Конспект уроку з математики для 2 -го класу на тему" Таблиця множення числа 9"

Про матеріал

Урок математики 2 клас

Тема: Таблиця множення числа 9.

Підручник: «Математика» 2 клас. М.В.Богданович

Урок спланований у формі подорожі . У розробці уроку я намагалась інтегрувати матеріал з математики та природознавства.

Перегляд файлу

                                                                                       Учитель: Ребенок  С.  Ю.

                                             Урок математики                    2 клас

Тема:  Таблиця множення числа 9.

Мета: познайомити учнів із таблицею множення числа 9, закріпити  навичкирозв’язування задач на зведення до одиниці, на знаходження суми двох добутків,  удосконалювати   вміння  учнів  розв’язувати рівняння,  формувати обчислювальні  навички,  розвивати  увагу,  спостережливість,  розширювати  уявлення  дітей  про  природні  дива  України,  виховувати  любов  до  Батьківщини,  доброзичливе  ставлення  до  однокласників,  вміння   працювати  в  парі.

Обладнання:  індивідуальні  картки,  фізична  карта  України,  демонстраційні  таблиці, відеоматеріали.

 

Хід  уроку

I.Організаційний  момент.

                               А цікаво вам дізнатись,

                               Що сьогодні  може  статись?

                                Ну-то  всядьтеся  зручніше,

                                Сконцентруйтесь,  посміхніться

                                Й  попрацюємо  скоріше.

- Що допоможе нам  досягти  успіху?  ( Діти називають  умови  успіху,  картки з  назвами  виставляють  на  дошці).

Працьовитість,  знання,  натхнення,  наполегливість,  зібраність,  зосередженість,  увага,  інтуїція,  контроль  поведінки.

II.Мотивація  навчальної  діяльності,  повідомлення  теми,  мети ,  завдань  уроку.

1. Наш  урок  незвичайний.  Це  урок-подорож. Допоможуть  нам  здійснити  подорож  дві  величні  стародавні  науки: математика  та  географія.

-Наша  мета:  вдосконалити  та  поглибити  знання  з  математики  та  розширити  свої  уявлення  про  рідну  Батьківщину.

2. Нашими  провідниками  будуть  представники  туристичної  агенції   «Мрія»:

3.  Презентація  маршруту  подорожі.

Турагент   1:  Як  часто  ми  мріємо  про  далекі ,  незнайомі  нам  краї.  Видивляємось  на  географічній  карті  маловідомі   назви.  Це  так  захоплює  нас,  що  ми  нерідко  зовсім  забуваємо  про  те,  що  поруч.  З  кожним  роком  все   більше  людей  бажають  ознайомитись   по-справжньому   з  власною  країною,  відкрити  для  себе  світ  рідної  Батьківщини.

Турагент   2:  Сьогодні  ми  спробуємо  розкрити  такі  таємниці  нашої   України:

  1.  «Летюча  вода»
  2.  «Долина  привидів»
  3.  «Українська  сільниця»
  4.  «Кишенькове  море»
  5.  «Одне  з  чудес  світу»
  6.  «Дах  України»

- Подивіться  на  карту  України.  На  ній  є  білі  плями.   Наша  задача  їх  позбутися. ( На  дошці  фізична  карта  України  з  закритими  ділянками).

Тургент  3:  Під  час  подорожі  треба  дотримуватись  таки  правил:

  • Візьми  в  дорогу  посмішку  та  гарний  настрій.
  • Будь  уважним,  старанним,  дисциплінованим,  активним.
  • Допомагай  іншим.

 

III. Актуалізація  опорних  знань.

  1. Розумова  розминка.

Послухайте   текст-презентацію  нашої  України.  Сконцентруйтесь,  запамятайте  які  числа  будуть  названі  і  запишіть  їх. 

( Каліграфічна  хвилинка)

Україна – сучасна  розвинена  європейська  держава,  одна  з  найбільших  держав  Європи.  Її  сусідами  є  8  держав.  Займає  пяте  місце  за  чисельністю  населення  в  Європі.  Територія  України  поділена  на  24  області  і  включає  1  Автономну  Республіку  Крим.  Омивається  водами  2  морів:  Чорного  та  Азовського.  На  її  території  розташовані  2  гірські  системи:  Українські  Карпати  та  Кримські  гори.  Україна  багата  на  корисні  копалини.   Близько  13   видів  корисних  копалин  добувається  в  країні.  Має  багату,  різноманітну  природу.   Зараз  в  Україні  нараховується  32  заповідники,   12  національних  парків.  Україна  дуже  благодатний  край  для  туристичного   відпочинку.(  8, 5, 1, 24, 2, 13, 32, 12 )

  1. «Мозковий  штурм».
  • назвіть    найменше,  найбільше  числа;
  • назвіть  числа  у  порядку  зростання;
  • найменше  непарне,  найбільше  непарне;
  •  найменше  парне,  найбільше  парне;
  • назвіть  числа ,  які  можна  обєднати, встановіть  закономірність.
  •  
  1. Перевіримо  домашнє  завдання.

-Діти,  кожен  має  індивідуальну  картку  з  планом  мандрівки.  В  картці  є  таблиця  оцінювання  ваших досягнень.  Протягом  уроку  ви  повинні  за  кожне  вірно   виконане  завдання  ставити певну кількість  балів.

 

Оцініть  виконання  домашнього   завдання.( 1  бал )

Знайдіть  помилки (  № 925)

9, 48,9, 9,42,8.

Перевірте   розвязання   задачі( № 924)

36-36: 4 = 27 ( р.)               «Так»  чи «Ні»

 

  1. Блок-схема:  8, 5, 7, 3, 4, 6, 9, 2.( 2  бали )

 

 

                                            . 9

                                      а  >  50                           

 

                      Ні                        Так          

 

                - 18                                      -26

Дівчатка,  серед  чисел  знайдіть  найменше  непарне  число,    а  хлопці  - найбільше  парне  і  виконайте  дії.  Якщо  завдання буде  виконано  правильно,  представники  туристичної  агенції  розкриють  тайну  «Летючоі  води».  ( Турагент  розповідає  легенду  про  найвищий  водоспад  в  Україні  --  Учансу. Учні,  працюючи  в  парах  на  індивідуальних  картках,  знаходять  сектор  під  I і  записують   назву  водоспада.  В  таблиці  балів  позначають  кількість  отриманих  балів).

  1. Потренуємо  увагу!    (Порахуйте  кількість  квадратів  у  кубі.  Докажіть! )

Турагент  знайомить  з  тайною  « Долини  привидів».  ( Учні  на контурних  картах  позначають  найвищу  кримську  вершину   -- Демерджі ).

IV.  Вивчення  нового  матеріалу.

1.Покидаємо  Кримський півострів  і  рушаємо  на  схід.  На  шляху  перешкода: « Українська  сільниця».   Щоб  розкрити  її  таємницю  треба  знайти  закономірності   у  побудові  таблиці  множення  9.

9  .  1  =  9

  9  .   2  =  18

  9  .    3  =  27

  9   .    4  =   36

 9  .  5  =  45

 9  .   6  =  54

  9  .   7  =  63

9  .  8  =  72

  9  .  9  =  81

--II множник  на  1  менше,  ніж  кількість  десятків  у  добутку;

--сума  цифр  добутка  -- 9;

--45               54

   36               63

    27               72

    18                81

--Молодці,  закономірності  знайдено!   Таємниця   розкрита!   ( Турагент  знайомить  з  інформацією  про  озеро  Сиваш.  Діти  на  контурній  карті  знаходять  це  озеро.  В  таблиці  оцінювання  учні,  які  знайшли  закономірності,  ставлять  2  бали).

2.Первинне  закріплення.

Виконання  завдання  « ланцюжком»:    № 928.

Перевірка.  Турагент  знайомить  учнів  з  одним  із  чудес  світу – заповідником  Асканія – Нова. ( Учні  позначають  заповідник  на  картах ).

V. Тренувальні  вправи.

1.Робота  в  командах.

В заповіднику Асканія-Нова водяться  дуже  незвичайні  тварини.   Більшість  з  них  занесені  до   Червоної   книги   України.   Кожна  команда  отримає  задачу.    Правильне  розвязання  наблизить  нас  до  розкриття  останньої  таємниці:  ми  дізнаємось  що  є  « Дахом  України».

 Задачі:

1)Маса  дрохви – 20 кг.  Маса  сірого  журавля – 6 кг.  Яка  маса дрохви  та  2  журавлів  разом?

Дрохва  та  сірий  журавель  занесені  до  Червоної  книги  України.

2)На  території  заповідника  Асканія-Нова  водяться  бізони,  які  занесені  до  Червоної  книги  України,  зебри  та  вовки.  Бізони  живуть  30  років,  зебри  на  8  років  більше,  ніж  бізони,  а  вовки   на  15   років  менше,  ніж  бізони.   Скільки  разом  живуть  зебри  та  вовки?

3)Зозуля  звичайна  дуже  корисний  птах.  Вона  поїдає дуже  волохату  гусінь, яку  не  їдять  інші  птахи.  Протягом  4  хвилин  зозуля  знищує  12   гусениць.   За  скільки  хвилин  вона  знищить  24    гусениці?

( У  роботі  брали  участь  6   команд.  Кожні  2  команди  мали  однакову  задачу.   Перевірка:   дуель.  Перемагає  та  команда,  яка  правильно   розвязала  задачу.  За  правильну  відповідь   учні  до  таблиці  балів  ставлять  собі  2  бали).

Турагент  знайомить  дітей   з  таємницею  «Даху  України».  Учні  на  контурній   карті   позначають  сектор №VI – гори  Карпати,  Говерлу.

2.  Робота з підручником.

1)  Залишилась  нерозкритою  одна  таємниця: «Кишенькове  море».   Яке  море  називають  «кишеньковим»  і  чому   ви  дізнаєтесь,  якщо  швидко  і  правильно  виконаєте  завдання № 932.( Робота  у парах)

2)64 -                              =                             92  -                                =

64 – 46 = 18                                                       92  -  29  = 63

85 -             88,                =                               63 +                               =

 85- 8  .   5  = 45                                                    63 +   6  .  3 = 81

Запис   чисел:  18, 63, 45, 81.

--Що  обєднує  ці  числа?   (  Добутки  таблиці  множення  9 )

Молодці,  закономірність  встановлено !

(Турагент  знайомить  учнів  з  інформацією  про  Азовське  море  .  Діти  знаходять  Азовське  море  на  контурній  карті ).

( Протягом  уроку  турагенти  на  фізичній  карті  України  прибирали  білі  плями,  відкриваючи    ті  таємничі   місця  України,  які  ми  досліджували.)

VI. Підсумок  уроку.  Рефлексія.

-Проаналізуємо  нашу  роботу.  Зверніть  увагу  на  карту  нашої  України: білих  плям  не  лишилось.   Здійснивши  цікаву  подорож,    ми  дізнались  багато  цікавого  про  незвичайні  місця  нашої  Батьківщини,  намітили  туристичні  маршрути.

  зараз  зверніться  до  таблиці  оцінювання.   Максимальна  кількість  балів,  яку  міг  за  урок  отримати   учень  -  7  балів.    Встаньте,  будь  ласка,  хто  отримав  7  балів,  6  балів?

-Проведемо  тест  з  метою  самооцінювання.   Якщо  ви  відповідаєте

«Так»-  креслите                   ,       а   якщо  «Ні» -                   .

1)Чи  задоволений  ти  тим,  як  пройшов  урок?

2)Чи  було  тобі   цікаво?

3)Чи  отримав  ти  нові  знання?

4)Тебе  зацікавили  закономірності  побудови  таблиці   множення  числа  9?

5)Чи  допоможуть  тобі    нові  знання   у  подальшому  житті?

6)Вчитель  був  уважним  до  тебе?

7)Ти  показав  свої  знання?

8)Чи  було  тобі  комфортно  на  уроці?

( Перевірка  результатів  тесту).

  побачила,  що  більшість  з  вас  задоволені  результатами  роботи,   отримали  нові  знання. 

  хочу   презентувати    цікаву  книжку,   яка    допомагала   нашим     тур-агентам   у    підборі   інформації .     Це   енциклопедія   « Я  пізнаю  світ» .    Її   автор   Валерій  Пестушко.

VII. Домашнє   завдання.

-Вивчити  таблицю  множення   9.

-Виконати   завдання:  № 933,  № 934.

Індивідуальна    картка

Турагенство  « Мрія»

1)Ми  завжди  напоготові.

  Всім  допомогти  готові.

  А   знання -  це  наша  сила.

  Застосуємо  їх  вміло.

 

2)Правила   мандрівника.

-Візьми  в  дорогу  гарний  настрій  та  посмішку                .

-Будь  уважним,  старанним, активним, дисциплінованим.

-Допомагай  іншим.

 

3)Наш  маршрут.

I. « Летюча  вода».

II. « Долина  привидів».

III. « Українська  сільниця».

IV. « Кишенькове  море».

V. « Одне  з  чудес  світу».

VI. « Дах  України».

 

 

Завдання

   Бали

Результат

 

 

 

       1

 

 

 

 

       2

 

    ???

 

 

       2

 

Задача

 

 

       2

 

4)

 

 

 

 

 

 

 

Всього:

 Додаткова  інформація

I. « Летюча  вода»

Одна  з  кримських  легенд – казок  розповідає,  що  на  березі  гірської  річки

Жила  бідна родина  виноградарів  з  красунею – донькою. Дівчина  була  така  легка  і  моторна, що  її  назвали Учан, що  означає « летюча».  В  неї  закохався  гірський  дух – могутній  володар Кримських  гір.  Він  викрав дівчину.  Минули  роки.  Учан  дуже  сумувала,  і  дізнавшись,  що  її  батько  та  брати  дуже  хворі  попросила  у   володаря  дозволу  повернутись  додому.  Він  погодився,  але  перетворив дівчину  на  річку.  І  тепер  вже  ніщо  не  могло  стримати  її  стрімкого  бігу.  Не  стала  перешкодою  навіть  скеля.  З  неї  дівчина – річка  кинулась  униз  водоспадом.  Йдеться  про  найвищий  водоспад  в  Україні – Учансу.

 

II. « Долина  привидів»

  Цей  фантастичний  світ  гігантських  камяних  статуй  зустрічає  кожного,  хто  наважиться   піднятись  на  одну  з  найвищих  кримських  вершин  Дімерджі.  Тут,  на  схилах  гори,  оброблені  руками  природи,  височать  стовпи,  башти,  схожі  на  страховиська.  Уночі,  при  місячному  світлі,  вони  нагадують  привидів  і  лякають  туристів.

 

III. « Українська  сільниця»

    Українською  сільницею  називають  затоку   на  заході  Азовського  моря – Сиваш.  Слово  Сиваш   перекладається  як  « гниле  море».  Здавна  Сиваш  забезпечує  Україну  повареною  сіллю.  Звідси  її  розвозили  по  країні  чумаки.

IV. « Кишенькове  море»

  Йдеться  про  найменше  з  морів,  води  якого  омивають  береги  України – Азовське.  Втім  морем  його  назвати  важко.  Це  по  суті  затока  Чорного  моря,  його  своєрідна  кишеня.

V. « Асканія – Нова»

 Цей  унікальний  куточок  природи  знаходиться  на  території  нашої  рідної  Херсонської  області.  Його  унікальність  в  тому,  що  тут  прижились  представники  флори  і  фауни  з  різних  куточків  нашої  планети.  Це  бізони, зебри, африканські  страуси.  Антилопи.  Заповідник  щорічно  приймає  десятки  тисяч  туристів.

 

VI. « Дах  країни»

  Хіба  країна  має  дах?  І  якщо  так,  то  який   він?  Дах – це найвище  місце  будь – якої  споруди,  у  тому  числі  й  природної.  Природним  дахом  України  можна  вважати  Карпати,  де  розташовані  найвищі  на  території  України  гірські  вершини.  Найвища  -  Говерла.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ходакевич Галина Іванівна
    Дуже сподобався урок. Велике дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
4 січня 2018
Переглядів
2429
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку