Числа 21 - 40. Порівняння чисел у межах 40. Задачі на знаходження невідомого доданка. Побудова відрізка

Про матеріал

Урок - подорож до лісу з зайчиком, вовчиком, лисичкою,які допомагають дітям не тільки засвоїти нову тему, а і продовжувати розвивати вміння розв'язувати задачі,розвивати мислення, більше дізнатися про життя тварин.

Перегляд файлу

        Числа 21-40. Порівняння чисел у межах 40.

Задачі на знаходження невідомого доданка.

Побудова відрізка заданої довжини.

Мета: актуалізувати знання учнів про запис чисел першої сотні, їхній десятковий склад, удосконалювати вміння працювати з таблицею розрядів, учити порівнювати числа в межах 100, продовжувати формувати вміння розв’язувати задачі,розвивати логічне та варіативне мислення, виховувати старанність, товариськість, охайність.

Обладнання: набір цифр, картки для групової роботи, конструктор , ілюстративний та роздавальний матеріал.

Діти на килимку, у кожного на подушечці картка для обєднання в групи, на килимку посередині викладені картки з прикладами.

У коло всі разом ставайте

І посмішку передавайте.

На сусіда подивіться

Та йому ви посміхніться.

Промінь сонця візьміть у долоньку маленьку

Й до грудей своїх ніжно його притуліть.

Хай любов з добротою цвітуть у серденьку,

А тоді їх до іншого серця пошліть.

  • Діти, ви любите подорожувати?

На сьогоднішньому уроці ми вирушимо до казкового весняного лісу,де будемо допомагати звірам і птахам, розв’язуючи приклади і задачі. Але перш ніж вирушати, треба відповісти на запитання.

Гра-тестування «Так чи ні?»

-Я вважаю,щоб зменшити, треба відняти.(так)

-Я вважаю,що 8-2=5. (ні)

-Я вважаю,що у числі 14 – 1десяток і 4 одиниці.(так)

-Я вважаю, щоб збільшити ,треба додати.(так)

-Я вважаю,що 6+4=10 (так)

-Я вважаю,що у квадрата 3 сторони. (ні)

-Я вважаю,що числа при відніманні називаються зменшуване, від’ємник, різниця. (так)

-Молодці, тепер я бачу, що ви готові вирушити в  подорож. Ось ми і прийшли до весняного лісу. Але хто це? Зайчик. Він дуже змерз і хоче дуже їсти. Давайте пригадаємо, чим годується у лісі зайчик. (кора молодих дерев, листя, трава)

Гра «м’яч по колу» (усний рахунок)

- Діти, а зайчик швидко бігає? Тож будемо швидко передавати м’яч по колу,коли музика закінчиться, той учень, у кого м’яч, бере картку з прикладом і розв’язує приклад.

-Молодці, показали зайчику, де можна підживитися.

Робота в групах.

Ви, напевно, знаєте, що у разі небезпеки зайчик ховається під кущик.

От і ми зараз як зайчики об’єднаємось у групи і усядемось кожний під свій кущик.  (розв’язування задач)

1група.

Курка важить 2 кілограми, а гуска – 4 кілограми. Скільки важать разом курка і гуска?

2 група.

На галявині розквітло 9 ромашок. Для букета зрізали 3 ромашки. Скільки квіток залишилось на галявині?

3група.

Сашко мав 8 машинок. 3 машинки він подарував другу. Скільки машинок залишилось у Сашка?

4група.

Альбом коштує 7 гривень, а зошит – 3 гривні. Скільки коштують разом альбом і зошит?

5група.

Тарасик прочитав 10 казок. 4 казки були про тварин, а решта – чарівні казки. Скільки чарівних казок прочитав Тарасик?

Сідають за парти.

Хвилинка каліграфії.

Нашого зайчика ледь не спіймала хитра голодна лисичка. Але зайчик сховався і сидів тихенько. Лисичка йшла по сліду,але сліди заплутались.  Лисичка стомилась ходивши по одному й тому шляху і побігла геть.  (на дошці велика цифра 8). Так яку цифру будемо сьогодні писати? (8)

-Назвіть сусідів числа, як утворилося число 8?

Нова тема.

Аж ось і вовчик.

 Голодний вовк з'їдає до 10 кг м'яса за один раз. Вовк розганяється до 60 км на годину.

Виття вовків - це ціла мова. Так одна зграя може «розповісти» інший, де знаходиться звір, який він і куди біжить! Нюх у вовків у 100 разів краще людського. Він може учути здобич за 3 км.

Він прийшов послухати, як ми сьогодні на уроці будемо вчитись порівнювати числа у межах 40. Ми дозволимо йому послухати і повчитися? (Підручник ст. 93 з.1,  слайд)

Закріплення матеріалу

  • А хто , діти, зуміє порівняти числа?

Сторінка 93 завдання 2 ланцюжком

Фізкульхвилинка

Розв’язування задач.

-Відгадайте загадку.

Запасла на зиму я

І гриби й горішки.

Я люблю по гілочках

Пострибати трішки. (білочка)

Вона принесла нам конверт із завданням.

Розв’язання задачі ст. 93 з.3

Розв’язування прикладів.

А тут зібралося дуже багато птахів, і кожен приніс по прикладу. Птахи ,навіть, посперечалися, що діти 1 класу цих прикладів не зуміють розв’язати.  А ви , діти, що скажете? (ст.93 з. 4    слайд з перевіркою)

Робота з відрізками.

-Діти, а чи всі птахи літають у вирій в одне місце? Ні, деякі летять в Африку,деякі в Австралію, Південну Америку. А деякі у зв’язку з тим, що зима у нас тепла, залишаються зимувати в Криму. Виконавши завдання 5 з підручника, ми спробуємо накреслити шлях пташок .

Розв’язування віршованих задач.

На полиці є 5 книг.

Вітя взяв одну із них.

Хто б сказати із вас міг

Скільки ще лишилось книг? (5-1=4)

          У Наталочки в руці

           Є 4 олівці.

            У її подружки, у Віри,

            Ось погляньте, теж 4.

            Полічіть-но всі оці

            Кольорові олівці. (4+4=8)

На травиці біля хати

Метушаться цуценята.

Двоє білих, наче сніг,

Одне чорне – скільки всіх? (2+1=3)

             Зловив Васько наш 8 риб.

             Одна з них в воду раптом- стриб.

              Поміркуйте, рибок скільки

              Залишилось у Василька? (8-1=7)

Заключна частина. Рефлексія.

  • Розкажіть про свою роботу на уроці.
  • Які завдання були легкими?
  • Найцікавішим завдання було …

 

         

 

docx
Додав(-ла)
Шеремет Віра
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 лютого 2020
Переглядів
4366
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку