Конспект уроку з математики

Про матеріал

Розв'язування рівнянь. Перевірка розв'язання рівнянь. Розв'язування задач на порівняння двох чисел, одне з яких задане відношенням до другого ( №№ 301 – 309 ).

Перегляд файлу

Тема. Розв’язування рівнянь. Перевірка розвязання рівнянь. Розвязування задач на порівняння двох чисел, одне з яких задане відношенням до другого ( №№ 301 – 309 ).

Мета: Продовжувати роботу над розвязуванням  рівнянь . Формувати навички і вміння  учнів розв’язувати задачі на порівняння двох чисел.

Обладнання: Гра «Кращий грибник», підручники та зошити з математики.

                                                 Хід уроку

I. Перевірка домашнього завдання.

1. Перевірити розвязування задачі 298.

- Про що йдеться в задачі? ( Про томатний сік.)

- Скільки вийшло дволітрових банок із соком? (9 банок.)

- Скільки всього вийшло банок із соком? (15 банок.)

2. Завдання 299 ( 30, 14, 6, 18, 3, 49.)

56 : 7 + 22                             14 + 28 : 7

22 – 56 : 7                              63 : 7 : 3 

(14 + 28) : 7                           42 : 6 · 7

3. . Завдання 300, ст.48

За рік у селищі збудували 6 будинків, по 4 квартири в кож- ному, і 8 двоквартирних будинків. Скільки всього квартир збудували в селищі за рік?

К – сть кв. в 1 буд.

К – сть будинків

Заг. К – сть квартир

 4

 2

6

8

?          ?

?

                            План розвязування

  1. Скільки всього квартир у 6 чотириповерхових будинках?
  2. Скільки всього квартир у 8 двоповерхових будинках?
  3. Скільки всього квартир збудували в селищі за рік?

                                          Розвязання

1). 4 · 6 = 24 ( кв.)

2). 2 · 8 =16 ( кв. )

3). 24 + 16 = 40(кв.)

Відповідь: 40 квартир збудували в селищі за рік.

II. Гра «Кращий грибник».

Двоє учнів розвязують на дошці приклади і « збирають» гриби, числа на яких збігаються з відповідями. Переможе той,  хто « збере» більше грибів.

7 · 3 + 45                                 14 : 2 + 45

94 – 25 : 5                               6 · 6 - 30

49 : 7 · 4                                  48 : 6 · 4

64 +  42 : 6                            73 – 3 · 9

III. Розв’язування  рівнянь.

  1. Завдання 301, ст. 48 ( Усно. ) Виконай обчислення.

 

              

  1. Завдання 302, ст. 48. Знайди приклади, в яких допущено помилку,  і  розв’яжи їх правильно.

65 – 5 = 35                         60 – 3 = 67

100 – 0 = 10                       35 : 5 + 2 = 5

21 – 5 = 16                          35 : ( 5 + 2 ) = 5

90 – 9 = 99                          20 – 6 : 2 = 7

21 – 8 = 3

  1. Завдання 303. Перевір розв’язання рівнянь.

13 + х = 35          х – 20  = 80           х · 4 = 12

х = 40 – 13          х = 80 + 20             х = 12 : 4

х = 27                   х = 100                   х = 3

  1. Завдання 304. Самостійне розв’язування рівнянь.

х · 7 = 63                   4 · х = 16                   х – 7 = 21

х = 63 : 7                   х = 16 : 4                   х = 21 + 7

х = 9                          х = 4                           х = 28

9 · 7 = 63                  4 · 4 = 16                   28 – 7 = 21

  1. Завдання 307, ст. 49. За даними таблиці склади вирази та обчисли їх.

Ділене

36 - 6

   18

36 : 4

70 - 7

25 + 17

6 · 4

Дільник

    6

 2 + 4

    3

    7

     7

   3

 

IV. Розвязування задач на порівняння двох чисел, одне з чяких задане  відношенням до другого.

  1. Розв’язування задачі 305, ст. 48.( Колективне виконан -ня.)

 У зоопарку було 24 фламінго, а пеліканів – на 18 менше. У скільки разів більше було фламінго, ніж пеліканів?

Було фламінго – 24

Пеліканів - ?, на 18 менше.

                             План розвязування

  1. Скільки було пеліканів?
  2. У скільки разів більше було фламінго, ніж пеліканів?

                           Розвязання

1). 24 – 18 =6 (п.)

2). 24 : (24 – 18 ) = 4 (р.)

Відповідь: у 4 разів більше було фламінго, ніж пеліканів.

2.Колективна робота над задачею 306.

У туристичному гуртку 7 дівчаток, а хлопчиків – у 3 рази більше. На скільки в гуртку більше хлопчиків, ніж дівчаток?

Дівчаток – 7

Хлопчиків - ?, у 3 рази більше

                              План розвязування

  1. Скільки було у гуртку?
  2. На скільки в гуртку більше хлопчиків, ніж дівчаток?

                   Розвязання

1). 7 · 3 = 21 ( хл.)

2). 21 - 7 = 14 (хл.)

Відповідь: на 14 хлопчиків більше, ніж дівчаток.

  • Скільки  дівчаток у туристичному гуртку? ( 7 дівчанок.)
  • Скільки хлопчиків ? (Невідомо, але сказано, що їх у 3 рази більше, ніж дівчаток.)
  • Про що запитується в задачі? (На скільки  в гуртку більше хлопчиків, ніж дівчаток?)
  • Чи можемо про це дізнатися? (Ні.)
  • Чому? ( Бо невідомо, скільки було хлопчиків у гуртку.)
  • Як про це дізнатися? (Треба: 7 · 3 = 21.)
  • Тепер можемо відповісти на запитання задачі? (Так. Для цього потрібно: 21 – 7 = 14.)             

3. Додаткові завдання (на вибір)

Обчислити.

с + (а – 36) · в, якщо а = 40, в = 8, с = 52.

52 + ( 40 – 36 ) · 8 = 448 

V. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання 

1.  Домашнє завдання.

Завдання 308, 309, с. 49.

VI. Підсумки уроку.

Прокоментувати розв’язання рівнянь.

x · 3 = 12             6 · x = 18           

х = 12 : 3             х = 18 : 6

х = 4                     х =  3       

4 · 3 = 12            6 · 3 = 18

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
28 квітня 2018
Переглядів
1056
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку