Урок містить матеріал з ознайомлення дітей із цифрою 2. Де на урок приходить головна героїня Білочка, яка розгубила горішки. І за допомогою виконаних завдань учнями, знову зможе їх зібрати.
Урок з математики
1 клас
Тема: Число і цифра 2. Утворення числа 2
Мета: ознайомити учнів із числом і цифрою 2; сформувати поняття «другий», «наступне число»; учити писати цифру 2; формувати навички усної лічби; охайно і каліграфічно писати цифру 2; розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення учнів, увагу, уяву, пам'ять; виховувати інтерес до математики.
Обладнання: роздатковий матеріал, наочність, картки, ілюстрація Білочки, горішки.
Тип уроку: комбінований
Перебіг уроку
І. Організація учнів до уроку
- Діти, підготуйтеся до уроку, вам потрібні сьогодні: лінійка, ручка, підручник, зошит, та щоденник.
- Добрий день, діти!
Дзвоник вже сигнал нам дав:
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Роботу швидше починаймо!
-Сідайте.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
- Сьогодні до нас завітав гість Білочка.
- Вона загубила свою корзину з грибочками, і хотіла щоб ми їй допомогли її знайти, але є умова: для того, щоб корзина знайшлася, вам потрібно сьогодні на уроці бути активними, слухати мене швидко і правильно виконували всі завдання. Ну що ж допоможемо повернути Білочці корзину ?
- Діти, сьогодні ми з вами вивчимо цифру 2. Та навчимося писати її.
ІІІ. Контроль, корекція і закріплення знань учнів
3.1. Весела лічба
Олексій пішов до річки
І впіймав аж три плотвички.
Кошеня одну вхопило.
Скільки рибок залишилось?
3.2. Гра “Яке число пропущене?”
(Учитель називає числа, пропускаючи одне з них. Діти показують пропущене число на числових віялах.)
3.3. Усна лічба. “Ланцюжок”
- Пряма і зворотна лічба: від 3 до 8; від 10 до 6; від 7 до 2; від 6 до 1.
ІІІ. Опрацювання нового матеріалу.
3.1. Робота над загадками
(На дошці з`являються малюнки на підтвердження відповідей учнів та вчитель пропонує вірш та загадки:
- У сестрички Соні
Дві малі долоні,
Кіски дві, ніжки дві,
Що стрибають по траві.
-Живуть через воду
Два добрі сусіди,
Та в гості від роду
Не ходять сусіди.(два береги)
-Брат з братом через дорогу живуть,
А один одного не бачать. (очі)
3.2.Характеристика нового числа
-На якому місці у натуральному ряду чисел стоїть число 2? (на другому)
-Яке число стоїть перед ним? (один)
-Яке число наступне? (три)
-На скільки одиниць число 2 більше 1? (на 1)
3.3. Вивчення складу числа 2
-Розглянь, як можна утворити число 2. Скільки бусинок на нитці зліва? Скільки справа? Як з одного отримати 2? (до одного додати один)
-Як це зобразити за допомогою цифр? (1 + 1 = 2).
-Послухайте математичну загадку:
-Ось листочок та ще листочок
Заховались між квіточок.
Просте завдання, діти:
Ці листочки полічити. (1 + 1 = 2)
- Півень залетів на тин,
А там півник ще один.
Скільки півників усіх?
Полічи-но швидше їх. (1 + 1 = 2)
V. Закріплення та засвоєння нового матеріалу
4.1. Робота за підручником (с. 17))
Завдання 1
1) Бесіда за малюнком.
- Діти, розгорніть підручник на сторінці 1 і 7(17)
_ Погляньте на малюнок, і скажіть скільки там зошитів, іграшок, гривень?
Завдання 2
-Діти, зверніть увагу на завдання 2. Послухайте вірш. Так на що схожа цифра 2?
На що ще схожа ? Скажіть, яка година зараз на годиннику який ви мачите на малюнку?
2) Пояснення вчителя.
– Цифра 2 складається з верхнього малого напівовала, похилої і хвилястої ліній. Починають писати цифру трохи вище за центр клітини, ведуть лінію вгору, заокруглюють її у правому верхньому кутку, ведуть похилу лінію до середини нижньої сторони клітини. Потім уздовж нижньої сторони клітини пишуть хвилясту лінію (вгору, вниз, вгору).
3) Написання цифри в повітрі.
Вправи для розслаблення м`язів кисті руки та на координацію.
1.Стисніть руки долонями всередину і витягніть їх уперед. Розведіть кисті рук у сторони, не розгинаючи зап`ястка.
2.Стисніть пальці по одному в кулаках.
3.Витягніть руки перед грудьми. Пальці правої руки стисніть в кулак.
4.Розтуліть пальці правої руки і одночасно стисніть у кулак пальці лівої руки. Змінюйте положення рук.
5.Долоні разом, пальці переплетіть. Навперемінно згинайте і розгинайте пальці.
6.Руки з розведеними пальцями покладіть на парту. Почергово постукуйте по кришці то однією, то другою рукою.
4) Написання цифри в зошиті.
5) Робота з набірним полотном.
– В лісі білочка жила і грибок нам принесла.
А за нею їжачок, теж приніс один грибок.
– Як отримали число два?
– Число два позначається цифрою 2.
V. Підсумок уроку. Рефлексія
– Ми рахували? Ми писали?
– Яку цифру вивчали?
-Про яке число ми з вами говорили?
-Кому було легко виконувати всі завдання?
-Хто зазнавав певних труднощів?
- Назвіть завдання, які вам найбільше сподобались на уроці.
- Діти, ви молодці, ви буле дуже активні, і виконали всі завдання на уроці. Тому наша Білочка дякує вам тому що, вона знайшла всі свої горішки.