Конкурс «Вчительська десятка». Розробки додавай – подарунки вигравай!
Ви додали 0 з 10 розробок у період з 11 по 20 серпня для участі у розіграші, який відбудеться 21 серпня.

​Конспект уроку з літературного читання. Тема. Життя і творчість Павла Тичини. Музика природи в поезії Павла Тичини

Про матеріал

Тема. Життя і творчість Павла Тичини. Музика природи в поезії Павла Тичини. Павло Тичина «Де не глянь — колоски... «(Уривок із вірша «Де тополя росте»), «Хор лісових дзвіночків», «Сонце і дим».

Мета.

- формування предметних компетентностей : ознайомити школярів із життєвим та творчим шляхом Павла Тичини, удосконалювати навички правильного і виразного читання, розвивати образне мислення, зв'язне мовлення.

- формування ключових компетентностей :

Перегляд файлу

Тема. Життя і творчість Павла Тичини. Музика природи в поезії Павла Тичини. Павло Тичина «Де не глянь — колоски... «(Уривок із вірша «Де тополя росте»), «Хор лісових дзвіночків», «Сонце і дим».

Мета.

           - формування предметних компетентностей : ознайомити школярів із життєвим та творчим шляхом Павла Тичини, удосконалювати навички правильного і виразного читання, розвивати образне мислення, зв'язне мовлення.

         - формування ключових компетентностей :

         уміння вчитися: формувати вміння висловлювати рефлексивні та оцінні судження, моделювати і прогнозувати в межах певного завдання;

         комунікативної: навчати співпрацювати в парі, групі, колективі;

         громадянської: формувати здатність екологічно мислити; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Тип уроку: урок набуття нових знань.

Хід уроку

І. Вступна частина.

1. Організаційний момент.

2. Артикуляційні вправи.

1) Гімнастика для ротика.

- «Гармошка».

Посміхнутися, зробити «грибочок» (присмоктатися широким язиком до піднебіння), не відриваючи язика, відкривати і закривати рот (зуби не змикати).

- «Барабанщик».

Посміхнутись, відкрити рот, кінчик язика за верхніми зубами: «Ле-ле-ле…»

ІІ. Основна частина.

1. Етап до текстової діяльності.

1) Повідомлення теми уроку.

А   Вкр_ _н_      ж  м_в_   -

М_в    т_     с_нц_      дзв_нк_т_ч_,

М_в    т_     з_л_т_     бл_ск_ч_,

Вс_  і   д_вн_сть   і   обн_в_ -

_кр_ _нськ_   м_в_ .

   Вкраїни      ж  мова   -

Мов    те     сонце      дзвінкотюче,

Мов    те     золото     блискуче,

Вся  і   давність   і   обнова -

українська   мова .)

- Такі чудові слова про українську мову написав відомий український поет Павло Тичина, з життєвим і творчим шляхом якого ми ознайомимося на уроці.

А) Ознайомлення  учнів з життям і творчістю  П.Тичини.

      Павло Григорович Тичина народився в селі Піски на Чернігівщині в родині сільського дяка і вчителя «школи грамоти». Його дитинство пройшло у злиднях і нестатках. У сім'ї Тичин росло дев'ятеро дітей, тому Павлусеві з дитинства прийшлося заробляти  на кусок хліба.

     Батько Павла Григоровича мав талант педагога. Маленький хлопчик міг годинами сидіти на печі і слухати цікаві розповіді. Саме там він і навчився читати. Багато казок і пісень знала мати - добра, мила жінка, яку дуже любив Павлусь. Вечорам, коли збиралася родина, батько грав на гармонії, а всі співали.

     Початкову освіту поет отримав у сільській школі. Він мав неабиякі музичні та вокальні здібності, а любов до музики і художнього слова йому прищепила перша вчителька Серафима Миколаївна Морачевська.

     Мав Павло хист і до малювання. Починав малювати вуглиною, пізніше олійними фарбами. Початковий період творчості Тичини припадає на роки навчання в Чернігові. Його твори для дітей виходили у багатьох збірниках і окремими книжками. Це такі твори: „А я у гай ходила...", „Хор Лісових Дзвіночків", казки „Івасик-Телесик", „Дударик".

     Прекрасний знавець рідного слова Павло Тичина постійно вивчав мови інших народів. Він знав 15 мов: російську, болгарську, французьку, турецьку та інші. Помер 16 вересня 1967року в Києві. Похований на Байковому кладовищі.

Б) Опрацювання статті «Павло Тичина».(с. 110 підручника).

- Де народився П.Тичина?

- Якими здібностями був обдарований хлопчик?

- Де він навчався?

- Де знаходиться музей поета?

- Пересвідчитись у майстерності поета зможемо, прочитавши його твори.

2. Етап первинного сприймання змісту тексту учнями. . Опрацювання вірша П. Тичини «де не глянь - колоски».

1) Читання вірша вчителем.

— Який настрій він у вас викликав?

— Які картини ви уявляли, слухаючи його?

2) Словникова робота.

3. Етап поглибленого смислового й структурного аналізу тексту.

1) Гра «Рибки».

Самостійне мовчазне читання вірша учнями. Підготовка до виразного читання вірша.

2) Виразне читання вірша учнями.

3) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

- Яку пору року змальовує автор?

- За допомогою яких слів автор передає простір поля?

- З чим порівнює ліски? Знайдіть і прочитайте.

4) Фізкультхвилинка.

4. Етап підготовки учнів до сприймання змісту тексту. Опрацювання вірша «Хор лісових дзвіночків».

а. Виразне читання вірша вчителем.

— Який настрій створює вірш?

б. Словникова робота.

Робота над словами і виразами: розкішні, затишні, окропіте, нашелестіте, схитнеться.

в. Читання вірша вголос «ланцюжком».

— Які слова «дзвенять», а які звучать піднесено?

г. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового питання.

— Що славлять Дзвіночки Лісові?

— Що люблять Лісові Дзвіночки?

— Що можна почути і побачити за словами вірша?

д. Виразне питання вірша.

— Прочитайте вірш уголос так, щоб слухачі відчули, як співає лісова галявина.

5. Етап первинного сприймання змісту тексту учнями. . Опрацювання вірша «Сонце і дим».

1) Слухання вірша.

- Від чийого імені ведеться розповідь?

2) Словникова робота.

3) Повторне читання учнями мовчки.

4) Аналіз вірша і вибіркове читання.

- Яким видалося місто поету?

- А яким дим? Прочитайте.

- Прочитайте опис саду.

- Які кольори створюють незвичайність побаченого?

ІІІ. Заключна частина.

1) Підсумок уроку.

- Про кого говорили на уроці?

- Які твори читали на уроці?

- Що об'єднує їх? А чим відрізняються?

2) Інструктаж з виконання домашнього завдання.

Виразне читання віршів Павла Тичини. Уміти  розказати  основні  події  з  життя  поета.

 

 

 

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Змійчук Лілія
    Чудовий урок.Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. soroka olena
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
10 лютого
Переглядів
819
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку