До розіграшу
залишилось:
11 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Конспект уроку з математики для 1 класу на тему "Величини. Довжина. Сантиметр" за педагогічною технологією "Росток"

Про матеріал

Урок -дослідження з математики в 1 класі . На уроці реалізується діяльнісний підхід до навчання, при якому дитина не отримує знання у готовому вигляді, а здобуває їх сама у процесі власної навчально-пізнавальної діяльності.

Перегляд файлу

Клас :  1  

Предмет:  математика

Тема. Величини. Довжина. Сантиметр

Мета:

1.Знайомство з поняттями: величина, вимірювання величин, одиниця виміру (мірка).

2.Встановлення загального принципу вимірювання довжин на прикладі вимірювання довжин відрізків.

3.Ознайомлення з різними одиницями виміру величин (крок, дюйм, лікоть, сажень, фут).

4.Розвивати мислення, увагу, пам`ять, зв`язне мовлення, самостійність. Виховувати пізнавальні інтереси та бажання вчитися.

Тип уроку: ВНЗ (урок відкриття нових знань)

Форма уроку: урок-дослідження

Основний дидактичний метод: діяльнісний метод навчання

Дидактичні засоби: набір геометричних фігур, малюнки, опорні таблиці.

ТЗН: ноутбук, мультимедійний проектор (або телевізор), презентація до уроку,

          презентація фізкультхвилинки, фрагмент мультфільму «38 папуг».

Хід уроку

І. Самовизначення до діяльності (організаційний момент).

Всі почули ви дзвінок,

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть лиш дівчата,

А за ними і хлоп'ята.

- Нехай сьогоднішній день буде успішним і щедрим на добрі вчинки, мудрі думки, цікаві відкриття. Посміхніться один одному.

ІІ. Актуалізація знань і фіксація утруднення в діяльності.

1. Робота в групах.

-У кожного предмета є властивості. А які властивості предметів ви знаєте

- Розмір, форма, колір, смак, запах, призначення тощо.

 - Розподіліть фігури та  предмети за властивостями. Працюємо в групах:

1 група  - за призначенням

2 група - за кольором

3 група  - за смаком

4 група  - за  формою

Слова на дошці: призначення, колір, смак, форма. (Звіт груп)

- Які з цих властивостей можна порівняти за допомогою знаків «більше», «менше»?

- Сьогодні ми починаємо вивчати властивості, які можна порівняти. Їх називають величинами.

 - Скажіть, чи можемо ми визначити, який колір більше: жовтий чи зелений? червоний або блакитний? (Ні.)

 - Отже, колір нас сьогодні не буде цікавити, колір не є величиною. Прибираємо табличку зі словом "колір".

- А чи можна сказати, чий смак менше - груші або яблука? (Ні.)

- Прибираємо табличку зі словом "смак".

- Чи можна порівняти форму предметів?

- Яка більше - овальна або кругла? (Ні.)

- Прибираємо табличку зі словом "форма".

 - Чи можна сказати, чиє призначення менше – книжки або будинку? (Ні.)

- Придумайте приклади таких властивостей предметів, які є величиною. (Нехай діти пофантазують: «розмір», «температура», «зріст», «довжина» тощо).

- Подивимося, чи є величиною довжина предметів.

- А що таке довжина? Таке питання дуже цікавило героїв мультфільму «38 папуг»

Зараз ми з вами подивимося фрагмент мультфільму.

ІІІ. Постановка навчальної задачі.

- Що робили звірята?

- Чим вимірювали удава?

- Які вийшли результати?( 38 папуг, 5 мавп, 2 слона).

- Чому виходили різні результати?

- Чому в папугах удав виявився довшим? Тобто удав різної довжини? (Ні.)

- А в чому проблема?

- Як же бути, який вихід ви можете запропонувати?

ІV. Побудова проекту виходу з утруднення («відкриття» дітьми нового знання).

У вчителя та учнів на партах по 2 смужки (наприклад, жовта смужка - довша, а блакитна – коротша.)

- Діти, давайте спочатку виміряємо довжину парти за допомогою жовтої смужки, а потім  - за допомогою блакитної смужки.

- Ми вже знаємо, щоб виміряти величину треба вибрати мірку й дізнатися скільки разів вона поміститься у вимірюваній величині.

- Що в нас вийшло? (Жовта смужка відклалася 4 рази, а блакитна – 8 разів).

- А так може бути? (Ні.)

- Де помилка?

Діти мають здогадатися, що причиною помилки є використання різних мірок.

