До розіграшу
залишилось:
14 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Конспект уроку з математики для 2-го класу на тему "додавання і віднімання чисел частинами"

Про матеріал

Додавання і віднімання чисел частинами.

Мета:1. Формування предметних компетентностей: формування обчислювальних навичок, актуалізація правила додавання і віднімання суми до (від) числа, розвиток вміння учнів додавати і віднімати числа в межах 20 частинами, перенесення цього способу міркування на випадки додавання і віднімання одноцифрового числа до (від) двоцифрового з переходом через десяток, формування вміння розв'язувати задачі і складати обернені.

2. Формування ключових компетентностей:

- уміння вчитися: розвивати вміння дотримувати режиму навчальної діяльності;

- комунікативної: розвивати вміння висловлювати свої думки, використовуючи для цього мовні та математичні засоби виразності мовлення;

- інформаційної: удосконалювати вміння здобувати з навчального зошита необхідну інформацію;

- соціальної: вдосконалювати вміння налагоджувати взаємодію під час роботи в парі, групі, колективі.

Тип уроку: Урок – сюрприз.

Перегляд файлу

                                                    Математика

Тема: Додавання і віднімання чисел частинами.

Мета:1. Формування предметних компетентностей: формування обчислювальних навичок, актуалізація правила додавання і віднімання суми до (від) числа, розвиток вміння учнів додавати і віднімати числа в межах 20 частинами, перенесення цього способу міркування на випадки додавання і віднімання одноцифрового числа до (від) двоцифрового з переходом через десяток, формування вміння розв’язувати задачі і складати обернені.

2. Формування ключових  компетентностей:

- уміння вчитися: розвивати вміння дотримувати режиму навчальної діяльності;

-  комунікативної: розвивати вміння висловлювати свої думки, використовуючи для цього мовні та математичні засоби виразності мовлення;

- інформаційної: удосконалювати вміння здобувати з навчального зошита необхідну інформацію;

- соціальної: вдосконалювати вміння налагоджувати взаємодію під час роботи в парі, групі, колективі.

Тип уроку: Урок – сюрприз.

                                                         Хід уроку

І. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

- Ви любите сюрпризи?  Сьогодні  ми проведемо урок – сюрприз. Після виконання кожного завдання ми будемо брати із чарівної скриньки по 1 літері і наприкінці уроку прочитаємо слово.

ІІ. Актуалізація опорних знань і способів дії.

Усне опитування.

Які арифметичні дії ви знаєте?

Як називаються числа при додаванні?

Яку арифметичну дію треба виконувати, щоб  стало більше?

Чи може значення суми дорівнювати одному з доданків? У якому випадку?

Яку арифметичну дію треба виконувати, щоб  стало менше?

Як називаються числа при відніманні?

Як знайти невідомий доданок?

Як знайти невідомий від’ємник?

Завдання №1. Виконуємо у зошиті в клітинку.

а) Продовжити числові послідовності

12  22  ..  ..  52  ..   ..

-що помітили в цьому ряді?(збільшення чисел)

- які числа записані?(двоцифрові)

- який розряд змінюється?(розряд десятків)

б) Продовжити числові послідовності

96  86  ..   ..    ..    46  ..    ..

-що помітили в цьому ряді?(зменшення чисел)

 - який розряд змінюється?(розряд десятків)

- назвати числа 5 десятка ( 42, 46)

- беремо із скриньки 1 літеру ( О)

Наступне завдання будемо виконувати у друкованому зошиті.

Завдання №1. Працюємо самостійно. Знайти значення виразів.

50 – 7 =43       74+6 = 80     47- 7 =40

68 + 2 =70       80 +5= 85     83 + 7 = 90

- об’єднайтесь у групи і  перевірте відповіді.

- прочитайте вираз із найменшою відповіддю (47-7=40)

-прочитайте вираз із відповіддю 8дес. 5 од. (80+5=85)

-знайдіть вираз, де відповідь є наступне число якого 71(68+2=70)

-знайдіть вираз, де відповідь є попереднє число 79 (74+6=80)

- прочитайте вираз із відповіддю 4дес. 3 од.(43)

- знайдіть вираз де відповіддю є сума чисел 50 і 40 (90)

- беремо із скриньки 1 літеру ( М)

Зараз виконаємо завдання  з круглими числами.

Завдання№2. Доповни або зменш число до круглого.

Попрацюємо в парах.

76+.  =80         87 - .  = 80      74+ .  = .

53- . = 50          48+ .  = 50      95- .  = .

- прочитайте відповіді.

- беремо із скриньки 1 літеру ( З)

Фізхвилинка

Завдання №3. Обчислити значення виразів за схемами.

12 – 5 = 12 – 2 -3 = 10 – 3 = 7       7+4 = 7 + 3 + 1 = 10+ 1 = 11

8+ 4 = 8 + 2 +2 = 10 +2 = 12          13 – 5= 13 – 3 – 2 = 10 – 2 = 8

- беремо із скриньки 1 літеру ( И)

ІІІ. Формування нових знань і способів дії

- при виконанні 4 завдання ми перенесемо спосіб додавання і віднімання чисел частинами тільки уже в межах 100.

8+6=8+2+4=10+4=14                    14-6=14-4-2=10-2=8

48+6=48+2+4=50+4=54                 34-6=34-4-2=30-2=28

- беремо із скриньки 1 літеру ( Н)

- прочитайте пам’ятку додавання і віднімання числа частинами.

Завдання №5 – коментовано.

- беремо із скриньки 1 літеру ( У)

ІV.Формування вмінь і навичок. Закріплення вивченого.

Завдання №6 – коментовано.

- беремо із скриньки 1 літеру ( Р)

V. Формування вміння розв’язувати задачі.

Добрати схему і розв’язати задачу.

Прочитати задачу. Переказати її. Назвати умову задачі. Назвати запитання задачі. Виділіть ключові слова в задачі. Назвіть числові дані. Поясніть числа в задачі. Чи відомо, скільки майстер відремонтував столів? стільців? полиць? Доберіть правильну схему. Чому?

Скількома способами можна розв’язати цю задачу? (3)

беремо із скриньки 1 літеру ( К)

скласти обернену задачу.

-З літер складаємо слово – сюрприз. РОЗУМНИКИ

Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності.

Розкажіть про свої результати: Я знаю…. Я вмію….. Я можу пояснити….

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 січня
Переглядів
1053
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку