Конспект уроку з математики для 1 класу на тему: "Додавання і віднімання з переходом через 10. Геометричні фігури. Визначення часу за годинником"

Про матеріал

Розробка уроку з математики для 1 класу на тему: "Додавання і віднімання з переходом через 10. Геометричні фігури. Визначення часу за годинником“.

Метою уроку є: закріплювати прийоми додавання і віднімання в межах 20; закріпити знання учнів про час, одиниці вимірювання часу, формувати вміння користуватися годинником і практично визначати за ним час.

Перегляд файлу

Автор розробки уроку з математики

вчитель початкових класів

закладу „Загальнооосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 ВМР“

Красна Оксана Ярославівна

спеціаліст вищої категорії

 

 

Тема: Додавання і віднімання з переходом через 10. Геометричні фігури. Визначення часу за годинником

Мета: закріплювати прийоми додавання і віднімання в межах 20; закріпити знання учнів про час, одиниці вимірювання часу, формувати вміння користуватися годинником і практично визначати за ним час, навчити додавати і віднімати іменовані числа, пов’язані з часом; розвивати вміння розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення, пам'ять; виховувати бажання вчитися.

Обладнання: годинник, геометричний матеріал, предметні малюнки.

Тип уроку: формування знань та вмінь.

Хід уроку

I. Організаційний момент

ІІ. Повторення вивченого матеріалу

1. Усна лічба

1) Зберіть число 15. (Можна використовувати два, три і чотири числа.)

2) З’єднайте правильні відповіді.

45 – 5   69

62 + 7   40

96 – 90  10

20 – 10  6

40 + 5   45

2. Усна лічба (підручник, с. 132, завдання 1)

— Скільки десятків у числах: (24, 18, 99, 67, 100, 50, 81, 42, 71, 0).

— Скільки одиниць у цих числах?

— Назвіть найбільше число.

— Назвіть найменше число.

— Назвіть круглі числа.

— Назвіть число, яке не є натуральним числом.

— Назвіть числа від найбільшого до найменшого і навпаки.

3. Розумова розминка

— 1 година має ... (60 хвилин).

— 1 тиждень — це ... (7 днів).

— Доба — це ... (24 години).

— Андрій, Миколка та Гліб їхали в одному автобусі 3 год 30 хв. Скільки часу був у дорозі кожен хлопчик?

— Чи може іти дощ 2 дні підряд?

4. Математичний диктант (усно)

1) Запишіть відповіді віршованих задач.

Пиріжки на повний ротик
їсть товстенький бегемотик.
Вісім з маком, вісім з м’ясом.
Порахуйте, скільки разом.
Муська цілий день не спала,
Мишеняток малювала:
Дев’ять сірих, вісім білих.
Скільки разом, полічили?

2) Яке число на одиницю менше від 40?
3) Знайдіть суму чисел 40 і 20.
4) Знайдіть різницю чисел 56 і 6.
5) Запишіть «сусідів» числа 80.

Відповіді: 15, 16, 17, 39, 60, 50, 79, 81.

III. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

— Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати прийоми додавання і віднімання в межах 20, закріпимо знання про час, одиниці вимірювання часу, ще раз повчимось користуватися годинником і практично визначати за ним час, будемо розв’язувати задачі, а також виконувати багато цікавих завдань.

IV. Розвиток математичних знань

1. Пояснення вчителя

Початок доби – 0 год, кінець доби – 24 год. Від півночі до полудня час відлічують 1 год, 2 год … 12 год. Від полудня до півночі – 13 год, … 24 год.

15 хв – це чверть години

30 хв – це половина, півгодини

2. Робота за підручником (с. 132)

Завдання 2

За добу — 20 гр.

За 2 доби — ? гр.

Про що задача?

Як її розв’язати? (20 + 20 = 40 (гр.))

Завдання 3-4. Визначення часу за годинником

Завдання 5

Коли закінчується доба? (24 год)

Як знайти котра зараз година? (відняти, 24 – 10 = 14 год, тобто 2 години дня)

Фізкультхвилинка

«Раз» — підняти руки вгору,

«Два» — нагнутися додолу.

Не згинайте, діти, ноги,

Як торкаєтесь підлоги.

«Три-чотири» — прямо стати,

Будем знову починати.

3. Продовження роботи за підручником (с. 133)

Завдання 1 (самостійно).

Завдання 2. Вправа-гра «Коли це?» .

1 год — ніч   22 год   4 год   12 год

19 год — вечір  17 год   24 год   9 год

Завдання 3

— Скільки днів у тижні?

— Як дізнатись, скільки днів гостювала Софійка? (7 + 3 = 10 (дн.))

Завдання 4

О котрій прибула електричка? (16 + 1 = 17, тобто о 17 год 10 хв)

Завдання 5

Учитель доводить до свідомості учнів, що при додаванні години додаємо до годин, хвилини до хвилин. При відніманні — від годин віднімаємо години, від хвилин – хвилини.

Перший рядок — з коментуванням, 2 — самостійно.

10 год + 20 хв   19 год 30 хв — 7 год 10 хв

5 год + 1 год 35 хв   24 год 35 хв — 10 год 15 хв

Завдання 6

— Як дізнатися, на скільки одне число більше або менше від другого? (Треба від більшого числа відняти менше).

— Як розв’яжемо задачу? (30 – 10 = 20 (дн.) Відповідь: на 20 днів довше).

Завдання 9

— Скільки чотирикутників заховалося на малюнку? (6)

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота в зошиті з друкованою основою (с. 87, 88)

2. Самостійна робота

1 варіант

1. Задача.

У потягу 36 вагонів: 10 купейних, інші — плацкартні. На скільки більше в потягу плацкартних вагонів, ніж купейних?

2. Розв’язати приклади.

37 – 17  63 – 42  44 + 20 – 4   98 – (60 + 20)

36 + 33  57 + 31  78 – 30 – 8   52 – 12 + 40

3. Накреслити відрізок довжиною 12 см, а другий – на 3 см коротший.

4. Вставити потрібні числа.

70 – = 50   16 – = 9

2 варіант

1. Задача.

Бабуся спекла 39 пиріжків. З капустою було 12 пиріжків, а інші — з картоплею. На скільки менше пиріжків з капустою, ніж з картоплею спекла бабуся?

2. Розв’язати приклади.

54 – 30  86 – 34  90 – 70 + 60   13 – (46 – 40)

56 + 13  75 – 32  37 + (2 + 30)   100 – (56 – 36)

3. Накреслити відрізок довжино 11 см, а другий – на 2 см коротший.

4. Вставити потрібні числа.

90 – = 40   14 – = 6

VІ. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

— Чи можна вважати наш урок вдалим? Чому?

— Які завдання були найцікавішими і ви хотіли б виконати їх ще?

Як ви впорались з самостійною роботою?

doc
Додано
27 серпня 2018
Переглядів
1854
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку