Тема: Таблиця множення числа 9. Задачі на суму двох добутків. Периметр трикутника. ( №№ 387 – 395 ).
Мета: Скласти таблицю множення числа 9, вивчити її напам'ять. Удосконалювати вміння визначати периметр трикутника. Працювати над розв'язуванням задач на знаходження суми двох добутків.
Тема: Таблиця множення числа 9. Задачі на суму двох добутків. Периметр трикутника. ( №№ 387 – 395 ).
Мета: Скласти таблицю множення числа 9, вивчити її напам’ять. Удоскона -лювати вміння визначати периметр трикутника. Працювати над розв’язуван- ням задач на знаходження суми двох добутків.
Обладнання: Таблиця множення числа 9, таблиця для усних обчислень, геометричний матеріал ( многокутники ).
Хід уроку
I. Перевірка домашнього завдання.
• Завдання 395, ст. 58
х · 4 = 8 х : 4 = 8 х – 4 = 8
х = 8 : 4 х = 8 · 4 х = 8 + 4
х = 2 х = 32 х = 12
2 · 4 = 8 32 : 4 = 8 12 – 4 = 8
• Розв’язання задачі 396, ст. 58
Батькові 36 років, а син у 4 рази молодший. На скільки років син молодший від батька?
II. Усні обчислення.
8 · 7 = 56 16 : 8 = 2
8 · 5 = 40 40 : 8 = 5
8 · 8 = 64 72 : 8 = 9
8 · 3 = 24 32 : 8 = 4
8 · 9 = 72 48 : 8 = 6
8 · 6 = 48 64 : 8 = 6
8 · 2 = 16 24 : 8 = 3
8 · 4 = 32 56 : 8 = 7
ІІІ. Таблиця множення числа 9.
8 + 8 + 8 + 8 = 8 · 4 = 32
9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 = 9 · 7 = 56
9 + 9 9 · 2 = 18
9 + 9 + 9 9 · 3 = 27
9 + 9 + 9 + 9 9 · 4 = 36
9 + 9 + 9 + 9 + 9 9 · 5 = 45
9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 9 · 6 = 54
9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 9 · 7 = 63
9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 9 · 8 = 72
9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 9 · 9 = 81
9 · 2 + 9 · 8 = 90 ( 9 – 3 ) · 9 = 54
9 · 8 + 9 · 3 = 99 54 : 6 · 9 = 81
100 – 9 · 9 = 19 3 · 3 · 7 = 63
2 + 7 · 9 = 65 2 · ( 3 · 3 ) = 18
Станем струнко! Руки в боки!
Пострибаєм, як сороки,
як сороки білобокі.
Стрибу – стрибу! Скоки – скоки!
А тепер, як жабенята
Хочем трохи пострибати.
Ква – ква – ква! Ква – ква – ква! –
щоб спочила голова.
У 4 вазах стояло по 9 айстр. Принесли ще одну вазу, в якій було 7 жоржин. Скільки всього квіток в усіх вазах?
1). 4 · 9 = 36 ( шт. )
2). 36 + 7 = 43 ( шт. )
Відповідь: 43 квіток в усіх вазах.
IV. Розвиток математичних знань
1• Завдання 391, с. 59. Прочитавши умову задачі, учні складають план роз -в’язування:
1). Знайти масу 8 індичок.
2). Знайти масу 3 таких гусок.
3). Знайти масу всієї птиці.
Індичок – 8 по 9 кг
Гусок - 3 по 6 кг
Розв’язання
1). 8 · 9 = 72 ( кг. ) – маса індичок.
2). 6 · 3 = 18 ( кг. ) – маса гусок.
3). 72 + 18 = 90 ( кг. ) – маса всієї птиці.
Відповідь: 90 кг. маса всієї птиці.
• Завдання 392, с. 59. Фронтальна робота. Ознайомившись зі змістом завдан- ня, учні відповідають на питання.
Які сторони трикутника АВС перетинає пряма КМ? Виміряй довжину сторін АВ і СВ та порівняй їх. Обчисли периметр трикутника АВС.
А
К М
С В
АВ – 2 см
СВ – 6 см 2 · 6 = 12 ( см. )
Відповідь: 12 см. Периметр трикутника АВС.
• Завдання 393*, с. 59. Колективне виконання. Учні пригадують, як знайти периметр квадрата, знаходять його. Потім будують квадрати.
З чотирьох однакових квадратів склали один великий. Знайди його пери -метр, малого квадрата 8 см. Накресли великий і один малий квадрати.
Міркування: спочатку потрібно дізнатися, чому дорівнює сторона малого квадрата. Для цього: 4 : 8 = 2 ( см. ). Якщо скласти з чотирьох таких квадратів один великий квадрат, то сторона великого квадрата дорівнюватиме - 4 см, ( 2 + 2 = 4 ). Отже, периметр великого квадрата 16 см. 4 · 4 = 16 ( см. ) . (Учні креслять квадрат стороною 2 см, а потім квадрат стороною 4 см. )
V. Домашнє завдання.
- Виконати завдання 394, 395, ст. 60.
VII. Підсумок уроку.