Конспект уроку з математики для 1 класу. "Склад числа 6. Складання сюжетних задач."

Про матеріал
Мета: закріплювати знання дітей про склад числа 6 та математичний знак «+»; удосконалювати навички розв’язування виразів на знаходження суми, продовжувати вчити складати задачі за сюжетним малюнком; закріплювати навички зворотного рахунку, знання геометричних фігур, уміння виділяти подібне; розвивати уважність, зосередженість, пізнавальну активність; виховувати інтерес до заняття, бажання прийти на допомогу ближньому.
Перегляд файлу

Конспект уроку з математики для 1 класу

Підготувала: учитель початкових класів Поліщук Оксана Олександрівна

Тема: Склад числа 6. Складання сюжетних задач.

Мета: закріплювати знання дітей про склад числа 6 та математичний знак «+»; удосконалювати навички розв’язування виразів на знаходження суми, продовжувати вчити складати задачі за сюжетним малюнком; закріплювати навички зворотного рахунку, знання геометричних фігур, уміння виділяти подібне; розвивати уважність, зосередженість, пізнавальну активність; виховувати інтерес до заняття, бажання прийти на допомогу ближньому.

Матеріали:  хмаринка, крапельки, листочки з прикладами, сюжетні малюнки до задач.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

(Привітання в колі)

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Учитель: Діти, щоб здогадатися хто завітав до нас на урок, потрібно відгадати загадку:

               То чорні, то сині по небу ходили,

               А як набив їх вітер – сльози розпустили. (Хмари)

Учитель: Так, до нас завітала краплинка і випустила свої крапельки.

(Виставляю хмаринку і крапельки)

Учитель: Давайте порахуємо скільки краплинок вона випустила? (7)

Учитель: Порахуйте у зворотному рахунку від 7 до 1; від 9 до 2; від 10 до 4.

Учитель: Діти, зверніть увагу, чи всі крапельки однакові?

Учитель: Чим вона відрізняється? (на одній крапельці цифра 6)

Учитель: Давайте згадаємо з вами склад числа 6, 5, 4, 3, 2. (Показую склад числа 6 і повторюємо ще раз всі разом).

Дидактична гра «Капітошка»:

Учитель: Діти, подивіться, що це? (листочок). З якого дерева листочок?

Учитель: Що на ньому є? (вираз).

Учитель: На наші листочки також падають краплинки дощу. Вашим завданням буде порахувати приклади та розмістити краплинки на свої листочки.

(4+2; 3+3; 2+3; 2+2; 5+1; 4+1.)

Учитель: Молодці! Ви справилися з цим завданням. Напевно ви стомилися, давайте відпочинимо.

Фізкультхвилинка. «Дощик»

ІІІ. Повторення, узагальнення і систематизація знань.

Складання задач за сюжетним малюнком.

Учитель: Діти, подивіться, що зображено на малюнку зверху? (Білочки)

Чи повністю їх видно? Як ви думаєте чому вони заховалися? (Тому, що наша хмаринка кидала на них свої крапельки)

Учитель: Скільки білочок заховалося? (5) А скільки ні? (1). А чи можемо ми скласти задачу? (Надворі гралися  білочки, 5 заховалися від дощу, а одна залишилася. Скільки всього було білочок?)

Учитель: Чи можемо ми розв’язати задачу? Який приклад можна скласти? (5+1=6)

Яка відповідь до задачі?

(Аналогічно складаємо другу задачу)

Учитель: Хмаринка принесла нам геометричні фігури, але вона не знає як вони називаються і скільки в них кутів, і просить вашої допомоги. Ви їй допоможете?

(виставляю по одній геометричній фігурі, а діти кажуть назву і кількість кутів)

Учитель: Скільки чотирикутників? (3), скільки овалів? (1), а кругів? (1).

Учитель: А зараз закрийте свої оченятка (забираю одну фігуру) Якої фігури не вистачає? (по черзі всі фігури)

ІV. Підсумок уроку.

Учитель: Молодці! Ви допомогли хмаринці, тепер вона знає геометричні фігури і дякує вам за допомогу.

Учитель: Діти, хто приходив до нас на заняття?

-         Що вона випускала?

-         Чи сподобався вам урок?

-         Що найбільше сподобалося?

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 жовтня 2023
Переглядів
154
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку