1
Тема. Розв’язування вправ на всі дії з натуральними числами
Урок – подорож «Пригоди в Луна – парку натурального числа»
5 клас
Мета уроку: розвиток інтелектуального й творчого потенціалу дитини, створення мотивації до вивчення математики; активізація розумової активності й підвищення інтелектуального рівня за допомогою ігрової методики; розвиток фізичних здібностей учнів. Вироблення і закріплення вміння діяти в групі; пропаганда здорового способу життя. Активізація розумової діяльності за допомогою розв’язування нестандартних завдань в умовах обмеженого часу;навчання методик і прийомів «Мозкового штурму».
Обладнання: дидактичний матеріал, додаткова література, ноутбук.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, вмінь учнів.
Хід уроку
І. Організаційний момент. Знайомство з атракціонами «Луна-парку»
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Узагальнення і систематизація знань
ІV. Підсумок уроку. Домашнє завдання
Р. Дедекінд
Ф. Енгельс
І. Організаційний момент
Привітання, перевірка присутніх. Учитель цікавиться, який настрій в учнів перед уроком.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Учитель. В української поетеси Л. Костенко є слова, „...щоденна проста математика, душа піднімається до висот”. Французький математик , фізик і філософ Блез Пасаль , вважав: „Предмет математики такий серйозний, що корисно не нехтувати нагодою робити його трохи цікавим”.
Люблю мандрівки, люблю походи.
І чи то сонечко, чи знов негода.
Буває все у вас - дитячого народу.
Ми вже в дорозі, вітер б'є в обличчя.
Натуральний край до себе кличе.
Одного ранку натуральні числа - мешканці міста Натуралівська побачили скрізь яскраві афіші:
Любі друзі!
У вас є шанс.
Нас відвідати хоч раз,
Атракціони пречудові,
А ви прийти до нас готові?
Розваг багато на вас чекає.
Кращого парку у світі не має!
Найкмітливіші й ті, хто добре знав додавання , здогадалися не лише прочитати афішу, а й „додати” перші букви в рядках, тобто скласти з них слова. Про своє „ відкриття” вони сказали іншим і згодом усі з нетерпінням чекали приїзду Луна - парку. І ось нарешті цей день прийшов. Директор парку запросив відвідувачів до різноманітних атракціонів.
Директор. Для наших відвідувачів існують правила, яких треба дотримуватись:
Пам’ятка відвідувача Луна - Парку
Відвідувач 1: А скільки коштують квитки на атракціони?
Директор. Усі розваги в нас безкоштовні.
Відвідувач 2. Оце здорово! Ура! Чудово, ми на всіх - всіх атракціонах покатаємося.
Директор. Хоч атракціони і безкоштовні, але щоб на них побувати треба вправи розв’язати. Втім, самі побачите.
Відвідувач 3. А якщо я прийду на „чужий” атракціон?
Директор. Тоді атракціон не спрацює, може навіть зламатися.
Відвідувач 4. Ні, ні, ми будемо користуватися тільки „своїми” розвагами.
Директор. Що ж, тоді до розваг!
ІІІ. Узагальнення і систематизація знань, вмінь
Учитель. Отож , учні сьогодні у нас розваги на всі дії з натуральними числами.
1. Перше, що ми побачили чудовий автодром „Суми” і „Різниці”. На маленьких іграшкових автомобільчиках записані числа. Зрозуміло , що кожний відвідувач повинен сісти за автомобіль із своїм номером. А , щоб віднайти їх потрібно розв'язати вправи.
234 112 + 34 567-134 012,
1) 234 112+34 567=268 679
2) 268 679-134 012=134 667
1)7 000 789 – 4234=6 996 555
2) 6 996 555+1 300 189=8 296 744
8296744 134667
Відвідувачі знайшли свої номера.
2. Директор. До ваших послуг „Залізниця Добутку”. От і паравозики з вагончиками. Але, що таке? На жодному вагончику не написано жодного числа, а взагалі на вагончиках написані тільки дії.
1) 395×8-21 ×121,
2) 57 × 23,
3) 154×9.
Директор. Сідайте , будь ласка у свої вагончики. А для вас ще є багато розваг.
3.Відвідувач 1 Дивіться! Атракціон „Весела карусель”.
Д . Так, звичайно. Щоб покататися на веселій каруселі потрібно розв’язати задачу.
Жили - були Кай і Герда. Вони дружили, разом вирощували квіти. Але одного зимового дня Снігова королева забрала Кая, кинула йому в очі крижинки і заморозила серце Кая так, що він забув про всіх і про Герду теж. Довго Герда сумувала без Кая і вирішила його розшукати. І побігла Герда до річки запитати, чи не знає вона про Кая. Річка відповіла, якщо розв'яжеш задачу тоді вона покаже дорогу і подарує човник.
Розв'язання. 1)12 + 3 = 15(км/год)- швидкість човна за течією річки.
2) 15 х 4 = 60 (км) - відстань, яку пройшов човен за 4 години за течією річки.
Відповідь: 60 км.
Відвідувач 2. О, а ми ще не відвідали каруселі „Частки”.
4.Директор
„ Частки ” каруселі —
І чудові, і веселі,
Не минайте,
Завітайте,
Ви до нашої оселі.
64: ( 100-4 624: 68 ).
Директор. Ви увесь парк обійшли?
Відвідувач 3. Так.
Д. иректор. Тоді робіть висновок.
5. Центральне почесне місце займає хазяїн, а решту місць відвідувачі. Але на кожному атракціоні , кожний зайняв своє почесне місце. Ви згідні з цим.
Відвідувач 1. Так.
Учитель. Побажаємо директору атракціону побільше розваг, щоб ніхто не почувався ображеним.
Директор. Можливо , ви і праві. Зробимо біля входу до парку карту - схему. Я думаю, що нашим гостям це сподобається. Дякую за пораду.
Є Україна,
Є на світі ти —
Середня часточка народу,
Один із багатьох мільйонів ти,
Та найбільшого, напевно, не знайти,
Серед нескінченості натурального народу.
ІV. Підсумок уроку. Домашнє завдання