Конспект уроку з математики для 2 класу на тему "Плоскі поверхні. Площина"

Про матеріал

Конспект уроку з математики за програмою "Росток".

Тема уроку. Плоскі поверхні. Площина

Тип уроку. ВНЗ

Основні цілі уроку: сформувати уявлення учнів про плоску поверхню та площину, з'ясувати чим вони відрізняються, навчити порівнювати і наводити приклади плоскої і викревленої поверхні; розвивати просторову уяву, закріплювати прийоми усних і письмових обчислень, працювати над засвоєнням правил порядку дій у виразах; виховувати інтерес до математики.

Перегляд файлу

Урок математики

Клас: 2

Тема уроку. Плоскі поверхні. Площина

Тип уроку. ВНЗ

Основні цілі уроку: сформувати уявлення учнів про плоску поверхню та площину, з'ясувати чим вони відрізняються, навчити порівнювати і наводити приклади плоскої і викревленої поверхні; розвивати просторову уяву,  закріплювати прийоми усних і письмових обчислень, працювати над засвоєнням правил порядку дій у виразах; виховувати інтерес до математики.

Обладнання: презентація, геометричні тіла, геометричні фігури, картка тверджень.

Хід уроку

I. Самовизначення до учбової діяльності.

- Хто з тварин на Землі є найсильнішим? (Мураха.)

- Якими якостями можна охарактеризувати мураху? (Трудолюбивість,взаємовиручка, взаємодопомога, працездатність, впевненість, наполегливість, цілеспрямованість.)

  • Ці якості знадобляться вам і на сьогоднішньому уроці. Мурахи є найсильнішими тваринами, так як можуть переносити вагу, що перевищує у багато разів їхню власну.

 

II. Актуалізація знань.

  1. Каліграфічна хвилинка.
  • Складіть всі можливі трицифрові числа, у запису яких зустрічаються цифри 2,3,4.

234, 243, 324, 342, 423, 432.

  • Знайдіть суму найбільшого і найменшого чисел. (666=234+432)
  1.  Логічна задача:

На груші росло 50 груш, а на вербі – на 12 менше. Скільки груш росло на вербі? (На вербі груші не ростуть.)

  1. Гра «Розшифруй слово»
  • Виконайте дії. Біля кожної відповіді напишіть відповідну букву і прочитайте отримане слово (площина). Це і є тема сьогоднішнього уроку.

  (9+5)-8=6

  (16-9)+4=11

  7+(13-6)=14

  17-(7+2)=8

  9+(12-3)=18

  (8+6)-9=5

  20-(8+9)=3

8щ , 3а, 14о, 6п, 11л, 5н, 18и.

  1. Подивіться на дошку і скажіть, з чим ми будемо працювати сьогодні на уроці? ( З геометричними фігурами)

    На дошці розташовані геометричні фігури: трикутник, круг, квадрат, прямокутник. Всі фігури зроблені з картону одного кольору. поверхня трикутника зроблена спеціально нерівна, з пухирцями.

  • Що це за фігури, як вони називаються?
  • Що в них спільного? (Одного кольору, виготовлені з одного матеріалу).
  • Чи є серед них зайва фігура? Чому вона зайва? (Круг, у нього немає кутів. Трикутник, у нього поверхня відрізняється від інших фігур.)

Один учень обстежує поверхню трикутника. Вона з пухирцями. Решта фігур гладкі, рівні.

  • Гладку, рівну поверхню називають – плоскою.
  • Що значить плоский, як ви розумієте?
  • Щоб перевірити правильність ваших висловлювань, що треба зробити? (Звернутися до підручника або словника.)
  • Плоский – значить рівний, який не має заглиблень і підвищень на поверхні; з рівною поверхнею.
  1. Робота з підручником.( Навести приклади плоских поверхонь)

с.38 №1,2.

Оголошення другої частини теми.( Плоскі поверхні)

 

III. Фіксація утруднень у діяльності.

1.Розгляд геометричних тіл.

- Куб, циліндр, шар, конус, піраміда  – це об'ємні предмети, їх у математиці називають геометричними тілами.

2. Виконання завдання №3 с. 38.

- Зафарбуйте на геометричних тілах плоскі поверхні.

(Не на всіх фігурах діти змогли знайти плоскі поверхні.)

 

IV. Виявлення причин утруднення і постановка навчальної мети.

- Чому не на всіх тілах ви змогли знайти плоскі поверхні?

( Плоскі поверхні  мають краї. У кулі країв немає.)

- Давайте з'ясуємо, що буде якщо постійно збільшувати плоску фігуру. Чим відрізняється площина від плоскої поверхні?

V. Побудова проекту виходу з утруднення.

  • На екрані зображено круг. Збільшимо його радіус і намалюємо ще один. Так можна малювати до безкінечності. Круг – це частина площини. (Плоскі фігури, лист паперу, озеро можуть продовжуватись нескінченно.)

 

 

VI. Первинне закріплення у зовнішньому мовленні.

Вивчення правила у підручнику. (Плоскі поверхні мають край. У площини краю немає. Її можна продовжити у всі напрямки.)

Фізкультхвилинка

- Давайте пограємось. Коли я називаю плоскі предмети ви сідаєте, а коли викревлені, стоїте. Перевіримо вашу увагу.

( Зошит, книга, цеглина, альбом, стіл, стілець, диван, лінійка, телефон, планшет, лего.)

 

VII. Включення у систему знань і повторення.

1.Виконання завдання №4 с.38.

 2.Розв'язання задачі.

- На останніх уроках математики ми з вами розв'язували задачі, використовуючи алгоритм. Які види алгоритмів ви знаєте?

(Лінійні, розгалуджені, циклічні).

- До якого виду віднесемо даний алгоритм: я задумала число, додала до нього 25, відняла8, потім ще раз відняла 12, додала 36 і отримала 46? (Це лінійний алгоритм, так як всі дії ідуть підряд. Щоб знайти задумане число, треба виконати обернену операцію)

Один учень виконує завдання біля дошки, решта у зошитах.

              Х + 25 - 8 - 12 + 36 = 46

              Х = 46 - 36 + 12 + 8 - 25

       Х = 5

3. Робота в групах.

     -  На аркушах паперу запишіть вираз:  до різниці чисел 208 і 36 додати суму чисел 97 і 354 і складіть алгоритм знаходження значення цього виразу.

        (208 – 36) + (97 + 354)

Далі самостійне розв'язання і перевірка за еталоном (+,-).

  1.     – 36) + (97 + 354) = 623
  1. 208 – 36 = 172
  2. 354 + 97 = 451
  3. 172 + 451 = 623

 

 VIII. Рефлексія діяльності.

  • Ось і закінчується наш урок. Вам було цікаво?
  • Що, на вашу думку, необхідно запам'ятати?
  • Давайте заповнимо картку твердження.
  • Над чим нам потрібно попрацювати на наступному уроці?

Картка твердження

 

  Так

    Ні

Я можу пояснити чим відрізняється плоска поверхня від площини.

 

 

Я вмію складати програму дій у виразах з дужками.

 

 

Я не допустився помилок в обчисленні виразів з дужками.

 

 

Домашнє завдання: намалювати плоскі предмети, або предмети з плоскими поверхнями.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка твердження

 

  Так

    Ні

Я можу пояснити чим відрізняється плоска поверхня від площини.

 

 

Я вмію складати програму дій у виразах з дужками.

 

 

Я не допустився помилок в обчисленні виразів з дужками.

 

 

 

Картка твердження

 

  Так

    Ні

Я можу пояснити чим відрізняється плоска поверхня від площини.

 

 

Я вмію складати програму дій у виразах з дужками.

 

 

Я не допустився помилок в обчисленні виразів з дужками.

 

 

 

Картка твердження

 

  Так

    Ні

Я можу пояснити чим відрізняється плоска поверхня від площини.

 

 

Я вмію складати програму дій у виразах з дужками.

 

 

Я не допустився помилок в обчисленні виразів з дужками.

 

 

 

docx
Додано
3 січня 2019
Переглядів
24847
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку