Конспект уроку з математики для 1 класу "Нумерація чисел в межах 10: число і цифра 7"

Про матеріал

Мета уроку: навчальна: ознайомити учнів із цифрою та складом числа 7; вчити складати, розв'язувати і записувати приклади на додавання в межах 7; розглянути всі варіанти складу числа 7; закріплювати знання назв днів тижня; вдосконалювати обчислювальні навички;

розвивальна: розвивати логічне та абстрактне мислення, пам'ять, дрібну моторику пальців рук; формувати інформаційні, комунікативні, соціальні, математичні компетентності;

виховна: сприяти вихованню охайності під час письма, старанності, бажання вчитися; прищеплювати інтерес до читання та розв'язування прикладів.

Перегляд файлу

Конспект уроку з математики

Тема: Нумерація чисел в межах 10: число і цифра 7

Мета: навчальна: ознайомити учнів із цифрою та складом числа 7; вчити складати, розв’язувати і записувати приклади на додавання в межах 7; розглянути всі варіанти складу числа 7; закріплювати знання назв днів тижня; вдосконалювати обчислювальні навички;

розвивальна: розвивати логічне та абстрактне мислення, пам’ять, дрібну моторику пальців рук; формувати інформаційні, комунікативні, соціальні, математичні компетентності;

виховна: сприяти вихованню охайності під час письма, старанності, бажання вчитися; прищеплювати інтерес до читання та розв’язування прикладів.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: ППЗ освітньої галузі «Математика» 1 клас (версія 1.0);  індивідуальні цифрові віяла та лічильні палички; картка «Цифра 7»; наочний лічильний матеріал; м’яч для усної лічби; Білосніжка (лялька) і сім гномів (малюнки пронумеровані); книжка «Білосніжка і сім гномів»; музична фізкультхвилинка; таблиця «Склад числа 7»; намальовані 3 будиночки для естафети «Склад числа 7»; індивідуальні картки «Порівняння у межах 7»; картки зі знаками «більше», «менше», «дорівнює»; презентація «Склад числа 7».

Підручник:  Богданович М.В.

Математика: підруч. для 1 кл. загальноосв. навч. закл. / М.В.Богданович, Г.П.Лишенко. – К.: Генеза, 2012 

                                                  Хід  уроку

І. Організація учнів до уроку. Перевірка готовності до уроку

Всім, всім добрий день!

Геть з дороги наша лінь.

Не заважай трудитися,

Не заважай учитися!

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

2.1. Бесіда

- З яким числом ми познайомилися на попередньому уроці? (7)

- А ви знаєте, що число 7 магічне? Про це нам розкажуть наші друзі Сонечко і Равлик.  ППЗ «Математика»,1 клас (урок  № 11, п. 3)

2.2. Усна лічба (кількісна і порядкова)

(мяч) Порахувати від 1 до 7;  від 7 до 1

- У яких казках зустрічається число 7? До нас завітали гості: Білосніжка і 7 гномів.

(Швидко роздати гномиків учням (малюнки з гномиками пронумеровані))

- Станьте, гномики, за порядком збільшення.

H:\гноми\ADV1125_l.jpg- А Білосніжка стане між…, за…, перед…

2.3. Повторення написання числа 7

- Першого гномика звуть Понеділок.

 Він дуже серйозний, бо відповідає за весь наступний тиждень.

- Скільки у тижні днів?

- Пропишіть цифру 7 у зошитах.    

          Ось свій зошит я відкрию

І як треба покладу.

Сяду рівно, не зігнуся,

За роботу я візьмуся.

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів

H:\гноми\630320.jpg- Діти, сьогодні ми з вами продовжимо знайомитися із цифрою 7.  Будемо складати, розв’язувати і записувати приклади на додавання в межах 7, а також будемо вчитися гарно рахувати. Так як знання з математики вам будуть необхідні, коли ви станете дорослими та протягом усього життя.

ІV. Сприймання та осмислення нового навчального матерілу

4.1. Робота з лічильним матеріалом  (індивідуальні лічильні палички)

- Як звуть першого гномика?  (Понеділок)

- Другого гномика звуть Вівторок. Він винахідник і любить конструювати з «чарівних» паличок.

- Викладіть 7 паличок. Відсуньте 1. Скільки ліворуч? (6) Праворуч? (1)  Всього? (7) Як можна утворити число 7? (6+1=7)

- Відсуньте 2 палички. Скільки ліворуч? (5)  Праворуч? (2) Всього? (7) Як можна утворити число 7? (5+2=7)

- Відсуньте 3 палички. Скільки ліворуч? (4) Праворуч? (3) Всього? (7) Як можна утворити число 7? (4+3=7)

- Складіть палички.

H:\гноми\623587.jpg4.2. Фізкультхвилинка 

- Як звуть першого гномика? (Понеділок) Другого? (Вівторок)

 А третього гномика звуть Середа.

- Він  дуже непосидючий і полюбляє танцювати.

Фізкультхвилинка під музику

4.3. Робота з підручником

H:\гноми\Гном.jpg- Як звуть гномиків, з якими ми вже познайомилися? (Понеділок, Вівторок, Середа)

- Четвертого гномика звуть Четвер.  

- Він книголюб, любить читати книжки.

- Відкриваємо підручники по закладинах. П: с. 30 №2. Робота за малюнком в підручнику (усно).

1. Полічи метеликів і голубів. Назви по порядку всі числа від 1 до 7.

Числа

2. Поясни, на які два числа можна розкласти число 7. Добери потрібні числа.


Розкладання чисел 

3. У тижні 7 днів: понеділок, вівторок, середа, четвер, п'ятниця, субота і неділя. На малюнку дні тижня позначено цифрами. Цифрою 1 позначено понеділок.  Який день позначено цифрою 2? цифрою 3? цифрою 7?

Календар

4.4. Пальчикова гімнастика

H:\гноми\dopey-from-snow-white-and-the-seven-dwarfs-01.jpgV.  Закріплення, систематизація та узагальнення вивченого матеріалу

5.1. Естафета «Засели будиночки»

- Як звуть наших гостей? (Понеділок, Вівторок, Середа, Четвер)

- Пятого гномика звати Пятниця. Він грайливий, веселий. І ми  пограємо.

Естафета (Дітям роздаються картки із числами від 1 до 7. Потім називаю суму чисел, яка складає 7)

5.2. Порівняння чисел у межах 7. Індивідуальна робота за картками

H:\гноми\Gnomiki-1.jpg- Діти, повторимо як звати наших гномиків. (Понеділок, Вівторок, Середа, Четвер, П’ятниця)

- Шостого гномика звуть Субота. Він дуже невпевнений : не знає, який знак поставити між числами – менше, більше чи дорівнює.  Треба його підтримати.

Порівняння чисел у межах 7

  1.   6;  5    5;  7   6;  4   2; 1   7; 7    7.

 

H:\гноми\623590.jpg5.2.1. Взаємоперевірка

5.3. Робота з віялами

Презентація «Склад числа 7»

- Сьомого гномика звуть Неділя.

Він відповідальний, бо йому треба підвести підсумки за тиждень і відпочити. Гномик показує 1 кульку, а ви доповніть число до 7.

5.4. Повторення назв днів тижня (слайд 8)

- Назвіть всіх гномиків за іменами.

- Як назвати ці дні одним словом?

- Який день тижня був вчора?  Позавчора?  Сьогодні?  Завтра?

VІ. Підсумки уроку. Рефлексія

- Чи сподобався вам наш урок? Чим?

- Що нового ви дізналися?

- З якою цифрою ви сьогодні познайомилися?

- Що було робити легко?

- Що було зробити важко?

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Tretiak Switlana
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
11 грудня 2018
Переглядів
2909
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку