Конспект уроку з літературного читання .В. Симоненко. "Подорож у країну Навпаки"

Про матеріал
"Подорож у країну Навпаки" Василя Симоненка - це повчальна розповідь про те, чому Лесика, Толю й двох Володів більше не заманиш в чудну країну Навпаки.
Перегляд файлу

                             

                                  Урок з літературного читання 4 клас

Тема : В. Симоненко «Подорож у країну Навпаки»

Мета: ознайомити учнів із авторською віршованою казкою; формувати вміння аналізувати зміст казки; поповнювати словниковий запас; вдосконалювати  навички свідомого виразного читання; вдосконалювати вміння самостійно працювати із твором, ; визначати головну думку прочитаного, відбирати потрібну інформацію; розвивати творчу уяву; зв’язне мовлення; вміння передавати під час читання різні почуття героїв твору, визначати головну думку прочитаного; розвивати пізнавальний інтерес, почуття гумору; визначати головну думку прочитаного, відбирати потрібну інформацію, виховувати повагу до народної спадщини, повагу і любов до  членів своєї родини; бажання бути акуратними і вихованими;  бажання вчитися.

 

Обладнання: мультимедійний комплект ( презентація до уроку) ,портрет поета, , цеглинки «Лего», тлумачний словник,ілюстративний матеріал, посилання на сайти

 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу .

Ключові компетентності

вміння вчитися: самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; під керівництвом учителя визначати мету роботи і план її виконання;

загальномовленнєві вміння і навички: виділяти під час читання і слухання важливі за змістом слова; нове, незрозуміле;

загальнокультурні: дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту, формувати духовно – моральні основи життя;

соціальні : продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та команді;

громадянські: розвивати здатність добре мислити, з повагою ставитися до людей, до самого себе.

загальнопізнавальні вміння: робити висновок – узагальнення самомтійно чи за допомогою вчителя;

контрольно-оцінні вміння: відповідати «своїми словами», зв’язно й послідовно описувати почуте, побачене;

інформаційно-комунікативна: знаходити у тексті конкретні відомості;

 загальнокультурна: дотримуватися правил поведінки на уроці;

 здоров’язбережувальна: розпізнавати правильне і неправильне сидіння за партою;

 соціальна: співпрацювати в парі, групі.

 Предметні компетентності: поглибити знання учнів про казку, продовжити ознайомлення учнів з казками, формувати читацьку компетентність школярів, розвивати пізнавальні інтереси, уміння робити висновки, прагнення краще вчити предмет; здатність до творчого застосування знань і вдосконалення умінь; застосовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях; виховувати патріотів рідної держави, повагу, любов до рідного краю, допитливість, уважність, натхнення, любов до навчання та вміння працювати разом.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку (презентація, слайд 2).

Продзвенів уже дзвінок –

На урок склика діток,

Всіх тих, хто любить мандрувати

Та прагне більше пізнавати.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання:

  1. Вправа «Інтерв’ю»

- Діти, яке оповідання ми прочитали на минулому уроці ?( Як ми у космос літали).

- Хто автор цього оповідання ?( В.Нестайко )

-Яка головна думка цього твору

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1.     Повідомлення вчителя:

      - Наш урок сьогодні не звичайний  ми будемо подорожувати сторінками казки . На ньому будуть і сміх ,жарти посмішки ,гарний настрій. А подарує нам їх творчість Василя  Симоненка.

  1. Вправа «Очікування від уроку» ( діти коротко записують на кольорових аркушах і прикріплюють на дошці).

 

ІV. Актуалізація опорних знань учнів. Повідомлення теми, мети уроку.

- Ви вже знаєте ,що література казка ,на відміну від народної, має автора. Візьміть до уваги ,що літературна казка може бути не тільки прозовим ,а ще й віршованим твором .Саме з такою казкою ми сьогодні познайомимось та будемо працювати над нею Цю віршовану казку написав відомий український поет  Василь Андрійович Симоненко .

  Василь Андрійович дуже любив дітей ,і саме їм він присвяти дуже багато творів.

 

Короткі відомості про автора, цікаві факти з демонстрацією творів В. Симоненка.

 

                                       Розповідь вчителя:

         Василь Симоненко 8 січня 1935-14 грудня 1963р.

   -Народився Василь 8 січня 1935 року на Полтавщині в селі Біївці. Виховувався лише мамою-колгоспницею та дідусем. До школи малому приходилося ходити пішки більше 9 км, але закінчив її з золотою медаллю. Він дуже обдарованою дитиною, мав гарну пам’ять та гострий розум.

   У 1952 році вирішує пов’язати своє життя з журналістикою. Вступив до Київського університету ім. Т. Шевченка

   Працював у редакціях трьох газет: «Черкаська правда», «Молодь Черкащини» та «Робітнича газета» в якості кореспондента.

    За все коротке життя Василя Симоненка встигли побачити світ лише дві книги – «Тиша і грім» (збірка поезій) та «Цар Плаксій і Лоскотрон». Його вірші вийшли друком у Мюнхені. Решта праць вийшла вже після смерті поета за допомогою його друзів.

 

  Читацька розминка. Артикуляційні вправи (Слайд 3-5)

  • « Хоботок»
  • «Бегемотик»»
  • «Чашечка»            

      Мовленнєва розминка. Робота над чистомовкою ( Слайд 6)

  

V. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу. Розвиток мовленнєвих умінь і навичок.

Опрацювання казки «Подорож у країну Навпаки

  1. Вправа  «Передбачення»  (за назвою казки на ст.68, за ілюстрацією ст.70) .
  • Як зрозуміти особливість такої назви країни ?

Словникова робота. (Слайд 7)

Скиглить – жаліється

Вередує – плаче

Бідує – горює, скаржиться

Химерний – незвичний, казковий

Галасують (щодуху) – дуже голосно кричать

Мацапура – брудна істота

Сновигати – бігали туди-сюди

Мчали мов несамовиті –дуже-дуже швидко

  1. Читання казки учитель - учні-консультанти. Комбіноване читання

 (чит. учнями за вчит. пошепки; потім читають  учні по черзі вголос до позначки вчителя; далі дочитують всі казку мовчки ).

  1. Читання «луною» до с.69 (включно)
  2. Відповіді на запитання по прочитаному
  • Як звали хлопчиків, які жалілись на життя вдома?
  • Куди погнали вояки у синіх штанах хлопців і що наказав Великий Невмивака?
  • 5 Вибіркове читання
  • Про що попросили хлопчики химерного чоловіка? Зачитайте.
  • Що він їм відповів? Зачитайте.
  1. Зачитайте, що робили хлопчики у країні Навпаки.

 

  1. Бесіда-роздум над прочитаним текстом ( запитання з підручника на ст.68-72, слайд 22 ).
  2. Хто написав казку «Подорож у країну Навпаки»?
  3. Чи хотіли б ви опинитись на місці хлопчиків? Чому?
  4. Що б ви порадили друзям?
  5. Що вам видалося найцікавішим у творі? Чому
  6. Визначення головної думки тексту дітьми.

 

Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=3sg5oJQmlBY

https://www.youtube.com/watch?v=A09aJ3gvLWs

    VІ. Повторне читання тексту учнями й робота над текстом. 

Повторне читання тексту:

а) вибіркове;

б) Гра «Знайди речення за початком»;

в) читання «ланцюжком» до зупинки вчителя (І і ІІ частини).

-Яка основна думка прочитаної частини? Сформулюйте коротко(вчитель записує і на дошці поступово з'являються два перших пункти плану).

              8. Робота в групах ( кожна з груп отримує завдання назвати «свою» частину прочитаної казки,

            презентує її). Так з'являється складений учнями й записаний вчителем план на дошці.

VІІ. Закріплення знань на основі творчої роботи над текстом.

  1. Складання «паспорту» одного із героїв твору ( усно, за питаннями)

 

 VІІІ. Підсумок уроку

  1. Підведення підсумків вправи « Очікування від уроку»
  2. Вправа «Рефлексія»

Учні показують кольорі цеглинок , відповідної скриньки від свого враження від уроку( учні піднімають всі разом).

  1. Самооцінювання учнями своєї роботи на уроці ( слайд  13  цеглинки «Лего»)

ІX. Домашнє завдання:

  1. Прочитати виразно текст  на сторінках  68-72 в підручнику.
  2. Написати поради героям твору у вигляді листа.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 січня 2022
Переглядів
5074
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку