Мета уроку: навчальна: ознайомити учнів із цифрою та складом числа 7; вчити складати, розв'язувати і записувати приклади на додавання в межах 7; розглянути всі варіанти складу числа 7; закріплювати знання назв днів тижня; вдосконалювати обчислювальні навички;
розвивальна: розвивати логічне та абстрактне мислення, пам'ять, дрібну моторику пальців рук; формувати інформаційні, комунікативні, соціальні, математичні компетентності;
виховна: сприяти вихованню охайності під час письма, старанності, бажання вчитися; прищеплювати інтерес до читання та розв'язування прикладів.
Конспект уроку з математики
Тема: Нумерація чисел в межах 10: число і цифра 7
Мета: навчальна: ознайомити учнів із цифрою та складом числа 7; вчити складати, розв’язувати і записувати приклади на додавання в межах 7; розглянути всі варіанти складу числа 7; закріплювати знання назв днів тижня; вдосконалювати обчислювальні навички;
розвивальна: розвивати логічне та абстрактне мислення, пам’ять, дрібну моторику пальців рук; формувати інформаційні, комунікативні, соціальні, математичні компетентності;
виховна: сприяти вихованню охайності під час письма, старанності, бажання вчитися; прищеплювати інтерес до читання та розв’язування прикладів.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: ППЗ освітньої галузі «Математика» 1 клас (версія 1.0); індивідуальні цифрові віяла та лічильні палички; картка «Цифра 7»; наочний лічильний матеріал; м’яч для усної лічби; Білосніжка (лялька) і сім гномів (малюнки пронумеровані); книжка «Білосніжка і сім гномів»; музична фізкультхвилинка; таблиця «Склад числа 7»; намальовані 3 будиночки для естафети «Склад числа 7»; індивідуальні картки «Порівняння у межах 7»; картки зі знаками «більше», «менше», «дорівнює»; презентація «Склад числа 7».
Підручник: Богданович М.В.
Математика: підруч. для 1 кл. загальноосв. навч. закл. / М.В.Богданович, Г.П.Лишенко. – К.: Генеза, 2012
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку. Перевірка готовності до уроку
Всім, всім добрий день!
Геть з дороги наша лінь.
Не заважай трудитися,
Не заважай учитися!
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
2.1. Бесіда
- З яким числом ми познайомилися на попередньому уроці? (7)
- А ви знаєте, що число 7 магічне? Про це нам розкажуть наші друзі Сонечко і Равлик. ППЗ «Математика»,1 клас (урок № 11, п. 3)
2.2. Усна лічба (кількісна і порядкова)
(м’яч) Порахувати від 1 до 7; від 7 до 1
- У яких казках зустрічається число 7? До нас завітали гості: Білосніжка і 7 гномів.
(Швидко роздати гномиків учням (малюнки з гномиками пронумеровані))
- Станьте, гномики, за порядком збільшення.
- А Білосніжка стане між…, за…, перед…
2.3. Повторення написання числа 7
- Першого гномика звуть Понеділок.
Він дуже серйозний, бо відповідає за весь наступний тиждень.
- Скільки у тижні днів?
- Пропишіть цифру 7 у зошитах.
Ось свій зошит я відкрию
І як треба покладу.
Сяду рівно, не зігнуся,
За роботу я візьмуся.
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів
- Діти, сьогодні ми з вами продовжимо знайомитися із цифрою 7. Будемо складати, розв’язувати і записувати приклади на додавання в межах 7, а також будемо вчитися гарно рахувати. Так як знання з математики вам будуть необхідні, коли ви станете дорослими та протягом усього життя.
ІV. Сприймання та осмислення нового навчального матерілу
4.1. Робота з лічильним матеріалом (індивідуальні лічильні палички)
- Як звуть першого гномика? (Понеділок)
- Другого гномика звуть Вівторок. Він винахідник і любить конструювати з «чарівних» паличок.
- Викладіть 7 паличок. Відсуньте 1. Скільки ліворуч? (6) Праворуч? (1) Всього? (7) Як можна утворити число 7? (6+1=7)
- Відсуньте 2 палички. Скільки ліворуч? (5) Праворуч? (2) Всього? (7) Як можна утворити число 7? (5+2=7)
- Відсуньте 3 палички. Скільки ліворуч? (4) Праворуч? (3) Всього? (7) Як можна утворити число 7? (4+3=7)
- Складіть палички.
4.2. Фізкультхвилинка
- Як звуть першого гномика? (Понеділок) Другого? (Вівторок)
А третього гномика звуть Середа.
- Він дуже непосидючий і полюбляє танцювати.
Фізкультхвилинка під музику
4.3. Робота з підручником
- Як звуть гномиків, з якими ми вже познайомилися? (Понеділок, Вівторок, Середа)
- Четвертого гномика звуть Четвер.
- Він книголюб, любить читати книжки.
- Відкриваємо підручники по закладинах. П: с. 30 №2. Робота за малюнком в підручнику (усно).
1. Полічи метеликів і голубів. Назви по порядку всі числа від 1 до 7.
2. Поясни, на які два числа можна розкласти число 7. Добери потрібні числа.
3. У тижні 7 днів: понеділок, вівторок, середа, четвер, п'ятниця, субота і неділя. На малюнку дні тижня позначено цифрами. Цифрою 1 позначено понеділок. Який день позначено цифрою 2? цифрою 3? цифрою 7?
4.4. Пальчикова гімнастика
V. Закріплення, систематизація та узагальнення вивченого матеріалу
5.1. Естафета «Засели будиночки»
- Як звуть наших гостей? (Понеділок, Вівторок, Середа, Четвер)
- П’ятого гномика звати П’ятниця. Він грайливий, веселий. І ми пограємо.
Естафета (Дітям роздаються картки із числами від 1 до 7. Потім називаю суму чисел, яка складає 7)
5.2. Порівняння чисел у межах 7. Індивідуальна робота за картками
- Діти, повторимо як звати наших гномиків. (Понеділок, Вівторок, Середа, Четвер, П’ятниця)
- Шостого гномика звуть Субота. Він дуже невпевнений : не знає, який знак поставити між числами – менше, більше чи дорівнює. Треба його підтримати.
Порівняння чисел у межах 7
5.2.1. Взаємоперевірка
5.3. Робота з віялами
Презентація «Склад числа 7»
- Сьомого гномика звуть Неділя.
Він відповідальний, бо йому треба підвести підсумки за тиждень і відпочити. Гномик показує 1 кульку, а ви доповніть число до 7.
5.4. Повторення назв днів тижня (слайд 8)
- Назвіть всіх гномиків за іменами.
- Як назвати ці дні одним словом?
- Який день тижня був вчора? Позавчора? Сьогодні? Завтра?
VІ. Підсумки уроку. Рефлексія
- Чи сподобався вам наш урок? Чим?
- Що нового ви дізналися?
- З якою цифрою ви сьогодні познайомилися?
- Що було робити легко?
- Що було зробити важко?