  • Таким чином, якщо змінюється мірка, то змінюється й значення величини.

Діти «відкривають» загальний принцип вимірювання величин: щоб виміряти величину, потрібно вибрати мірку (одиницю вимірювання) і дізнатися, скільки разів вона міститься у вимірюваній величині.

Фізкультхвилинка

V. Первинне закріплення в зовнішньому мовленні.

1. Робота з підручником – зошитом. Робота в парах.

Завдання 1, с.25.

- Виміряйте відрізок АВ різними мірками (одиничні відрізки можна обвести кольоровими олівцями).

 Учні повинні помітити, що чим більше одиничний відрізок, тим менше разів відкладається він у відрізку АВ (тим менше його мірка).

2.Знайомство з першими одиницями довжини.

Завдання 2, с.25.

- В давнину люди використовували для вимірювання довжин ті вимірювальні прилади, котрі завжди були при собі: довжини суглоба пальця, розмах рук тощо. Однією з найпоширеніших одиниць довжини був лікоть (відстань від ліктя до кінця середнього пальця). Купці вимірювали ліктями тканини на продаж, намотуючи їх на руку.

- Як ви гадаєте, якої довжини лікоть вигідно мати продавцеві на базарі? (Великий.) А покупцеві ? (Маленький).

 Поряд з ліктем застосовувалися й інші одиниці для вимірювання довжин: сажень, долоня, крок, фут, дюйм тощо.

3.Практична робота.

Вимірювання учнями довжину та ширину парти долонями, довжину та ширину кроками.

- Давайте виміряємо ширину класу за допомогою кроків.

- Чому результат вимірювання різний? Що ви помітили? (Відстань не змінювалася, а число кроків - різне).

- Чому так сталося? (Кроки були різними: чим більше кроки, тим менше їх число.)

 Аналізуючи отримані результати, приходимо до висновку про необхідність використання більш точних, спільних для всіх країн одиниць вимірювання, які не пов`язані з розмірами людського тіла. Однією з них є сантиметр. (На дошці картка «сантиметр (см)»)

Фізкультхвилинка

VІ. Включення до системи знань і повторення.

1.Робота з підручником-зошитом.

Завдання 3, с.25.

- За допомогою якого інструменту ми будемо вимірювати довжину відрізка АБ?

Відгадайте загадку.

Рівно риску проведи

І квадратик спробуй,

Та у руки ти візьми

Цю струнку особу.

Натиск витримає стійко

Впевнена, струнка... (лінійка).

- Лінійка - це що?

- А що ж таке сантиметр?

- Сантиметр та інші одиниці вимірювання довжини – це відрізки, котрими вимірюється довжина. А довжина – це властивість предмета, яке характеризує його протяжність.

- Візьміть лінійку, розгляньте її. Ви бачите знайомий вам числовий ряд і поділки. Відстань від одного числа до іншого і є 1см. Покажіть відрізок 1 см.

 - А зараз давайте виміряємо довжину відрізка АБ. (Важливо звернути увагу дітей на суміщення початку відрізка АБ і початку відліку на лінійці (точки 0)).

- Довжина відрізка АБ дорівнюється 4 см.

- У житті нам часто доводиться вимірювати довжину предметів. Якими ще інструментами ми користуємося? (Ми користуємося будівельним метром, сантиметровою стрічкою, рулеткою.)

2. Практична робота.

– У вас на столах предмети різної довжини – ручка, олівець, ластик. Виміряйте довжину цих предметів.

- Назвіть предмет довжиною 3 см (ластик), 15 см (ручка), 17 см (олівець).

3.Гра «Так чи ні»

  • Лінійка - це інструмент для вимірювання довжини. (Так.)
  • Сантиметрами називають одиничні відрізки на лінійці.(Так.)
  • Завжди можна накладенням визначити, який відрізок довший.(Ні)
  • Чи можна порівнювати відрізки, якщо мірки різні (Ні.)
  • Для вимірювання відрізка треба початок відрізка поєднати з цифрою 2 на лінійці. (Ні.)

VІІ. Самостійна робота.

Завдання 4, с.25. Взаємоперевірка.

VІІІ. Рефлексія діяльності (підсумок уроку).

1.- Найкращий спосіб вивчити що-небудь, це відкрити його…(самому). Яке відкриття ми сьогодні зробили?

- Чи є довжина величиною?Доведіть.

- Про які нові мірки (одиниці виміру) ви сьогодні довідалися?

- Що найбільше вам  сподобалось на уроці?

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
8 лютого
Переглядів
1329
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку