Конспект уроку з математики 1 клас "Круглі числа"

Про матеріал
формуватиуявлення про круглі числа; закріпити поняття десятка, лічби десятками; знайомити з поняттям круглого числа; вчити записувати круглі числа та пояснювати, що позначає кожна цифра в запису круглого числа; вчити порівнювати круглі числа, додавати і віднімати круглі числа на основі заміни їх десятками; повторити та закріпити навички розв’язування задач за коротким записом.
Перегляд файлу

ТЕМА: Круглі числа. Додавання і віднімання круглих чисел. Вправи на засвоєння вивченого.

МЕТА:

Навчальна: формуватиуявлення про круглі числа; закріпити поняття десятка, лічби десятками; знайомити з поняттям круглого числа; вчити записувати круглі числа та пояснювати, що позначає кожна цифра в запису круглого числа; вчити порівнювати круглі числа, додавати і віднімати круглі числа на основі заміни їх десятками; повторити та закріпити навички розв’язування задач за коротким записом.

Розвивальна:розвивати логічне та критичне мислення учнів у ході відновлення знаків арифметичних дій в істинних рівностях.

Виховна: виховувати любов до математики;

ОБЛАДНАННЯ: підручник, інтерактивні ігри «Мої очікування», «Прості задачі», « Виконай усно приклади», «Назви число»

ТИП УРОКУ: комбінований

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

1. Вітання

Дзвоник всім нам дав наказ –

До роботи швидше, клас!

Попрацюємо  старанно,

Щоб сказати у кінці.

Що у нашім дружнім класі,

Діти, просто,  молодці!

 

2. Вправа:

https://wordwall.net/uk/resource/36778770/%d0%be%d1%87%d1%96%d0%ba%d1%83%d0%b2%d0%b0%d0%bd%d0%bd%d1%8f

ІІ. АКУТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бліц-опитування

  •          Які числа називають натуральними? (Ті, що використовують при лічбі предметів)
  •          Чи є нуль натуральним числом? (Ні)
  •          Якими цифрами записуються натуральні числа? (Ми знаємо десять цифр: 0, 1, 2,3, 4, 5, 6, 7, 8, 9.)
  •          Назвіть найменше натуральне число.
  •          Які арифметичні дії ми виконуємо над натуральними числами?
  •          Що означає додати? Що означає відняти?
  •          Як називаються компоненти арифметичних дій при додаванні? При відніманні?

Виконаймо усно

https://wordwall.net/uk/resource/55889444/%d1%82%d0%b0%d0%b1%d0%bb%d0%b8%d1%86%d1%8f-%d0%b4%d0%be%d0%b4%d0%b0%d0%b2%d0%b0%d0%bd%d0%bd%d1%8f-%d1%96-%d0%b2%d1%96%d0%b4%d0%bd%d1%96%d0%bc%d0%b0%d0%bd%d0%bd%d1%8f-%d0%b2-%d0%bc%d0%b5%d0%b6%d0%b0%d1%85-10

Виконаймо задачі

https://wordwall.net/uk/resource/55889613

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

Ми вже ознайомились з новою лічильною одиницею — десятком, навчилися порівнювати, додавати та віднімати числа десятків. Але незручно щоразу говорити слово «десятків». Ці числа мають певні назви, і про них ми сьогодні дізнаємось.

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Відкрийте підручник на сторінці 112. Виконаймо 1 вправу.

  •          Скільки окремих намистинок-одиниць?(10)
  •          Чим можна замінити 10 окремих намистинок-одиниць?(низкою-десятком.)
  •          Прочитайте число,яке записано біля низки.(десять.)
  •          Як його називають по-іншому?(1 десяток.)
  •          Яка цифра в записі числа 10 показує,що в цьому числі 1 десяток?(цифра 1.)
  •          На якому місці вона стоїть?(на першому місці зліва.)
  •          Як ви вважаєте,що позначає в числі 10 цифра 0?( цифра 0 показує,що всі намистинки-одиниці зв’язані в низку-десяток і окремих одиниць немає!)

Якщо у числі остання цифра 0, то таке число називають круглим. Це такі числа, як 10, 20, 30, 40, 50, 60… Їх безкінечна кількість. Повторюйте хором за мною: десять, двадцять, тридцять, сорок, п’ятдесят, шістдесят, сімдесят, вісімдесят, дев’яносто, сто.

2.Завдання №2 (підручник,с.112). Виконуємо колективно.

  •          Скільки десятків у першій групі низок? (2 десятки)
  •          Як записати це число? Як запишемо, що тут 2 десятки? (На першому місці зліва запишемо цифру 2)
  •          А як запишемо, що всі одиниці зв’язані й окремих одиниць немає? (На другому місці запишемо 0)
  •          Скільки десятків у наступній групі низок? (3 десятки)
  •          Як записати це число? На якому місці запишемо число десятків? (На першому місці зліва запишемо цифру 3)
  •          Як позначимо, що всі одиниці зв’язані й окремих одиниць немає? (На другому місці запишемо 0)

Розгляньте таблицю

1д.=10 десять

6д.= 60 шістдесят

2д.= 20 двадцять

7д.= 70 сімдесят

3д.= 30 тридцять

8д.= 80 вісімдесят

4д.= 40 сорок

9д.= 90 дев'яносто

5д. = 50 п'ятдесят

10д.= 100 сто

 

https://www.canva.com/design/DAFhk0ebxVc/F-A-722sGJtQCU2uXsYr1w/edit

Завдання 3, сторінка 112

Зіставте записи чисел у верхньому та нижньому рядах кожного стовпчика. (Це ті самі числа, але у верхньому ряді вони записані в десятках, а в нижньому — як круглі числа — в одиницях)

Порівняйте числа у верхньому ряді. Чи допоможе це порівняти числа у нижньому ряді? (Так, бо це ті самі числа)

 

V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Кіт збирався до роботи (потягуються)

Та завадили турботи: (розводять руки в сторони)

Треба висушить хвоста, (показують "хвіст")

Накрутити вуса,

Почесати живота. (гладять живіт)  

І помити писок.

Цілий день такі турботи, (лічать пальцем)

Що не встигнеш до роботи! (розводять руками, крутять головою).

VІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Гра «Назви число»

https://wordwall.net/uk/resource/55890020

Завдання 5, сторінка 112

Круглі числа треба замінити десятками, порівняти числа десятків і поставити той самий знак між круглими числами.

Зіставте записи чисел у верхньому та в нижньому рядах кожного стовпчика. Що в них спільного? (Записані ті самі числа, але у верхньому ряді вони подані в десятках, а в нижньому — в одиницях)

Чи допоможе значення виразів у верхньому ряді обчислити значення виразів у нижньому? (Так, бо додаються або віднімаються ті самі числа)

Завдання 6, сторінка 112 (самостійно)

VII. ПІДСУМОК УРОКУ

Чи справдились ваші очікування?

Про що ви дізналися на уроці?

Яка істотна ознака круглих чисел?

Наведіть приклади круглих чисел.

Що спільного в назвах круглих чисел?

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
17 листопада
Переглядів
13
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку