко. Можливо ви щось вже знаєте про нього?
  • Отже, діти, сьогодні ми з вами познайомимося із творчістю видатного поета Тараса Шевченка, навчимось виразно читати та аналізувати його вірші.

1. Розповідь учителя

  • Видатний поет України народився 9 березня 1814 року на Черкащині в бідній селянській родині. Знав багато народних пісень і дуже гарно співав. Любив слухати кобзарів і бандуристів, добре малював. Свою першу книжку Т. Шевченко назвав «Кобзар», бо звуки кобзи для нього були найдорожчими, він чув їх змалку. Ці звуки назавжди залишилися в його серці, як спомин про рідну Україну. Згодом Т. Шевченка стали називати Великим Кобзарем. (Перегляд відео гри на кобзі).
  • У своїх літературних творах він прославив Україну, рідну землю, її працьовитих людей. Вірші поета — мелодійні, як народні пісні. Багато з них покладено на музику, з ними ви ознайомитеся в старших класах. Твори Т. Шевченка знають у всьому світі. Згадуючи раннє дитинство, Т. Шевченко написав ліричний вірш «Садок вишневий коло хати...», з яким ми сьогодні і познайомимося.
  • Але перед тим, як ми ознайомимося із віршем, давайте з’ясуємо значення деяких слів.

2. Словникова робота.

Хрущі – великі жуки, які літають.

Плуг – знаряддя праці для обробітку землі.

Плугатарі – орачі, ті хто ходять за плугом.

Зіронька встає – сходить на небі.

(На дошці малюнки із зображенням цих слів).

  1. Робота над вивченням нового твору (15 хв).
  • Відкрийте підручник на сторінці 119 та послухайте вірш (вчитель декламує вірш ).

 

Садок вишневий коло хати,

Хрущі над вишнями гудуть,

Плугатарі з плугами йдуть,

Співають ідучи дівчата,

А матері вечерять ждуть.

 

Сім’я вечеря коло хати,

Вечірня зіронька встає.

Дочка вечерять подає,

А мати хоче научати,

Так соловейко не дає.

 

Поклала мати коло хати

Маленьких діточок своїх;

Сама заснула коло їх.

Затихло все, тільки дівчата

Та соловейко не затих.

 

  • Діти, про що розповідається в вірші?
  • Хто подає вечерю?
  • Де вечеряє сім’я?

3. Читання вірша учнями:

  • про себе;
  • ланцюжком;
  • читання «хвиля» (починає читати пара дітей за першою партою. Після прочитування двох рядочків, до цієї пари приєднується наступна, далі – третя і так охоплюються всі діти класу).
  • читання вголос окремими учнями.

4. Бесіда за прочитаним.

  • Із скількох стовпців складається вірш?
  • Яку пору року змалював поет? Чому ви так вирішили?
  • Який настрій вірша?
  • Хто згадується у вірші?

5. Словесне малювання.

  • Діти, оберіть із вірша по одному стовпчику, який вам найбільше сподобався, та поміркуйте, що б ви намалювали до цих рядків.

Фізкультхвилинка.

Дистанційне навчання. Руханки. Фізкультхвилинки | Конотопський дошкільний  навчальний заклад (ясла-садок) №6 «Струмочок» Конотопської міської ради  Сумської області

  1. Закріплення вивченого  матеріалу (3 хв).

(Робота в парах. Дітям роздаються картки із тестами. Вчитель зачитує питання, діти обирають правильний варіант).

1. «Хрущі над … гудуть».

  1. над яблунею;
  2. над вишнями;
  3. над дубами

2. «Сім’я вечеря коло …»

  1. столу;
  2. сливи;
  3. хати.

3. «А мати хоче научати,

      Так … не дає».

  1. соловейко;
  2. батько;
  3. батько.
  1. Підсумок уроку (2 хв).  Рефлексія.
  2. Домашнє завдання (2 хв).
  • Вивчити вірш Т. Г. Шевченка «Садок вишневий коло хати» напам’ять. За бажанням намалювати до нього ілюстрацію.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Українському пророку Тарасу Шевченку цього року виповнюється 205!Демонстраційний матеріал

 

Рада Дому på Twitter: "Садок вишневий коло хати, Хрущі над вишнями гудуть,  Плугатарі з плугами йдуть, Співають ідучи дівчата, А матері вечерять ждуть.  — Т. Шевченко, "В казематі" (1847)… https://t.co/bxHUGPh7uh"Презентація: "Ефективне впровадження рефлексії "Травневий хрущ західний 

docx
Додано
6 листопада 2021
Переглядів
3029
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку