Урок - подорож до лісу з зайчиком, вовчиком, лисичкою,які допомагають дітям не тільки засвоїти нову тему, а і продовжувати розвивати вміння розв'язувати задачі,розвивати мислення, більше дізнатися про життя тварин.
Числа 21-40. Порівняння чисел у межах 40.
Задачі на знаходження невідомого доданка.
Побудова відрізка заданої довжини.
Мета: актуалізувати знання учнів про запис чисел першої сотні, їхній десятковий склад, удосконалювати вміння працювати з таблицею розрядів, учити порівнювати числа в межах 100, продовжувати формувати вміння розв’язувати задачі,розвивати логічне та варіативне мислення, виховувати старанність, товариськість, охайність.
Обладнання: набір цифр, картки для групової роботи, конструктор , ілюстративний та роздавальний матеріал.
Діти на килимку, у кожного на подушечці картка для обєднання в групи, на килимку посередині викладені картки з прикладами.
У коло всі разом ставайте
І посмішку передавайте.
На сусіда подивіться
Та йому ви посміхніться.
Промінь сонця візьміть у долоньку маленьку
Й до грудей своїх ніжно його притуліть.
Хай любов з добротою цвітуть у серденьку,
А тоді їх до іншого серця пошліть.
На сьогоднішньому уроці ми вирушимо до казкового весняного лісу,де будемо допомагати звірам і птахам, розв’язуючи приклади і задачі. Але перш ніж вирушати, треба відповісти на запитання.
Гра-тестування «Так чи ні?»
-Я вважаю,щоб зменшити, треба відняти.(так)
-Я вважаю,що 8-2=5. (ні)
-Я вважаю,що у числі 14 – 1десяток і 4 одиниці.(так)
-Я вважаю, щоб збільшити ,треба додати.(так)
-Я вважаю,що 6+4=10 (так)
-Я вважаю,що у квадрата 3 сторони. (ні)
-Я вважаю,що числа при відніманні називаються зменшуване, від’ємник, різниця. (так)
-Молодці, тепер я бачу, що ви готові вирушити в подорож. Ось ми і прийшли до весняного лісу. Але хто це? Зайчик. Він дуже змерз і хоче дуже їсти. Давайте пригадаємо, чим годується у лісі зайчик. (кора молодих дерев, листя, трава)
Гра «м’яч по колу» (усний рахунок)
- Діти, а зайчик швидко бігає? Тож будемо швидко передавати м’яч по колу,коли музика закінчиться, той учень, у кого м’яч, бере картку з прикладом і розв’язує приклад.
-Молодці, показали зайчику, де можна підживитися.
Робота в групах.
Ви, напевно, знаєте, що у разі небезпеки зайчик ховається під кущик.
От і ми зараз як зайчики об’єднаємось у групи і усядемось кожний під свій кущик. (розв’язування задач)
1група.
Курка важить 2 кілограми, а гуска – 4 кілограми. Скільки важать разом курка і гуска?
2 група.
На галявині розквітло 9 ромашок. Для букета зрізали 3 ромашки. Скільки квіток залишилось на галявині?
3група.
Сашко мав 8 машинок. 3 машинки він подарував другу. Скільки машинок залишилось у Сашка?
4група.
Альбом коштує 7 гривень, а зошит – 3 гривні. Скільки коштують разом альбом і зошит?
5група.
Тарасик прочитав 10 казок. 4 казки були про тварин, а решта – чарівні казки. Скільки чарівних казок прочитав Тарасик?
Сідають за парти.
Хвилинка каліграфії.
Нашого зайчика ледь не спіймала хитра голодна лисичка. Але зайчик сховався і сидів тихенько. Лисичка йшла по сліду,але сліди заплутались. Лисичка стомилась ходивши по одному й тому шляху і побігла геть. (на дошці велика цифра 8). Так яку цифру будемо сьогодні писати? (8)
-Назвіть сусідів числа, як утворилося число 8?
Нова тема.
Аж ось і вовчик.
Голодний вовк з'їдає до 10 кг м'яса за один раз. Вовк розганяється до 60 км на годину.
Виття вовків - це ціла мова. Так одна зграя може «розповісти» інший, де знаходиться звір, який він і куди біжить! Нюх у вовків у 100 разів краще людського. Він може учути здобич за 3 км.
Він прийшов послухати, як ми сьогодні на уроці будемо вчитись порівнювати числа у межах 40. Ми дозволимо йому послухати і повчитися? (Підручник ст. 93 з.1, слайд)
Закріплення матеріалу
Сторінка 93 завдання 2 ланцюжком
Фізкульхвилинка
Розв’язування задач.
-Відгадайте загадку.
Запасла на зиму я
І гриби й горішки.
Я люблю по гілочках
Пострибати трішки. (білочка)
Вона принесла нам конверт із завданням.
Розв’язання задачі ст. 93 з.3
Розв’язування прикладів.
А тут зібралося дуже багато птахів, і кожен приніс по прикладу. Птахи ,навіть, посперечалися, що діти 1 класу цих прикладів не зуміють розв’язати. А ви , діти, що скажете? (ст.93 з. 4 слайд з перевіркою)
Робота з відрізками.
-Діти, а чи всі птахи літають у вирій в одне місце? Ні, деякі летять в Африку,деякі в Австралію, Південну Америку. А деякі у зв’язку з тим, що зима у нас тепла, залишаються зимувати в Криму. Виконавши завдання 5 з підручника, ми спробуємо накреслити шлях пташок .
Розв’язування віршованих задач.
На полиці є 5 книг.
Вітя взяв одну із них.
Хто б сказати із вас міг
Скільки ще лишилось книг? (5-1=4)
У Наталочки в руці
Є 4 олівці.
У її подружки, у Віри,
Ось погляньте, теж 4.
Полічіть-но всі оці
Кольорові олівці. (4+4=8)
На травиці біля хати
Метушаться цуценята.
Двоє білих, наче сніг,
Одне чорне – скільки всіх? (2+1=3)
Зловив Васько наш 8 риб.
Одна з них в воду раптом- стриб.
Поміркуйте, рибок скільки
Залишилось у Василька? (8-1=7)
Заключна частина. Рефлексія.