Конспект уроку з математики для 1 класу
Підготувала: учитель початкових класів Поліщук Оксана Олександрівна
Тема: Склад числа 6. Складання сюжетних задач.
Мета: закріплювати знання дітей про склад числа 6 та математичний знак «+»; удосконалювати навички розв’язування виразів на знаходження суми, продовжувати вчити складати задачі за сюжетним малюнком; закріплювати навички зворотного рахунку, знання геометричних фігур, уміння виділяти подібне; розвивати уважність, зосередженість, пізнавальну активність; виховувати інтерес до заняття, бажання прийти на допомогу ближньому.
Матеріали: хмаринка, крапельки, листочки з прикладами, сюжетні малюнки до задач.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
(Привітання в колі)
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Учитель: Діти, щоб здогадатися хто завітав до нас на урок, потрібно відгадати загадку:
То чорні, то сині по небу ходили,
А як набив їх вітер – сльози розпустили. (Хмари)
Учитель: Так, до нас завітала краплинка і випустила свої крапельки.
(Виставляю хмаринку і крапельки)
Учитель: Давайте порахуємо скільки краплинок вона випустила? (7)
Учитель: Порахуйте у зворотному рахунку від 7 до 1; від 9 до 2; від 10 до 4.
Учитель: Діти, зверніть увагу, чи всі крапельки однакові?
Учитель: Чим вона відрізняється? (на одній крапельці цифра 6)
Учитель: Давайте згадаємо з вами склад числа 6, 5, 4, 3, 2. (Показую склад числа 6 і повторюємо ще раз всі разом).
Дидактична гра «Капітошка»:
Учитель: Діти, подивіться, що це? (листочок). З якого дерева листочок?
Учитель: Що на ньому є? (вираз).
Учитель: На наші листочки також падають краплинки дощу. Вашим завданням буде порахувати приклади та розмістити краплинки на свої листочки.
(4+2; 3+3; 2+3; 2+2; 5+1; 4+1.)
Учитель: Молодці! Ви справилися з цим завданням. Напевно ви стомилися, давайте відпочинимо.
Фізкультхвилинка. «Дощик»
ІІІ. Повторення, узагальнення і систематизація знань.
Складання задач за сюжетним малюнком.
Учитель: Діти, подивіться, що зображено на малюнку зверху? (Білочки)
Чи повністю їх видно? Як ви думаєте чому вони заховалися? (Тому, що наша хмаринка кидала на них свої крапельки)
Учитель: Скільки білочок заховалося? (5) А скільки ні? (1). А чи можемо ми скласти задачу? (Надворі гралися білочки, 5 заховалися від дощу, а одна залишилася. Скільки всього було білочок?)
Учитель: Чи можемо ми розв’язати задачу? Який приклад можна скласти? (5+1=6)
Яка відповідь до задачі?
(Аналогічно складаємо другу задачу)
Учитель: Хмаринка принесла нам геометричні фігури, але вона не знає як вони називаються і скільки в них кутів, і просить вашої допомоги. Ви їй допоможете?
(виставляю по одній геометричній фігурі, а діти кажуть назву і кількість кутів)
Учитель: Скільки чотирикутників? (3), скільки овалів? (1), а кругів? (1).
Учитель: А зараз закрийте свої оченятка (забираю одну фігуру) Якої фігури не вистачає? (по черзі всі фігури)
ІV. Підсумок уроку.
Учитель: Молодці! Ви допомогли хмаринці, тепер вона знає геометричні фігури і дякує вам за допомогу.
Учитель: Діти, хто приходив до нас на заняття?
- Що вона випускала?
- Чи сподобався вам урок?
- Що найбільше сподобалося?