Розробка уроку математики "Додавання і віднімання чисел в межах 20. Задачі на різницеве порівняння чисел."

Про матеріал

Пропоную розробку уроку -гри математики в 1 класі.

Цікавий відкритий урок у формі гри, де учні, відриваючи пелюстки квітки – семицвітки, виконують цікаві завдання, які не залишать байдужими учнів, ще більше полюблять математику та закріплять знання з теми.

Тема. Додавання і віднімання чисел в межах 20. Задачі на різницеве порівняння чисел.

Мета: формувати обчислювальні навички, поглиблювати знання та вміння учнів розв'язувати і порівнювати задачі, креслити відрізки; розвивати увагу, творче мислення; вміння працювати в групах;виховувати бережливе ставлення до природи, повагу до людей праці, працелюбність.

Обладнання : лист, пелюстки квітки-семицвітки, таблиця до усної лічби, малюнки до гри "Яка іграшка з якої коробки"

Перегляд файлу

Тема. Додавання і віднімання чисел в межах 20. Задачі на різницеве порівняння чисел.

Мета: формувати  обчислювальні навички, поглиблювати   знання   та   вміння учнів розв'язувати і порівнювати задачі, креслити відрізки; розвивати увагу, творче мислення; виховувати бережливе ставлення до природи, повагу до людей праці, працелюбність.

Обладнання : лист, пелюстки квітки-семицвітки, таблиця до усної лічби, малюнки до гри "Яка іграшка з якої коробки"

 

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.


Пролунав дзвінок,

Починається урок.

Працюватимем старанно,

 Щоб почути у кінці,

Що у нашім першім класі

Діти — просто молодці!

Щоб урок пройшов не марно,

Треба сісти рівно, гарно

 І виконувати те,

 Про що мова зараз йде.

Ми беремося до справи,

Не ловитимемо гав.

Тож ви просто молодці.

Працювати будем всі!


ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Діти, сьогодні я йшла до класу, і мені листоноша вру­чила листа, який надійшов саме нам, учням 1 класу.

Вчитель відкриває конверт і зачитує листа.

«Доброго ранку, любі діти! Я — квітка-семицвітка.

Запрошую вас зі мною навчатись і грати. Для цього ви пови­нні відривати по одній пелюстці і виконувати завдання, які роз­міщені на її зворотному боці. За гарні, чіткі і правильні відповіді я подарую вам маленькі квіточки. Квітка-семицвітка».

Учитель закріплює квітку на дошці.

Завдання 1-ої пелюстки (червоної)

Усний рахунок.

1. Чітко називаючи числа, полічити від 10 до 20.

2. Чітко називаючи числа, полічити в зворотному порядку.

3. Порахувати від 12 до 18, від 15 до 10.

4. Назвати сусідів чисел 15 і 18.

Гра «Цифроїд».


Був тут дід Цифроїд,

Що їсть цифри на обід

Замість печива до чаю.

Встав, яких не вистачає!


Завдання 2-ої пелюстки  (оранжевої)

Каліграфічна хвилинка.

Конкурс «Цифри-красуні». Написати цифри від 10 до 20.

Цифру 2 — красуню, фею.

Де зустрінемося з нею?

Щоб робота була гарна,

Треба вивести старанно

Кожну цифру, кожен штрих.

Клас працює, клас притих.

Каліграфічно написати рядочок цифри 2, 20

Завдання 3-ої пелюстки (жовтої)

 

Розв'язування віршованих задач.

Розташуйте числа у порядку спадання і відгадайте слово.

д

а

а

3

ч

а

18

19

0

20

11

17

 

Скачуть жабки:

— Ква-ква-ква!

Ой, яка м'яка трава!

Тут — сімнадцять, а там — дві.

Скільки разом їх в траві? (17 + 2 = 19).

Бігло до річки одинадцять каченят.

А на шість більше — курчат.

Дуже вони захотіли попити.

Скільки курчат? Нумо лічити! (11 + 6 = 17).

Десять фломастерів у Тані.

На п'ять  більше олівців.

А для вас усіх питання.

Скільки в Тані олівців? (10 + 5 = 15).

Каже мати-квочка:

— В мене дванадцять синочків  І чотири дочки.

Скільки ж діток в квочки? (12 + 4 = 16).

Посадив ведмідь в лісочку                    Почала вона літати,

Десять берізок, три дубочки.                Почала вона кувати,

Рахувати сам не вмів                             Та не може полічить.

І зозулю попросив.                                Нумо, дітки, поможіть! (10 + 3 = 13).

А хто з вас, діти, садив дерева чи кущі? З ким? А навіщо їх садити? Порівняння чисел.

III. Робота над темою уроку.

Завдання 4-ої пелюстки (зеленої)

Математичний диктант (с. 102, впр. 1).

1. Знайди суму чисел 12 і 8.

2. Знайди різницю чисел 19 і 3.

3. Перший доданок 13, другий 4. Знайди суму.

 

Фізкультхвилинка.

Ми тупаємо ногами

Туп, туп, туп.

Ми плескаємо в долоні

Плесь, плесь, плесь.

Ми руки підіймаємо

Так, так, так.

Ми руки опускаємо

Так, так, так.

Ще ними поплескаємо

Плесь, плесь, плесь.

За руки ми беремось —

Так, так, так.

По колу всі пройдемось

Туп, туп, туп.

А зараз пострибаємо —

Стриб, стриб, стриб.

Усіх ми звеселяємо —

Ха, ха, ха.

 

Завдання 5-ої пелюстки (блакитної)

Гра «Яка іграшка з якої коробки» (впр. 2).

Ось завдання знову вам.

Дружним, вправним школярам.

Якщо сядете красиво,

То напишете на диво.

1, 2, 3, 4, 5 — починаємо писать.

 

Завдання 6-ої пелюстки (синьої)

Геометричний матеріал

— Ця пелюстка просить вас виконати завдання 3 на с. 102. Нам потрібно накреслити відрізок завдовжки 1 дм 1 см, і а інший підрізок — коротший за даний.

Робота за підручником (с. 102).

 

Завдання 7-ої пелюстки (фіолетової)

 Розв'язування задач. (Вправа 4).

7 пелюсточка просить вас розв’язати задачі.

IV. Підсумок уроку.

Урок підходить до кінця, пелюсток вже нема!

Квітко-семицвітко, прощавай,

З радістю ми грались, щиро, від душі.

Пелюстки чарівні ти подарувала,

Грою зацікавила, знань усім додала.

Скажемо всі разом: дякуєм тобі! А вона нам? (МОЛОДЦІ)

Що для вас було найцікавішим на уроці?

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Пархоменко Валентина Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Деркач Галина Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 лютого 2018
Переглядів
5419
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку