Конспект уроку з математики за програмою "Росток".
Тема уроку. Плоскі поверхні. Площина
Тип уроку. ВНЗ
Основні цілі уроку: сформувати уявлення учнів про плоску поверхню та площину, з'ясувати чим вони відрізняються, навчити порівнювати і наводити приклади плоскої і викревленої поверхні; розвивати просторову уяву, закріплювати прийоми усних і письмових обчислень, працювати над засвоєнням правил порядку дій у виразах; виховувати інтерес до математики.
Урок математики
Клас: 2
Тема уроку. Плоскі поверхні. Площина
Тип уроку. ВНЗ
Основні цілі уроку: сформувати уявлення учнів про плоску поверхню та площину, з'ясувати чим вони відрізняються, навчити порівнювати і наводити приклади плоскої і викревленої поверхні; розвивати просторову уяву, закріплювати прийоми усних і письмових обчислень, працювати над засвоєнням правил порядку дій у виразах; виховувати інтерес до математики.
Обладнання: презентація, геометричні тіла, геометричні фігури, картка тверджень.
Хід уроку
I. Самовизначення до учбової діяльності.
- Хто з тварин на Землі є найсильнішим? (Мураха.)
- Якими якостями можна охарактеризувати мураху? (Трудолюбивість,взаємовиручка, взаємодопомога, працездатність, впевненість, наполегливість, цілеспрямованість.)
II. Актуалізація знань.
234, 243, 324, 342, 423, 432.
На груші росло 50 груш, а на вербі – на 12 менше. Скільки груш росло на вербі? (На вербі груші не ростуть.)
(9+5)-8=6
(16-9)+4=11
7+(13-6)=14
17-(7+2)=8
9+(12-3)=18
(8+6)-9=5
20-(8+9)=3
8щ , 3а, 14о, 6п, 11л, 5н, 18и.
На дошці розташовані геометричні фігури: трикутник, круг, квадрат, прямокутник. Всі фігури зроблені з картону одного кольору. поверхня трикутника зроблена спеціально нерівна, з пухирцями.
Один учень обстежує поверхню трикутника. Вона з пухирцями. Решта фігур гладкі, рівні.
с.38 №1,2.
Оголошення другої частини теми.( Плоскі поверхні)
III. Фіксація утруднень у діяльності.
1.Розгляд геометричних тіл.
- Куб, циліндр, шар, конус, піраміда – це об'ємні предмети, їх у математиці називають геометричними тілами.
2. Виконання завдання №3 с. 38.
- Зафарбуйте на геометричних тілах плоскі поверхні.
(Не на всіх фігурах діти змогли знайти плоскі поверхні.)
IV. Виявлення причин утруднення і постановка навчальної мети.
- Чому не на всіх тілах ви змогли знайти плоскі поверхні?
( Плоскі поверхні мають краї. У кулі країв немає.)
- Давайте з'ясуємо, що буде якщо постійно збільшувати плоску фігуру. Чим відрізняється площина від плоскої поверхні?
V. Побудова проекту виходу з утруднення.
VI. Первинне закріплення у зовнішньому мовленні.
Вивчення правила у підручнику. (Плоскі поверхні мають край. У площини краю немає. Її можна продовжити у всі напрямки.)
Фізкультхвилинка
- Давайте пограємось. Коли я називаю плоскі предмети ви сідаєте, а коли викревлені, стоїте. Перевіримо вашу увагу.
( Зошит, книга, цеглина, альбом, стіл, стілець, диван, лінійка, телефон, планшет, лего.)
VII. Включення у систему знань і повторення.
1.Виконання завдання №4 с.38.
2.Розв'язання задачі.
- На останніх уроках математики ми з вами розв'язували задачі, використовуючи алгоритм. Які види алгоритмів ви знаєте?
(Лінійні, розгалуджені, циклічні).
- До якого виду віднесемо даний алгоритм: я задумала число, додала до нього 25, відняла8, потім ще раз відняла 12, додала 36 і отримала 46? (Це лінійний алгоритм, так як всі дії ідуть підряд. Щоб знайти задумане число, треба виконати обернену операцію)
Один учень виконує завдання біля дошки, решта у зошитах.
Х + 25 - 8 - 12 + 36 = 46
Х = 46 - 36 + 12 + 8 - 25
Х = 5
3. Робота в групах.
- На аркушах паперу запишіть вираз: до різниці чисел 208 і 36 додати суму чисел 97 і 354 і складіть алгоритм знаходження значення цього виразу.
(208 – 36) + (97 + 354)
Далі самостійне розв'язання і перевірка за еталоном (+,-).
VIII. Рефлексія діяльності.
Картка твердження |
||
|
Так |
Ні |
Я можу пояснити чим відрізняється плоска поверхня від площини. |
|
|
Я вмію складати програму дій у виразах з дужками. |
|
|
Я не допустився помилок в обчисленні виразів з дужками. |
|
|
Домашнє завдання: намалювати плоскі предмети, або предмети з плоскими поверхнями.
Картка твердження |
||
|
Так |
Ні |
Я можу пояснити чим відрізняється плоска поверхня від площини. |
|
|
Я вмію складати програму дій у виразах з дужками. |
|
|
Я не допустився помилок в обчисленні виразів з дужками. |
|
|
Картка твердження |
||
|
Так |
Ні |
Я можу пояснити чим відрізняється плоска поверхня від площини. |
|
|
Я вмію складати програму дій у виразах з дужками. |
|
|
Я не допустився помилок в обчисленні виразів з дужками. |
|
|
Картка твердження |
||
|
Так |
Ні |
Я можу пояснити чим відрізняється плоска поверхня від площини. |
|
|
Я вмію складати програму дій у виразах з дужками. |
|
|
Я не допустився помилок в обчисленні виразів з дужками. |
|
|