Тема:Складання прикладів на додавання і віднімання за
малюнками. Доповнення рівностей. Кругові приклади
Мета: узагальнити вивчений матеріал,продовжувати формувати в учнів уміння складати приклади на додавання і
віднімання за малюнками, порівнювати числа,розв’язувати кругові приклади; розвивати увагу, творче мислення; комунікативну та пізнавальну компетентності ;
прищеплювати інтерес до вивчення математики.
Хід уроку
І.Організаційний момент.
Усі сідайте тихо ,діти!
Домовляймось – не шуміти,
Руку гарно піднімати,
Чітко, в лад відповідати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати,
То ж гаразд, часу не гаєм
І урок вже починаєм.
ІІ.Актуалізація опорних знань.
1.Усні обчислення.
-Діти,хто завітав до нас сьогодні,ви дізнаєтесь, коли я прочитаю вірш. Уважно його послухайте і скажіть, від кого ви отримаєте І завдання.
Маша-красива,
Весела, іноді смішна
Із Ведмедиком у лісі жила.
Дівчинка його завжди ображала
Навіть рибу ловити
Йому заважала.
Та Ведмедик їй все пробачав.
Маша в ліс вирушала,-
Він вслід поспішав,
Від хижаків захищав.(слайд)
-Так,це Ведмідь і Маша. На минулих уроках ви допомагали Ведмедику ловити рибу, і він за це вам був дуже вдячний. Тому сьогодні приніс подарунок: відро з рибками. Але отримає їх той, хто правильно порівняє вираз і число.
2.Розумова розминка.
-Ведмедик дуже задоволений.Він ще захотів почути ,як ви рахуєте.
-Порахуйте до 10 у прямому порядку,а потім-у зворотньому.
-Назвати найменше натуральне число.
-…найбільше одноцифрове число.
-І останнє завдання від їжачка:назвіть сусідів числа 5,7,9.
-Молодці.ви справилися із завданням від Ведмедика.
3.Хвилинка каліграфії.
- Дітки, до вас поспішав Їжачок. Він захотів побачити, як ви пишете.А щоб дізнатися , яку цифру будете писати, повинні послухати вірш, який вам приніс Їжачок, і порахувати.
По дорозі Їжак біг,
Ніс сім яблук на пиріг.
Двоє впало, покотилось.
Скільки яблук залишилось?
-Знайдіть найкращу цифру і підкресліть.Я думаю,що такі цифри ви будете писати на кожному уроці математики.
-Давайте пригадаємо склад числа 5.
ІІІ. Робота над новим матеріалом.
Розв’язування кругових прикладів.
- Діти, Маша, коли дізналася, що Ведмедик йде до вас на урок,то теж захотіла з вами зустрітися. Дорогою вона потрапила на квіткову галявину. Зірвала квіти, але вони виявилися чарівними. А чарівні вони тому, що на них кругові приклади.Якщо приклад розв’яжете правильно, то на квітку сяде метелик.
- Добре, ви впоралися з цим завданням. Маша ще просить допомогти розв’язати незвичайний ланцюжок.
ІV.Фізкультхвилинка.
-Діти,а хто наступне завдання приготував,ви дізнаєтесь,відгадавши загадку.
Червонясту шубку має,
По гілках вона стрибає.
Хоч сама мала на зріст,
Та великий має хвіст.
Як намисто оченята
Хто це, спробуй відгадати? ( Білка) слайд
-Білочка назбирала грибочків і горішків. А порахувати не може. Чекає вашої допомоги.(Складають приклад на додавання та 2 приклади на віднімання)
-А зараз складіть за малюнками приклади на віднімання.
-Скільки було сніговиків? Скільки розтануло? Скільки залишилось?
-Скільки летіло літаків?Скільки сіло на аеродромі? Скільки залишилось летіти?
-Ви допомогли Білочці. Але Мудра Сова задала домашнє завдання, а Білочка виконати його не встигла. Тому давайте допоможемо.(слайд)
-Останнє завдання від Білочки-самостійна робота.
-Наступне завдання буде від…
Прийшла кума із довгим віником
На бесіду із нашим Півником
Схопила Півня на обід
Та замела мітлою слід.
-Вам потрібно виконати завдання (слайд)
Лисичка ,коли тікала, то хвостиком замела деякі цифри . вам потрібно їх вставити.
-Молодці!Діти ,давайте ще врятуємо Півника.Для цього нам потрібно з геометричних фігур скласти котика.Але спочатку давайте пригадаємо, які геометричні фігури ви знаєте.
Ви врятували Півника, і він за це вам вдячний.
V.Підсумок уроку
Ось і пролунав дзвінок-
Закінчився наш урок.
За роботу по заслузі
Щиро дякую вам, друзі.