Конспект уроку з математики на тему: Таблиця множення числа 9. Задачі на суму двох добутків. Периметр трикутника. ( №№ 387 – 395 ).

Про матеріал

Тема: Таблиця множення числа 9. Задачі на суму двох добутків. Периметр трикутника. ( №№ 387 – 395 ).

Мета: Скласти таблицю множення числа 9, вивчити її напам'ять. Удосконалювати вміння визначати периметр трикутника. Працювати над розв'язуванням задач на знаходження суми двох добутків.

Перегляд файлу

Тема: Таблиця множення числа 9. Задачі на суму двох добутків. Периметр трикутника. ( №№ 387 – 395 ).

Мета: Скласти таблицю множення числа 9, вивчити її напам’ять. Удоскона -лювати вміння визначати периметр трикутника. Працювати над розвязуван- ням задач на знаходження суми двох  добутків.

Обладнання: Таблиця множення числа 9, таблиця для усних обчислень, геометричний матеріал ( многокутники ).

                                             Хід уроку

I. Перевірка домашнього завдання.

• Завдання 395, ст. 58

х · 4 = 8                           х : 4 = 8                            х – 4 = 8           

х = 8 : 4                           х = 8 · 4 х = 8 + 4

х = 2                  х = 32 х = 12

2 · 4 = 8                32 : 4 = 8 12 – 4 = 8

 • Розв’язання задачі 396, ст. 58

Батькові 36 років, а син у 4 рази молодший. На скільки років син молодший від батька?

  • Математичний диктант.
  1.              Перший доданок 7,  сума 21. Знайти другий доданок. ( 21 – 7 = 14 )
  2.              Зменшуване 25,  різниця 20. Знайти від’ємник. ( 25 – 20 = 5 )
  3.              Від’ємник 30, різниця 70. Знайти зменшуване. ( 30 + 70 = 100 )
  4.              Перший множник 8,  добуток 64. Знайди другий множник. ( 64 : 8 = 8 )
  5.              Дільник 6. Частка 2. Знайти ділене. ( 6 · 2 = 12 ).

II. Усні обчислення.

8 · 7 = 56                                 16 : 8 = 2

8 · 5 = 40 40 : 8 = 5

8 · 8 = 64 72 : 8 = 9

8 · 3 = 24 32 : 8 = 4

8 · 9 = 72 48 : 8 = 6

8 · 6 = 48 64 : 8 = 6

8 · 2 = 16 24 : 8 = 3

8 · 4 = 32  56 : 8 = 7

ІІІ. Таблиця множення числа 9.

  1. Підготовча робота ( завдання 387. ) Додай числа, а потім заміни додавання множенням.

8 + 8 + 8 + 8 = 8 · 4 = 32

9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 = 9 · 7 = 56

  1. Складемо таблицю множенням числа 9.

9 + 9 9 · 2 = 18

9 + 9 + 9 9 · 3 = 27

9 + 9 + 9 + 9 9 · 4 = 36

9 + 9 + 9 + 9 + 9  9 · 5 = 45

9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 9 · 6 = 54

9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9  9 · 7 = 63

9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 9 · 8 = 72

9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 9 · 9 = 81

  1. Вивчення таблиці множення числа 9 напам’ять.
  2. Завдання 389, ст. 59. Приклади.

9 · 2  + 9 · 8 = 90 ( 9 – 3 ) · 9 = 54

9 · 8  + 9 · 3 = 99 54 : 6 · 9 = 81

100 – 9 · 9 = 19 3 · 3 · 7 = 63

2 + 7 · 9 = 65 2 ·  ( 3 · 3 ) = 18

  1. Фізкультхвилинка.

Станем струнко! Руки в боки!

Пострибаєм, як сороки,

як сороки білобокі.

Стрибу – стрибу! Скоки – скоки!

А тепер, як жабенята

Хочем трохи пострибати.

Ква – ква – ква! Ква – ква – ква! –

щоб спочила голова.

  1. Завдання 390, с. 59. Усне колективне виконання.

У 4 вазах  стояло по 9 айстр. Принесли ще одну вазу, в якій було 7 жоржин. Скільки всього квіток в усіх вазах?

1). 4 · 9 = 36 ( шт. )

2). 36 + 7 = 43 ( шт. )

Відповідь: 43 квіток в усіх вазах.

IV. Розвиток математичних знань

1• Завдання 391, с. 59. Прочитавши умову задачі, учні складають план роз -в’язування:

1). Знайти масу 8 індичок.

2). Знайти масу 3 таких гусок.

3). Знайти масу всієї птиці.

                 Індичок – 8 по 9 кг 

                 Гусок  - 3 по 6 кг

                                          Розвязання

1). 8 · 9 = 72 ( кг. ) – маса індичок.

2). 6 · 3 = 18 ( кг. ) – маса гусок.

3). 72 + 18 = 90 ( кг. ) – маса всієї птиці.

Відповідь: 90 кг. маса всієї птиці.

• Завдання 392, с. 59. Фронтальна робота. Ознайомившись зі змістом завдан- ня, учні відповідають на питання.

Які сторони трикутника АВС перетинає пряма КМ? Виміряй довжину сторін АВ і СВ та порівняй їх. Обчисли периметр трикутника АВС.

                                                                     А

 К М

 С В 

АВ – 2 см

СВ – 6 см                      2 · 6 = 12 ( см. )

Відповідь: 12 см. Периметр трикутника АВС. 

• Завдання 393*, с. 59. Колективне виконання. Учні пригадують, як знайти периметр квадрата, знаходять його. Потім будують квадрати.

З чотирьох однакових квадратів склали один великий. Знайди його пери -метр, малого квадрата 8 см. Накресли великий і один малий квадрати.

 

 

 

 

 

Міркування: спочатку потрібно дізнатися, чому дорівнює сторона малого квадрата. Для цього:  4 : 8 = 2 ( см. ). Якщо скласти з чотирьох таких квадратів один великий квадрат, то сторона великого квадрата дорівнюватиме -  4 см, ( 2 + 2 = 4 ). Отже, периметр великого квадрата 16 см.  4 · 4 = 16 ( см. ) . (Учні креслять квадрат стороною 2 см, а потім квадрат стороною 4 см. )

V. Домашнє завдання.

- Виконати завдання 394, 395, ст. 60.

VII. Підсумок уроку.

  • Що нового дізналися на уроці?
  • Розказати напамять таблицю множення числа 9.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
28 квітня 2018
Переглядів
907
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку