Конспект уроку з математики 5 клас на тему:"Кут. Види кутів. Побудова кутів"

Про матеріал
Ознайомлення учнів з поняттям кута, вмінням будувати та визначати їх види, та практичним використанням у повсякденому житті
Перегляд файлу

1

 

Тема. Кут. Позначення кутів. Види кутів. Вимірювання кутів                    5 клас

Мета.

Формування предметних компетентностей:

  • ознайомити учнів з поняттям кута, величиною кута, видами кутів;
  • навчити учнів будувати кути використовуючи необхідні знаряддя праці – транспортир, вимірювати їх.
  •  закріпити вміння і навички учнів розв’язувати задачі на побудову кутів; розвивати логічне мислення;
  • прищеплювати любов до математики.

Формування ключових компетентностей:

  • спілкування іноземними мовами – використання  латинського алфавіту;
  • уміння вчитися впродовж життя – застосування набутих знань для їх систематизації та узагальнення;
  • математична – вміння оперувати геометричними побудовами на площині;
  • Інформаційно-цифрова компетентність – побудова кутів за допомогою програмних засобів
  • ініціативність і підприємливість – економне витрачання матеріальних ресурсів;
  • соціальна – активна праця в групах.
  • обізнаність і самовираження у сфері культури – зображати кути;
  •                   екологічна грамотність і здорове життя – дотримання санітарних норм, пропагувати здоровий спосіб життя.

Обладнання: транспортир, макет годинника, картки із завданнями для роботи в групах.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Хід уроку

І. Організаційний момент

Привітання, перевірка присутніх. Учитель цікавиться, який настрій в учнів перед уроком. Готовність учнів до уроку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя. Шановні п’ятикласники! Ви  вивчили деякі геометричні фігури. ( Відповіді учнів) Сьогодні на уроці ви повинні не тільки повторити вивчений матеріал, про геометричні фігури, але й вміти їх використовувати при побудові інших геометричних фігур.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

Тема уроку. Кут. Позначення кутів. Види кутів. Вимірювання кутів.                  

Мета: ознайомити учнів з поняттям кута, величиною кута, видами кутів;

навчити учнів будувати кути використовуючи необхідні знаряддя праці – транспортир, вимірювати їх; закріпити вміння і навички учнів розв’язувати задачі на побудову кутів; розвивати логічне мислення; вдосконалення вмінь працювати в групах.

ІV. Актуалізація опорних знань учнів

Вправа «Мікрофон»

Запитання

  1. Які геометричні фігури ви вивчали у 5 класі?(точка, відрізок, пряма, промінь)
  2. Як називають фігуру, яка складається з декількох відрізків? (ламана)
  3. Як називають ці відрізки? (ланками)
  4. Що називають довжиною ламаної?( суму довжин усіх її ланок)
  5. Чи має пряма кінці? (ні)
  6. Як називають частини прямої, на які її ділить будь-яка точка цієї пря-

мої? Як при цьому називають цю точку? (промінь, початок променя)

V. Вивчення нового матеріалу

Проведемо два промені із спільною точкою А.

В                                    С      Фігуру, утворену двома променями, які мають

                                               спільний початок називають кутом.

                    А                        ВА і СА – сторони кута

                                            т. А – вершина кута

Кут позначається ےВАС. Буква, яка відповідає вершині, має бути другою з трьох букв.

                     А

 

 

В                               Д

 

 

                                    С

Промінь ВД бісектриса кута АВС. Бісектриса кута ВД  розділяє кут АВС на два рівні кути.

За одиницю виміру кута обирають 10. Виміряти кут — це означає підрахувати, скільки одиничних кутів у ньому міститься.

C:\Users\Home\Documents\online_protractor.jpgДля вимірювання кутів використовують спеціальний прилад – транспортир.

 

 

 

 

 

Види кутів

  1. Розгорнутий кут – кут,  градусна міра якого дорівнює 1800.
  2. Прямий кут – кут,  градусна міра якого дорівнює 900..
  3. Гострий кут – кут, градусна міра якого менша прямого кута.
  4. Тупий кут – кут, градусна міра якого більша від прямого кута і менша від розгорнутого.

       Прямий кут                          Гострий кут                  Тупий кут

 

 

 

Історична довідка

Транспорти́р (заст. фр. transporteur, від лат. transportare — «переносити»)  інструмент для побудови і виміру кутів на папері. Транспортир складається з лінійки і півкола розділеного на градуси від 0 до 180 °. У деяких моделях — від 0 до 360 °.

Транспортири виготовляються з сталі, пластмаси, дерева та інших матеріалів. Точність транспортира прямо пропорційна його розміру (чим більше транспортир, тим менша ціна одного поділу).

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Колективне розв’язування вправ

№ 301,  302 усно

№ 306, 315 письмово

№314,  використовуючи макет годинника

  1. Робота в групах

Перша група: побудувати кути 670, 1290, 1450, 1800  і вказати їх вид.

Друга група: побудувати кути 550, 1100, 890, 900  і вказати їх вид.

VІІ. Підсумок уроку

Вправа «Незакінчене речення»

Учні продовжують речення.

На уроці я:

  • дізнався…
  • зрозумів…
  • навчився…

VІІІ. Домашнє завдання

§11, 12. №316, 312, 307.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Павлюк Наталія Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 листопада 2019
Переглядів
6532
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку