Конспект уроку з математики 1 клас
Тема: Додавання і віднімання з переходом через розряд в межах 20
Мета: навчальна: ознайомити учнів з парними і непарними числами; учити дітей додавати і віднімати двоцифрові числа без переходу через десяток виду 13 + 4; 16 - 3;
розвивальна: розвивати навички додавання і віднімання, пов'язані з нумерацією, вміння розв'язувати задачі;
виховна: сприяти вихованню колективізму, вміння працювати у групі.
Обладнання: ІКТ, відеоролик, картки для роботи в парах та групах, малюнки казкових героїв.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку (2 хв)
- Сьогодні наш урок буде незвичайним. Ми вирушаємо у подорож на чудовому килимі-літаку в казкове Математичне королівство. Для цього нам потрібно сказати чарівні слова: «КРАБЛЕ-КРИБЛЕ-БУМС».
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів (10 хв)
2.1. Усний рахунок
- Перед нами казкове Математичне королівство. Керує цим королівством розумний король. Він видав наказ: «НАКАЗУЮ ВСІМ ДІТЯМ ВИКОНУВАТИ ВСІ МОЇ БАЖАННЯ». Перше побажання короля дізнатися, уважні ви чи ні. Ось перше завдання.
Завдання 1: Росли 2 верби. На кожній вербі по 2 гілочки, на кожній гілочці по 2 груші. Скільки всього груш?
Завдання 2: На яблуні було 10 яблук, а на тополі на 2 менше. Скільки всього було яблук?
- Ви впоралися із завданням і король дозволяє вам мандрувати по його королівству. Дивіться, наш килим-літак пролітає над лісом. Хто це мандрує по стежці? (Вінні-Пух та П’ятачок)
(на екрані фрагмент з мультфільму)
- Із якої вони казки? А куди вони йдуть? (в гості до Кролика)
- Але чому він їх не пригощає? Ось в чому справа. У нього закінчився пиріг. Щоб його купити треба сходити до Сови. Але вона продасть пиріг, якщо вони виконають її завдання. А ми з вами їм допоможемо.
- Визначте зайве число: 12, 16, 20, 3, 17. (3)
- Чому число 3 зайве? (тому що воно одноцифрове)
- Збільшить це число на 10. Скільки стало? (13)
- Яке це число? (двоцифрове) Як утворити з одноцифрового числа двоцифрове? (додати 10)
2.2. Математичний диктант
- Запишіть число, у якому 1 десяток 7 одиниць; 1 десяток 3 одиниці; 2 десятки.
- Число 15 зменшити на 15.
- Число 14 збільшити на 1.
- Запишіть різницю чисел 11 і 1.
- Суму чисел 10 і 6 зменшити на 1.
- Скільки одиниць у числі 18?
2.3. Робота з геометричним матеріалом (с. 104 №4)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів (1хв)
- Наша подорож продовжується. Ми пролітаємо над синім морем. А біля нього живе старий зі своєю старою. Яка це казка? (Про «Золоту рибку»)
IV. Сприймання учнями нового матеріалу (10хв)
4.1. «Математична рибалка»
- І ми в гостях у золотої рибки. Вона припливла до нас не сама, а з подружками і пропонує зіграти в гру «Математична рибалка»
- Поясніть, як до 7 додати 6? (7+6=7+3+3=10+3=13)
- Що будемо робити з рибками, які залишилися?
- А давайте відпустимо їх у синє море, нехай плавають собі.
Фізкультхвилинка
4.2. Робота за підручником (с. 105 № 1-2)
- Знову вирушаємо далі. І пролітаємо над чудовим будиночком, в якому живе Мальвіна. А на галявині сидить хлопчик і плаче. Хто знає, як звати цього хлопчика? (Буратіно)
- І зараз ми дізнаємося чому він плаче. Здається, він не може розв’язати завдання на 1 і 2 на сторінці 105 в підручнику.
- Діти, давайте допоможемо Буратіно зробити завдання і подаруємо йому посмішку.
V. Закріплення нового матеріалу (10хв)
5.1. Робота за підручником (с. 105 №3, 5)
5.2. Криголам
- Послухайте, будь ласка, пісню, хто її співає? (звучить запис пісні «Чебурашка»)
- Правильно. А хто його друг? (Крокодил Гена)
- Вони підготували для вас завдання. Потрібно розв’язати приклади. А в них зашифровані букви. Розв’язавши їх, ви зможете дізнатися яке слово зашифроване.
- Назвіть відповіді від найменшого числа до найбільшого. Яке слово утворили? (Дружба)
VI. Підсумок уроку (2хв)
- Діти, так якими повинні бути друзі? (вірними, щоб завжди могли допомогти, щоб поважали тебе…)
- Назвіть героїв казок, яким ми сьогодні прийшли на допомогу. (король, Вінні-Пух та П’ятачок, Буратіно і Мальвіна, Чебурашка і Крокодил Гена)
- В чому ми їм допомагали? (ми допомагали їм рахувати приклади в межах 20, розв’язували задачі.)
- Що вам найбільше запам’яталося з уроку?