Урок математики. Вправи на додавання і віднімання мішаних чисел

Про матеріал

Урок з математики на тему: "Вправи на додавання і віднімання мішаних чисел. Вправи з дробами.

Перегляд файлу

 

Математика

 

  Тема: Вправи на додавання і віднімання мішаних чисел.

 

Мета: закріпити  і систематизувати знання і вміння додавати і

             віднімати мішані числа; тренувати обчислювальні навички

             з натуральними числами і дробами з однаковими знаменниками;

             розв’язувати прості і складені рівняння; розв’язувати задачі,

            розвивати здатність до виправлення допущених помилок на основі

           рефлексії власної діяльності; виховувати любов до математики.

 

Обладнання: мультимедійна дошка,

 

Хід уроку

  1. Мотивація до колекційної діяльності.
    1. Бесіда
  • Чому був присвячений минулий урок з математики?(Ми перевіряли свої знання і вміння додавати і віднімати мішані числа з переходом через 1)
  • Чи всі ви успішно справились із завданнями на минулому уроці?
  • Що вам допомогло справитись з утрудненнями?(Знання, уміння, навички).
  • Якщо ми з вами поглянемо  на будиночок «Дроби», то можемо побачити, які дії з дробами ми вчилися робити: знаходити частку від цілого,порівнювати дроби, знаходити частину числа та число, за його частиною та додавати і віднімати дроби та мішані числа..
  • Тому сьогодні на уроці ви продовжите аналізувати свої знання, уміння додавати та віднімати мішані числа.
  • Сформулюйте мету вашої роботи. (Закріпити знання і вміння додавати і віднімати мішані числа, якщо виясниться, що у нас є утруднення по цій темі, знайти місце утруднення і зрозуміти їх причину).
  • Що вам допоможе в роботі? (Еталони, уважність, знання)
  1. Актуалізація знань і фіксація утруднення в індивідуальній діяльності.
    1. Запиши частки у вигляді дробу. Там, де це можливо виділи цілу частину.

23 : 4                              5 : 6                      11 : 9

 

23 : 5                             29 : 7                    31 : 8

 

 

  1. Математичний диктант із самоперевіркою за еталоном.
  • Обчисліть усно й запишіть тільки відповіді:
  • Збільшіть 3 ⁄6 на 2 ⁄6;
  • Знайдіть суму чисел 2 і 3⁄6;
  • Виділіть цілу частину з дробу 20⁄6;
  • Запишіть число 4  1⁄6 у вигляді неправильного дробу;
  • Яку частину число 30 складає від числа 6?
  • Який дріб зайвий?
  • Який з отриманих дробів можна представити у вигляді натурального числа? (30⁄6    30 : 6 = 5 )
    1. Розумова розминка
  • Яка частина години пройшла від початку доби?
  • Яку частину поля виорав тракторист?
  • Яку частину шахматної дошки пройшов кінь, зробивши 1 хід?

 

  1. Робота в зошиті.
    1. Дії з дробами

 

  1. Розв’язування задачі.

На овочевій базі було 3600 кг капусти. Їдальні закупили 15% цієї капусти,  2 ⁄5всієї капусти відвезли до магазину. Скільки капусти залишилось на базі?

 

  • Як по іншому можна записати останні дії до задачі?
  • Хто може записати задачу виразом?
    1. Розв’язування рівняння.

 

               А зараз ми з вами розв’яжемо рівняння.

             - Давайте повторимо, як знайти невідомий компонент дії?

             - Як знайти невідомий доданок? (Треба від суми відняти відомий доданок)

            - Як знайти невідомий дільник?(треба ділене поділити на частку)

            - Як знайти невідоме ділене? (дільник помножити на частку)

           Як знайти невідомий множник? (добуток поділити на відомий множник)

80 + (х – 43) • 70 = 570

(х – 43) • 70 = 570 – 80

(х – 43) • 70 =490

(х – 43)=490 : 70

х – 4 = 7

х =7 + 4

х = 11

Відкрити слово на дошці.

 

  1. Бліц – турнір

А зараз ми з вами будемо складати буквені вирази до задач.

 

                   Відкрити слово на дошці.

              5. Самостійна робота з самоперевіркою за еталоном.

                  А зараз ми з вами перевіримо, як ви можете самостійно виконувати дії з мішаними числами.

 

              Хто вже може сказати вислів Шерлока Холмса?

             Найдосконаліший мозок іржавіє без дії.

  • Як ви думаєте, що означає цей вислів?

 

  1. Підсумок уроку. Рефлексія.
    1. Бесіда .
  • Дії з якими числами ми повторювали?
  • Яку мету ставили собі на уроці?
  • Чи досягли цієї мети?   Закріпити знання і вміння додавати і віднімати мішані числа, якщо виясниться, що у нас є утруднення по цій темі, знайти місце утруднення і зрозуміти їх причини.
    1. Картка – твердження.

 

Картка твердження

1.

У мене все сьогодні вийшло, я не   припустився помилок

 

2.

Я припустився помилок у діях з дробами

 

3.

Я припустився помилок у розв’язанні задач

 

4.

Я припустився помилок у розв’язанні рівняння

 

5.

Мені необхідно повторити:

правило додавання і віднімання мішаних чисел

алгоритм розвя’зування рівнянь

правило на знаходження цілого і частин.

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 грудня 2017
Переглядів
3218
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку