1
Тема. Кут. Позначення кутів. Види кутів. Вимірювання кутів 5 клас
Мета.
Формування предметних компетентностей:
Формування ключових компетентностей:
Обладнання: транспортир, макет годинника, картки із завданнями для роботи в групах.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання, перевірка присутніх. Учитель цікавиться, який настрій в учнів перед уроком. Готовність учнів до уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя. Шановні п’ятикласники! Ви вивчили деякі геометричні фігури. ( Відповіді учнів) Сьогодні на уроці ви повинні не тільки повторити вивчений матеріал, про геометричні фігури, але й вміти їх використовувати при побудові інших геометричних фігур.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку
Тема уроку. Кут. Позначення кутів. Види кутів. Вимірювання кутів.
Мета: ознайомити учнів з поняттям кута, величиною кута, видами кутів;
навчити учнів будувати кути використовуючи необхідні знаряддя праці – транспортир, вимірювати їх; закріпити вміння і навички учнів розв’язувати задачі на побудову кутів; розвивати логічне мислення; вдосконалення вмінь працювати в групах.
ІV. Актуалізація опорних знань учнів
Вправа «Мікрофон»
Запитання
мої? Як при цьому називають цю точку? (промінь, початок променя)
V. Вивчення нового матеріалу
Проведемо два промені із спільною точкою А.
В С Фігуру, утворену двома променями, які мають
спільний початок називають кутом.
А ВА і СА – сторони кута
т. А – вершина кута
Кут позначається ےВАС. Буква, яка відповідає вершині, має бути другою з трьох букв.
А
В Д
С
Промінь ВД бісектриса кута АВС. Бісектриса кута ВД розділяє кут АВС на два рівні кути.
За одиницю виміру кута обирають 10. Виміряти кут — це означає підрахувати, скільки одиничних кутів у ньому міститься.
Для вимірювання кутів використовують спеціальний прилад – транспортир.
Види кутів
Прямий кут Гострий кут Тупий кут
Історична довідка
Транспорти́р (заст. фр. transporteur, від лат. transportare — «переносити») — інструмент для побудови і виміру кутів на папері. Транспортир складається з лінійки і півкола розділеного на градуси від 0 до 180 °. У деяких моделях — від 0 до 360 °.
Транспортири виготовляються з сталі, пластмаси, дерева та інших матеріалів. Точність транспортира прямо пропорційна його розміру (чим більше транспортир, тим менша ціна одного поділу).
VІ. Закріплення вивченого матеріалу
№ 301, 302 усно
№ 306, 315 письмово
№314, використовуючи макет годинника
Перша група: побудувати кути 670, 1290, 1450, 1800 і вказати їх вид.
Друга група: побудувати кути 550, 1100, 890, 900 і вказати їх вид.
VІІ. Підсумок уроку
Вправа «Незакінчене речення»
Учні продовжують речення.
На уроці я:
VІІІ. Домашнє завдання
§11, 12. №316, 312, 307.