12 червня о 18:00Вебінар: Дидактична гра як засіб навчання та виховання дітей із порушеннями зору

Конспект уроку з математики 5 клас по темі:"Розв'язування вправ на всі дії з натуральними числами"

Про матеріал
Закріплення навичок розв'язування вправ на всі дії з натуральними числами у формі уроку-подорожі "Пригоди в Луна-парку натурального числа"
Перегляд файлу

1

Тема. Розв’язування вправ на всі дії з натуральними числами

Урок – подорож «Пригоди в Луна – парку натурального числа»

5 клас

Мета уроку: розвиток інтелектуального й творчого потенціалу дитини, створення мотивації до вивчення математики; активізація розумової активності й підвищення інтелектуального рівня за допомогою ігрової методики; розвиток фізичних здібностей учнів. Вироблення і закріплення вміння діяти в групі; пропаганда здорового способу життя.  Активізація розумової діяльності за допомогою розв’язування нестандартних завдань в умовах обмеженого часу;навчання методик і прийомів «Мозкового штурму».

Обладнання: дидактичний матеріал, додаткова література, ноутбук.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, вмінь учнів.

Хід уроку

І. Організаційний момент. Знайомство з атракціонами «Луна-парку»

ІІ. Актуалізація опорних знань

ІІІ. Узагальнення і систематизація знань

  1. Автодром «Суми» і «Різниці»
  2. Атракціон «Залізниця добутку»
  3. Атракціон «Весела карусель»
  4. Атракціон «Карусель частки»
  5. Підсумок гри

ІV. Підсумок уроку. Домашнє завдання

  • Натуральні числа – це вільні витвори людського розуму

                                                                Р. Дедекінд

  • Число є найчистіше кількісне визначення, яке ми тільки знаємо. Але воно сповнене якісних відмінностей.

                                                              Ф. Енгельс

 

 

 

І. Організаційний момент

Привітання, перевірка присутніх. Учитель цікавиться, який настрій в учнів перед уроком.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Учитель. В української поетеси Л. Костенко є слова, „...щоденна проста математика, душа піднімається до висот”. Французький математик , фізик і філософ Блез Пасаль , вважав: „Предмет математики такий серйозний, що корисно не нехтувати нагодою робити його трохи цікавим”.

Люблю мандрівки, люблю походи.

І чи то сонечко, чи знов негода.

Буває все у вас - дитячого народу.

Ми вже в дорозі, вітер б'є в обличчя.

Натуральний край до себе кличе.

Одного ранку натуральні числа - мешканці міста Натуралівська побачили скрізь яскраві афіші:

Любі друзі!

У вас є шанс.

Нас відвідати хоч раз,

Атракціони пречудові,

А ви прийти до нас готові?

Розваг багато на вас чекає.

Кращого парку у світі не має!

Найкмітливіші й ті, хто добре знав додавання , здогадалися не лише прочитати афішу, а й „додати” перші букви в рядках, тобто скласти з них слова. Про своє „ відкриття” вони сказали іншим і згодом усі з нетерпінням чекали приїзду Луна - парку. І ось нарешті цей день прийшов. Директор парку запросив відвідувачів до різноманітних атракціонів.

Директор. Для наших відвідувачів існують правила, яких треба дотримуватись:

Пам’ятка відвідувача Луна - Парку

  1. Під час гри будь зібраним і дуже уважним.
  2. Працюй швидко, правильно, раціонально використовуючи час.
  3.   Якщо виникли запитання - звертатись до директора.

Не можна

  1. Залишати місця без дозволу.
  2.   Викрикувати відповіді або запитання, підказувати.
  3.  
    Порушувати дисципліну на уроці.

Відвідувач 1: А скільки коштують квитки на атракціони?

Директор. Усі розваги в нас безкоштовні.

Відвідувач 2. Оце здорово! Ура! Чудово, ми на всіх - всіх атракціонах покатаємося.

Директор. Хоч атракціони і безкоштовні, але щоб на них побувати треба вправи розв’язати. Втім, самі побачите.

Відвідувач 3. А якщо я прийду на „чужий” атракціон?

Директор. Тоді атракціон не спрацює, може навіть зламатися.

Відвідувач 4. Ні, ні, ми будемо користуватися тільки „своїми” розвагами.

Директор. Що ж, тоді до розваг!

ІІІ. Узагальнення і систематизація знань, вмінь

Учитель. Отож , учні сьогодні у нас розваги на всі дії з натуральними числами.

1. Перше, що ми побачили чудовий автодром „Суми” і „Різниці”. На маленьких іграшкових автомобільчиках записані числа. Зрозуміло , що кожний відвідувач повинен сісти за автомобіль із своїм номером. А , щоб віднайти їх потрібно розв'язати вправи.

  234 112 + 34 567-134 012,

1) 234 112+34 567=268 679

2) 268 679-134 012=134 667

  1.    000 789 – 4234+1 300 189

1)7 000 789 – 4234=6 996 555

2) 6 996 555+1 300 189=8 296 744

C:\TEMP\FineReader12.00\media\image1.jpeg 

 

 

 

 

 

 

          8296744                                                            134667

Відвідувачі знайшли свої номера.

2. Директор. До ваших послуг „Залізниця Добутку”. От і паравозики з вагончиками. Але, що таке? На жодному вагончику не написано жодного числа, а взагалі на вагончиках написані тільки дії.

1) 395×8-21 ×121,

2)  57 × 23,

3) 154×9.

Директор. Сідайте , будь ласка у свої вагончики. А для вас ще є багато розваг.

C:\TEMP\FineReader12.00\media\image2.jpeg


 

3.Відвідувач 1 Дивіться! Атракціон „Весела карусель”.

Д . Так, звичайно. Щоб покататися на веселій каруселі потрібно розв’язати задачу.

Жили - були Кай і Герда. Вони дружили, разом вирощували квіти. Але одного зимового дня Снігова королева забрала Кая, кинула йому в очі крижинки і заморозила серце Кая так, що він забув про всіх і про Герду теж. Довго Герда сумувала без Кая і вирішила його розшукати. І побігла Герда до річки запитати, чи не знає вона про Кая. Річка відповіла, якщо розв'яжеш задачу тоді вона покаже дорогу і подарує човник.

Власна швидкість човна 12 км/год, а швидкість течії 3 км/год. Яку відстань пропливе човен за 4 години за течією річки?

Розв'язання. 1)12 + 3 = 15(км/год)- швидкість човна за течією річки.

2) 15 х 4 = 60 (км) - відстань, яку пройшов човен за 4 години за течією річки.

C:\TEMP\FineReader12.00\media\image3.jpeg
Відповідь: 60 км.

Відвідувач 2. О, а ми ще не відвідали  каруселі „Частки”.

4.Директор 

      Часткикаруселі

 І чудові, і веселі,

 Не минайте,

 Завітайте,

 Ви до нашої оселі.

64: ( 100-4 624: 68 ).

C:\TEMP\FineReader12.00\media\image4.jpeg


 

Директор. Ви увесь парк обійшли?

Відвідувач 3. Так.

Д.     иректор. Тоді робіть висновок.

5.  Центральне почесне місце займає хазяїн, а решту місць відвідувачі. Але на кожному атракціоні , кожний зайняв своє почесне місце. Ви згідні з цим.

Відвідувач 1. Так.

Учитель. Побажаємо директору атракціону побільше розваг, щоб ніхто не почувався ображеним.

Директор.  Можливо , ви і праві. Зробимо біля входу до парку карту - схему. Я думаю, що нашим гостям це сподобається. Дякую за пораду.

Є Україна,

Є на світі ти —

Середня часточка народу,

Один із багатьох мільйонів ти,

Та найбільшого, напевно, не знайти,

Серед нескінченості натурального народу.

ІV. Підсумок уроку. Домашнє завдання

 

docx
Додано
15 листопада 2019
Переглядів
277
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку