Конспект уроку з математики для 1 класу "Нумерація чисел в межах 10: число і цифра 7"

Про матеріал
  • Мета уроку: навчальна: ознайомити учнів з парними і непарними числами; учити дітей додавати і віднімати двоцифрові числа без переходу через десяток виду 13 + 4; 16 - 3;
    розвивальна: розвивати навички додавання і віднімання, пов'язані з нумерацією, вміння розв'язувати задачі;
    виховна: сприяти вихованню колективізму, вміння працювати у групі.
Перегляд файлу

Конспект уроку з математики 1 клас

Тема: Додавання і віднімання з переходом через розряд в межах 20

Мета: навчальна: ознайомити учнів з парними і непарними числами; учити дітей додавати і віднімати двоцифрові числа без переходу через десяток виду 13 + 4; 16 - 3;

розвивальна: розвивати навички додавання і віднімання, пов'язані з нумерацією, вміння розв'язувати задачі;

виховна: сприяти вихованню колективізму, вміння працювати у групі.

Обладнання: ІКТ, відеоролик, картки для роботи в парах та групах, малюнки казкових героїв.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку (2 хв)

- Сьогодні наш урок буде незвичайним. Ми вирушаємо у подорож на чудовому килимі-літаку в казкове Математичне королівство. Для цього нам потрібно сказати чарівні слова: «КРАБЛЕ-КРИБЛЕ-БУМС».

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів (10 хв)

2.1. Усний рахунок

- Перед нами казкове Математичне королівство. Керує цим королівством розумний король. Він видав наказ: «НАКАЗУЮ ВСІМ ДІТЯМ ВИКОНУВАТИ ВСІ МОЇ БАЖАННЯ». Перше побажання короля дізнатися, уважні ви чи ні. Ось перше завдання.

Завдання 1: Росли 2  верби. На кожній вербі по 2 гілочки, на кожній гілочці по 2 груші. Скільки всього груш?

Завдання 2: На яблуні було 10 яблук, а на тополі на 2 менше. Скільки всього було яблук?

- Ви впоралися із завданням і король дозволяє вам мандрувати по його королівству. Дивіться, наш килим-літак пролітає над лісом. Хто це мандрує по стежці? (Вінні-Пух та П’ятачок)

(на екрані фрагмент з мультфільму)

- Із якої вони казки? А куди вони йдуть? (в гості до Кролика)

- Але чому він їх не пригощає? Ось в чому справа. У нього закінчився пиріг. Щоб його купити треба сходити до Сови. Але вона продасть пиріг, якщо вони виконають її завдання. А ми з вами їм допоможемо.

- Визначте зайве число: 12, 16, 20, 3, 17. (3)

- Чому число 3 зайве? (тому що воно одноцифрове)

-  Збільшить це число на 10. Скільки  стало? (13)

- Яке це число? (двоцифрове) Як утворити з одноцифрового числа двоцифрове? (додати 10)

2.2. Математичний диктант

- Запишіть число, у якому 1 десяток 7 одиниць; 1 десяток 3 одиниці; 2 десятки.

- Число 15 зменшити на 15.

- Число 14 збільшити на 1.

- Запишіть різницю чисел 11 і 1.

- Суму чисел 10 і 6 зменшити на 1.

- Скільки одиниць у числі 18?

2.3. Робота з геометричним матеріалом (с. 104 №4)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів (1хв)

- Наша подорож продовжується. Ми пролітаємо над синім морем. А біля нього живе старий зі своєю старою. Яка це казка? (Про «Золоту рибку»)

IV. Сприймання учнями нового матеріалу (10хв)

4.1. «Математична рибалка»

- І ми в гостях у золотої рибки. Вона припливла до нас не сама, а з подружками і пропонує зіграти в гру «Математична рибалка»

- Поясніть, як до 7 додати 6? (7+6=7+3+3=10+3=13)

- Що будемо робити з рибками, які залишилися?

- А давайте відпустимо їх у синє море, нехай плавають собі.

Фізкультхвилинка

4.2. Робота за підручником (с. 105 № 1-2)

- Знову вирушаємо далі. І пролітаємо над чудовим будиночком, в якому живе Мальвіна. А на галявині сидить хлопчик і плаче. Хто знає, як звати цього хлопчика? (Буратіно)

- І зараз ми дізнаємося чому він плаче. Здається, він не може розв’язати завдання на 1 і 2 на сторінці 105 в підручнику.

- Діти, давайте допоможемо Буратіно зробити завдання і подаруємо йому посмішку.

V. Закріплення нового матеріалу (10хв)

5.1. Робота за підручником (с. 105 №3, 5)

5.2. Криголам

- Послухайте, будь ласка, пісню, хто її співає? (звучить запис пісні «Чебурашка»)

- Правильно. А хто його друг? (Крокодил Гена)

- Вони підготували для вас завдання. Потрібно розв’язати приклади. А в них зашифровані букви. Розв’язавши їх, ви зможете дізнатися яке слово зашифроване.

- Назвіть відповіді від найменшого числа до найбільшого. Яке слово утворили? (Дружба)

VI. Підсумок уроку (2хв)

- Діти, так якими повинні бути друзі? (вірними, щоб завжди могли допомогти, щоб поважали тебе…)

- Назвіть героїв казок, яким ми сьогодні прийшли на допомогу. (король, Вінні-Пух та П’ятачок, Буратіно і Мальвіна, Чебурашка і Крокодил Гена)

- В чому ми їм допомагали? (ми допомагали їм рахувати приклади в межах 20, розв’язували задачі.)

- Що вам найбільше запам’яталося з уроку?

docx
Додав(-ла)
Tretiak Switlana
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
11 грудня 2018
Переглядів
1656
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку