Конспект уроку з математики для 1 класу НУШ за темою: "Порівнюємо числа"

Про матеріал

Конспект уроку з математики для 1 класу Нової української школи за темою: "Порівнюємо числа"

Перегляд файлу

Урок: Математика

Тема: Порівнюємо числа.

Мета:

  • формувати в учнів поняття  чисел як кількісної характеристики класу скінчених еквівалентних множин;
  • закріпити уявлення про сутність додавання і віднімання;
  • учити складати рівності на додавання і віднімання на основі складу чисел 2 – 9;
  • учити порівнювати числа за їх місцем в числовому ряді;
  • формувати вміння додавати і віднімати число 1;
  • розвивати логічне мислення шляхом нестандартно сформульованих завдань.

Тип уроку: урок-подорож

Форми роботи: фронтальна, робота в парах, робота в групах, самостійна робота

Здоров’язберігаючі технології: руханка, руханка з Lego

План уроку:

 І. Етап орієнтації

«Конвеєр гарного настрою»

ІІ. Етап мотивації

ІІІ. Етап цілепокладання

  • План уроку

 ІV. Етап орієнтації виконання плану

  • Усний рахунок
  • Робота в парі з перфокартками

VІ. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок.

  • Порівняння чисел (фронтальна, індивідуальна)
  • Робота в групах  (робота з предметами)
  • Руханка
  • Практична робота в парах
  • Самостійна робота
  • Групова робота

ІV. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів.

 

Хід уроку

І. Етап орієнтації

Початок в колі

«Конвеєр гарного настрою»

  • Діти оберіть із 6 цеглинок одну, яка відповідає вашому настрою сьогодні. Візьміть цеглинку в праву руку. Зараз ми з вами запустимо конвеєр «Гарного настрою». Запам’ятайте колір своєї цеглинки. В кінці, коли ми обміняємось цеглинками, отримаємо цеглинку свого кольору. Для цього ми станемо в коло ближче один до одного. Що ми робимо? Зараз ми зафіксували свою цеглинку в правій руці. На рахунок 1 ми накриваємо цеглинку лівою рукою (рука витягнута вперед), на рахунок 2 передаємо її сусіду (лівою рукою). А тепер конвеєр можемо запустити в іншу сторону. Беремо цеглинку в ліву руку. На рахунок 1 накриваємо цеглинку правою рукою і на рахунок 2 передали сусіду справа.

 

  • Розумнички! Ми з вами не тільки передали один одному гарний настрій, а ще й приготувались до плідної роботи.

 

  • Діти, а як ми працюватимемо на уроці? (активно, старанно, уважно)

 

  • Супер! Запрошую вас сісти на свої місця.

 

  • Плесніть в долоні 1 раз – хто мене бачить, 2 рази – хто мене чує, 3 рази – хто готовий працювати.

ІІ. Етап мотивації

- До якого уроку ми приготувались?

- Математика - це чарівна країна. Сьогодні на нас чекають пригоди з чарівною гостею.

-  На вас чекають 5 зупинок. На кожній зупинці ми виконуватимемо завдання, траплятимуться і перешкоди. За кожне правильно виконане завдання та пройдену перешкоду ви ставитимете в своєму листі досягнень «плюс».

ІІІ. Етап ціле покладання

- Які ваші припущення, що ми сьогодні робитимемо на уроці математики?

- Сьогодні ми:

1.Повторимо все, що знаємо про числа 1-9

2.Згадаєте їх порядок при лічбі

3.Розкажете, як отримати число з попереднього і наступного

4.Будете порівнювати числа

5.Закріпите склад чисел

Отож, нумо в дорогу!

ІV. Етап орієнтації виконання плану

- Королева Математика підготувала нам цікаве завдання. Згадайте казку про Білосніжку. Скільки гномів було в цій казці?

- Дайте характеристику числу 7, що ми вже знаємо про нього? (одноцифрове, більше за…, менше за…, сусіди 8 і 6)

- Білосніжка мандрувала в замок гномів. По дорозі вона зустріла перешкоди. Допоможемо красуні їх подолати?

1.Усний рахунок (робота з картками індивідуально)

- Перша перешкода – це дрімучий ліс. Його мешканці – живі числа. Щоб Білосніжка пішла далі, треба виконати їхнє завдання.

1. В парі назвіть числа в прямому порядку і в зворотному.

2. Викладіть картки з цифрами 1 -10 від меншого до більшого

3. Покажіть картку з цифрою, що вказує на число наступне до 3,6,1,4. Попереднє до числа 5,7 ,2,8.

4. Покажіть сусідів чисела 7,1, 3, 5.

5. Покажіть число більше за 5, але менше від 7, більше 3, але менше 5.

2. Робота в парі з перфокартами

-  Нагадайте, як отримати попереднє та наступне число.

- Пропонують попрацювати в парах з перфокартами. Де ви перевірите один в одного правильність знаходження попереднього та наступного чисел.  Час на роботу в групах 2 хв.

- Перша перешкода подолана. Ви молодці! В кого не було жодної помилки ставить в своєму листі досягнень під 1 зупинкою «плюс».

VІ. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок.

- Вийшла Білосніжка на галявину, а там безліч стежинок, що їх протоптали гномики. Яку ж стежинку вибрати?

  1. Порівнюємо числа (фронтальна, індивідуальна)
  • Загляньте за свій стілець. Хто знайшов за спинкою ягідки смородини підійдіть до мене. А в кого ягоди полуниці? Пропоную порівняти кількість ягід.
  • За допомогою яких знаків ми порівнюємо?
  • Отож, скільки було ягід смородини на галявині? А полуниці? Прошу поставити відповідний знак порівняння. (7 ˃5)

(числа і знаки на дошці)

  • Всі погоджуються з учнями? Супер!
  • На скільки більше ягід смородини, ніж полуниці?
  • Знаки порівняння ми пригадали, тож пропоную на індивідуальних картках самостійно порівняти числа.
  • … запрошую виконати завдання на дошці.
  • На виконання  цього завдання у вас є 3 хв. Час пішов.
  • Перевіряємо з завданням на дошці. Правильні рівності відмічайте плюсками.

9  7      8  5      5  8     6  8     8  9     3  7     7  5     6  9

  1. Робота в групах (робота з предметами)

- Перейдемо до іншої стежки, тут на вас чекає робота в групах.

- Пропоную пригадати правила роботи в групі.

-  В кожній групі в боксі є набір геометричних фігур. Ваше завдання об’єднати їх в 3 підмножини. Нагадайте за якими ознаками  ми об’єднуємо фігури. На цю роботу у вас є 2 хв. Час пішов.

1 група – за розміром

2 група –  за кольором

3,4 група – за формою

Презентації груп

(Запитання до груп)

  • Як ви справились із завдання на 2 станції? Поставте підповідний знак в листі досягнень.
  • Поки наша героїня бігала по доріжках,заморилася, сіла відпочити на березі річки(слайд)

3. Руханка

4. Практична робота в парах

- Переходячи по містку через річку Білосніжка помітила в ній рибок: 3 жовті і 4 червоні. Викладіть жовтих рибок та червоних рибок в парі.

Об’єднайте кружечки. Стало їх усього більше чи менше , ніж  окремо жовтих? Червоних? Якою арифметичною дією дізнаємося,скільки всього рибок? Складіть рівність. Який висновок зробимо? (коли об’єднуємо – то додаємо) Яку схему підберемо до даної ситуації – докажіть.

-Скільки рибок побачила красуня? (7) Раптом 2 рибки пірнули на дно. Покажіть рибок ,що залишилися. Що зробили з 2 рибками  ?(вилучили). Залишилось рибок більше чи менше , ніж було?

Якою дією дізнаємося ,скільки рибок залишилось? Складіть рівність. Який висновок зробимо?(коли вилучаємо –то віднімаємо) Яку схему підберемо до цієї ситуації – докажіть.

- Що означає додати? Відняти?

6. Самостійна робота

Ура! Місток здолала, але знову перешкода-гора шлях заступила

Записати склад чисел 7,8,9.

- На самостійну роботу у вас є 2 хв. Час пішов.

(Перевірка на екрані)

- Якщо все вірно поставте на 4 зупинці плюс в своєму листі досягнень.

7. Робота в групах.

-А ось ,нарешті, і будиночок гномів. Вийшли всі 7 братів (слайд) гостю  зустрічати (покажіть , як це ми робимо, коли радо  зустрічаємо бажаних гостей).

- Пропоную вам скласти будиночок гномів за допомогою танграму?

- З яких частин складається будинок?

- Поставте в листі досягнень +, якщо будиночок у вашої групи отримався.

ІV. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів.

- Підрахуйте плюски в своєму листі досягнень. Якщо ви набрали 5 «плюсків» - ви суперово працювали на уроці, якщо 4 – ви молодці, 3 – добре, але вам є над чим працювати, 2 та 1 – вам  потрібна допомога.

- Підійдіть до стенду «Наш успіх» та прикріпіть прищепку до відповідної відмітки.

Завершуємо урок в колі

- Чого нового ви навчились на уроці?

- Що повторили?

- Які вміння вдосконалили?

- Чим цікавий був для вас урок?

- Що у вас виходить найкраще?

- Над чим ще слід попрацювати?

- Покажіть жестом руки, який у нас настрій на кінець уроку.

- Ви найкращі!

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
4 січня 2022
Переглядів
1226
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку