​Конспект уроку з літературного читання. Тема. Життя і творчість Павла Тичини. Музика природи в поезії Павла Тичини

Про матеріал

Тема. Життя і творчість Павла Тичини. Музика природи в поезії Павла Тичини. Павло Тичина «Де не глянь — колоски... «(Уривок із вірша «Де тополя росте»), «Хор лісових дзвіночків», «Сонце і дим».

Мета.

- формування предметних компетентностей : ознайомити школярів із життєвим та творчим шляхом Павла Тичини, удосконалювати навички правильного і виразного читання, розвивати образне мислення, зв'язне мовлення.

- формування ключових компетентностей :

Перегляд файлу

Тема. Життя і творчість Павла Тичини. Музика природи в поезії Павла Тичини. Павло Тичина «Де не глянь — колоски... «(Уривок із вірша «Де тополя росте»), «Хор лісових дзвіночків», «Сонце і дим».

Мета.

           - формування предметних компетентностей : ознайомити школярів із життєвим та творчим шляхом Павла Тичини, удосконалювати навички правильного і виразного читання, розвивати образне мислення, зв'язне мовлення.

         - формування ключових компетентностей :

         уміння вчитися: формувати вміння висловлювати рефлексивні та оцінні судження, моделювати і прогнозувати в межах певного завдання;

         комунікативної: навчати співпрацювати в парі, групі, колективі;

         громадянської: формувати здатність екологічно мислити; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Тип уроку: урок набуття нових знань.

Хід уроку

І. Вступна частина.

1. Організаційний момент.

2. Артикуляційні вправи.

1) Гімнастика для ротика.

- «Гармошка».

Посміхнутися, зробити «грибочок» (присмоктатися широким язиком до піднебіння), не відриваючи язика, відкривати і закривати рот (зуби не змикати).

- «Барабанщик».

Посміхнутись, відкрити рот, кінчик язика за верхніми зубами: «Ле-ле-ле…»

ІІ. Основна частина.

1. Етап до текстової діяльності.

1) Повідомлення теми уроку.

А   Вкр_ _н_      ж  м_в_   -

М_в    т_     с_нц_      дзв_нк_т_ч_,

М_в    т_     з_л_т_     бл_ск_ч_,

Вс_  і   д_вн_сть   і   обн_в_ -

_кр_ _нськ_   м_в_ .

   Вкраїни      ж  мова   -

Мов    те     сонце      дзвінкотюче,

Мов    те     золото     блискуче,

Вся  і   давність   і   обнова -

українська   мова .)

- Такі чудові слова про українську мову написав відомий український поет Павло Тичина, з життєвим і творчим шляхом якого ми ознайомимося на уроці.

А) Ознайомлення  учнів з життям і творчістю  П.Тичини.

      Павло Григорович Тичина народився в селі Піски на Чернігівщині в родині сільського дяка і вчителя «школи грамоти». Його дитинство пройшло у злиднях і нестатках. У сім'ї Тичин росло дев'ятеро дітей, тому Павлусеві з дитинства прийшлося заробляти  на кусок хліба.

     Батько Павла Григоровича мав талант педагога. Маленький хлопчик міг годинами сидіти на печі і слухати цікаві розповіді. Саме там він і навчився читати. Багато казок і пісень знала мати - добра, мила жінка, яку дуже любив Павлусь. Вечорам, коли збиралася родина, батько грав на гармонії, а всі співали.

     Початкову освіту поет отримав у сільській школі. Він мав неабиякі музичні та вокальні здібності, а любов до музики і художнього слова йому прищепила перша вчителька Серафима Миколаївна Морачевська.

     Мав Павло хист і до малювання. Починав малювати вуглиною, пізніше олійними фарбами. Початковий період творчості Тичини припадає на роки навчання в Чернігові. Його твори для дітей виходили у багатьох збірниках і окремими книжками. Це такі твори: „А я у гай ходила...", „Хор Лісових Дзвіночків", казки „Івасик-Телесик", „Дударик".

     Прекрасний знавець рідного слова Павло Тичина постійно вивчав мови інших народів. Він знав 15 мов: російську, болгарську, французьку, турецьку та інші. Помер 16 вересня 1967року в Києві. Похований на Байковому кладовищі.

Б) Опрацювання статті «Павло Тичина».(с. 110 підручника).

- Де народився П.Тичина?

- Якими здібностями був обдарований хлопчик?

- Де він навчався?

- Де знаходиться музей поета?

- Пересвідчитись у майстерності поета зможемо, прочитавши його твори.

2. Етап первинного сприймання змісту тексту учнями. . Опрацювання вірша П. Тичини «де не глянь - колоски».

1) Читання вірша вчителем.

— Який настрій він у вас викликав?

— Які картини ви уявляли, слухаючи його?

2) Словникова робота.

3. Етап поглибленого смислового й структурного аналізу тексту.

1) Гра «Рибки».

Самостійне мовчазне читання вірша учнями. Підготовка до виразного читання вірша.

2) Виразне читання вірша учнями.

3) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

- Яку пору року змальовує автор?

- За допомогою яких слів автор передає простір поля?

- З чим порівнює ліски? Знайдіть і прочитайте.

4) Фізкультхвилинка.

4. Етап підготовки учнів до сприймання змісту тексту. Опрацювання вірша «Хор лісових дзвіночків».

а. Виразне читання вірша вчителем.

— Який настрій створює вірш?

б. Словникова робота.

Робота над словами і виразами: розкішні, затишні, окропіте, нашелестіте, схитнеться.

в. Читання вірша вголос «ланцюжком».

— Які слова «дзвенять», а які звучать піднесено?

г. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового питання.

— Що славлять Дзвіночки Лісові?

— Що люблять Лісові Дзвіночки?

— Що можна почути і побачити за словами вірша?

д. Виразне питання вірша.

— Прочитайте вірш уголос так, щоб слухачі відчули, як співає лісова галявина.

5. Етап первинного сприймання змісту тексту учнями. . Опрацювання вірша «Сонце і дим».

1) Слухання вірша.

- Від чийого імені ведеться розповідь?

2) Словникова робота.

3) Повторне читання учнями мовчки.

4) Аналіз вірша і вибіркове читання.

- Яким видалося місто поету?

- А яким дим? Прочитайте.

- Прочитайте опис саду.

- Які кольори створюють незвичайність побаченого?

ІІІ. Заключна частина.

1) Підсумок уроку.

- Про кого говорили на уроці?

- Які твори читали на уроці?

- Що об'єднує їх? А чим відрізняються?

2) Інструктаж з виконання домашнього завдання.

Виразне читання віршів Павла Тичини. Уміти  розказати  основні  події  з  життя  поета.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Змійчук Лілія Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. soroka olena
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 лютого 2018
Переглядів
5637
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку